Co ma klima do termostatu?

chłodnice wody, chłodnice oleju, oleje, termostaty itp.

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
Dominik
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 132
Rejestracja: sob 01 lis, 2003 14:20
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Gość w servisie powiedział że to dotyczy wszystkich klimatyzacji tylko termostaty i czujniki nie muszą działać w tych samych temperaturach. Ogólnie rzecz biorąc może to buć różnica kilku stopni.
Teraz w Katowicach jest w miarę ciepło i klima pracuje po każdym wciśnięciu guziczka :mrgreen:
Oby asfalt zawsze był suchy, gładki i lśniący. Amen
Awatar użytkownika
Dominik
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 132
Rejestracja: sob 01 lis, 2003 14:20
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Bodiniusz pisze:Co to za samochód?
U mnie termostat kosztował 30 zł i był na półce...

A swoją drogą - opis dotyczący klimy powyżej, to S13, czy S14?
s 13 :D tylko nie umiem wkleić awataru :oops: :cry:
Oby asfalt zawsze był suchy, gładki i lśniący. Amen
Anonymous

zle zrozumiałem
Goranowa pisze:
Bodiniusz pisze:Co to za samochód?
Mysle, ze ten co na awatarze- fiat coupe
Bodiniusz pisze:opis dotyczący klimy powyżej, to S13, czy S14?
s13
(chyba) :?
pierwsza odpowiedz była poprawna :D , a wiec to fc 2.0 16vt :oops:
Goranowa

Dominik, a co jest z Twoim awatarem?
Bo jak by co to ja moge help :mrgreen:
Przyslij mi fote, ja Ci ja przytne i wstawie- chyba ze to jakis wiekszy problem?
Ostatnio zmieniony wt 03 lut, 2004 20:42 przez Goranowa, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Dominik
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 132
Rejestracja: sob 01 lis, 2003 14:20
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Goranowa pisze:Dominik, a co jest z Twoim awatarem?
Bo jak by co to ja moge help :mrgreen:
Przyslij mi fote, ja Ci ja przytne i wstawie- chyba ze to jakis wiekszy problem?
Dziękuje bardzo :) Fotka juz leci :mrgreen:
Oby asfalt zawsze był suchy, gładki i lśniący. Amen
Awatar użytkownika
Bodiniusz
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 70
Rejestracja: pt 22 sie, 2003 08:35
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Nabiłem w końcu swoją klimę. I teraz działa (dzięki vt1400 za poświęcony czas; facet z Trzebnickiej trochę mało komunikatywny).

Ale facet mówił, że czujnik temperatury jest gdzieś w kabinie i jeśli w środku jest zimno, to się nie załączy. Wiecie coś o tym??

Ale nawet jak się nie załącza to u mnie się kontrolka świeci - podobnie jak się nie świecie przy załączonej klimie jeśli mam skierowany nawiew na szybę.

Ponowię pytanie: czy ktoś kiedyś próbował rozłączyć w zespole przełączników samowłączanie się klimy przy nawiewie na szybę? Ze schematu widać, że jest to możliwe, pytanie jak to wygląda w praktyce?

Kolejne pytanie: w którym miejscu najlepiej podłączyć kontrolkę załączonej klimy?? (tak jak mówiłem - kontrolka na guziku od klimy świeci się nawet jeśli się nie załączy z zimna, a nie świeci się nawet jak się załączy z automatu przy nawiewie na szybę)

I jeszcz jedno, w service manualu jest takie coś jak Thermo Control Amp. Co to dokładnie jest? Gdzie się znajduje? Gdzie mierzy temperaturę. Spodziewam się, że za tym urządzeniem jest dokładna informacja, czy klima jest załączona czy też nie. Czy ktoś wie coś więcej na ten temat?
Awatar użytkownika
Bodiniusz
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 70
Rejestracja: pt 22 sie, 2003 08:35
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Już sobie częściowo odpowiedziałem na te pytania po przejechaniu palcem po schemacie elektrycznym i poczytaniu service manuala.

