Co ma klima do termostatu?

chłodnice wody, chłodnice oleju, oleje, termostaty itp.

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
Dominik
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 132
Rejestracja: sob 01 lis, 2003 14:20
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Witam. Wczoraj wymieniłem termostat silnika. Kupiłem za 20 zl nowy podobno japonski. Wymieniłem i silnik grzeje się w 5 minut. Ślicznie :P . Właczam klimę i nawet kontrolka się nie zapaliła. Pytałem znajomego i podobno jest czujnik w chłodnicy do klimy. Poszedłem do garażu nagrzałem porządnie autko otworzył siępełny obieg i klima zaczęła działać. Dziś rano wchodzę do autka i znów nie działa :cry: . Jest to możliwe?
Awatar użytkownika
jarkowy
Założyciel Klubu
Założyciel Klubu
Posty: 1088
Rejestracja: sob 26 lip, 2003 23:29
Lokalizacja: Władysławowo
Kontakt:

Aleś mie zaskoczył!

Popierwsze w chłodnicy od klimatyzacji (są 2 chłodnice osobna dla klimy i osobna dla wody dla nie wtajemniczonych) i w chódnich dla klimy nie ma żadnego czujnika (wyciągałem ją własnoręcznie i wiem) jest tylko "Reciver drier" nie wiem jak to po polsku ale chodzi o separator - pochłaniacz wody i oleju i posiada czujnik Dual pressure switch mieżący ciśnienie a nie temp. Temp mierzona jest tylko na sprężarce i nie ma ona nic wspólnego z temp wody!

Teraz pytanie poco używa sie klimy zimą?
Klimatyzacja (ta u nas i w większości samochodów) tylko chłodzi wnętrze i nic poza tym.

Poza tym aby włączyc klime trzeba włączyć wentylator i przesunąć regulacje ogrzewania na maximum zimno dopiero wtedy powinia się włączyc kontrolka A/C.

Czy cos ma wspólnego klima z termostatem?
Ma tyle co piernik do wiatraka - MĄKE
Czyli - przypadek z autopsji.
Pocisnąłem nissana na obwodnicy (było 30 stopni latem) miałem włączona klime, zjeżdzam z obwodnicy i stoje w korku......w samochodzie chłodno :) ale na wskaźniku temp. widze że mi podskoczył (jak nigdy) wiec musiałem klime wyłączć i wrócił temp wróciła do normy.
Dlaczego?
Bo chłodnica (a raczej skraplacz) od klimy się ostro grzeje i ogrzewa powietrze przed chłodnicą wody które już jest za ciepłe aby schłodzic wode.

To ja tyle na ten temat :wink:
GTR Sprzedany ale Avatara spobie zostawiam z sentymentu...

SKYRACING

OO\____/OO

602227141


Turbokiller

automatyka www.horyzont.co
pokoje gościnne nad morzem we władysławowwie www.impresja.co
600-961-666
Awatar użytkownika
jarkowy
Założyciel Klubu
Założyciel Klubu
Posty: 1088
Rejestracja: sob 26 lip, 2003 23:29
Lokalizacja: Władysławowo
Kontakt:

Aleś mie zaskoczył!

Popierwsze w chłodnicy od klimatyzacji (są 2 chłodnice osobna dla klimy i osobna dla wody dla nie wtajemniczonych) i w chódnich dla klimy nie ma żadnego czujnika (wyciągałem ją własnoręcznie i wiem) jest tylko "Reciver drier" nie wiem jak to po polsku ale chodzi o separator - pochłaniacz wody i oleju i posiada czujnik Dual pressure switch mieżący ciśnienie a nie temp. Temp mierzona jest tylko na sprężarce i nie ma ona nic wspólnego z temp wody!

Teraz pytanie poco używa sie klimy zimą?
Klimatyzacja (ta u nas i w większości samochodów) tylko chłodzi wnętrze i nic poza tym.

