Wyciek z układu chłodzenia (Pompa wody, UPG?)

chłodnice wody, chłodnice oleju, oleje, termostaty itp.

Moderator: Moderator

kasy
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 26
Rejestracja: czw 23 kwie, 2009 20:42
Lokalizacja: CG

Witam,
od ponad tygodnia mam wyciek z układu chłodzenia.
W pierwszej kolejności wymieniłem termostat (zimny dolny wąż), żeby wykluczyć tę najdrobniejszą usterkę.
Z mechanikami u mnie ciężko, bo u wszystkich dłuuugie terminy. Poumawiałem się z paroma (A, B, C, D, E) na obejrzenie auta i tak:
  • - A zerknął pod maską i powiedział "nie jestem w stanie zdiagnozować, przyjedź w przyszły czwartek"
    - B "to może być pompa wody, zadzwoń w przyszłym tygodniu"
    - C otworzył maskę, posłuchał i mówi "uszczelka", mówię, że robiłem test na CO2, a facet mówi, że to nie ma znaczenia. Dla niego uszczelka. Za 2 tygodnie mogę podjechać to mi to zrobi (rozbierze silnik, wymieni uszczelkę, sprawdzi głowicę, planowanie, sprawdzi blok). Proponuje też zrobić większą chłodnicę, bo mówi, że znowu mi rozwali uszczelkę, że brakuje chłodzenia. Proponuje również wywalić termostat, bo sportowego silnika nie ma sensu rozgrzewać, trzeba od razu go chłodzić.
    Na koniec powiedział coś co mnie zdziwiło na maksa "Kup sobie póki co PRESTONE - uszczelniacz do chłodnic. Na razie powinno trochę uszczelnić, żebyś sobie jeździł". :shock: (nie zrobiłem tego)
    - D (na poniedziałek umówiona wizyta - poleciły mi go 3 osoby)
    - E (na wtorek umówiona wizyta - 1 polecenie)
Auto sprawdzałem u siebie na kanale i za nic w świecie nie mogę zlokalizować dokładnego miejsca wycieku płynu z uk. chłodzenia.
Generalnie leci ciurkiem jak się go odpali. Zacząłem dolewać wody destylowanej, bo i tak zaraz to wylatuje.
Autem nie jeżdżę nigdzie poza krótkimi odcinkami do mechaników.

Dołączam link do wideo z testu na CO2.
https://www.youtube.com/watch?v=2ikfPFxuc-4
Waszym zdaniem to, że płyn nie zabarwia, to absolutnie nie znaczy jeszcze, że uszczelka pod głowicą jest ok? Test nie musi być miarodajny?

Co jeszcze mogę napisać:
- wg mojej opinii olej jest w porządku (15W50 Motul), jest gęsty, nie ma śladów zmieszania z wodą, pod korkiem też okej
- test na CO2 w układzie chłodzenia negatywny
- nic nie dymi z wydechu, a silnik chodzi równo, tak jak wcześniej
- podczas jazdy "nic" się nie dzieje, wyłączam silnik i od razu paruje spod silnika (okolice kolektora)
Ostatnio zmieniony sob 21 paź, 2017 12:02 przez kasy, łącznie zmieniany 3 razy.
JARGUT
Stały gość
Stały gość
Posty: 307
Rejestracja: ndz 13 wrz, 2009 20:59
Lokalizacja: Bochnia małopolska

Witam Jeśli to jest wyciek z pod kolektora ssącego z przodu silnika to prawdopodobnie padła ci uszczelka kolektora ssącego tam jest kanał wodny
Sprawdz to pozdrawiam powodzenia
Nie daj się naciągać psełdo mechanikom
kasy
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 26
Rejestracja: czw 23 kwie, 2009 20:42
Lokalizacja: CG

Dziękuję JARGUT, za odpowiedź.
Przesyłam filmik z dzisiaj. Film nagrany po ok. 10 minutowej, spokojnej jeździe. Dopóki silnik chodzi jest ok, w momencie gaszenia - za każdym razem - następuje to syczenie i dymek spod kolektora (widoczne i słyszalne od 00:30 - polecam zrobić głośniej).

https://www.youtube.com/watch?v=OjyF-gL3jV0
Nissan 200sx S14a Racing, SR20DET, 260KM, 1998 r.
JARGUT
Stały gość
Stały gość
Posty: 307
Rejestracja: ndz 13 wrz, 2009 20:59
Lokalizacja: Bochnia małopolska

Witam tobie sie dymi z pod kolektora wydechowego czyli prawdopodobnie nieszczelność na
turbinie która jest chłodzona płynem sprawdz węże dopływu płynu i odpływu a następnie samą turbinę czy nie jest pęknięta
Pozdrawiam powodzenia
kasy
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 26
Rejestracja: czw 23 kwie, 2009 20:42
Lokalizacja: CG

JARGUT, ponownie dziękuję za Twoją uwagę.

https://youtu.be/l58CMXKeqRI?t=2m42s
2:42 coś leci ewidentnie. Wiesz co to może być? Tam powinien być jakiś wężyk?
Nissan 200sx S14a Racing, SR20DET, 260KM, 1998 r.
Awatar użytkownika
szaman
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3183
Rejestracja: śr 13 sie, 2008 22:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

ewidentnie leci ci z sruby (banjo bolt) ktora mocuje przewod wodny do turbo widac to w 2:07,
albo jest luzna albo podkladki miedziane sie rozszczelnily albo cos tam sie innego wydarzylo.

mozesz zaczac od delikatnego dokrecenia tej sruby, jak nie da zadnego efektu, to sprawdzic czy przewod nie jest uszkodzony, ale moze wystarczyc wymiana uszczelek miedzianych na nowe.

jezeli jeszcze nie posiadasz, to powinienes zaopatrzyuc w service manual do s14,
tam masz rysunki, opisy calego auta i silnika wraz z ukladem zasilania turbow wode i olej.

linki znajdziesz w dziale technicznym.

zeby dokladnie widziec skad cieknie, powinienes dokladnie wszystko wyczyscic i wysuszyc,
a nastepnie odpalic na chwilke, to sie tyczy kazdych wyciekow w silniku/skrzyni, to tak na przyszlosc.
Ostatnio zmieniony ndz 22 paź, 2017 19:20 przez szaman, łącznie zmieniany 1 raz.
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
Awatar użytkownika
luki343
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 512
Rejestracja: pn 12 lip, 2010 10:15
Lokalizacja: Sokołów/Warszawa

2:07
Jak dla mnie leci z banjo przy turbinie, wymienisz uszczelki miedziane (koszt ok. 1zł) i powinno być ok.

hehe, szaman szybszy :P
Ostatnio zmieniony ndz 22 paź, 2017 19:21 przez luki343, łącznie zmieniany 2 razy.
CA18
kasy
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 26
Rejestracja: czw 23 kwie, 2009 20:42
Lokalizacja: CG

Bardzo Wam dziękuję za pomoc i rady. Ściągnąłem już manuala do s14.
Nissan 200sx S14a Racing, SR20DET, 260KM, 1998 r.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ chłodzenia, ciecze”