Porownanie wentylatorow i chlodnic

chłodnice wody, chłodnice oleju, oleje, termostaty itp.

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
idh
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 117
Rejestracja: pt 21 maja, 2004 12:06
Lokalizacja: Mannheim

W poszukiwaniu elektrycznego wentylatora chlodnicy do mojej S14tki, natknalem sie na test porownawczy .
No i okazalo sie ze, nie potrzeba kupowac ani wentylatora Spal czy Flex-A-Lite, jak rowniez aluminiowej czy miedzianej chlodnicy Koyo za kupe kasy! Z testu wynika bowiem, ze bardzo dobrze sprawuje sie podwojny wentylator od Nissana Altimy (ebay.com - okolo 60$) a do tego, ze najlepszy efekt daje obudowa na i pod chlodnice! Zwykla blacha ktora ukierunkowuje swieze powietrze bezposrednio z przodu samochodu na chlodnice. OK, moze nie blacha, bo mozna tez kupic ta obudowe w karbonie, za jakies 130$.

Oczywiscie wieksza chlodnica ma swoje zalety, miesci wiecej wody, na ktorej podgrzanie, silnik potrzebuje wiecej czasu - no i ladnie wyglada! ;) Ale mi chodzi przede wszystkim o wyrzucenie cholernego wentylatora na sprzegle wiskotycznym. Do tego chce zmienic kolka od paskow na aluminiowe, lzejsze kolo zamachowe juz czeka na zamontowanie. Po tych zabiegach powinien lepiej wchodzic na obroty!

Adam
287 KM, 375 Nm przy 0.9 bara na seryjnej turbinie, 1/4 mili 14.17 (Hockenheim - Public race days 2007. Aktualna lista modow - tutaj. Bodykit BOMEX.
mart
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 101
Rejestracja: ndz 13 sie, 2006 08:24

ja mam elektryczny went ale w 13stce

jestem malo zadowolony

1-po wlaczeniu na wolnych obrotach silnik ma duze obciazenie od alternatora

2-w s13 nie bardzo jest jak zamontowac czujnik wentylatora w chlodnicy i musisz miec wlacznik reczny i pilnowac temperztury-a to nie latwe

3-jak auto postalo troche z wentylat wlaczonym i na wolnych obrotach to mialem lkopot z akumlatorem poprotu padl.dobry wentylator potrzebuje energi

ja raczej mysle o powrocie do serii i ew zamontowaniu 2giego przed ic i chlodnica w razie co zawsze mozna wspomagac serie

ogolnie moje odczucie jest takie ae elektryk-przynajmniej taki wielki jak ja mam bardziej mi obciaza silnik po przez alternator ktory musi doladowac alko niz seria
huskyy1
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 17
Rejestracja: pn 11 gru, 2006 06:57
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Ja u siebie mam w s13 zamontowany visco i jak na razie jestem zadowolony zobaczymy jak to w lecie bedzie sie sprawowalo. Słyszałem różne opinie ale musze sam tego doswiadczyc.
huskyy
wolak240sx
Stały gość
Stały gość
Posty: 290
Rejestracja: śr 15 lut, 2006 22:27
Lokalizacja: Okolice Rzeszowa
Kontakt:

No a pomysł z blachą też jest godny uwagi... Chyba się na coś takiego porwę
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ chłodzenia, ciecze”