Chłodnica oleju

chłodnice wody, chłodnice oleju, oleje, termostaty itp.

Moderator: Moderator

Bandur

Witam, mam pytanie. Czy ktoś z Was montował sobie chłodnicę oleju (nie w dyferencjale tylko chłodniczkę oleju silnikowego)?
Jeśli tak to prośba o sugestie - gdzie kupić i jakie ewentualne problemy mogą wystąpić?

Dzięki za pomoc.
Awatar użytkownika
gre13
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 151
Rejestracja: śr 13 paź, 2004 23:25
Lokalizacja: wro/ldz
Kontakt:

MNIE TEZ INTERESUJE TEN TEMAT OD JAKIEGOŚ CZASU, SLYSZALEM ZE MOZNA ZAMONTOWAC CHLODNICZKE Z JAKIEGOS MOTOCYKLA...ALE WIESZ USLYSZE 5/10TE :lol:
I will always keep U in my heart daddy!!
chcesz wkład kłowy albo na synchro do japończyka? odezwij sie na PW :)
Awatar użytkownika
Pajak2444
Postojebca
Postojebca
Posty: 1522
Rejestracja: pn 27 wrz, 2004 22:58
Lokalizacja: Dlugoleka
Kontakt:

gre13 pisze:MNIE TEZ INTERESUJE TEN TEMAT OD JAKIEGOŚ CZASU, SLYSZALEM ZE MOZNA ZAMONTOWAC CHLODNICZKE Z JAKIEGOS MOTOCYKLA...ALE WIESZ USLYSZE 5/10TE :lol:
Ja mam juz zakupiona chlodnice motocyklowa! Najbardziej sie nadaja chlodnice od motocykli chlodzonych olejem i powietrzem! Dlaczego? Ze wzgledu na rozmiar i duza dostepnosc! Pelna gama motocykli SUZUKI oraz kilka starych Yamah ! Ja kupilem od GSX-R 750 rok 90 ! Mozna rowniez poszukac GSX-R1100 Olejak ! Pelna gama czesci jest w gazecie: DIZMAR lub GIELDA MOTOCYKLOWA dzial czesci!!

Propozycje podlaczenia:
JNawiercenie 2 dziur w misce olejowej i doprowadzenie i wyprowadzenie przewodow do elektrycznej pompy oleju! Oba nawierty powinny sie znajdowac po przeciwnych stronach miski! Najlepiej zeby wlew juz zimnego oleju byl jak najdalej od ssaka oleju do smarowania silnika!Powod: lepiej zeby silnik niedostal za zimnego oleju, bo to tak jak palowanie silnika na zimnim silniku(Prawie)! A tak zanim olej trafi do ssawki to zdarzy sie wymieszac z cieplym olejem a jednoczesnie go schlodzi jesli ten bedzie nadmiernie nagrzany!
Metody wlaczania systemu:
1. Stala praca pompy! Jak tylko jest wlaczony zaplon lub zapalony samochod! Jesli silnik sie zabardzo schlodzi to sie wylaczy visco a rosnaca temperatura wody powinna wyrownac spadek temperatury oleju!
2. Wlaczane za pomoca termostatu elektronicznego ! wsyscy wiedza o co chodzi ! i tu gratulacje dla jarka !! popatrzcie na zdjecia czikowozu!! tam jest wklejony elektroniczny termostat czy jak to mozna nazwac!!
3. Pstryczek elektryczek + wskaznik temperatury oleju! Patrzymy na temp! zaq wysoka to przelaczamy pstryczka i wlacza sie elektryczna pompa!
4. Podpiecie chlodnicy pod magistrale olejowa! Np podkladka pod filtr oleju! ale niewiem zy niespowoduje to zmniejszenia cisnienia w ukladize smarowania!
Podkladki sa dostepne np TUTAJ
Jesli macie jeszcze jakies propozycje to bede wdzieczny za przedstawienie ich tutaj!
Awatar użytkownika
Rafi
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 639
Rejestracja: wt 09 mar, 2004 07:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Chcialem sie tylko zapytać w jakim celu chłodnica oliwy w s14a ? skoro ma seryjnie wymiennik wodny. Chyba że będziesz grubo szedł to zgoda są takie patenty hks itp z termostatami.
[scroll]>>>ORDYNUSS TEAM<<< member #001/06 lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
[/scroll]
Awatar użytkownika
jarkowy
Założyciel Klubu
Założyciel Klubu
Posty: 1088
Rejestracja: sob 26 lip, 2003 23:29
Lokalizacja: Władysławowo
Kontakt:

JA montuje chłodnice oleju do SR20DET (co nie znaczy ze nie można zamontować do CA18DET) gdzieś juz pisałem ze jedynym ograniczeniem w mojej podruzy do wawy czika wozem było ograniczenie temp. oleju (nawet żona psychiczne wytrzymywała)
Temp cały czas chciała wyjśc ponad 110 stopni i musiałem noge z gazu zdejmować.

