OLEJ w CA18DET, na czym jeździł poprzednik,

chłodnice wody, chłodnice oleju, oleje, termostaty itp.

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
Karrlos
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 1402
Rejestracja: pn 26 sty, 2004 22:22
Lokalizacja: Gdańsk

Jaki wpływ na silnik CA18 ma zmiana oleju na syntetyk.
Kto wie na jakim jeździł poprzednik niech wpisuje i co się wydarzyło po zmianie.

Jaki olej był lany do CA gdy wyjeżdżał z fabryki i jaki wpływ może mieć zmiana na syntetyk po 150 kkm.
EMWU is dead
Awatar użytkownika
clicker200sx
Stały gość
Stały gość
Posty: 269
Rejestracja: wt 10 maja, 2005 08:57
Lokalizacja: Birmingham UK
Kontakt:

Ja po kupieniu sx-a wlalem full syntetyk z tym ze byl to lotos :evil:
po 3kkm olej stracil lepkos i mozna i byl zadki jak woda :evil:
poza tym nie odczulem zadne roznicy
Awatar użytkownika
IceMan
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 883
Rejestracja: sob 13 wrz, 2003 10:12
Lokalizacja: Szczecin

ja wlałem syntetyka i wszystko było ok
Strojenie CA18DET , SR20DET , RB25DET (Nistune , PowerFC) , Honda (Crome) , Subaru
Awatar użytkownika
Raptor
Stały gość
Stały gość
Posty: 233
Rejestracja: ndz 17 lip, 2005 20:56
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

u mnie nie wiem na czym jeździł poprzednik - ale w zwiazku z problemami z pompą oleju i syfem w misce wiec po wymianie pompy olejowej zalałem go jakimś syntetykiem lotosa żeby wypłukac silnik z syfu - tak zrobiłem spokojnie jeżdzac jakies 900-1000km i od jakiś 2kkm castrol 10w60

Na razie wszystko ok. oliwy nie bierze, spalanie nawet w normie (180km z prędkosciami 200-220, 270km po miescie - średno 10l/100) - zobaczymy co będzie dalej.
Awatar użytkownika
TURBO maniac
Stały gość
Stały gość
Posty: 442
Rejestracja: sob 20 gru, 2003 13:42
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Do mojego szwab lał Arala albo Agipa półsyntetyka. Ja zalałem RS 10w60 i zaczął lekko popychacz stukać, ale poza tym od roku nic. Zobaczymy jak długo :roll:
Gdy dał gazu to wał urwoł, bo pod maską było TURBO!
Awatar użytkownika
.wildcat.
Stały gość
Stały gość
Posty: 271
Rejestracja: ndz 29 maja, 2005 04:58
Lokalizacja: z miasta

Poprzednik wlewał Mobil1 5w50 syntetyk.

Ja zmieniłem go na Motula 300V 15w50. Robiłem już dwie zmiany, za każdym razem płucząc oplem/elfem. Na razie zrobiłem 10k km i wszystko bangla. Oleju nie bierze w ogóle.
|oo|__|oo|

Wildcat

O=O---O=O
Awatar użytkownika
Lukasz
Stały gość
Stały gość
Posty: 274
Rejestracja: czw 25 wrz, 2003 22:18
Lokalizacja: Dusseldorf | Wrocław
Kontakt:

Jak kupiłem s13 to miał przebieg 160 tyś, olej w silniku mobil1 5W50. Popychacze stukały rano przez około 10 sekund. Zrobiłem 10 000 km, "specjaliści" polecili żeby przy tym przebiegu lać mineralny (bo troche go ubywało, a ja wtedy zielony byłem jeszcze jeśli chodzi o s13 :) ). Zalałem i po 2000 km silnik sie wysrał :wink: . Remont i po nim śmigałem dalej na 5W50, auto zmieniło 2 razy właściciela i jeździło dalej.
Awatar użytkownika
dziubas
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 1020
Rejestracja: ndz 11 lip, 2004 22:41
Lokalizacja: warszawa WOLA
Kontakt:

ja wlałem syntetyka i wszystko było ok
bylo?
Awatar użytkownika
musieli
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 37
Rejestracja: pt 28 sty, 2005 15:28
Lokalizacja: Wawa/Ursynów/KEN zone

Jeśli się mylę to niech ktoś mnie poprawi - auto z turbiną łożyskowaną na panewkach (T25, zwykłe T28) powinno jeździć na full syntetyku ze względu właśnie na smarowanie turbiny.

Wiadomo, że jak silnik ma jakiś większy przebieg (powyżej 100tysi) warto by zalać półsyntetyk - dlatego, że jest bardziej gęsty - no ale co na to turbina?