Poza tym aby włączyc klime trzeba włączyć wentylator i przesunąć regulacje ogrzewania na maximum zimno dopiero wtedy powinia się włączyc kontrolka A/C.

Czy cos ma wspólnego klima z termostatem?
Ma tyle co piernik do wiatraka - MĄKE
Czyli - przypadek z autopsji.
Pocisnąłem nissana na obwodnicy (było 30 stopni latem) miałem włączona klime, zjeżdzam z obwodnicy i stoje w korku......w samochodzie chłodno :) ale na wskaźniku temp. widze że mi podskoczył (jak nigdy) wiec musiałem klime wyłączć i wrócił temp wróciła do normy.
Dlaczego?
Bo chłodnica (a raczej skraplacz) od klimy się ostro grzeje i ogrzewa powietrze przed chłodnicą wody które już jest za ciepłe aby schłodzic wode.

To ja tyle na ten temat :wink:
GTR Sprzedany ale Avatara spobie zostawiam z sentymentu...

SKYRACING

OO\____/OO

602227141


Turbokiller

automatyka www.horyzont.co
pokoje gościnne nad morzem we władysławowwie www.impresja.co
600-961-666
Awatar użytkownika
jarkowy
Założyciel Klubu
Założyciel Klubu
Posty: 1088
Rejestracja: sob 26 lip, 2003 23:29
Lokalizacja: Władysławowo
Kontakt:

Aleś mie zaskoczył!

Popierwsze w chłodnicy od klimatyzacji (są 2 chłodnice osobna dla klimy i osobna dla wody dla nie wtajemniczonych) i w chódnich dla klimy nie ma żadnego czujnika (wyciągałem ją własnoręcznie i wiem) jest tylko "Reciver drier" nie wiem jak to po polsku ale chodzi o separator - pochłaniacz wody i oleju i posiada czujnik Dual pressure switch mieżący ciśnienie a nie temp. Temp mierzona jest tylko na sprężarce i nie ma ona nic wspólnego z temp wody!

Teraz pytanie poco używa sie klimy zimą?
Klimatyzacja (ta u nas i w większości samochodów) tylko chłodzi wnętrze i nic poza tym.

Poza tym aby włączyc klime trzeba włączyć wentylator i przesunąć regulacje ogrzewania na maximum zimno dopiero wtedy powinia się włączyc kontrolka A/C.

Czy cos ma wspólnego klima z termostatem?
Ma tyle co piernik do wiatraka - MĄKE
Czyli - przypadek z autopsji.
Pocisnąłem nissana na obwodnicy (było 30 stopni latem) miałem włączona klime, zjeżdzam z obwodnicy i stoje w korku......w samochodzie chłodno :) ale na wskaźniku temp. widze że mi podskoczył (jak nigdy) wiec musiałem klime wyłączć i wrócił temp wróciła do normy.
Dlaczego?
Bo chłodnica (a raczej skraplacz) od klimy się ostro grzeje i ogrzewa powietrze przed chłodnicą wody które już jest za ciepłe aby schłodzic wode.

To ja tyle na ten temat :wink:
GTR Sprzedany ale Avatara spobie zostawiam z sentymentu...

SKYRACING

OO\____/OO

602227141


Turbokiller

automatyka www.horyzont.co
pokoje gościnne nad morzem we władysławowwie www.impresja.co
600-961-666
Awatar użytkownika
Bodiniusz
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 70
Rejestracja: pt 22 sie, 2003 08:35
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Widzę, Jarkowy, żeś mocno zaskoczony, skoro tyle o tym razy napisałeś... :)

A poważnie - ja też mam problem z klimą. Po remoncie silnika (facetom udało się wyjąć i wrzucić silnik bez spuszczania klimy) nie działa... nie zapala się lampka. Ponoć sprawdzili przekaźniki, bezpieczniki, wymienili nawet jakiś podejrzany przewód i nic. Nie działa lampka od klimy w żadnej sutuacji... Co robić??

