ubywający płyn chłodniczy

chłodnice wody, chłodnice oleju, oleje, termostaty itp.

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
SKYLINE R34
Stały gość
Stały gość
Posty: 311
Rejestracja: sob 20 gru, 2008 11:47
Lokalizacja: Bogatynia

Siemano!
Mam pewnien problem i nie mam pewności czy to uszczelka pod głową a jade za tydzień nad morze.
Ubywa mi płynu chłodniczego. Ale nie na odpalonym silniku tylko na zgaszonym.
Brak widocznych wyciekow płynu. Na odpalonym motorze nic nie ucieka nic nie ubywa.
brak "majonezu" na korku od oleju i od zbiorniczka wyrównawczego.
brak plam oleju w zbiorniczku i w chłodnicy.
brak bąbelków w zbiorniczku i chłodnicy.
brak kopcenia i zapachu innego jak spaliny
Brak problemu z odpalaniem i pracą na 3 gary
brak przegrzewania się lub szybkiego zagrzania silnika.

Czyli nie ma żadnych symptomów. O co chodzi?
Było s13
Jest s14a
Awatar użytkownika
Andy
Postojebca
Postojebca
Posty: 1477
Rejestracja: wt 05 kwie, 2011 02:51
Lokalizacja: Legnica
Kontakt:

moze korek Ci puszcza albo gdzies Ci ucieka jak jest zagrzany i sobie powoli odparowuje? ew mikro dziurka w przewodzie ktora ucieka niewidocznie?
Obrazek
As I lay rubber down the street, I pray for traction I can keep,
but if I spin and begin to slide, please dear god, protect my ride.
-Amen
Awatar użytkownika
SKYLINE R34
Stały gość
Stały gość
Posty: 311
Rejestracja: sob 20 gru, 2008 11:47
Lokalizacja: Bogatynia

korek nie puszcza.
Ale tylko jak jest zgaszony a wtedy obieg nie chodzi.
Wlalem na max. Pojezdzilem troche popatrzyłem dalej max. zgasiłem dalej max.
Przyszedłem następnego dnia minimum! i żadnej plamy pod autem.
Jak by była mała dziurka to by tyle nie uciekło chyba
Było s13
Jest s14a
Awatar użytkownika
borimichal
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 2728
Rejestracja: czw 29 mar, 2007 17:19
Lokalizacja: Skoczów

ale miales max i min w zbiorniczku czy w chlodnicy?
Awatar użytkownika
hanf0777
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 77
Rejestracja: sob 01 mar, 2008 19:47
Lokalizacja: wwa - WY
Kontakt:

a dobrze kojarzę że robiłeś niedawno remont?
może nie odpowietrzyłeś dobrze układu chłodzenia?
może głupie stwierdzenia ale :)

a jak nie, to sprawdz czy masz suchy dywan może gdzieś przy nagrzewnicy cieknie
Awatar użytkownika
artoor200sx
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 804
Rejestracja: pt 11 wrz, 2009 10:39
Lokalizacja: ZKL Gąskowo ;)

Wlalem na max. Pojezdzilem troche popatrzyłem dalej max. zgasiłem dalej max.
Przyszedłem następnego dnia minimum!
Na moj rozum :
Przed jazda wlales na max ,
nagrzales plyn ktory rozszerzyl swoja objetosc - powinno byc wiecej niz max
po ostygnieciu powinien wrocic do poziomu sprzed jazdy .

Mysle wiec ze plynu ubylo Ci w trakcie jazdy , skoro nie podniosl sie stan na goracym silniku .
...:: Gdy Ci smutno jest ogromnie , kup pół litra przyjedz do mnie ::...
Awatar użytkownika
SKYLINE R34
Stały gość
Stały gość
Posty: 311
Rejestracja: sob 20 gru, 2008 11:47
Lokalizacja: Bogatynia

Nie robiłem remontu. odpowietrzyłem układ.
Przed jazdą nalałem na max w zbiorniczku. Pojeżdziłem na odpalonym nic nie ubyło. Zgasiłem dalej tyle ile było. A następnego dnia przyszedłem nie odpalałem auta. patrze a tam minimum.
Dywan mam suchy.
Było s13
Jest s14a
juris
Stały gość
Stały gość
Posty: 396
Rejestracja: ndz 26 wrz, 2010 07:45
Lokalizacja: Warszawa

Ja mam problemy z odpowietrzaniem,w Ca oczywiście, dopiero po jeździe na wysokich obrotach odpowietrza się prawidłowo.

Sprawdz czy niemasz gdzieś wycieków. Sciśnij jedną ręką wąż górny chłodnicy, a drugą uciskaj dolny. W ten sposób zrobisz ciśnienie w układzie i możliwe że wtedy zacznie gdzieś ciec. Węże są stare i większość nich puszcza na miejscach wygniecionych przez cybanty.

U mnie to standard, dopiero jak się płyn i węże nagrzeją to zaczyna spitalać płyn.