Rafi masz racje ze w S14a jest wymiennik ciepła ale wymiennik jest w każdym DET w CA też.

Pomysły pająka 1 i 4 są wg mnie do bani apomysł drugi jest mój.
1 bo olej bedzie sie za długo rozgrzewał 4 ten sam powód i dodatkowo obciąza pompe olejową.

Wklejam zdięcie sterownika, mozna go odemnie kupic za 220zł
Regulowana chistereza, regulowana temp załączania i wyłączania, sterowanie do 4A (jeśli chce się podłączać coś wiekszego trzeba zastosować przekaźnik)

Chłodnice zastosowałem z tylnego mostu z s14a (wymiary wsam raz łatwo dostepna)
Silnik elektryczny tłoczący olej to silnik z tylnego mostu od S14 lub s14 (spore rozmiary ale niezawodny dobrze ssie a to B. WAŻNE i prędkość tłoczenia bardzo umiarkowana wręcz idealny do takiego zastosowania)

Co do otworów w misce to kolejne zdięcia

(ciekawe skąd to Pająk to wszystko wiedział? - czyżby był u mnie w garażu? :wink: - Pozdro)
Załączniki
sr20dol2.JPG
sr20dol2.JPG (111.29 KiB) Przejrzano 6701 razy
sr20dol1.JPG
sr20dol1.JPG (86.1 KiB) Przejrzano 6699 razy
termoregulator_oleju.JPG
termoregulator_oleju.JPG (171.74 KiB) Przejrzano 6693 razy
GTR Sprzedany ale Avatara spobie zostawiam z sentymentu...

SKYRACING

OO\____/OO

602227141


Turbokiller

automatyka www.horyzont.co
pokoje gościnne nad morzem we władysławowwie www.impresja.co
600-961-666
Awatar użytkownika
Pajak2444
Postojebca
Postojebca
Posty: 1522
Rejestracja: pn 27 wrz, 2004 22:58
Lokalizacja: Dlugoleka
Kontakt:

Rafi pisze:Chcialem sie tylko zapytać w jakim celu chłodnica oliwy w s14a ? skoro ma seryjnie wymiennik wodny. Chyba że będziesz grubo szedł to zgoda są takie patenty hks itp z termostatami.
S13 tez ma wymiennik a jak spojrzysz na wskaznik temperatury oleju w upalny dzien to az sie zastanawiasz czy przekraczac 1500 obrotow zeby silnika niezagotowac!! Woda woda ale olej rzadzi sie innymi prawami !! A jak mocno poszalejesz na placyku to co ci wode wychlodzi skoro auto nieprzekracza 80km/h a obroty silnika max! Coprawda visco tez max ale zdrowy podmuch swierzego wiatru jeszcze nikomu nie zaszkodzil! A tym bardziej nie olejowi !!
Awatar użytkownika
Rafi
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 639
Rejestracja: wt 09 mar, 2004 07:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

poprostu trzeba grubiej iść :mrgreen: motul jest stabilny do 200 PS jaki ładny czerony silikon :lol:
[scroll]>>>ORDYNUSS TEAM<<< member #001/06 lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
[/scroll]
ChEsTeR

Jezeli chodzi o chłodnice oleju włączona w magistrale to bzdura ze zostanie obciazaona pompa olejowa. Zwiekszy sie tylko pojemność układu a miejsc do smarowania zostanie tyle samo. Moze trwać minimalnie dłuzej czasz kiedy wytworzy sie cisnienie. Pozatym zostanei zchłodzony olej który ma zaraz pracować a nie chłodzenie miski i całej mieszanki. Z jakiegoś powodu montuja cłodnie na magistrali tak jak wymieniik ciepła w nissanie który w zupełności wystarcza. A jak ci temperatura skacze to sprawdz czy masz dobry przepływ wody w owym wymienniku ciepła. Ja pół dnia dwie godziny pałowałem nissana na placu rozpedzajac sie max do 80 i ani razu temperatura nie podskoczyła ponad 95 stopni. Pozatym jezeli założysz chłodnie oleju powietrzna to nie ma szans zeby zbyt wychłodzić olej. W takich małych chłodniczkach temperatura spada o kilka stopni a nie kilkanaście a to juz wystarczy. Wystarczy sprawdzić to na zwykłej chłodnicy samochodowej. Jak zagrzejesz bryke i otworzy ci sie termostat to przy dobrych przepływach w chłodnicy różnica temperatur bedzie niewielka za to ciągła pozwalajacha utrzymac silnik w optymalnych warunkach pracy.
Awatar użytkownika
Pajak2444
Postojebca
Postojebca
Posty: 1522
Rejestracja: pn 27 wrz, 2004 22:58
Lokalizacja: Dlugoleka
Kontakt:

