Czy w BMW komputer wylącza silnik jak jest za malo oleju?

chłodnice wody, chłodnice oleju, oleje, termostaty itp.

Moderator: Moderator

SIWY_240SX

Moze ktos zna sie na BMW ?
Szwagier kupil 520 z niby zatartym silnikiem, bo gosc rozwalil miske i po wycieknieciu oleju silnik stanol.
Wiem ze komputer wylacza silnik jak diody od oleju wskaza czas do wymiany tzn jak juz sie pali czerwona to trzeba wymienic bo silnik stanie.
A teraz wlasnie pali sie czerwona i moze to tez czujnik poziomu oleju i komp wylaczyl silnik.
Moze to jakies zabezpieczenie przed zatarciem.
Ale byl by numer :D
Prosze o jakies sugestie.
Awatar użytkownika
Muro
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 183
Rejestracja: sob 11 cze, 2005 10:17
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Sugestia : sugeruje tego posta napisać na jakims forum BMW :wink:
powrót do korzeni ?
SIWY_240SX

no tak ale myslalem ze tu tez ktos ma doswiadczenie z bmkami
Awatar użytkownika
Muro
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 183
Rejestracja: sob 11 cze, 2005 10:17
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Rozwiązanie nasuwa sie samo: załozyc nową miske, nalać olej i ewentualnie wykasować komputer. Moze Twoja teoria okaze sie słuszna :wink:
powrót do korzeni ?
Awatar użytkownika
kamil79
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 182
Rejestracja: pt 22 kwie, 2005 14:14
Lokalizacja: Giżycko

BMW ma rozbudowane testy autodiagnozowania i napewno nie pozwoli na uruchomienie silnika bez oleju. ( jako ciekawostaka: w e39 po przepaleniu żarówki tylnego światła włącza się żarówka hamulca i udaje swiatło drogowe... W przypadku hamowania zaczyna jaśniej świecić....) takich ciekawostek jest dużo wiecej..takie małe OT. Spróbuj zrobić jak pisze kolega Muro.... może pomoże.
wojjan

Tak jak w temacie. Spróbuj skasować inspekcję możesz to zrobić w serwisie lub sam- wtyk okrągły na silniku odkręcasz "nakrętkę" i należy zewrzeć styki 1 z 7 na 3, 7, lub 12 sekund przy włączonym zapłonie. 9 z 10 BMW idzie zrobić właśnie tą metodą a tą 1 sztukę czarnego barana należy w serwisie :mrgreen:
Pozdrawiam i daj znać co z tego wyszło.
Valo

Jeździłem przez 5 lat BMW 525 E-34.
Inspekcja niewyłącza silnika.Dochodzi do czerwonej lampki i tak sobie świeci.
Najlepszy dowód:wymiana oleju i filtrów bez kasacji inspekcji i robisz następne 15 tys.
Bez żadnych konsekfencji.
Natomiast BRAK(!) oleju,może nie pozwolić na uruchomienie silnika.To w modelach zdaje się po 1991 roku,24v.
Awatar użytkownika
ToM
Postojebca
Postojebca
Posty: 1009
Rejestracja: czw 24 lip, 2003 15:03
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Dokladnie nalezy skasowac inspekcje, jak bys mial problemy podana metoda to napisz na priv cos poradzimy.

Pozatym jak by co mam do sprzedania kompletny silnik wraz z komputerem i deska jak by cie interesowalo (silnik dosc dawno sciagniety z niemiec oclony itd. maly przebieg no i tanio) to PW.
SIWY_240SX

ok dzieki
a to jest wlasnie model z 91r 24V
chociaz znajomemu zatrzymal sie silnik w 324 td, na czerwonej diodzie, wiec sprawdzimy czy tu bedzie podobnie
jesli tak to bedzie mistrzostwo swiata, bo kupil ja za 3000 + miska i olej :D
SIWY_240SX

no niestety zbyt pieknie by bylo, jedna panewka glowna jest starta i trzeba robic szlif walu, chyba ze jakis silnik w promocji da sie zalatwic :wink:
Awatar użytkownika
ToM
Postojebca
Postojebca
Posty: 1009
Rejestracja: czw 24 lip, 2003 15:03
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Co do silnika to jest 2l z BMW 520 - z calym osprzetem do przekladki, oczywiscie wszystkie papiery. Byla to BMW z 89r przebieg 43tys. km. Silnik sprowadzony dosc dawno, praktycznie z rozbitej prawie nowej BMK-i, mial isc na przekladke jednak jakos pomysl umarl. W sumie w miare dobrze zabezpieczony (zalany olejem) tak wiec nie powinno byc z nim problemow.
Cena 2000zl (oczywisice do negocjacji) daj na PW swoja propozycje cenowa to zobaczymy co sie da zrobic.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ chłodzenia, ciecze”