Witam, mam pytanie. Czy ktoś z Was montował sobie chłodnicę oleju (nie w dyferencjale tylko chłodniczkę oleju silnikowego)?
Jeśli tak to prośba o sugestie - gdzie kupić i jakie ewentualne problemy mogą wystąpić?
Dzięki za pomoc.
Chłodnica oleju
Moderator: Moderator
MNIE TEZ INTERESUJE TEN TEMAT OD JAKIEGOŚ CZASU, SLYSZALEM ZE MOZNA ZAMONTOWAC CHLODNICZKE Z JAKIEGOS MOTOCYKLA...ALE WIESZ USLYSZE 5/10TE
I will always keep U in my heart daddy!!
chcesz wkład kłowy albo na synchro do japończyka? odezwij sie na PW
chcesz wkład kłowy albo na synchro do japończyka? odezwij sie na PW
Ja mam juz zakupiona chlodnice motocyklowa! Najbardziej sie nadaja chlodnice od motocykli chlodzonych olejem i powietrzem! Dlaczego? Ze wzgledu na rozmiar i duza dostepnosc! Pelna gama motocykli SUZUKI oraz kilka starych Yamah ! Ja kupilem od GSX-R 750 rok 90 ! Mozna rowniez poszukac GSX-R1100 Olejak ! Pelna gama czesci jest w gazecie: DIZMAR lub GIELDA MOTOCYKLOWA dzial czesci!!gre13 pisze:MNIE TEZ INTERESUJE TEN TEMAT OD JAKIEGOŚ CZASU, SLYSZALEM ZE MOZNA ZAMONTOWAC CHLODNICZKE Z JAKIEGOS MOTOCYKLA...ALE WIESZ USLYSZE 5/10TE
Propozycje podlaczenia:
JNawiercenie 2 dziur w misce olejowej i doprowadzenie i wyprowadzenie przewodow do elektrycznej pompy oleju! Oba nawierty powinny sie znajdowac po przeciwnych stronach miski! Najlepiej zeby wlew juz zimnego oleju byl jak najdalej od ssaka oleju do smarowania silnika!Powod: lepiej zeby silnik niedostal za zimnego oleju, bo to tak jak palowanie silnika na zimnim silniku(Prawie)! A tak zanim olej trafi do ssawki to zdarzy sie wymieszac z cieplym olejem a jednoczesnie go schlodzi jesli ten bedzie nadmiernie nagrzany!
Metody wlaczania systemu:
1. Stala praca pompy! Jak tylko jest wlaczony zaplon lub zapalony samochod! Jesli silnik sie zabardzo schlodzi to sie wylaczy visco a rosnaca temperatura wody powinna wyrownac spadek temperatury oleju!
2. Wlaczane za pomoca termostatu elektronicznego ! wsyscy wiedza o co chodzi ! i tu gratulacje dla jarka !! popatrzcie na zdjecia czikowozu!! tam jest wklejony elektroniczny termostat czy jak to mozna nazwac!!
3. Pstryczek elektryczek + wskaznik temperatury oleju! Patrzymy na temp! zaq wysoka to przelaczamy pstryczka i wlacza sie elektryczna pompa!
4. Podpiecie chlodnicy pod magistrale olejowa! Np podkladka pod filtr oleju! ale niewiem zy niespowoduje to zmniejszenia cisnienia w ukladize smarowania!
Podkladki sa dostepne np TUTAJ
Jesli macie jeszcze jakies propozycje to bede wdzieczny za przedstawienie ich tutaj!
Chcialem sie tylko zapytać w jakim celu chłodnica oliwy w s14a ? skoro ma seryjnie wymiennik wodny. Chyba że będziesz grubo szedł to zgoda są takie patenty hks itp z termostatami.
[scroll]>>>ORDYNUSS TEAM<<< member #001/06 lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
[/scroll]
[/scroll]
- jarkowy
- Założyciel Klubu
- Posty: 1088
- Rejestracja: sob 26 lip, 2003 23:29
- Lokalizacja: Władysławowo
- Kontakt:
JA montuje chłodnice oleju do SR20DET (co nie znaczy ze nie można zamontować do CA18DET) gdzieś juz pisałem ze jedynym ograniczeniem w mojej podruzy do wawy czika wozem było ograniczenie temp. oleju (nawet żona psychiczne wytrzymywała)
Temp cały czas chciała wyjśc ponad 110 stopni i musiałem noge z gazu zdejmować.
