Od jakiegoś czasu zauważyłem, że ubywa mi płynu chłodniczego.
Olej był czysty, a w płynie chłodniczym nie znalazłem śladów oleju, wydech nie kopci, brak oznak siwego dymu.
Na początku uważałem, że to wina tego, że jako chłodziwa używam wody bez borygo (mimo, że na wskaźniku temp wody widniało 80 stopni, po wyłączeniu silnika woda wrzała w przewodach).
Sądziłem że termostat się zblokował, więc go wymieniłem, lecz nic to nie zmieniło.
Na zimę zalałem koncentrat chłodzący Motula rozrobiony w proporcji gotowania się w ok. 130- 140 stopni. Wskaźnik nadal wskazywał 80 stopni, a w przewodzie odczuwalne było wrzenie płynu.
Silnik za każdym razem po wyłączeniu, gdy się chłodzi "trzeszczy/pyka" nie wiem jak nazwać|, a w okolicy kolektora wydechowego słychać wrzenie płynu-> nagranie:
https://app.box.com/s/d8a0rsdjgdk6kibuxh9r
Kilkukrotnie próbowałem zlokalizować przeciek, lecz nigdzie nie ma śladu,a a po parkowaniu brak plam pod autem.
Zastanawiam się nad wymianą pompy wody, choć nie wiem czy to dobry trop.
Proszę o poradę.
Problem z uk?adem ch?odzenia w SR20DET
Moderator: Moderator
- Draxan
- Postojebca
- Posty: 1642
- Rejestracja: czw 23 cze, 2011 20:52
- Lokalizacja: UK - Bridgend / PL - Kraków
- Kontakt:
no po tym to faktycznie pompa moze sie nadawac na wymiane.Litwinow pisze:jako chłodziwa używam wody
Projekt 300ZX z32 Twin Turbo (504BHP / 630Nm) :
Temat - topics37/z32-stock-300zx-twin-turbo-vt20452.htm
Foty - https://picasaweb.google.com/draxan1980 ... directlink
Temat - topics37/z32-stock-300zx-twin-turbo-vt20452.htm
Foty - https://picasaweb.google.com/draxan1980 ... directlink
- borimichal
- -#Moderator
- Posty: 2728
- Rejestracja: czw 29 mar, 2007 17:19
- Lokalizacja: Skoczów
Draxan pisze:no po tym to faktycznie pompa moze sie nadawac na wymiane.Litwinow pisze:jako chłodziwa używam wody
aa to dlaczego?
Moze to "strzelanie" wody slychac przy przewodach od turbiny?
Zawsze strzela,nawet po spokojnej jezdzie?
do zbiorniczka wyrowanwczgo nie wyrzuca wody?
wykrecales swiece?ktoras jest inaczej wypalona?
Wrze w turbinieLitwinow pisze:Silnik za każdym razem po wyłączeniu, gdy się chłodzi "trzeszczy/pyka" nie wiem jak nazwać|, a w okolicy kolektora wydechowego słychać wrzenie płynu-> nagranie:
Jak był zalany zwykłą wodą to w pierwszej kolejności sprawdziłbym turbo i przewody wodne czy nie są zawalone jakąś rdzawką
Edit: Bori był szybszy
Ostatnio zmieniony pn 06 sty, 2014 10:55 przez luk, łącznie zmieniany 1 raz.
- Draxan
- Postojebca
- Posty: 1642
- Rejestracja: czw 23 cze, 2011 20:52
- Lokalizacja: UK - Bridgend / PL - Kraków
- Kontakt:
Ano dlatego ze borygo jest tłuste nie bez powodu, ono również smaruje pompę wody. Juz pomijam kwestie rdzy, kamienia powstającego ze zwykłej wody i latających dzięki temu syfowi który zapycha przewody.
Projekt 300ZX z32 Twin Turbo (504BHP / 630Nm) :
Temat - topics37/z32-stock-300zx-twin-turbo-vt20452.htm
Foty - https://picasaweb.google.com/draxan1980 ... directlink
Temat - topics37/z32-stock-300zx-twin-turbo-vt20452.htm
Foty - https://picasaweb.google.com/draxan1980 ... directlink
Nie przesadzaj, nie mowimy tu o 200kkm przelotu i 20latach eksploatacji... borygo nie smaruje pompy wody.
Zdemontuj calkowicie termostat i sprawdz ponownie
Zdemontuj calkowicie termostat i sprawdz ponownie
- Draxan
- Postojebca
- Posty: 1642
- Rejestracja: czw 23 cze, 2011 20:52
- Lokalizacja: UK - Bridgend / PL - Kraków
- Kontakt:
Ok jak tam uważacie,mi tak powiedzieli mechanicy, borygo jest tluste = wydaje się to logiczne. Jak nie borygo to co smaruje pompę w takim razie?
Projekt 300ZX z32 Twin Turbo (504BHP / 630Nm) :
Temat - topics37/z32-stock-300zx-twin-turbo-vt20452.htm
Foty - https://picasaweb.google.com/draxan1980 ... directlink
Temat - topics37/z32-stock-300zx-twin-turbo-vt20452.htm
Foty - https://picasaweb.google.com/draxan1980 ... directlink
wymian sobie czujnik temeratury wody
jak dla mnie masz 3 opcje
1)pompa wody moze byc wadliwa ,wirnik poluzowal sie na ośce, lata sobie jak chce i dtatego nie ma 100% efektywnosci
2) chlodnica zamulona,
3) zapchane masz przewody układu chlodzenia i nie maja pełnego przeplywu
jak dla mnie masz 3 opcje
1)pompa wody moze byc wadliwa ,wirnik poluzowal sie na ośce, lata sobie jak chce i dtatego nie ma 100% efektywnosci
2) chlodnica zamulona,
3) zapchane masz przewody układu chlodzenia i nie maja pełnego przeplywu
Ostatnio zmieniony pn 06 sty, 2014 16:42 przez bybs, łącznie zmieniany 1 raz.