ChEsTeR pisze: Pozatym jezeli założysz chłodnie oleju powietrzna to nie ma szans zeby zbyt wychłodzić olej. W takich małych chłodniczkach temperatura spada o kilka stopni a nie kilkanaście a to juz wystarczy. Wystarczy sprawdzić to na zwykłej chłodnicy samochodowej. Jak zagrzejesz bryke i otworzy ci sie termostat to przy dobrych przepływach w chłodnicy różnica temperatur bedzie niewielka za to ciągła pozwalajacha utrzymac silnik w optymalnych warunkach pracy.
Zgadza sie bo termostat sie otwiera i zamyka! Wlasnie dlatego temperatura pozostaje caly cas w granicach optymalnej!
jarkowy pisze:Pomysły pająka 1 i 4 są wg mnie do bani apomysł drugi jest mój.
1 bo olej bedzie sie za długo rozgrzewał 4 ten sam powód i dodatkowo obciąza pompe olejową.

Co do otworów w misce to kolejne zdięcia

(ciekawe skąd to Pająk to wszystko wiedział? - czyżby był u mnie w garażu? :wink: - Pozdro)
To akurat byly przemyslenia moje a pozniej konsultacja z sasiadem mechanikiem! Dopiero pare tygodni pozniej do ciebie pojechalem !!
A co do pomyslu nr 2 to myslalem o zwyklym czujniku ktory steruje kontrolka temperatury wody! Wystarczy ja wpiac jako sygnal,potem cos co by sterowalo pradem tak zeby wlaczyc pompe! Wystarczy kompletny uklad z chlodzenia VW GOLFa! Czujnik wlacza elektryczny wentylator! My bysmy tutaj mieli pompe oleju!!
Wiec Jarek 1:1
hehe! :D
Awatar użytkownika
Rafi
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 639
Rejestracja: wt 09 mar, 2004 07:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

dlatego trzeba lać męski olej wytrzymały na tak duże skoki temp. I też nie wydaje mnie sie zeby chłodnica oliwy miała wpływ na cisnienie oliwy / osłabiała pompe
[scroll]>>>ORDYNUSS TEAM<<< member #001/06 lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
[/scroll]
Awatar użytkownika
jarkowy
Założyciel Klubu
Założyciel Klubu
Posty: 1088
Rejestracja: sob 26 lip, 2003 23:29
Lokalizacja: Władysławowo
Kontakt:

pająk
A co do pomyslu nr 2 to myslalem o zwyklym czujniku ktory steruje kontrolka temperatury wody! Wystarczy ja wpiac jako sygnal,potem cos co by sterowalo pradem tak zeby wlaczyc pompe! Wystarczy kompletny uklad z chlodzenia VW GOLFa! Czujnik wlacza elektryczny wentylator! My bysmy tutaj mieli pompe oleju!!
Swietnie ale ten czujnik zał/ wył sie przy 80-90 stopniach a olej pracuje zawsze w temp wyższej i chodzi oto zeby nie przekraczać 110 wiec taki wyłacznik do niczego sie nie nada

wiec jest nadal 1:0 dla mnie :wink:

ChEsTeR
Zwiekszy sie tylko pojemność układu a miejsc do smarowania zostanie tyle samo. Moze trwać minimalnie dłuzej czasz kiedy wytworzy sie cisnienie
Rafi
też nie wydaje mnie sie zeby chłodnica oliwy miała wpływ na cisnienie oliwy / osłabiała pompe

Tak a nie istnieją opory przepływu?
Zakładając ze do chcodnicy poprowadzisz wąż 10mm którego wyjdą min 2m + opory przepływu w chłodnich (nie daj Boze bedzie ona typu wężownicowego). Sądzisz ze to nie postawi opor przepływu oleju? jeśli nie to mieli byśmy "perpetummobile".
Dodatkowo połaczone w obieg na stałe z dużą chłodnicą może spowiodować ze olej przy normalnych warunkach nigdy sie nam nie dogrzeje (po co montować małą chłodnice która zbijee tem o kilka stopni)
Teorie moją popiera to ze założyłem filtr oleju zamiast wymiennika i ciśnenie wzrosło o prawie jeden bar na wolnych obrotach. Spróbowałeś kiedyś czegoś takiego?

