Strona 1 z 2

odpowietrzanie ukladu chlodzenia

: pt 26 sty, 2007 21:52
autor: somsiad511
witam w jaki sposob odpowietrzyc uklad chlodzenia mowa o s13

: sob 27 sty, 2007 00:12
autor: Mate96
Właśnie. Jest tam jakas srubka na kolektorze ssacym lub na wezach do nagrzewnicy?

: sob 27 sty, 2007 01:21
autor: ChEsTeR
Nie ma zadnej srobki. Zalewasz plynem przez chlodnice i czekasz silnik ma osiagnac normalna temperature i termostat ma sie otworzyc wtedy zwykle eyluje trochy plyny z podou przepychanego powietrza i trzeba znodu dolewac. Najlepiej zatrzymac wiatrak do mometu az sie termostat nie otworzy. Nastepnie wlewasz do zbiorniczka zakrecasz korek i przejezdzasz troche spokojnie i sprawdzasz czy w zbiorniczku wyrownawczym jest ply jak nie ma to dolewasz. cala filozofia.

: sob 27 sty, 2007 11:57
autor: Mate96
W takim razie tez macie problemy z niedogrzanymi silniukami przy delikatnej jezdzie? (termostat jest zamkniety)

: sob 27 sty, 2007 12:33
autor: wolak240sx
bo ja wiem czy od razu problemy...
Po prostu ja zawsze zapalam autko przed jazdą na jakieś 3-4minutki i zazwyczaj osiąga wtedy normalną temperaturę...

: sob 27 sty, 2007 12:36
autor: drv
Mate96 pisze:W takim razie tez macie problemy z niedogrzanymi silniukami przy delikatnej jezdzie? (termostat jest zamkniety)
Ja odpowietrzałem po wymianie płynu tak jak opisał Chester i nie ma żadnych problemów z niedogrzewaniem

: sob 27 sty, 2007 13:35
autor: sebastian
Znany temat...U mnie termostat był poprostu do wymiany..Ogrzewanie dobrze dzialalo dopiero gdy(otwieral sie obwód) przy palowaniu silnika...25zł termostat ,4 śrubkiodkrecic ,silikonu troche i grzeje az zapiekanki mozna robic..auto nagrzewa sie w moment ladnie..

: sob 27 sty, 2007 16:44
autor: dziubas
,4 śrubkiodkrecic
hmmm jakie cztery?,jaki silikon :roll:

: sob 27 sty, 2007 16:59
autor: TURBO maniac
Trzy śrubki a każdy porządny termostat ma w kpl uszczelkę lub uszczelek kilka.

: sob 27 sty, 2007 18:48
autor: somsiad511
tak jak juz kolega pisal wystarczy zalac chlodnice i zbiorniczek wyrownawczy i czekac dzienki wielkie

: pn 29 sty, 2007 16:03
autor: roball
Dodam tylko że termostat musi być dzyndzlem do góry - inaczej nie będzie działał, albo będzie działał kiepsko...

: wt 17 cze, 2008 13:41
autor: wisniowy
odświeżam temat, czy napewno nie ma jakiegos sposobu na dobre odpowietrzenie ukladu chlodzenia?

: śr 18 cze, 2008 12:53
autor: roball
można na gorącym silniku pościskać ręką węże idące z bloku do chłodnicy..
tak się robi w innych autach

: sob 25 paź, 2014 15:59
autor: rossol
Odświeżę temat (tak, poproszę złotą łopatę :D). Jeździłem gruzem i wskazówka temperatury wody po nagrzaniu była zawsze idealnie po środku ciepłego i zimnego wskazania. Ostatnio wyjąłem chłodnicę wody, wyczyściłem ją (przelałem wodą z detergentem) i zamontowałem z powrotem. Zalałem płyn w chłodnicy pod korek. Przejechałem się do rozgrzania silnika i dolałem płynu do zbiorniczka wyrównawczego, bo ubyło. Teraz jak jeżdżę to widzę, że wskazówka temperatury nie dochodzi o środka tarczy, tak jak ostatnio. Podnosi się maksymalnie na drugą kreskę. Do chłodnicy wlewałem płyn powoli i widać było bąbelki powietrza. Dodatkowo po nagrzaniu ściskałem wąż od chłodnicy do silnika, tak jak to napisane w ostatnim poście. Czy układ jest nieodpowietrzony? Dodam też, że na zewnątrz temperatura jest dużo niższa niż przed wyczyszczeniem chłodnicy. Ale nawet przy ostrzejszej jeździe wskazówka nie podchodzi wyżej.

: sob 25 paź, 2014 17:30
autor: Artur1020
Ale ze czysciles uklad? czy z zewnatrz?
Moze ten twoj detergent jakos nie odpowiednio wplynal na twoj termostat. a moze poprostu nadal zapowietrzony.