Rafi masz racje ze w S14a jest wymiennik ciepła ale wymiennik jest w każdym DET w CA też.
Pomysły pająka 1 i 4 są wg mnie do bani apomysł drugi jest mój.
1 bo olej bedzie sie za długo rozgrzewał 4 ten sam powód i dodatkowo obciąza pompe olejową.
Wklejam zdięcie sterownika, mozna go odemnie kupic za 220zł
Regulowana chistereza, regulowana temp załączania i wyłączania, sterowanie do 4A (jeśli chce się podłączać coś wiekszego trzeba zastosować przekaźnik)
Chłodnice zastosowałem z tylnego mostu z s14a (wymiary wsam raz łatwo dostepna)
Silnik elektryczny tłoczący olej to silnik z tylnego mostu od S14 lub s14 (spore rozmiary ale niezawodny dobrze ssie a to B. WAŻNE i prędkość tłoczenia bardzo umiarkowana wręcz idealny do takiego zastosowania)
Co do otworów w misce to kolejne zdięcia
(ciekawe skąd to Pająk to wszystko wiedział? - czyżby był u mnie w garażu? - Pozdro)
Temp cały czas chciała wyjśc ponad 110 stopni i musiałem noge z gazu zdejmować.
Rafi masz racje ze w S14a jest wymiennik ciepła ale wymiennik jest w każdym DET w CA też.
Pomysły pająka 1 i 4 są wg mnie do bani apomysł drugi jest mój.
1 bo olej bedzie sie za długo rozgrzewał 4 ten sam powód i dodatkowo obciąza pompe olejową.
Wklejam zdięcie sterownika, mozna go odemnie kupic za 220zł
Regulowana chistereza, regulowana temp załączania i wyłączania, sterowanie do 4A (jeśli chce się podłączać coś wiekszego trzeba zastosować przekaźnik)
Chłodnice zastosowałem z tylnego mostu z s14a (wymiary wsam raz łatwo dostepna)
Silnik elektryczny tłoczący olej to silnik z tylnego mostu od S14 lub s14 (spore rozmiary ale niezawodny dobrze ssie a to B. WAŻNE i prędkość tłoczenia bardzo umiarkowana wręcz idealny do takiego zastosowania)
Co do otworów w misce to kolejne zdięcia
(ciekawe skąd to Pająk to wszystko wiedział? - czyżby był u mnie w garażu? - Pozdro)
- Załączniki
-
- sr20dol2.JPG (111.29 KiB) Przejrzano 6701 razy
-
- sr20dol1.JPG (86.1 KiB) Przejrzano 6699 razy
-
- termoregulator_oleju.JPG (171.74 KiB) Przejrzano 6693 razy
GTR Sprzedany ale Avatara spobie zostawiam z sentymentu...
SKYRACING
OO\____/OO
602227141
Turbokiller
automatyka www.horyzont.co
pokoje gościnne nad morzem we władysławowwie www.impresja.co
600-961-666
SKYRACING
OO\____/OO
602227141
Turbokiller
automatyka www.horyzont.co
pokoje gościnne nad morzem we władysławowwie www.impresja.co
600-961-666
S13 tez ma wymiennik a jak spojrzysz na wskaznik temperatury oleju w upalny dzien to az sie zastanawiasz czy przekraczac 1500 obrotow zeby silnika niezagotowac!! Woda woda ale olej rzadzi sie innymi prawami !! A jak mocno poszalejesz na placyku to co ci wode wychlodzi skoro auto nieprzekracza 80km/h a obroty silnika max! Coprawda visco tez max ale zdrowy podmuch swierzego wiatru jeszcze nikomu nie zaszkodzil! A tym bardziej nie olejowi !!Rafi pisze:Chcialem sie tylko zapytać w jakim celu chłodnica oliwy w s14a ? skoro ma seryjnie wymiennik wodny. Chyba że będziesz grubo szedł to zgoda są takie patenty hks itp z termostatami.