Pozatym zbiorniczek w s13 ma to do siebie że podczas latania bokiem lubi się z niego wylać trochę wiec niebedziesz miał na "max" jak upalasz.
Awatar użytkownika
SKYLINE R34
Stały gość
Stały gość
Posty: 311
Rejestracja: sob 20 gru, 2008 11:47
Lokalizacja: Bogatynia

teraz przed odpaleniem sprawdzałem poziom oleju i zonk.
Przybyło oleju. Jest ponad max z 1cm.
Czyli czapka do góry ?
Ostatnio zmieniony pt 26 lip, 2013 18:33 przez SKYLINE R34, łącznie zmieniany 1 raz.
Było s13
Jest s14a
juris
Stały gość
Stały gość
Posty: 396
Rejestracja: ndz 26 wrz, 2010 07:45
Lokalizacja: Warszawa

Ja raczej bym spuścił olej i zobaczył w jakim jest stanie . Ewentualnie zdjął miskę olejową i zobaczył czy niema ta "galarety" -> mix oleju z borygo.

Zmierz poziom oleju jeszcze raz, na płaskiej powierzchni i poziom płynu. Następnie przejedz się w miarę dynamicznie poczekaj aż silnik bedzie zimny i wtedy posprawdzaj wszystko jeszcze raz. Po jeździe odkręć korek oleju (ten na deklu) zobacz czy jest na nim mleko. Możesz też ściągnąć dekiel i zobaczyć czy niema wody w oleju
Awatar użytkownika
kamilp1908
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 1433
Rejestracja: śr 30 maja, 2007 07:06
Lokalizacja: Płock/Warszawa
Kontakt:

Chyba pisałeś ostatnio, że turbo masz po regeneracji. Może regeneracja okazała się **** warta i to turbo puszcza płyn do oleju?
Turbo zaczyna pompować, a tylne koła wariować :D
juris
Stały gość
Stały gość
Posty: 396
Rejestracja: ndz 26 wrz, 2010 07:45
Lokalizacja: Warszawa

Była by to strasznie ekstramalna opcja.Olej i woda płyną innymi "kanalikami", rdzeń turbiny musiał by byc pęknięty .
Awatar użytkownika
SKYLINE R34
Stały gość
Stały gość
Posty: 311
Rejestracja: sob 20 gru, 2008 11:47
Lokalizacja: Bogatynia

Zła regeneracja napewno nie wchodzi w grę. Turbo poszło do katoda a od niego do jakiejś firmy w której on regeneruje wszystkie turbiny. Osobom prywatnym ta firma nie regeneruje.
Olej po regeneracji został wymieniony na świerzy. Jest opcja że mechanik troche przelał.
A poziom oleju nie sprawdzałem na rozgrzanym tylko na zimnym jak postał 1 dzień.
Dzisiaj pojechałem do pracy 35km. EGT, ciś. oleju, temp oleju wszystko w jak najlepszym porządku. Zero anomalii nawet przez chwilę. Sprawdze to co napisał juris.
Było s13
Jest s14a
Awatar użytkownika
SKYLINE R34
Stały gość
Stały gość
Posty: 311
Rejestracja: sob 20 gru, 2008 11:47
Lokalizacja: Bogatynia

Sprawdzałem przed chwilą 15min. po zgaszeniu auta po powrocie z pracy.
Nie ma żadnego mleka na korku (ten na deklu)
Poziom oleju jest troszke mniejszy. Ale tylko troche.
Korka od chłodnicy nie odkręcałem bo wszystko jest takie gorące że masakra. W słońcu jest ze 45* Więc jak by była walnięta uszczelka to przy takich temp. powinien sie ostro zagrzać a tu optymalna temperatura.
Ale sprawdzałem węże do i od chłodnicy też teraz są twarde. nie ugne ich na maxa tylko trochę. To normalne że jest tam takie ciśnienie?
Było s13
Jest s14a
Awatar użytkownika
borimichal
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 2728
Rejestracja: czw 29 mar, 2007 17:19
Lokalizacja: Skoczów

Nie siej zametu.
jesli olej nie ma konsystencji mazi to napewno nie miesza wody z olejem.
jesli woda wpadalaby do cylindrow to powinna za wozem byc biala chmura(a nie ma)
jesli nie masz nigdzie plamy pod wozem,ani na dywanie aa i nie cieknie nigdzie z silnika(czulbys smrod zlewajacego sie borygo na cieply silnik)
jesli nie sprawdzales ile bylo oleju wczesniej to nie mow ze przybylo
jesli teraz juz wiesz ze bylo ponad 1cm nad stan to sprawdz jutro/po przejazdzce czy go ubylo.
jesli ubylo plynu w zbiorniczku wyrownawyczym zaraz po tym gdy caly plyn zostal uzupelniony to nie zakladamy odrazu nowego tematu na forum,tylko dolewamy spowrotem troche plynu do zbiorniczka i obserwujemy.

na koniec,podejrzewam ze nic zlego z Twoim wozem sie niedzieje,a Ty masz jakies psychozy maniakalne :lol:
nie podejrzewaj caly czas o zepsucie sie swojej fury bo Ona sie wkur.... i naprawde sie sypnie !!!

Dziekuje
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ chłodzenia, ciecze”