Problem z uk?adem ch?odzenia w SR20DET

chłodnice wody, chłodnice oleju, oleje, termostaty itp.

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
borimichal
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 2728
Rejestracja: czw 29 mar, 2007 17:19
Lokalizacja: Skoczów

sprawdz swiece i daj znac jak wygladaja.
jesli plyn nigdzie nie wycieka i nie wywala go do zbiorniczka to znaczy ze silnik ja "spala".
Moze byc strzelona uszczelka pod glowica,moze byc peknieta glowica
Awatar użytkownika
Litwinow
Stały gość
Stały gość
Posty: 434
Rejestracja: wt 02 paź, 2007 22:30
Lokalizacja: Warszawa

Oh, oby nie :/
Czy da się jakość sprawdzić sprawność pompy wody?
Obrazek
Awatar użytkownika
borimichal
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 2728
Rejestracja: czw 29 mar, 2007 17:19
Lokalizacja: Skoczów

Litwinow pisze:Oh, oby nie :/
Czy da się jakość sprawdzić sprawność pompy wody?
ale skoro z niej nie cieknie,to co ma sprawnosc pompy do znikania plynu?
Awatar użytkownika
Litwinow
Stały gość
Stały gość
Posty: 434
Rejestracja: wt 02 paź, 2007 22:30
Lokalizacja: Warszawa

To da się, czy nie?

Mój tok myślenia poniżej.
olej czysty, płyn chłodniczy czysty, z wydechu nie lecą kłęby dymu w nieznanych kolorach.
Pod autem nie ma plam, a BORYGO w silniku się gotuje mimo, że termostat jest sprawny.

Czyli pompa wody nie pompuje, płyn zaczyna wrzeć i przez wzrost ciśnienia para zaczyna którędyś uciekać.
Obrazek
Awatar użytkownika
kamilp1908
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 1433
Rejestracja: śr 30 maja, 2007 07:06
Lokalizacja: Płock/Warszawa
Kontakt:

Pompa w SR ma od spodu małą dziurkę i jeśli zaczyna pompa padać to najpierw tam zaczyna się woda sączyć (tak miałem u siebie). Ale u Ciebie jest sucho więc nie widzę powodu, żeby pompa padała.
Turbo zaczyna pompować, a tylne koła wariować :D
Awatar użytkownika
Litwinow
Stały gość
Stały gość
Posty: 434
Rejestracja: wt 02 paź, 2007 22:30
Lokalizacja: Warszawa

Ok, jak sprawdzę świece to dam znać.
Obrazek
Awatar użytkownika
Binio_
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 4685
Rejestracja: wt 30 maja, 2006 01:19
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

sprawdz jeszcze jednak BEZ tremostatu
Awatar użytkownika
Golec
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 374
Rejestracja: ndz 27 mar, 2011 12:36
Lokalizacja: Piaseczno

Tak jak Bori pisze, moze byc uszczelka albo glowica.
Niekoniecznie musi dymic, moze parowac :)
Termostat moze stwarzac pozory dzialajacego w garnku, a w silniku bedzie szalec.
chlodnica cala? nie puscila na zakuciu albo spuchla?
Awatar użytkownika
Litwinow
Stały gość
Stały gość
Posty: 434
Rejestracja: wt 02 paź, 2007 22:30
Lokalizacja: Warszawa

:above:
Binio_ pisze:sprawdz jeszcze jednak BEZ tremostatu
Binio!!! Dziękuje za trop! :)
Zabrałem się za wyjęcie termostatu. Przy okazji postanowiłem wyjąć wiatrach chłodnicy klimatyzacji, bo był nie używany.
Wyjąłem osłonę wisko, odkręciłem też wiatrak wiskozy i coś mnie podkusiło, żeby odpalić silnik i go rozgrzać bez wiskozy.

Silnik się rozgrzał. Sprawdzam chłodnicę i jest cała ciepła, więc termostat działa.
Po czym patrzę, a na łączeniu termostat wąż płyn zaczął lekko kapać wprost do alternatora, a ten niewidocznie go odparowywał/rozchlapywał xD

Zawiódł cybant na tym łączeniu. Cieknąć przestało dopiero po jego wymianie.

Binio jeszcze raz dzięki, że zmotywowałeś mnie do grzebania przy termostacie :D
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ chłodzenia, ciecze”