poprostu trzeba grubiej iść motul jest stabilny do 200 PS jaki ładny czerony silikon
[scroll]>>>ORDYNUSS TEAM<<< member #001/06 lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
[/scroll]
[/scroll]
Jezeli chodzi o chłodnice oleju włączona w magistrale to bzdura ze zostanie obciazaona pompa olejowa. Zwiekszy sie tylko pojemność układu a miejsc do smarowania zostanie tyle samo. Moze trwać minimalnie dłuzej czasz kiedy wytworzy sie cisnienie. Pozatym zostanei zchłodzony olej który ma zaraz pracować a nie chłodzenie miski i całej mieszanki. Z jakiegoś powodu montuja cłodnie na magistrali tak jak wymieniik ciepła w nissanie który w zupełności wystarcza. A jak ci temperatura skacze to sprawdz czy masz dobry przepływ wody w owym wymienniku ciepła. Ja pół dnia dwie godziny pałowałem nissana na placu rozpedzajac sie max do 80 i ani razu temperatura nie podskoczyła ponad 95 stopni. Pozatym jezeli założysz chłodnie oleju powietrzna to nie ma szans zeby zbyt wychłodzić olej. W takich małych chłodniczkach temperatura spada o kilka stopni a nie kilkanaście a to juz wystarczy. Wystarczy sprawdzić to na zwykłej chłodnicy samochodowej. Jak zagrzejesz bryke i otworzy ci sie termostat to przy dobrych przepływach w chłodnicy różnica temperatur bedzie niewielka za to ciągła pozwalajacha utrzymac silnik w optymalnych warunkach pracy.
Zgadza sie bo termostat sie otwiera i zamyka! Wlasnie dlatego temperatura pozostaje caly cas w granicach optymalnej!ChEsTeR pisze: Pozatym jezeli założysz chłodnie oleju powietrzna to nie ma szans zeby zbyt wychłodzić olej. W takich małych chłodniczkach temperatura spada o kilka stopni a nie kilkanaście a to juz wystarczy. Wystarczy sprawdzić to na zwykłej chłodnicy samochodowej. Jak zagrzejesz bryke i otworzy ci sie termostat to przy dobrych przepływach w chłodnicy różnica temperatur bedzie niewielka za to ciągła pozwalajacha utrzymac silnik w optymalnych warunkach pracy.
To akurat byly przemyslenia moje a pozniej konsultacja z sasiadem mechanikiem! Dopiero pare tygodni pozniej do ciebie pojechalem !!jarkowy pisze:Pomysły pająka 1 i 4 są wg mnie do bani apomysł drugi jest mój.
1 bo olej bedzie sie za długo rozgrzewał 4 ten sam powód i dodatkowo obciąza pompe olejową.
Co do otworów w misce to kolejne zdięcia
(ciekawe skąd to Pająk to wszystko wiedział? - czyżby był u mnie w garażu? - Pozdro)
A co do pomyslu nr 2 to myslalem o zwyklym czujniku ktory steruje kontrolka temperatury wody! Wystarczy ja wpiac jako sygnal,potem cos co by sterowalo pradem tak zeby wlaczyc pompe! Wystarczy kompletny uklad z chlodzenia VW GOLFa! Czujnik wlacza elektryczny wentylator! My bysmy tutaj mieli pompe oleju!!
Wiec Jarek 1:1
hehe!
dlatego trzeba lać męski olej wytrzymały na tak duże skoki temp. I też nie wydaje mnie sie zeby chłodnica oliwy miała wpływ na cisnienie oliwy / osłabiała pompe
[scroll]>>>ORDYNUSS TEAM<<< member #001/06 lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
[/scroll]
[/scroll]
- jarkowy
- Założyciel Klubu
- Posty: 1088
- Rejestracja: sob 26 lip, 2003 23:29
- Lokalizacja: Władysławowo
- Kontakt:
pająk
wiec jest nadal 1:0 dla mnie
ChEsTeR
Tak a nie istnieją opory przepływu?