Z jakiegoś powodu montuja cłodnie na magistrali tak jak wymieniik ciepła w nissanie który w zupełności wystarcza
Tak montują bo tak jest prościej i taniej. (Jak byś miał zabulić za elektroniczny sterownik, elektryczną pompe zamiast prostej podstawki pod filtr to co byś kupił?)
Zaraz powiesz ze w wypasionych japonskich driftowozach są właśnie takie - tak a jakie są pompy oleju? Pompa olejowa stage1 na ebay kosztuje ponad 1000$ i ona spokojnie sobie radzi z takim obciązeniem.

Wymiennik ciepła wystarcza? Może u Ciebie tak ale u Czika już nie starczał i w wieli innych autach jakie miały czujnik temp oleju. Wymiennik ciepła był należycie wymyty" Zreszta to nie jedyny przypadek kiedy olej w CA18DET skakał powyżej 120stopni. Wiesz ile sie potem taki olej schładzał "przez ten wymienik ciepła" staliśmy na parkingu przez 15min (kuba opowiedział najdłuży kawał na świecie i spalił 2 fajki, byl tam karol i psylo, a driftu było z 10 min) a temp spadła dopiero do 110stopni.

Nikt z was nie przekonał mnie do tego zeby inne rozwiązanie było lepsze, a ja was do mojego rozwiązania nie zmuszam
GTR Sprzedany ale Avatara spobie zostawiam z sentymentu...

SKYRACING

OO\____/OO

602227141


Turbokiller

automatyka www.horyzont.co
pokoje gościnne nad morzem we władysławowwie www.impresja.co
600-961-666
Awatar użytkownika
Pajak2444
Postojebca
Postojebca
Posty: 1522
Rejestracja: pn 27 wrz, 2004 22:58
Lokalizacja: Dlugoleka
Kontakt:

jarkowy pisze:pająk
A co do pomyslu nr 2 to myslalem o zwyklym czujniku ktory steruje kontrolka temperatury wody! Wystarczy ja wpiac jako sygnal,potem cos co by sterowalo pradem tak zeby wlaczyc pompe! Wystarczy kompletny uklad z chlodzenia VW GOLFa! Czujnik wlacza elektryczny wentylator! My bysmy tutaj mieli pompe oleju!!
Swietnie ale ten czujnik zał/ wył sie przy 80-90 stopniach a olej pracuje zawsze w temp wyższej i chodzi oto zeby nie przekraczać 110 wiec taki wyłacznik do niczego sie nie nada

wiec jest nadal 1:0 dla mnie :wink:
Dlatego przydaloby sie na przewod wkleic jakis opornik!
Pozwoliloby to nam prawie plynnie regulowac temperature wlaczania/wylaczania! Chyba ze wraz ze wzrostem temperatury opor spada :( No to wtedy POMOCY !! Trzeba by zmniejszyc seryjny opornik !!
DLUGOLEKA-WLADYSLAWOWO 1:0
:)
Awatar użytkownika
Maretzky
-#Administrator
-#Administrator
Posty: 826
Rejestracja: śr 29 paź, 2003 18:04
Lokalizacja: Wejherowo

Pajak2444 pisze:
jarkowy pisze:pająk
A co do pomyslu nr 2 to myslalem o zwyklym czujniku ktory steruje kontrolka temperatury wody! Wystarczy ja wpiac jako sygnal,potem cos co by sterowalo pradem tak zeby wlaczyc pompe! Wystarczy kompletny uklad z chlodzenia VW GOLFa! Czujnik wlacza elektryczny wentylator! My bysmy tutaj mieli pompe oleju!!
Swietnie ale ten czujnik zał/ wył sie przy 80-90 stopniach a olej pracuje zawsze w temp wyższej i chodzi oto zeby nie przekraczać 110 wiec taki wyłacznik do niczego sie nie nada

wiec jest nadal 1:0 dla mnie :wink:
Dlatego przydaloby sie na przewod wkleic jakis opornik!
Pozwoliloby to nam prawie plynnie regulowac temperature wlaczania/wylaczania! Chyba ze wraz ze wzrostem temperatury opor spada :( No to wtedy POMOCY !! Trzeba by zmniejszyc seryjny opornik !!
DLUGOLEKA-WLADYSLAWOWO 1:0
:)
To tak własnie działa Jarkowy sterownik.... :lol:
Obrazek
ChEsTeR

Montuje sie chlodnice o odpowiednim przeplywie a nie za mała. Wpulna powierzchnia przkroju bocznego wszystkich rurek w chlodnicy nie moze byc mniejsza niz srednica rurki doprowadzajacej pozatym jezeli tak zrobisz mniejsze to zawor w pompie o tak ograniczy cisnienie do maksymalnego dopuszczalnego a zabraknie ci oliwy na smarowanie panewek. Wszysko trzeba robic z głowa.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ chłodzenia, ciecze”