Jeśli w którymś miejscu się mylę - bardzo proszę o sprostowanie.

Już wiem, że thermistor jest właściwie pod nogami, chyba pasażera, lub na lewo od jego nóg. Nie wiemy niestety w jakiej temperaturze wyłącza klimę (czy ktoś to wie?).

Ostateczny sygnał na przekaźnik sprężarki klimatyzacji idzie z naszego komputera (wyjście nr 6) po zebraniu informacji o obrotach itd.

Pytanie mam następujące - jaki prąd może maksymalnie wychodzić z naszego komputera (ECCS)? Jeśli chciałbym sobie do wyjścia numer 6 podłączyć kontrolkę, to jakiej maksymalnie mocy, żeby nie popalić wszystkiego?
Awatar użytkownika
jarkowy
Założyciel Klubu
Założyciel Klubu
Posty: 1088
Rejestracja: sob 26 lip, 2003 23:29
Lokalizacja: Władysławowo
Kontakt:

Spokojnie mozsz sonie diodke przez rezystor podlaczyc.
Bodiniusz chyba na temat klimy to juz jestes najlepszy z nas ja juz Ci nie pomoge (niedlugo bede robil klime to sie dowiem wszystkiego ale narazie niewiele....)
GTR Sprzedany ale Avatara spobie zostawiam z sentymentu...

SKYRACING

OO\____/OO

602227141


Turbokiller

automatyka www.horyzont.co
pokoje gościnne nad morzem we władysławowwie www.impresja.co
600-961-666
Awatar użytkownika
Dominik
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 132
Rejestracja: sob 01 lis, 2003 14:20
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Gość w servisie klimatyzacji powiedział mi że klima załączy się gdy temperatura będzie wyższa od -10 stopni ale inny gość powiedział że załączy się gdy będzie wuższa od -1.5 stopnia
Oby asfalt zawsze był suchy, gładki i lśniący. Amen
Awatar użytkownika
gilber7
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 12
Rejestracja: sob 02 cze, 2007 10:40
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

jarkowy pisze: Pocisnąłem nissana na obwodnicy (było 30 stopni latem) miałem włączona klime, zjeżdzam z obwodnicy i stoje w korku......w samochodzie chłodno :) ale na wskaźniku temp. widze że mi podskoczył (jak nigdy) wiec musiałem klime wyłączć i wrócił temp wróciła do normy.
Dlaczego?
Bo chłodnica (a raczej skraplacz) od klimy się ostro grzeje i ogrzewa powietrze przed chłodnicą wody które już jest za ciepłe aby schłodzic wode.

To ja tyle na ten temat :wink:

Mam coś podobnego z tym wyjątkiem, że dzieje się to jak stoję w korku i temp. potrafi dolecieć nawet na czerwoną kreche. wtedy muszę (oczywiście) wyłączyć klime i dać mu się chwilkę schłodzić. Najlepsze jest to, że w korku nie ma opcji go przycisnąć. Jak mam tak jeździć? Przecież nissan nie wyprodukował modelu w którym "jest klima ale lepiej jej w korku nie włączaj bo przegrzejesz silnik".

Chyba mam coś spaprane i nie mam bladego pojęcia co. Jakieś sugestie?
Obrazek
Awatar użytkownika
piciu_s14
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 72
Rejestracja: ndz 16 wrz, 2007 19:44
Lokalizacja: Poznań

ZObacz w jakim stanie jest ozebrowanie chłodnic i wyczysc je strumieniem z karchera, powinno pomóc
pzdr
Awatar użytkownika
Bartheq
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 2
Rejestracja: śr 06 sie, 2008 08:22

Zbadam tą sprawę i odezwę się jeśli się coś poprawi. Dzięki
Awatar użytkownika
gilber7
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 12
Rejestracja: sob 02 cze, 2007 10:40
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Mam jeszcze inny problem. Mianowicie z klimą auto pali mi chyba 17l/100km a jak ją wyłączę to spokojnie 11l/100km. PARANOJA, czy ktoś ma jakiś pomysł??
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ chłodzenia, ciecze”