Jedno wiadomo napewno - oleje fullsyntetyk wypłukują nagar z silnika - co w autach z więklszym przebiegiem jest zjawiskiem niefajnym. Np jak silnik latał długo na mineralnym a potem zalejemy fullsyntetyk - zazwyczaj doprowadza to do zgonu silnika.

pozdro
musieli
Bordowe S13 z ursynowa + XXsior
Awatar użytkownika
Student
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 95
Rejestracja: ndz 12 mar, 2006 13:48
Lokalizacja: Lubin
Kontakt:

a ja ma takie pyatnko auto kupiem z niemiec i ono smigało na mineralnym wiec chce teraz zalac połsyntetyk jaki byscie doradzili tak zeby sie nie zjebał silnik i jakie ma byc oznaczenie tego :D:D
Awatar użytkownika
Karrlos
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 1402
Rejestracja: pn 26 sty, 2004 22:22
Lokalizacja: Gdańsk

Co zmiana minerała na syntetyk robi w TT

Informacja sprawdzona . wymiana oleju z mineralu na syntetyk powodowalo czyszczenie kanalow i zacieranie zaworu regulacji cisnienia.
EMWU is dead
Awatar użytkownika
fazolx1
Stały gość
Stały gość
Posty: 281
Rejestracja: śr 06 paź, 2004 00:49
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Przepraszam ze sie wcinam , ze troche OT , ale mnie coś niepokoi , a może to być moja panikarska choroba spowodowana tym moim autem , zobaczcie ten filmik i powiedzcie czy tu wszystko gra (nie zakładam nowego topica bo poco jak tu podpasuje)

Chodzi o lampke ciś. oleju
Ca18Det , całkiem zimny po 8 godz stania , temp na dworze -4 stopnie mrozu , olej castrol 10w60 formula , silnik po męskim remoncie 1500km. czy to normalne co robi ta lampka ?

http://www.youtube.com/watch?v=ZYWm4Akg8yI

http://www.youtube.com/watch?v=ZYWm4Akg8yI

ps na ciepłym jest ok.
Wreszcie jeździ , i to jak ;)
Assassin
Stały gość
Stały gość
Posty: 218
Rejestracja: czw 10 mar, 2005 00:04
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

musieli pisze:Jeśli się mylę to niech ktoś mnie poprawi - auto z turbiną łożyskowaną na panewkach (T25, zwykłe T28) powinno jeździć na full syntetyku ze względu właśnie na smarowanie turbiny.
hmm... porzadny polsyntetyk tez da rade, kwestia tego jak czesto go wymieniasz...
musieli pisze:Wiadomo, że jak silnik ma jakiś większy przebieg (powyżej 100tysi) warto by zalać półsyntetyk - dlatego, że jest bardziej gęsty - no ale co na to turbina?.
tak prawde mowiac to nie kumam... po co lac polsyntetyk do auta o przebiegu powyzej 100tys?? tak naprawde liczy sie stan silnika a nie przebieg... moj ojciec jezdzil terrano o przebiegu prawie 300tys caly czas na syntetyku. Mam wrazenie ze ludzie w polsce leja mineralny bo jest tanszy.... :(

Moj nie wiem na czym jezdzil ale nalalem syntetyka 10w40 300V i bylo dobrze, pozniej 15w60 300V za rada mechanika (czlowiek ktory przygotowuje auta na wyscigi), a na zime polsyntetyk 10w40 (bo w zime nie ma gdzie wcisnac mocniej gaz :) )
Awatar użytkownika
dziubas
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 1020
Rejestracja: ndz 11 lip, 2004 22:41
Lokalizacja: warszawa WOLA
Kontakt:

a co ci tak przygasa przy rozruchu? a lampka to szyybko gasnie wiec chyba dobrze

[ Dodano: Sob Mar 25, 06 01:00 ]
ale czemu tak na dwa razy hmm a pompe oleju zmieniales??
Awatar użytkownika
fazolx1
Stały gość
Stały gość
Posty: 281
Rejestracja: śr 06 paź, 2004 00:49
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Magistrala olejowa tak (była zdupiona) , pompa czyszczona sprawdzana i jest ponoć całkiem dobra , ta lampka zapala sie 2 raz lub w innym przypadku dłuzej nie gaśnie tylko po 2-3 sek.... dzisiaj może zrobie 2 filmik co pokazuje wskaźnik ciśnienia oleju (jak mi sie uda zamontować)
Wreszcie jeździ , i to jak ;)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ chłodzenia, ciecze”