A rolka paska rozrządu albo piasta koła czym jest smarowana ?Draxan pisze:Ok jak tam uważacie,mi tak powiedzieli mechanicy, borygo jest tluste = wydaje się to logiczne. Jak nie borygo to co smaruje pompę w takim razie?
To że jest tłustawe to efekt uboczny tego że musi mieć walory odporności na wysoką temp
- Draxan
- Postojebca
- Posty: 1642
- Rejestracja: czw 23 cze, 2011 20:52
- Lokalizacja: UK - Bridgend / PL - Kraków
- Kontakt:
No tyle ze one nie sa 24h na dobe pod woda (jak juz isc tropem wody w chlodnicy) i musza sie tam krecic pare tysiecy obrotow caly czas .Binio_ pisze:A rolka paska rozrządu albo piasta koła czym jest smarowana ?Draxan pisze:Ok jak tam uważacie,mi tak powiedzieli mechanicy, borygo jest tluste = wydaje się to logiczne. Jak nie borygo to co smaruje pompę w takim razie?
To że jest tłustawe to efekt uboczny tego że musi mieć walory odporności na wysoką temp
Nic to, lejcie sobie co tam chcecie w chlodnice, ja tam zostane przy moim plynie chlodzacym, czy smaruje czy nie .
Ostatnio zmieniony wt 07 sty, 2014 00:59 przez Draxan, łącznie zmieniany 1 raz.
Projekt 300ZX z32 Twin Turbo (504BHP / 630Nm) :
Temat - topics37/z32-stock-300zx-twin-turbo-vt20452.htm
Foty - https://picasaweb.google.com/draxan1980 ... directlink
Temat - topics37/z32-stock-300zx-twin-turbo-vt20452.htm
Foty - https://picasaweb.google.com/draxan1980 ... directlink
smarowanie smarowanie, problem zwyklej wody polega na tym ze jak sie gotuje to sie wytraca z niej syf - patrz czajnik do parzenia wody na herbate.
Warstwa tegoz syfu pogarsza wymiane ciepla z otoczeniem, a w malych kanalikach moze znacznie zmniejszac przekroj.
Dlatego jak juz stosuje sie wode, to wode zdemineralizowana, ale w przypadkach awaryjnych to i woda z oczka z MC Donalda da rade
Warstwa tegoz syfu pogarsza wymiane ciepla z otoczeniem, a w malych kanalikach moze znacznie zmniejszac przekroj.
Dlatego jak juz stosuje sie wode, to wode zdemineralizowana, ale w przypadkach awaryjnych to i woda z oczka z MC Donalda da rade
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
-
- Stały gość
- Posty: 259
- Rejestracja: wt 11 gru, 2007 18:46
- Lokalizacja: z grubej rury 2,5cala
pluny chlodnicze przeaznie wszystkie sa na glikolu... glikol jest tustawy i zekomo smaruje. Zgodzil bym sie z tym ze na wodzie zatrze sie pompa kiedys tak z 10 lat temu jak mialem 240sx posadzilem pompe. jesli lales wode zawsze jej ubedzie. jesli lejesz plyn i go ubywa to juz nie takie proste
Ubywa i wniosek z tego,że: "to nie jest proste", dlatego po kilku miesiącach zmagań otworzyłem temat.borimichal pisze:Draxan pisze: Moze to "strzelanie" wody slychac przy przewodach od turbiny?
Zawsze strzela,nawet po spokojnej jezdzie?
do zbiorniczka wyrowanwczgo nie wyrzuca wody?
wykrecales swiece?ktoras jest inaczej wypalona?
Ciężko zlokalizować to strzelanie Po spokojnej dłuższej też strzela - wystarczy, że się nagrzeje.
Nie wyrzuca, a płynu ubywa.
Świece sprawdze - dobry pomysł!
Odpowietrzałem jak w serwisówce nakazano i zmieściła się taka iloś płynu jak serwisówce podanoGolec pisze:Mozna jeszcze obstawic na kiepsko odpowietrzony uklad.
I od tego czasu dolałem jeszcze z 1,5 litra "borygo".
Termostat był kupiony nowy, został sprawdzony/ugotowany i założony.Binio_ pisze:Nie przesadzaj, nie mowimy tu o 200kkm przelotu i 20latach eksploatacji... borygo nie smaruje pompy wody.
Zdemontuj calkowicie termostat i sprawdz ponownie
W międzyczasie jak ubywało płynu wymieniając na borygo, użyłem porządnego środka do mycia układu chłodzenia i go płukałem.bybs pisze:wymian sobie czujnik temeratury wody
jak dla mnie masz 3 opcje
1)pompa wody moze byc wadliwa ,wirnik poluzowal sie na ośce, lata sobie jak chce i dtatego nie ma 100% efektywnosci
2) chlodnica zamulona,
3) zapchane masz przewody układu chlodzenia i nie maja pełnego przeplywu
Suchutkicinn pisze:jeśli ucieka ci gdzieś płyn i nie widać gdzie to sprawdz czy nie masz mokrego dywanu pod konsolą.
kamil 240 pisze:pluny chlodnicze przeaznie wszystkie sa na glikolu... glikol jest tustawy i zekomo smaruje. Zgodzil bym sie z tym ze na wodzie zatrze sie pompa kiedys tak z 10 lat temu jak mialem 240sx posadzilem pompe. jesli lales wode zawsze jej ubedzie. jesli lejesz plyn i go ubywa to juz nie takie proste