Adapter... pod filtr oleju...

chłodnice wody, chłodnice oleju, oleje, termostaty itp.

Moderator: Moderator

Fila.
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 614
Rejestracja: wt 29 lip, 2003 15:56
Lokalizacja: nikad
Kontakt:

Nie wiedziałem jak nazwac ten "adapter pod filtr"... przyszło to razem z silnikiem z Japonii....

-Czy zwiekszy mi sie po zalozeniu tego "objetość" układu olejowego ??
- Jak sie zwiekszy to jak temu zaradzic i jakie moga byc skutki uboczne po zastosowaniu...
- co o tym myslicie ??
- Warto to zakładac ?
Załączniki
20060415(005).jpg
20060415(003).jpg
20060415(002).jpg
20060415(001).jpg
Awatar użytkownika
drv
Stały gość
Stały gość
Posty: 208
Rejestracja: ndz 27 lis, 2005 18:01
Lokalizacja: Czeladź
Kontakt:

No chyba się zwiększy o długość węży.
Zaradzić można skracając.
200SX RS13 CA18DET T25 + 2 cale przelot
Wywalony ABS
Wywalony środek:)
czyżyk

Fajna sprawa i warto założyc bo ma to wpływ na chłodzenie oleju łatwo twrz do tego podpiąc (ewentualnie) dodatkowo chłodniczke oleju

pojemnosc układu sie zwiekszy (niewiele) ale na to jest prosta rada dolać oleju:)
tylko jak ja bym miał to zakładać to zmieniłbym te przewody na nowe

ale naprawde jak ja bym miał to bym zakładał bo wogóle to zamieżałem do swojej ety takie fajne ustrojstwo zrobic

o skutkach ubocznych bym zapomniał jest jeden jesli ci pękną przewody albo puszczą łączenia to stracisz cisnienie oleju i zatrzesz silnik ale jak starannie to wszystko założysz z nowymi przewodami to będzie fajnie
Awatar użytkownika
ToM
Postojebca
Postojebca
Posty: 1009
Rejestracja: czw 24 lip, 2003 15:03
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

O qur.... ale wynalazek. Zwiekszyc sie zwiekszy, ale to chyba najmniejszy problem.
Pompa w s13 nie ma zbyt wiele zapasu, a tutaj bedzie musiala troche popchac tego oleju przez rurki. Ja bym raczej nie ryzykowal bo moze pompa przy ekstremie przestac sie wyrabiac i zrobi sie kuku
czyżyk

TOM z całym szacunkiem ale sie z tobą nie zgodze(pomyslicie "o nowy i sie wtrąca")bo dla czego miałaby pompa niewyrobic przeciez z tamtąd olej nigdzie nie ucieka a opory spowodowane przez przewody napewno nie są tak duze zeby pompa nie dała rady(chyba ze mają mniejszy przekrój niz reszta układu olejowego w sąsiedztwie tego ciekawego czegoś :)
Awatar użytkownika
DrRedDevil
Stały gość
Stały gość
Posty: 271
Rejestracja: ndz 22 lut, 2004 21:33
Lokalizacja: z R-Sport'u
Kontakt:

Coś takiego można spotkać w wielu mocno podciągniętych nissanach. Często spotykane w japońskich driftowozach. Jeśli jest szczelne, to możesz to zakładać bez obaw.
Blow Off Valve
Racing Line: 2m Blow Off Valve #Cosmo2#BigBoy#
Street Line: The SUN Blow Off Valve

www.ProRacingTechnology.com
Awatar użytkownika
ToM
Postojebca
Postojebca
Posty: 1009
Rejestracja: czw 24 lip, 2003 15:03
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

:arrow: czyżyk

Poprostu uklad smarowania w S13 nie jest najwspanialszy i naprawde dodawanie mu jescze dodatkowego obciazenia nie jest wskazane. Kiedys byla podobna dyskucja na temat wpinania chlodnicy oleju (dlatego wyszedl pomysl dodatkowej elektrycznej pompy pachajacej na chlodnice) , fakt chlodnica to wiekszy opor. Jednak tutaj nie sama srednica zobacz jaki dystans musi pokonac olej, jeszcze do tego dochodzi jak ulozysz filtr i ile "pod gorke" z powrotem do silnika bedzie pompa musiala sie napchac tego oleju.
Awatar użytkownika
brt
Stały gość
Stały gość
Posty: 319
Rejestracja: śr 20 sie, 2003 18:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

ToM pisze::arrow: czyżyk

Poprostu uklad smarowania w S13 nie jest najwspanialszy i naprawde dodawanie mu jescze dodatkowego obciazenia nie jest wskazane. Kiedys byla podobna dyskucja na temat wpinania chlodnicy oleju (dlatego wyszedl pomysl dodatkowej elektrycznej pompy pachajacej na chlodnice) , fakt chlodnica to wiekszy opor. Jednak tutaj nie sama srednica zobacz jaki dystans musi pokonac olej, jeszcze do tego dochodzi jak ulozysz filtr i ile "pod gorke" z powrotem do silnika bedzie pompa musiala sie napchac tego oleju.
Na zdrowej pompie mozna bez problemu instalowac taki obieg poniewaz to sie podlacza szeregowo a nie rownolegle. Tak wiec strata cisnienia oleju bedzie niezauwazalna. Ale tak jak ktos napisal. Od tych przewodow gumowych zalezy zycie twojego motoru. Jezeli ktorys z nich jest watpliwej jakosci polecam wymienic na nowy (koniecznie w oplocie)

