Problem z uk?adem ch?odzenia w SR20DET

chłodnice wody, chłodnice oleju, oleje, termostaty itp.

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
Litwinow
Stały gość
Stały gość
Posty: 434
Rejestracja: wt 02 paź, 2007 22:30
Lokalizacja: Warszawa

Od jakiegoś czasu zauważyłem, że ubywa mi płynu chłodniczego.
Olej był czysty, a w płynie chłodniczym nie znalazłem śladów oleju, wydech nie kopci, brak oznak siwego dymu.

Na początku uważałem, że to wina tego, że jako chłodziwa używam wody bez borygo (mimo, że na wskaźniku temp wody widniało 80 stopni, po wyłączeniu silnika woda wrzała w przewodach).
Sądziłem że termostat się zblokował, więc go wymieniłem, lecz nic to nie zmieniło.

Na zimę zalałem koncentrat chłodzący Motula rozrobiony w proporcji gotowania się w ok. 130- 140 stopni. Wskaźnik nadal wskazywał 80 stopni, a w przewodzie odczuwalne było wrzenie płynu.

Silnik za każdym razem po wyłączeniu, gdy się chłodzi "trzeszczy/pyka" nie wiem jak nazwać|, a w okolicy kolektora wydechowego słychać wrzenie płynu-> nagranie:
https://app.box.com/s/d8a0rsdjgdk6kibuxh9r

Kilkukrotnie próbowałem zlokalizować przeciek, lecz nigdzie nie ma śladu,a a po parkowaniu brak plam pod autem.


Zastanawiam się nad wymianą pompy wody, choć nie wiem czy to dobry trop.
Proszę o poradę.
Ostatnio zmieniony pn 06 sty, 2014 00:54 przez Litwinow, łącznie zmieniany 4 razy.
Obrazek
Awatar użytkownika
Draxan
Postojebca
Postojebca
Posty: 1642
Rejestracja: czw 23 cze, 2011 20:52
Lokalizacja: UK - Bridgend / PL - Kraków
Kontakt:

Litwinow pisze:jako chłodziwa używam wody
no po tym to faktycznie pompa moze sie nadawac na wymiane.
Awatar użytkownika
borimichal
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 2728
Rejestracja: czw 29 mar, 2007 17:19
Lokalizacja: Skoczów

Draxan pisze:
Litwinow pisze:jako chłodziwa używam wody
no po tym to faktycznie pompa moze sie nadawac na wymiane.

aa to dlaczego? ;)

Moze to "strzelanie" wody slychac przy przewodach od turbiny?
Zawsze strzela,nawet po spokojnej jezdzie?
do zbiorniczka wyrowanwczgo nie wyrzuca wody?

wykrecales swiece?ktoras jest inaczej wypalona?
Awatar użytkownika
luk
Stały gość
Stały gość
Posty: 206
Rejestracja: czw 10 wrz, 2009 17:50
Lokalizacja: Węgierska Górka

Litwinow pisze:Silnik za każdym razem po wyłączeniu, gdy się chłodzi "trzeszczy/pyka" nie wiem jak nazwać|, a w okolicy kolektora wydechowego słychać wrzenie płynu-> nagranie:
Wrze w turbinie
Jak był zalany zwykłą wodą to w pierwszej kolejności sprawdziłbym turbo i przewody wodne czy nie są zawalone jakąś rdzawką

Edit: Bori był szybszy
Ostatnio zmieniony pn 06 sty, 2014 10:55 przez luk, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Golec
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 374
Rejestracja: ndz 27 mar, 2011 12:36
Lokalizacja: Piaseczno

Mozna jeszcze obstawic na kiepsko odpowietrzony uklad.
Awatar użytkownika
Draxan
Postojebca
Postojebca
Posty: 1642
Rejestracja: czw 23 cze, 2011 20:52
Lokalizacja: UK - Bridgend / PL - Kraków
Kontakt:

Ano dlatego ze borygo jest tłuste nie bez powodu, ono również smaruje pompę wody. Juz pomijam kwestie rdzy, kamienia powstającego ze zwykłej wody i latających dzięki temu syfowi który zapycha przewody.
Awatar użytkownika
Binio_
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 4685
Rejestracja: wt 30 maja, 2006 01:19
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Nie przesadzaj, nie mowimy tu o 200kkm przelotu i 20latach eksploatacji... borygo nie smaruje pompy wody.

Zdemontuj calkowicie termostat i sprawdz ponownie
Awatar użytkownika
Draxan
Postojebca
Postojebca
Posty: 1642
Rejestracja: czw 23 cze, 2011 20:52
Lokalizacja: UK - Bridgend / PL - Kraków
Kontakt:

Ok jak tam uważacie,mi tak powiedzieli mechanicy, borygo jest tluste = wydaje się to logiczne. Jak nie borygo to co smaruje pompę w takim razie?
Awatar użytkownika
bybs
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 878
Rejestracja: śr 26 mar, 2008 21:36
Lokalizacja: Zgierz/Lodz
Kontakt:

