Strona 1 z 2

Termowłącznik poza płynem.

: wt 03 lis, 2015 10:51
autor: laser
Po zamontowaniu wentylatorów elektrycznych potrzebuje jeszcze uruchomić termowłącznik.

Czy jest możliwość zainstalowania bez konieczności robienia wstawek do wylotu z chłodnicy, wiercenia? Tzn. przymocować go na zewnątrz układu chłodzenia bez moczenia go w płynie chłodnicznym.

Byłbym wdzięczny za info od osób, które już coś takiego próbowały.

ml

: wt 03 lis, 2015 11:37
autor: Silicone
mało miarodajny jest twój pomysł. co ma sterowac wentylatorami? wogole to jaki silnik?

: wt 03 lis, 2015 17:04
autor: szaman
raczej slaby pomysl zeby montowac go poza plynem - pewno beda przeklamania ktore moga zaszkodzic silnikowi.

lepiej pojedz na jakis szrot i pozagladaj pod maski roznym marka/przeszukaj allegro,
chyba w jakims fordzie jest gumowy przewod z gniazdem pod wylacznik terminczy wiatrakow,
troche szukania i moze sie uda bez duzych problemow to ogarnac ;)

tylko dopasowac srednice itd i moze siadzie ;)

tak na szybko w googlach:
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Przewod- ... -05637/131

Obrazek

: wt 03 lis, 2015 20:14
autor: michaled6

: wt 03 lis, 2015 20:21
autor: BUGALUS
czujnik możesz zamontować na wężu lub chłodnicy ale zanim on zadziała może być już za późno :D

: wt 03 lis, 2015 20:38
autor: Ciast3k
A ja proponuję aluminiowy łącznik z miejscem na czujnik do zegarów np. autogauge (możesz taki kupić w sklepie Jula za ok 20zł, albo w DriftShop.pl) i tam zrobić gwint pod termowłącznik.
Zapomnij o patencie bez zanurzania w płynie. To jest totalny drut i tylko sobie tym zaszkodzisz.

: wt 03 lis, 2015 20:43
autor: szaman
michaled6, o to tez fajny patent, zapisze tu w temacie numery itd jakby sie juz aukcja skonczyla co by dla potomnych bylo ;)

TRÓJNIK UKŁADU CHŁODZENIA AUDI SEAT VW N90693101
WYMIARY 32 x 32 x 32 mm

Zastosowanie

SAMOCHÓD AUDI SEAT VW
MODEL

AUDI:
Q3 2012 ->

SEAT:
ALHAMBRA 1996 - 2000

VW:
BEETLE 2012 ->
GOLF 2009 - 2013
JETTA 2011 - 2014
SHARAN 1996 - 2000
TIGUAN 2008 ->
PRODUCENT

VOLKSWAGEN (oryginalne OEM)
STAN CZĘŚCI

FABRYCZNIE NOWA
NR KATALOGOWY N90693101
N 906 931 01

: wt 03 lis, 2015 21:02
autor: szaman
Ciast3k, ale po co przerabiac jakies rozwiazanie skoro juz sa gotowe do wykorzystania,
w takim alu laczniku autogauge moze nie byc dosc miejsca/miesa.

: wt 03 lis, 2015 22:24
autor: Ciast3k
ja mam w łączniku i sie mieści ;)

: śr 04 lis, 2015 23:28
autor: laser
Silicone, nie bardzo rozumie "jak ma sterowac wiatrakami" . Wiatraki moze sobie tylko wlaczyc i wylaczyc. A skoro pytam o termowlacznik to pewnie za jego pomoca. Samochod jest wymieniony w stopce (silnik seryjny wiec nie trzeba doisywac).
Rodzaj samochodu- kazdy "chlodzony ciecza".

Nikt pomyslu nie pochwalil, choc ja bym sie jednak zastanowil - chlodniceto nie termosy i sa tak zbudowane zeby latwo przekazywaly cieplo wiec ich temperatura ni rozni sie znacznie odwody ktroa w nich plynie. I to na pewno na plus wzgledem tej wyplywajacej.

: pt 06 lis, 2015 12:42
autor: Silicone
pytam o auto bo ecu w s14 steruje wentylatorem i jest prosta sprawa. nie wiem jak w s13...

nikt nie pochwalil pomyslu a ty dalej sie upierasz.
przyklad z mojego auta. dwa czujniki w kolektorze oddalone od siebie o 2cm. oba zanurzone w plynie z tym ze jeden wystaje jakis 1cm a drugi jest na rowno ze scianka kolektora. roznica w temp 10*C.

podsumowujac. jesli wahania temp sa powolne to bedzie OK, ale jak temp wzrosnie nagle to twoje rozwiazanie moze nie zdarzyc zareagowac.

: sob 07 lis, 2015 10:34
autor: laser
Nie upieram sie - pytam. Odpowiedzi generalnie nagatywane, ze czujnik poza plynem to bardzo zly pomysl, ale dlaczego w takim razie dziala i uzywa sie wisco?

: śr 11 lis, 2015 10:51
autor: Tomek89
Visco jest ok wydajne itp, ale generuje cały czas opór silnikowi bo zawsze lekko się kręci. Z załączaniem jego jest różnie, bo płyn grzeje chłodnicę, chłodnica powietrze, powietrze korpus visco, korpus visco grzeje ciecz/sprzęgło i dopiero wtedy układ łapie i całość się kręci. Zanim te wszystkie procesy wymiany ciepła pozachodzą to może być tak że płyn już się gotuje na dobre. A termostycznik/kontroler wiatrków zaraz bierze temperaturę z płynu, i układ reaguje znacznie szybciej. Do tego dochodzi fakt że gdy nie ma potrzeby działania nie generuje strat w mocy silnika

: śr 11 lis, 2015 12:31
autor: PiotrekŁDZ
Wisco ma dużą, użebrowaną powierzchnie która odbiera temp. z powietrza. W teorii jeśli byś zadbał o zwiększenie powierzchni czujnika przełącznika termicznego i dobre połączenie z np chłodnicą to powinno to działać, ale pytanie po co tak robić? Więcej komplikacji niż pożytku. Zainstaluj sobie adapter na wężu jak każdy robi i tyle.

: śr 11 lis, 2015 18:18
autor: Saqu
a ja dodam od siebie, że miałem wcześniej zamontowany czujnik do chłodnicy na potencjometrze. Taka pałeczka robiona za czujnik była przyklejona do chłodnicy i przekazywała sygnał do potencjometru, tam mogłem sobie ustawić moment załączenia wentylatorów i dalej szedł sygnał na przekaźnik. Wszystko działało nie było z tym problemów.