Zasłonięcie chłodnicy

chłodnice wody, chłodnice oleju, oleje, termostaty itp.

Moderator: Moderator

Anonymous

Zastanawiam sie nad zasłonięciem chłodnicy od przodu na okres zimy. Mysle ze moze sie przez to silnik szybciej nagrzewac. Co o tym myslicie? Moze tylko dolną połowę? Robił ktoś z was już to?
Awatar użytkownika
Lukasz
Stały gość
Stały gość
Posty: 274
Rejestracja: czw 25 wrz, 2003 22:18
Lokalizacja: Dusseldorf | Wrocław
Kontakt:

Zasłonięcie chłodnicy nic nie da, a pozatym nissan i tak się bardzo szybko nagrzewa.
Obrazek
Anonymous

Bardzo szybko sie nagrzewa? Wydawalo mi sie ze bardzo wolno. Mozliwe ze tylko moj tak wybitnie wolno sie grzeje. Wymienilem ostatnio termostat (stary otwieral sie przy 60 stopniach), ale i tak musze dlugo czekac zanim wskazówka sie wogóle ruszy. Jezeli termostat mam dobry (sprawdzalem go termometrem w gorącej wodzie) to jakie moga byc tego przyczyny?
Awatar użytkownika
Maretzky
-#Administrator
-#Administrator
Posty: 826
Rejestracja: śr 29 paź, 2003 18:04
Lokalizacja: Wejherowo

Bobekk pisze: Jezeli termostat mam dobry (sprawdzalem go termometrem w gorącej wodzie) to jakie moga byc tego przyczyny?
Może masz za mało płynu w układzie chłodniczym, albo jest on zapowietrzony.
Obrazek
Anonymous

To nie to, bo sprawdzalem i bylo w porządku. Po jakim czasie macie nagrzany silnik od zapalenia? np.rano Na jakim poziomie utrzymuje wam sie wskaźnik kiedy silnik jest nagrzany. U mnie kiedy sie nagrzeje to wskaźnik jest na 3 i 1/3 kreski liczac że kreska gruba na samym dole jest kreską nr 1.
Anonymous

Jak odpale zimnego, to po ok. 3-5 min. ( przyznam szczerze, że nie mierzyłem czasu) wskazówka rusza w góre. jak sie nagrzeje to wskazówka jest w połowie pola( nie liczyłem kresek) i stoi tak cały czas. Wydaje mi sie stosunkowo szybko łapie temperature.
Awatar użytkownika
Dominik
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 132
Rejestracja: sob 01 lis, 2003 14:20
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Ja wrzuciłem tekture za chłodnice i g**no to dało i potem problem z wyciągnięciem tego :x
Moja maszyna grzeje się do połowy licznika w ciągu 10 minut i potem stoi cały czas w tym samym miejscu i jest OK. :lol:
Stef

Co do zasłaniania chłodnicy to słyszałem, że to patent dobry może do syrenki ale nie do 200sx-a.
Można testować - ja wolę te pare minut poczekać = 5 minut do 3000 :?
Anonymous

Czytając wasze wypowiedzi dochodzę do wniosku, że coś w moim nissanie jest nie tak. Muszę coś zrobić. Może czujnik temperatury wody mi siadł. Jest możliwość to sprawdzić?
Awatar użytkownika
brt
Stały gość
Stały gość
Posty: 319
Rejestracja: śr 20 sie, 2003 18:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Bobekk pisze:Czytając wasze wypowiedzi dochodzę do wniosku, że coś w moim nissanie jest nie tak. Muszę coś zrobić. Może czujnik temperatury wody mi siadł. Jest możliwość to sprawdzić?
Jak chcesz aby sie szybciej nagrzewal to nie wlaczaj cieplego nawiewu wogole. Dopiero jak sie nagrzeje to wlaczaj nawiew bo to odbiera temperature wody a praktycznie nie grzeje (co to za grzanie jak dmucha nam do kabiny powietrze o temp 5-10 stopni :wink: ) Lepiej sie pomeczyc chwile a napewno szybciej sie nagrzeje. Tekture sie stosuje nie tylko w syrenkach :wink: Stosowac mozna w kazdym samochdzie ktory ma problemy z utrzymywaniem optymalnej temperatury pracy podczas jazdy np w trasie. Wtedy to ma sens.

Pozdrawiam
TomaRacing
ul. Nadarzynska 51 Piaseczno

S14a drift spec
Awatar użytkownika
dr Mike
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 537
Rejestracja: pn 28 lip, 2003 11:50
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

Bobekk pisze:U mnie kiedy sie nagrzeje to wskaźnik jest na 3 i 1/3 kreski liczac że kreska gruba na samym dole jest kreską nr 1.
Pobawiłem się wczoraj w liczenie i muszę przyznać, że powinna prawie dochodzić do 4 kreski. Masz chyba niedogrzany silnik.
komis
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 66
Rejestracja: czw 25 gru, 2003 20:50
Lokalizacja: KRAKÓW

sprawdz wentylator chlodnicy ,moze byc wisko zablokowane
200sx s14-250KM

-STREET RACERS KRAKOW-
Stef

dr Mike pisze:
Bobekk pisze:U mnie kiedy sie nagrzeje to wskaźnik jest na 3 i 1/3 kreski liczac że kreska gruba na samym dole jest kreską nr 1.
Pobawiłem się wczoraj w liczenie i muszę przyznać, że powinna prawie dochodzić do 4 kreski. Masz chyba niedogrzany silnik.
U mnie nigdy (nawet jak jest upał na dworcu) nie przekracza połowy, czyli 3 kreski - bo jak dobrze kojarzę to jest ich 5.......zatrzymuje się na niej idealnie
(może mam taki ogranicznik jak bety przy 250km/h :mrgreen: )
Fila.
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 614
Rejestracja: wt 29 lip, 2003 15:56
Lokalizacja: nikad
Kontakt:

moja wskazówka zatrzymuje sie w połowie ( moze z 0,5 mm przed połowa) <------- to dla dokładnych :mrgreen:
Awatar użytkownika
jarkowy
Założyciel Klubu
Założyciel Klubu
Posty: 1088
Rejestracja: sob 26 lip, 2003 23:29
Lokalizacja: Władysławowo
Kontakt:

Popierwsze termostat!
JA mam taki sam problem i sprawdzałem twrmostat (gotowałem go w garnku z termometrem - nawet w serwisówce taki sposób pokazóją)i jest OK a auto sie nagrzewa po 10min jazdy a w środku zimnoooooooo!
Wiskoze też mam OK!
Ja wychodzę z założenia że chłodznie jest przewidziane na extremalne warunki i ma prawo zima sie nie dogrzewać.
STosuję KARTON na CAŁĄ chłodnicę i jest połowa wskażnika temp po 5min i tak się trzyma a w aucie jest letnio. W związku z tym zamontowałem sobie przełącznik temperatóry czyt strone aby oszukiwać ECU żeby nie dożucał mi paliwa.

Szczeże powiedziawszy wkuża mnie to! Ale to jest samochód sportowy i latam ma sie nie zagotować a zimą.........

Uwaga na drifty należy karton wyjąć!!!!!!!!!!!
GTR Sprzedany ale Avatara spobie zostawiam z sentymentu...

SKYRACING

OO\____/OO

602227141


Turbokiller

automatyka www.horyzont.co
pokoje gościnne nad morzem we władysławowwie www.impresja.co
600-961-666
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ chłodzenia, ciecze”