Strona 2 z 3

: sob 19 paź, 2013 22:17
autor: Tomek89
Jedyna chemia olejowa jaką uznaję to płukanki przed zmianą oleju, syf po 3 zastosowaniach wyraźnie się redukuje

tak nawiasem mówiąc, niektóre przekładniowe oleje typu 75w90 mają lepkość na gorąco niższą niż silnikowe 5w50 i niektóre 10w60

: sob 19 paź, 2013 22:58
autor: Binio_
Nie mam już siły czytać wcześniejszych postów ale przed pójściem spać sprzedam Wam tip, mój silnik jak usłyszał na tripie że dostanie motodoktora od szamana jak będzie dalej tyle oleju pił to przestał brać olej i nawet spalanie PB spadło :lol: :lol:

: ndz 20 paź, 2013 09:05
autor: borimichal
Na rynku jest wiele rodzaji takich ulepszaczy:
motodoktor- to zwykle geste gowna-zalewajac je do silnika,olej staje sie gestszy-co za tym idzie jego zuzycie moze sie zmniejszyc,silnik przestanie kopcic
Takie rzeczy mozna spokojnie lać do wolnossaków-osobiscie testowałem.
Do silnika z turbo(dupowozu) tez bym zalał.

ceramizery-z nimi nigdy nie mialem do czynienia-niby cudowne srodki,dzieki ktorym regeneruja sie powloki metaliczne?

Sa tez dodatki do oleju z dwusiarczkiem molibdenu-MoS2
Ja na tym specyfiku skrecam silniki-film olejowy ktory po nim zostaje utrzymuje sie naprawde przez dlugi czas,nie splywa z scianek i ciezko sie po nim umyc.
Rozbierajac silnik po kilku treningach driftu-specyfik caly czas był na panewkach-mimo ze olej w silniku zmieniałem dwa razy,a przy wymianach nie dolewałem tego specyfiku.

: ndz 20 paź, 2013 12:32
autor: Draxan
O mam pomysl! Jako ze i tak skladam nowy silnik to zrobie sie krolikiem doswiadczalnym i do tego wleje ceramizer, zobaczy sie jak bedzie lepiej/gorzej :) .

Jaki polecacie kupic? Poprosze link z www.eBay.co.uk lub ewentualnie z Allegro :)

EDIT: o a to to, to oryginał ? http://www.ceramizer.co.uk/

: ndz 20 paź, 2013 12:41
autor: mysza
to nie będzie coś w ten deseń:

http://www.ebay.co.uk/itm/Liqui-Moly-MO ... 461428a6dc

??

Edit: Zmieniam tytuł tematu żeby pasował bardziej pod tor, w który poszła dyskusja.

: ndz 20 paź, 2013 20:01
autor: Draxan
ok, co lepiej kupic, ten oryginalny ceramizer czy to cos na MOS2 ?? :)

EDIT: to tez chyba oryginal?

http://www.ebay.co.uk/itm/Ceramizer-eng ... 2c7391df02

: ndz 20 paź, 2013 21:16
autor: borimichal
ten na mos2 to nie jest ani motodoktor ani ceramizer.
Na rynku sa oleje silnikowe ktore sa z MOS2-maja szara barwe.

wiec jesli chcesz to zakup ten ceramizer.
tylko ze zazwyczaj w przypadku zuzycia oleju w silniku poprzez pierscienie,to pierscienie sie zuzywaja,a nie gladzie cylindra a pierscieni ten specyfik nienadbuduje

: ndz 20 paź, 2013 21:31
autor: scooter
z tego co gdzieś wyczytałem to jeśli zadziała ceramika to wzmocni cylindry (powłoka)
ale potem jak przyjdzie kiedyś do honowania pod nowe tłoki nadwymiarowe to Pan z firmy honującej albo cię zabije albo wystawi rachunek za zużyte narzędzia :lol:


Podsumowując : szkłem dupy nie podetrzesz

: ndz 20 paź, 2013 23:20
autor: TiGRA
Liquy Moly z zawartością MoS2 to kupa... Miałem zalane w CA po remoncie. Rzadkie to jak woda po rozgrzaniu.

: ndz 20 paź, 2013 23:42
autor: borimichal
TiGRA pisze:Liquy Moly z zawartością MoS2 to kupa... Miałem zalane w CA po remoncie. Rzadkie to jak woda po rozgrzaniu.
ktore dokladnie miales?
rozbierajac silnik po jakims czasie od poskladania specyfik byl dalej wszedzie tam gdzie go zostawilem

: pn 21 paź, 2013 00:18
autor: TiGRA
Ten z łobrazka:

Obrazek

Po zrobieniu 300 kilometrów trasy sprawdziłem stan oleju po paru minutach od zgaszenia silnika i już miałem wątpliwości co do tego oleju. Nie chodzi o kolor bo szary to on był jak wlewałem, ale jego gęstość była ewidentnie za mała. Spływał mi z bagnetu jak woda.

Jakiś tydzień później zmieniałem olej i przy spuszczaniu na ciepłym miałem efekt opróżniania wanny po odkręceniu korka spustowego.

Może i zostawił film na częściach ale rzadkie to jak cholera było.

: pn 21 paź, 2013 00:40
autor: Draxan
Ale ja nie chce nic naprawiac, chce pobawic sie w testera, wleje i zobacze jak to cudo uzdrowi mi silnik :) . Albo zabije, jedno z 2ch :P ;) .
Skladam 2gi silnik, wiec ten moze byc takim szczurem doswiadczalnym ;)

: ndz 27 paź, 2013 19:40
autor: rekin528
stwierdzilem ze doktorka lal nie bede,bycmoze ceramizer pojdzie w ruch,ale i tak caly silnik do remontu pojdzie,dzisiaj bylo palowanie i cos nie tak jest temp oleju 90 stopni,obroty wolne ok 500/min cisnienie na galganie 0,5 nawet nizej :(

: ndz 27 paź, 2013 21:19
autor: BeNeK
Tak trochę z innej beczki . W Moim dupowozie Citroen c5 2.0Hdi przebieg 360kkm , stuka szklanka czy tam zawór , poza tym silnik zdrowy . Podobno zalanie minerala cos pomoże , ale jednak nie chce zmieniać z fullsyntetyka na minerala . Co powiecie o tym ceramizerze xado ? Czy nie będzie to coś takiego ze po wymianie oleju po 10kkm silnik nie będzie się do niczego nadawał ? Nie zaszkodzi to silnikowi ? Niby na stronce Xado piszą żeby dolewać tego specyfiku co 100kkm , ale ... Moze ktoś z was coś podpowie , Wiem ze to nie s13 ale... :D

: ndz 27 paź, 2013 23:18
autor: borimichal
ale stukanie szklanki a zaworu to 2 rozne rzeczy ;)
gdyby stukal zawor to juz by sie wystukal wiec obstawiam szklanki.
na pierwszy ogien sprobuj zmienic olej na jakis inny-polsyntetyk.

zanim cos wlejesz,to moze najpierw cos poczytaj o tym,ok ?