Zakładając ze do chcodnicy poprowadzisz wąż 10mm którego wyjdą min 2m + opory przepływu w chłodnich (nie daj Boze bedzie ona typu wężownicowego). Sądzisz ze to nie postawi opor przepływu oleju? jeśli nie to mieli byśmy "perpetummobile".
Dodatkowo połaczone w obieg na stałe z dużą chłodnicą może spowiodować ze olej przy normalnych warunkach nigdy sie nam nie dogrzeje (po co montować małą chłodnice która zbijee tem o kilka stopni)
Teorie moją popiera to ze założyłem filtr oleju zamiast wymiennika i ciśnenie wzrosło o prawie jeden bar na wolnych obrotach. Spróbowałeś kiedyś czegoś takiego?
Zaraz powiesz ze w wypasionych japonskich driftowozach są właśnie takie - tak a jakie są pompy oleju? Pompa olejowa stage1 na ebay kosztuje ponad 1000$ i ona spokojnie sobie radzi z takim obciązeniem.
Wymiennik ciepła wystarcza? Może u Ciebie tak ale u Czika już nie starczał i w wieli innych autach jakie miały czujnik temp oleju. Wymiennik ciepła był należycie wymyty" Zreszta to nie jedyny przypadek kiedy olej w CA18DET skakał powyżej 120stopni. Wiesz ile sie potem taki olej schładzał "przez ten wymienik ciepła" staliśmy na parkingu przez 15min (kuba opowiedział najdłuży kawał na świecie i spalił 2 fajki, byl tam karol i psylo, a driftu było z 10 min) a temp spadła dopiero do 110stopni.
Nikt z was nie przekonał mnie do tego zeby inne rozwiązanie było lepsze, a ja was do mojego rozwiązania nie zmuszam
Swietnie ale ten czujnik zał/ wył sie przy 80-90 stopniach a olej pracuje zawsze w temp wyższej i chodzi oto zeby nie przekraczać 110 wiec taki wyłacznik do niczego sie nie nadaA co do pomyslu nr 2 to myslalem o zwyklym czujniku ktory steruje kontrolka temperatury wody! Wystarczy ja wpiac jako sygnal,potem cos co by sterowalo pradem tak zeby wlaczyc pompe! Wystarczy kompletny uklad z chlodzenia VW GOLFa! Czujnik wlacza elektryczny wentylator! My bysmy tutaj mieli pompe oleju!!
wiec jest nadal 1:0 dla mnie
ChEsTeR
RafiZwiekszy sie tylko pojemność układu a miejsc do smarowania zostanie tyle samo. Moze trwać minimalnie dłuzej czasz kiedy wytworzy sie cisnienie
też nie wydaje mnie sie zeby chłodnica oliwy miała wpływ na cisnienie oliwy / osłabiała pompe
Tak a nie istnieją opory przepływu?
Zakładając ze do chcodnicy poprowadzisz wąż 10mm którego wyjdą min 2m + opory przepływu w chłodnich (nie daj Boze bedzie ona typu wężownicowego). Sądzisz ze to nie postawi opor przepływu oleju? jeśli nie to mieli byśmy "perpetummobile".
Dodatkowo połaczone w obieg na stałe z dużą chłodnicą może spowiodować ze olej przy normalnych warunkach nigdy sie nam nie dogrzeje (po co montować małą chłodnice która zbijee tem o kilka stopni)
Teorie moją popiera to ze założyłem filtr oleju zamiast wymiennika i ciśnenie wzrosło o prawie jeden bar na wolnych obrotach. Spróbowałeś kiedyś czegoś takiego?
Tak montują bo tak jest prościej i taniej. (Jak byś miał zabulić za elektroniczny sterownik, elektryczną pompe zamiast prostej podstawki pod filtr to co byś kupił?)Z jakiegoś powodu montuja cłodnie na magistrali tak jak wymieniik ciepła w nissanie który w zupełności wystarcza
Zaraz powiesz ze w wypasionych japonskich driftowozach są właśnie takie - tak a jakie są pompy oleju? Pompa olejowa stage1 na ebay kosztuje ponad 1000$ i ona spokojnie sobie radzi z takim obciązeniem.