Wcześniej klima działała bez zarzutu.

Co do używania klimy zimą... są przynajmniej 2 powody:

1. Ponoć to zdrowo, jak trochę popracuje
2. Jak włączysz nawiew na szybę, to się klima włącza sama!!! (tak jest w instrukcji i takie są moje obserwacje z czasów jak jeszcze mi działała) [Trochę mnie to wkurza, bo wolałbym sam zdecydować, czy chcę się przy nawiewie na szybę chłodzić, czy nie]
Awatar użytkownika
Bodiniusz
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 70
Rejestracja: pt 22 sie, 2003 08:35
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Właściwie to mam pytanie o klimę. Jak pisałem - wciśnięcie guzika nawiewu na szybę samo włącza klimę. (podobnie jeden z dwóch guzików z rysunkiem szyby wyłącza zamknięty obie powietrza). To mnie zdrowo wkurza!

Ale czytam sobie manuala, a tu dla wersji RHD (czyli kierownica po prawej) Push Control System jest taki, że pozwala użytkownikowi zdecydować (nic nie robi za użytkownika)!!

Już nie chcę się wdawać w dyskusję, czy to dla Niemiachów tak ograniczyli, ale może ktoś ma dobry pomysł:

Jak zamieszać, żeby włączenie nawiewu na szybę nie włączało od razu klimy?
Awatar użytkownika
Bodiniusz
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 70
Rejestracja: pt 22 sie, 2003 08:35
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

I jeszcze jedno pytanie - czy jeśli na zewnątrz jest minus 20 i włączy się klimę, to ona rzeczywiście działa? Nie ma czegoś, to sprawdza, czy jej działanie ma sens (na przykład jak ktoś ma ogrzewanie włączone na maksa)?

Jeśli to nie na temat, a ma sens zrobienie nowego topicu, to niech ktoś przerzuci.
Awatar użytkownika
Bodiniusz
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 70
Rejestracja: pt 22 sie, 2003 08:35
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Już to widzę na schemacie. (strona HA-8 - do złączki (13) połączony jest przełącznik DEF, którego nie ma w wersji RHD). Czy to jest fizycznie jakieś osobne wyprowadzenie z guzika na szybę, czy to da się jakoś zlokalizować? Jak tego szukać? Ze schematu wynika, że wystarczy jedynie te wyłącznik wyp**.

Szczególnie, że łobuz jeszcze wówczas nawet nie zapala lampki... i jedziesz sobie na klimie zimą z włączonym ogrzewaniem na maksa...
Goranowa

Klima w zimie to nie jest zly pomysl.
Czasami nawet mozna ja wlaczyc, to nie zaparowuje tak szybko, przynajmniej mi tak kiedys mowiono.
Nie mowiac juz o tym, ze trzeba z niej czasami korzystac.
Awatar użytkownika
Bodiniusz
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 70
Rejestracja: pt 22 sie, 2003 08:35
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Napiszcie mi gdzie jest ta słynna szklana rurka i czy powinno być w niej widać bombelki nawet jeśli nie działa klima (tzn. nie zapala się lampka)?

Czy wyłączniki typu Dual Presure Switch, FICD Solenoid Valve itd wyłączają układ tak, że gaśnie lampka?

Co robi Thermo Control Amp? Czy jakoś steruje pracą klimatyzacji zależnie od temperatury powietrza (wew/zew) albo któregoś z płynów?
Awatar użytkownika
Bodiniusz
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 70
Rejestracja: pt 22 sie, 2003 08:35
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Napiszcie mi gdzie jest ta słynna szklana rurka i czy powinno być w niej widać bombelki nawet jeśli nie działa klima (tzn. nie zapala się lampka)?

Czy wyłączniki typu Dual Presure Switch, FICD Solenoid Valve itd wyłączają układ tak, że gaśnie lampka?

Co robi Thermo Control Amp? Czy jakoś steruje pracą klimatyzacji zależnie od temperatury powietrza (wew/zew) albo któregoś z płynów?