wymian sobie czujnik temeratury wody
jak dla mnie masz 3 opcje
1)pompa wody moze byc wadliwa ,wirnik poluzowal sie na ośce, lata sobie jak chce i dtatego nie ma 100% efektywnosci
2) chlodnica zamulona,
3) zapchane masz przewody układu chlodzenia i nie maja pełnego przeplywu
Ostatnio zmieniony pn 06 sty, 2014 16:42 przez bybs, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Binio_
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 4685
Rejestracja: wt 30 maja, 2006 01:19
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Draxan pisze:Ok jak tam uważacie,mi tak powiedzieli mechanicy, borygo jest tluste = wydaje się to logiczne. Jak nie borygo to co smaruje pompę w takim razie?
A rolka paska rozrządu albo piasta koła czym jest smarowana ? :lol: :lol:
To że jest tłustawe to efekt uboczny tego że musi mieć walory odporności na wysoką temp
cinn
Stały gość
Stały gość
Posty: 227
Rejestracja: wt 04 sty, 2011 21:28
Lokalizacja: legnica

jeśli ucieka ci gdzieś płyn i nie widać gdzie to sprawdz czy nie masz mokrego dywanu pod konsolą.
dym z opon leczy astme ;D
Awatar użytkownika
Draxan
Postojebca
Postojebca
Posty: 1642
Rejestracja: czw 23 cze, 2011 20:52
Lokalizacja: UK - Bridgend / PL - Kraków
Kontakt:

Binio_ pisze:
Draxan pisze:Ok jak tam uważacie,mi tak powiedzieli mechanicy, borygo jest tluste = wydaje się to logiczne. Jak nie borygo to co smaruje pompę w takim razie?
A rolka paska rozrządu albo piasta koła czym jest smarowana ? :lol: :lol:
To że jest tłustawe to efekt uboczny tego że musi mieć walory odporności na wysoką temp
No tyle ze one nie sa 24h na dobe pod woda (jak juz isc tropem wody w chlodnicy) i musza sie tam krecic pare tysiecy obrotow caly czas ;) .
Nic to, lejcie sobie co tam chcecie w chlodnice, ja tam zostane przy moim plynie chlodzacym, czy smaruje czy nie :) .
Ostatnio zmieniony wt 07 sty, 2014 00:59 przez Draxan, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
szaman
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3183
Rejestracja: śr 13 sie, 2008 22:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

smarowanie smarowanie, problem zwyklej wody polega na tym ze jak sie gotuje to sie wytraca z niej syf - patrz czajnik do parzenia wody na herbate.
Warstwa tegoz syfu pogarsza wymiane ciepla z otoczeniem, a w malych kanalikach moze znacznie zmniejszac przekroj.
Dlatego jak juz stosuje sie wode, to wode zdemineralizowana, ale w przypadkach awaryjnych to i woda z oczka z MC Donalda da rade ;)
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
kamil 240
Stały gość
Stały gość
Posty: 259
Rejestracja: wt 11 gru, 2007 18:46
Lokalizacja: z grubej rury 2,5cala

pluny chlodnicze przeaznie wszystkie sa na glikolu... glikol jest tustawy i zekomo smaruje. Zgodzil bym sie z tym ze na wodzie zatrze sie pompa kiedys tak z 10 lat temu jak mialem 240sx posadzilem pompe. jesli lales wode zawsze jej ubedzie. jesli lejesz plyn i go ubywa to juz nie takie proste
Awatar użytkownika
Litwinow
Stały gość
Stały gość
Posty: 434
Rejestracja: wt 02 paź, 2007 22:30
Lokalizacja: Warszawa

borimichal pisze:
Draxan pisze: Moze to "strzelanie" wody slychac przy przewodach od turbiny?
Zawsze strzela,nawet po spokojnej jezdzie?
do zbiorniczka wyrowanwczgo nie wyrzuca wody?

wykrecales swiece?ktoras jest inaczej wypalona?

Ciężko zlokalizować to strzelanie :/ Po spokojnej dłuższej też strzela - wystarczy, że się nagrzeje.
Nie wyrzuca, a płynu ubywa.
Świece sprawdze - dobry pomysł!

Golec pisze:Mozna jeszcze obstawic na kiepsko odpowietrzony uklad.
Odpowietrzałem jak w serwisówce nakazano i zmieściła się taka iloś płynu jak serwisówce podano ;)
I od tego czasu dolałem jeszcze z 1,5 litra "borygo". :/
Binio_ pisze:Nie przesadzaj, nie mowimy tu o 200kkm przelotu i 20latach eksploatacji... borygo nie smaruje pompy wody.

Zdemontuj calkowicie termostat i sprawdz ponownie
Termostat był kupiony nowy, został sprawdzony/ugotowany i założony.
bybs pisze:wymian sobie czujnik temeratury wody
jak dla mnie masz 3 opcje
1)pompa wody moze byc wadliwa ,wirnik poluzowal sie na ośce, lata sobie jak chce i dtatego nie ma 100% efektywnosci
2) chlodnica zamulona,
3) zapchane masz przewody układu chlodzenia i nie maja pełnego przeplywu
W międzyczasie jak ubywało płynu wymieniając na borygo, użyłem porządnego środka do mycia układu chłodzenia i go płukałem.
cinn pisze:jeśli ucieka ci gdzieś płyn i nie widać gdzie to sprawdz czy nie masz mokrego dywanu pod konsolą.
Suchutki
kamil 240 pisze:pluny chlodnicze przeaznie wszystkie sa na glikolu... glikol jest tustawy i zekomo smaruje. Zgodzil bym sie z tym ze na wodzie zatrze sie pompa kiedys tak z 10 lat temu jak mialem 240sx posadzilem pompe. jesli lales wode zawsze jej ubedzie. jesli lejesz plyn i go ubywa to juz nie takie proste
Ubywa i wniosek z tego,że: "to nie jest proste", dlatego po kilku miesiącach zmagań otworzyłem temat.
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ chłodzenia, ciecze”