Wymiennik ciepła wystarcza? Może u Ciebie tak ale u Czika już nie starczał i w wieli innych autach jakie miały czujnik temp oleju. Wymiennik ciepła był należycie wymyty" Zreszta to nie jedyny przypadek kiedy olej w CA18DET skakał powyżej 120stopni. Wiesz ile sie potem taki olej schładzał "przez ten wymienik ciepła" staliśmy na parkingu przez 15min (kuba opowiedział najdłuży kawał na świecie i spalił 2 fajki, byl tam karol i psylo, a driftu było z 10 min) a temp spadła dopiero do 110stopni.
Nikt z was nie przekonał mnie do tego zeby inne rozwiązanie było lepsze, a ja was do mojego rozwiązania nie zmuszam
GTR Sprzedany ale Avatara spobie zostawiam z sentymentu...
SKYRACING
OO\____/OO
602227141
Turbokiller
automatyka www.horyzont.co
pokoje gościnne nad morzem we władysławowwie www.impresja.co
600-961-666
SKYRACING
OO\____/OO
602227141
Turbokiller
automatyka www.horyzont.co
pokoje gościnne nad morzem we władysławowwie www.impresja.co
600-961-666
Dlatego przydaloby sie na przewod wkleic jakis opornik!jarkowy pisze:pająkSwietnie ale ten czujnik zał/ wył sie przy 80-90 stopniach a olej pracuje zawsze w temp wyższej i chodzi oto zeby nie przekraczać 110 wiec taki wyłacznik do niczego sie nie nadaA co do pomyslu nr 2 to myslalem o zwyklym czujniku ktory steruje kontrolka temperatury wody! Wystarczy ja wpiac jako sygnal,potem cos co by sterowalo pradem tak zeby wlaczyc pompe! Wystarczy kompletny uklad z chlodzenia VW GOLFa! Czujnik wlacza elektryczny wentylator! My bysmy tutaj mieli pompe oleju!!
wiec jest nadal 1:0 dla mnie
Pozwoliloby to nam prawie plynnie regulowac temperature wlaczania/wylaczania! Chyba ze wraz ze wzrostem temperatury opor spada No to wtedy POMOCY !! Trzeba by zmniejszyc seryjny opornik !!
DLUGOLEKA-WLADYSLAWOWO 1:0
To tak własnie działa Jarkowy sterownik....Pajak2444 pisze:Dlatego przydaloby sie na przewod wkleic jakis opornik!jarkowy pisze:pająkSwietnie ale ten czujnik zał/ wył sie przy 80-90 stopniach a olej pracuje zawsze w temp wyższej i chodzi oto zeby nie przekraczać 110 wiec taki wyłacznik do niczego sie nie nadaA co do pomyslu nr 2 to myslalem o zwyklym czujniku ktory steruje kontrolka temperatury wody! Wystarczy ja wpiac jako sygnal,potem cos co by sterowalo pradem tak zeby wlaczyc pompe! Wystarczy kompletny uklad z chlodzenia VW GOLFa! Czujnik wlacza elektryczny wentylator! My bysmy tutaj mieli pompe oleju!!
wiec jest nadal 1:0 dla mnie
Pozwoliloby to nam prawie plynnie regulowac temperature wlaczania/wylaczania! Chyba ze wraz ze wzrostem temperatury opor spada No to wtedy POMOCY !! Trzeba by zmniejszyc seryjny opornik !!
DLUGOLEKA-WLADYSLAWOWO 1:0
Montuje sie chlodnice o odpowiednim przeplywie a nie za mała. Wpulna powierzchnia przkroju bocznego wszystkich rurek w chlodnicy nie moze byc mniejsza niz srednica rurki doprowadzajacej pozatym jezeli tak zrobisz mniejsze to zawor w pompie o tak ograniczy cisnienie do maksymalnego dopuszczalnego a zabraknie ci oliwy na smarowanie panewek. Wszysko trzeba robic z głowa.