Jak mocno przy wyłączonej klimie (np. z powodu któregoś z wyłączników, albo po prostu jak wyłączą ją sobie) jest obciążony silnik? Czy na zimę warto ściągać pasek klinowy?
Awatar użytkownika
Dominik
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 132
Rejestracja: sob 01 lis, 2003 14:20
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Już się dowiedziałem byłem w servisie klimy i to jest tak:
po pierwsze: klima osusza powietrze a więc jeśli mamy zaparowaną szybę to nam ją szybko odparuje :)
po drugie: jeśli mamy włączony obieg zamknięty i włączymy kontrolkę ze znaczkiem szyby to musi się otworzyć napływ powietrza z zewnątrz bo zaparowały by się nam wszystkie szybki :x .
po trzecie: Klima się nie włączy jeśli na dworze jest poniżej (-10 stopni) chyba że mamy uszkodzony termostat wtedy klima "uznaje", że na dworze jest ciepło bo w chłodnicy jest ciepła woda :mrgreen:
po czwarte: przy dłuższej jeżdzie termostat i tak się w końcu otworzy i wtedy klima zaczyna pracować :lol:
po piąte: Goranowa ma rację i klimę trzeba w zimę raz na jakiś czas włączyć :wink:
a dlatego że zbierają sie tam jakieś cholerne "grzybnie" i bardzo często są one przyczyną alergii i jakiś tam chorób dróg oddechowych :cry:
Są specjalne preparaty do tępienia tych grzybów ale są stosunkowo drogie. Cena około150zł za 250 ml.
Oby asfalt zawsze był suchy, gładki i lśniący. Amen
Anonymous

Dominik pisze:Już się dowiedziałem byłem w servisie klimy i to jest tak:
po pierwsze: klima osusza powietrze a więc jeśli mamy zaparowaną szybę to nam ją szybko odparuje :)
po drugie: jeśli mamy włączony obieg zamknięty i włączymy kontrolkę ze znaczkiem szyby to musi się otworzyć napływ powietrza z zewnątrz bo zaparowały by się nam wszystkie szybki :x .
po trzecie: Klima się nie włączy jeśli na dworze jest poniżej (-10 stopni) chyba że mamy uszkodzony termostat wtedy klima "uznaje", że na dworze jest ciepło bo w chłodnicy jest ciepła woda :mrgreen:
po czwarte: przy dłuższej jeżdzie termostat i tak się w końcu otworzy i wtedy klima zaczyna pracować :lol:
po piąte: Goranowa ma rację i klimę trzeba w zimę raz na jakiś czas włączyć :wink:
a dlatego że zbierają sie tam jakieś cholerne "grzybnie" i bardzo często są one przyczyną alergii i jakiś tam chorób dróg oddechowych :cry:
Są specjalne preparaty do tępienia tych grzybów ale są stosunkowo drogie. Cena około150zł za 250 ml.
reasumujac to co napisałes przy uszkodzonym termostacie klima głupieje, chodzi mi o to ze silnik jest niedogrzany a wentylatory klimy sie dodatkowo załączają - dobrze zrozumiałem. mam uszkodzony (prawdopodobnie) termostat na ktory musze czekac jeszcze około 2 tygodni i kosztuje 290 zeta. wiec pytanie jest tylko profilaktyczne :D
Awatar użytkownika
Bodiniusz
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 70
Rejestracja: pt 22 sie, 2003 08:35
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Co to za samochód?
U mnie termostat kosztował 30 zł i był na półce...

A swoją drogą - opis dotyczący klimy powyżej, to S13, czy S14?
Goranowa

Bodiniusz pisze:Co to za samochód?
Mysle, ze ten co na awatarze- fiat coupe
Bodiniusz pisze:opis dotyczący klimy powyżej, to S13, czy S14?
s13
(chyba) :?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ chłodzenia, ciecze”