P.S. instalujac taki kit ze stanow lub z japoni polecam sprawdzic czy gwint filtra oleju jest taki sam jak w seri. spotkalem sie z takim problemem ze do zestawu trzeba bylo instalowac filtr ze specjalnym gwintem, oczywiscie nie do dostania w polsce :(
TomaRacing
ul. Nadarzynska 51 Piaseczno

S14a drift spec
Fila.
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 614
Rejestracja: wt 29 lip, 2003 15:56
Lokalizacja: nikad
Kontakt:

Dzieki wszystkim za odpowiedz :aim:

Czyli co zakladac to ?? dokupic nowe rury w oplocie i na wszelki wypadek nowa pompe oleju ?? I powinno byc ok ??

ile nowa pompa moze kosztowac ?? Nowa nowa nissanowska a nie nowa z przebiegiem 100k....

aaa i bym był zapomniał skad wziasc takie przewody w okolicach warszawy... tj olejoodporne w oplocie...
Awatar użytkownika
Pajak2444
Postojebca
Postojebca
Posty: 1522
Rejestracja: pn 27 wrz, 2004 22:58
Lokalizacja: Dlugoleka
Kontakt:

To jest " Oli filter replacement kit " Ten zestawik jest naprawde megawypas !!!
O przewody pytaj w sklepach z czesciami . wez te stare przewody i pokaz w sklepie !Dobiora ci przewody olejowe !! Przewaznie przewody olejowe maja wewnetrzne stalowe wzmocnienie !!
Co do przewodow w zewnetrznyym stalowym oplocie to niestety niejestem ci w stanie podac adrsu ani nazwy firmy sprzedajacej cos takiego !!
Cienienie oleju niema prawa spasc !!!!! To jest curwa ciecz a nie piasek ktory trzeba przpychac !!
Mozesz to bez problemu matowac !!
Czy przypadkiem na podstawce filtra oleju niema kanalu regulowanego kulka na sprezynce, ktory REGULUJE CISNIENIE OLEJU !!!! Seryjna pompa oleju niemoze byc tak slaba zeby dawac idealne cisnienie oleju bo przy jakichkolwiek komplikacjach cisnienie byloby niestabilne i zarrznielibysmy silniki !! Nierobcie sobie jaj !!!
Nawet podpiecie chlodnicy oleju niema prawa na tyle obnizyc cisnienia zeby bylo to niebezpieczne dla silnika !!!
W przypadku chlodnicy oleju lub bez niej cisnienie bedzie mialao zawsze taka sama wartosc +/- !!
Sprzedam SHORT SHIFTERY ,, downpipy , frontpipy 3", zegary SWOOSH i SAGA 52mm i 60mm
Awatar użytkownika
brt
Stały gość
Stały gość
Posty: 319
Rejestracja: śr 20 sie, 2003 18:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Pajak2444 pisze:To jest " Oli filter replacement kit " Ten zestawik jest naprawde megawypas !!!
O przewody pytaj w sklepach z czesciami . wez te stare przewody i pokaz w sklepie !Dobiora ci przewody olejowe !! Przewaznie przewody olejowe maja wewnetrzne stalowe wzmocnienie !!
Co do przewodow w zewnetrznyym stalowym oplocie to niestety niejestem ci w stanie podac adrsu ani nazwy firmy sprzedajacej cos takiego !!
Cienienie oleju niema prawa spasc !!!!! To jest curwa ciecz a nie piasek ktory trzeba przpychac !!
Mozesz to bez problemu matowac !!
Czy przypadkiem na podstawce filtra oleju niema kanalu regulowanego kulka na sprezynce, ktory REGULUJE CISNIENIE OLEJU !!!! Seryjna pompa oleju niemoze byc tak slaba zeby dawac idealne cisnienie oleju bo przy jakichkolwiek komplikacjach cisnienie byloby niestabilne i zarrznielibysmy silniki !! Nierobcie sobie jaj !!!
Nawet podpiecie chlodnicy oleju niema prawa na tyle obnizyc cisnienia zeby bylo to niebezpieczne dla silnika !!!
W przypadku chlodnicy oleju lub bez niej cisnienie bedzie mialao zawsze taka sama wartosc +/- !!

Dokladnie tak jak Pajak pisze. Jezeli masz sprawna pompe oleju to mozesz to smialo montowac. Cisnienie sie nie zmieni. Taki zestaw moze tylko zmienic przeplyw oleju ale i tak na bank bedzie szerzej przez chlodnice niz dalej w bloku. Wiec nie ma sie nad czym zastanawiac tylko kupic nowe przewody i montowac.
TomaRacing
ul. Nadarzynska 51 Piaseczno

S14a drift spec
Awatar użytkownika
DrRedDevil
Stały gość
Stały gość
Posty: 271
Rejestracja: ndz 22 lut, 2004 21:33
Lokalizacja: z R-Sport'u
Kontakt:

Przewody mogą dorobić w firmie ENzet (robią przewody olejowe i hamulcowe) http://www.enzet.pl/ , lub możesz skorzystać z gotowej oferty firmy PTM na Jagiellońskiej 55 (drożej niż w ENzet'cie, ale jakościowo lepiej) http://www.ptm.pl/ . Oba miejsca są godne polecenia.
Blow Off Valve
Racing Line: 2m Blow Off Valve #Cosmo2#BigBoy#
Street Line: The SUN Blow Off Valve

www.ProRacingTechnology.com
Awatar użytkownika
Rafi
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 639
Rejestracja: wt 09 mar, 2004 07:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Pompa oliwiny kosztuje 1200 w wawie w aso a w UK 100 GPB jak sie namyślis to ci moge zamówić. Ja już mam nowo.
[scroll]>>>ORDYNUSS TEAM<<< member #001/06 lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
[/scroll]
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ chłodzenia, ciecze”