s13 - problem z układem chłodzenia (usczelka głowicy :()

chłodnice wody, chłodnice oleju, oleje, termostaty itp.

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

Przeszukałem na szybko forum ale nie znalazłem takiego przypadku
Sprawa pilna - rano auto jedzie na warsztat

Sytuacja wygląda tak:
- temperatura w czasie jazdy jest stabilna (środek)
- ogrzewanie działa kiepsko
- w zbiorniczku wyrównawczym przybywa mi płynu chłodzącego !!!
- wydaje mi się że z płynu czuć paliwem :(

odpowietrzyłem układ
dolałem płynu i:
- ogrzewanie daje jak szalone (parzące powietrze)
- po ok 10km znowu podniósł się poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym

co to może być?
pompa?
sprężyna na zakrętce od chłodnicy?
zamulona chłodnica?

plisss, help :|
Ostatnio zmieniony pn 08 sty, 2007 18:10 przez roball, łącznie zmieniany 1 raz.
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
Awatar użytkownika
dziubas
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 1020
Rejestracja: ndz 11 lip, 2004 22:41
Lokalizacja: warszawa WOLA
Kontakt:

uszczeleczka panie kolego 8)
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

nie pisałem w spodziewanych przyczynach
bo nie chciałem tego przeczytać :(


kilka pytań dodatkowych:
- uszczelka tylko nissanowska czy są lepsze?
- czy można z tym przejechać 20km - tyle mam do warsztatu
- co powoduje zwiększenie ilości płynu w zbiorniku wyrównawczym - zapowietrza się przez dziurę w uszczelce?

EDIT: -
Dziubas, Dzięki za błyskawiczną odpowiedź
Tak to nie mają nawet w erze :)
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
Awatar użytkownika
Karrlos
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 1402
Rejestracja: pn 26 sty, 2004 22:22
Lokalizacja: Gdańsk

Cometic najlepiej :)
Co do innych się nie wypowiadam bo ja wszystko przepaliłem ale wina była gdzie indziej.
EMWU is dead
Awatar użytkownika
Rafi
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 639
Rejestracja: wt 09 mar, 2004 07:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

uszczelka uszczelką (nissan,cometic)+nowe szpilki ale obacz jeszcze > jak wygląda chłodnica>czy rurki od turbo nie podciekają .
[scroll]>>>ORDYNUSS TEAM<<< member #001/06 lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
[/scroll]
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

dzięki za informacje :)
ale rodzą się kolejne pytania..

Gdzie można dostać cometica?

Ile kosztuje oryginał i ile wytrzyma - mam 190KM,
plan jest żeby wycisnąć +30KM

jakie szpilki - też oryginały?
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
Awatar użytkownika
Karrlos
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 1402
Rejestracja: pn 26 sty, 2004 22:22
Lokalizacja: Gdańsk

Cometic 1.2 cm można z USA - ebay - jakieś 450 PLN z przesyłką

lub z apex performance 100GBP +przesyłka od 1.2 do 1.9
jak wszystko będzie banglało to Nissanowska też powinna dać radę.
Śruby nowe. lub ARP za 700 PLn ;) ale te chyba Ci niepotrzebne.
EMWU is dead
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

Z śrubami bez przesady, góra 220-230 KM będę wyciskał :) - więc oryginały wystarczą - jedyne 250 z podkładkami

jak mi się zachce więcej mocy to kupię inne auto - np. następnego skaja :mrgreen:

nissanowska uszczelka 270 zł,
jaki rozmiar jest nominalny?

tzn - jakbym się zdecydował na cometica to jaki rozmiar brać :D

[ Dodano: Pon Sty 08, 07 13:41 ]
Karrlos pisze:Cometic 1.2 cm można z USA - ebay - jakieś 450 PLN z przesyłką
1.2 cm to trochę za gruba do mojego silnika - aż tak dmuchał nie będę :mrgreen:
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
Awatar użytkownika
Karrlos
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 1402
Rejestracja: pn 26 sty, 2004 22:22
Lokalizacja: Gdańsk

Już się nie czepiaj :D

LINK
EMWU is dead
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

ach tam czepiaj od razu,
po prostu wyobraziłem sobie taką uszczelkę :alien:

dzięki za linka :)

też znalazłem to ogłoszenie,
ale jednak uderzę w oryginał uszczelek, podobnie szpilki i podkładki

zrobię też przegląd głowicy (będą szukać mikropęknięć) i wymianę uszczelniaczy

co jeszcze warto zrobić?
ewentualnie na co powinienem zwrócić uwagę mechanikom przy takiej robocie
może są jakieś zasadzki?
coś przy rozbrajaniu głowicy, odkręcaniu, zakładaniu uszczelek lub osprzętu etc..
mam kumatych mechaników ale lepiej być mądrym przed szkodą :)

z góry dzięki za sugestie
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
Awatar użytkownika
dziubas
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 1020
Rejestracja: ndz 11 lip, 2004 22:41
Lokalizacja: warszawa WOLA
Kontakt:

nissanowska uszczelka 270 zł,
co tak drogo? w wawie mam miejsce gdzie uszczeleczka jest za 190pln
kup jescze miedziane podkladki pod przewody od turbo bo na starych moze cieknąc i tak pewnie ci mechanicy sie nawku...ja przy zdejmowaniu glowy :lol:
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

serwis nissana :?
podkładki pod turbo to dobra myśl :)

może daj jakiś namiar na to twoje miejsce,
chyba że jest tajemne ;)
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
Awatar użytkownika
dziubas
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 1020
Rejestracja: ndz 11 lip, 2004 22:41
Lokalizacja: warszawa WOLA
Kontakt:

tu masz telefon tam maja uszczelki oryginalne taniej sa dla tego bo sami sprowadzają
022 612 48 98 ogolnie nie polecam tego warsztatu, ale uszczelki maja tansze
Awatar użytkownika
Karrlos
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 1402
Rejestracja: pn 26 sty, 2004 22:22
Lokalizacja: Gdańsk

Ty Roball sprawdź czy to na pewno uszczelka pod głową, żebyś na darmo nie rozbierał.
EMWU is dead
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

tylko jakie mogą być inne przyczyny tego co opisałem?

płynu przybywa w zbiorniku wyrównawczym,
po zgaszeniu silnika wąż za termostatem jest zapowietrzony,
po odpowietrzeniu jest mniej płynu niż było
idzie biały dym z rury (choć nie cały czas)
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ chłodzenia, ciecze”