W poszukiwaniu elektrycznego wentylatora chlodnicy do mojej S14tki, natknalem sie na test porownawczy .
No i okazalo sie ze, nie potrzeba kupowac ani wentylatora Spal czy Flex-A-Lite, jak rowniez aluminiowej czy miedzianej chlodnicy Koyo za kupe kasy! Z testu wynika bowiem, ze bardzo dobrze sprawuje sie podwojny wentylator od Nissana Altimy (ebay.com - okolo 60$) a do tego, ze najlepszy efekt daje obudowa na i pod chlodnice! Zwykla blacha ktora ukierunkowuje swieze powietrze bezposrednio z przodu samochodu na chlodnice. OK, moze nie blacha, bo mozna tez kupic ta obudowe w karbonie, za jakies 130$.
Oczywiscie wieksza chlodnica ma swoje zalety, miesci wiecej wody, na ktorej podgrzanie, silnik potrzebuje wiecej czasu - no i ladnie wyglada! Ale mi chodzi przede wszystkim o wyrzucenie cholernego wentylatora na sprzegle wiskotycznym. Do tego chce zmienic kolka od paskow na aluminiowe, lzejsze kolo zamachowe juz czeka na zamontowanie. Po tych zabiegach powinien lepiej wchodzic na obroty!
Adam
Porownanie wentylatorow i chlodnic
Moderator: Moderator
ja mam elektryczny went ale w 13stce
jestem malo zadowolony
1-po wlaczeniu na wolnych obrotach silnik ma duze obciazenie od alternatora
2-w s13 nie bardzo jest jak zamontowac czujnik wentylatora w chlodnicy i musisz miec wlacznik reczny i pilnowac temperztury-a to nie latwe
3-jak auto postalo troche z wentylat wlaczonym i na wolnych obrotach to mialem lkopot z akumlatorem poprotu padl.dobry wentylator potrzebuje energi
ja raczej mysle o powrocie do serii i ew zamontowaniu 2giego przed ic i chlodnica w razie co zawsze mozna wspomagac serie
ogolnie moje odczucie jest takie ae elektryk-przynajmniej taki wielki jak ja mam bardziej mi obciaza silnik po przez alternator ktory musi doladowac alko niz seria
jestem malo zadowolony
1-po wlaczeniu na wolnych obrotach silnik ma duze obciazenie od alternatora
2-w s13 nie bardzo jest jak zamontowac czujnik wentylatora w chlodnicy i musisz miec wlacznik reczny i pilnowac temperztury-a to nie latwe
3-jak auto postalo troche z wentylat wlaczonym i na wolnych obrotach to mialem lkopot z akumlatorem poprotu padl.dobry wentylator potrzebuje energi
ja raczej mysle o powrocie do serii i ew zamontowaniu 2giego przed ic i chlodnica w razie co zawsze mozna wspomagac serie
ogolnie moje odczucie jest takie ae elektryk-przynajmniej taki wielki jak ja mam bardziej mi obciaza silnik po przez alternator ktory musi doladowac alko niz seria
-
- Stały gość
- Posty: 290
- Rejestracja: śr 15 lut, 2006 22:27
- Lokalizacja: Okolice Rzeszowa
- Kontakt:
No a pomysł z blachą też jest godny uwagi... Chyba się na coś takiego porwę