odpowietrzanie ukladu chlodzenia

chłodnice wody, chłodnice oleju, oleje, termostaty itp.

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
somsiad511
Stały gość
Stały gość
Posty: 301
Rejestracja: ndz 29 maja, 2005 19:26
Lokalizacja: Gorzow.wlkp
Kontakt:

witam w jaki sposob odpowietrzyc uklad chlodzenia mowa o s13
tel 511094691
Awatar użytkownika
Mate96
Stały gość
Stały gość
Posty: 266
Rejestracja: czw 04 maja, 2006 21:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Właśnie. Jest tam jakas srubka na kolektorze ssacym lub na wezach do nagrzewnicy?
live fast, die sidewayz
ChEsTeR

Nie ma zadnej srobki. Zalewasz plynem przez chlodnice i czekasz silnik ma osiagnac normalna temperature i termostat ma sie otworzyc wtedy zwykle eyluje trochy plyny z podou przepychanego powietrza i trzeba znodu dolewac. Najlepiej zatrzymac wiatrak do mometu az sie termostat nie otworzy. Nastepnie wlewasz do zbiorniczka zakrecasz korek i przejezdzasz troche spokojnie i sprawdzasz czy w zbiorniczku wyrownawczym jest ply jak nie ma to dolewasz. cala filozofia.
Awatar użytkownika
Mate96
Stały gość
Stały gość
Posty: 266
Rejestracja: czw 04 maja, 2006 21:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

W takim razie tez macie problemy z niedogrzanymi silniukami przy delikatnej jezdzie? (termostat jest zamkniety)
live fast, die sidewayz
wolak240sx
Stały gość
Stały gość
Posty: 290
Rejestracja: śr 15 lut, 2006 22:27
Lokalizacja: Okolice Rzeszowa
Kontakt:

bo ja wiem czy od razu problemy...
Po prostu ja zawsze zapalam autko przed jazdą na jakieś 3-4minutki i zazwyczaj osiąga wtedy normalną temperaturę...
Awatar użytkownika
drv
Stały gość
Stały gość
Posty: 208
Rejestracja: ndz 27 lis, 2005 18:01
Lokalizacja: Czeladź
Kontakt:

Mate96 pisze:W takim razie tez macie problemy z niedogrzanymi silniukami przy delikatnej jezdzie? (termostat jest zamkniety)
Ja odpowietrzałem po wymianie płynu tak jak opisał Chester i nie ma żadnych problemów z niedogrzewaniem
200SX RS13 CA18DET T25 + 2 cale przelot
Wywalony ABS
Wywalony środek:)
Awatar użytkownika
sebastian
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 79
Rejestracja: pt 25 lut, 2005 01:09
Lokalizacja: Pelplin(Pomorskie)
Kontakt:

Znany temat...U mnie termostat był poprostu do wymiany..Ogrzewanie dobrze dzialalo dopiero gdy(otwieral sie obwód) przy palowaniu silnika...25zł termostat ,4 śrubkiodkrecic ,silikonu troche i grzeje az zapiekanki mozna robic..auto nagrzewa sie w moment ladnie..
SX FOR LIFE....
Awatar użytkownika
dziubas
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 1020
Rejestracja: ndz 11 lip, 2004 22:41
Lokalizacja: warszawa WOLA
Kontakt:

,4 śrubkiodkrecic
hmmm jakie cztery?,jaki silikon :roll:
Awatar użytkownika
TURBO maniac
Stały gość
Stały gość
Posty: 442
Rejestracja: sob 20 gru, 2003 13:42
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Trzy śrubki a każdy porządny termostat ma w kpl uszczelkę lub uszczelek kilka.
Gdy dał gazu to wał urwoł, bo pod maską było TURBO!
Awatar użytkownika
somsiad511
Stały gość
Stały gość
Posty: 301
Rejestracja: ndz 29 maja, 2005 19:26
Lokalizacja: Gorzow.wlkp
Kontakt:

tak jak juz kolega pisal wystarczy zalac chlodnice i zbiorniczek wyrownawczy i czekac dzienki wielkie
tel 511094691
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

Dodam tylko że termostat musi być dzyndzlem do góry - inaczej nie będzie działał, albo będzie działał kiepsko...
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
Awatar użytkownika
wisniowy
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 51
Rejestracja: pt 24 lis, 2006 22:23
Lokalizacja: FG - Gorzów Wlkp.
Kontakt:

odświeżam temat, czy napewno nie ma jakiegos sposobu na dobre odpowietrzenie ukladu chlodzenia?
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

można na gorącym silniku pościskać ręką węże idące z bloku do chłodnicy..
tak się robi w innych autach
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
rossol
-#Sympatyk
-#Sympatyk
Posty: 106
Rejestracja: czw 27 gru, 2012 22:36
Lokalizacja: Warszawa

Odświeżę temat (tak, poproszę złotą łopatę :D). Jeździłem gruzem i wskazówka temperatury wody po nagrzaniu była zawsze idealnie po środku ciepłego i zimnego wskazania. Ostatnio wyjąłem chłodnicę wody, wyczyściłem ją (przelałem wodą z detergentem) i zamontowałem z powrotem. Zalałem płyn w chłodnicy pod korek. Przejechałem się do rozgrzania silnika i dolałem płynu do zbiorniczka wyrównawczego, bo ubyło. Teraz jak jeżdżę to widzę, że wskazówka temperatury nie dochodzi o środka tarczy, tak jak ostatnio. Podnosi się maksymalnie na drugą kreskę. Do chłodnicy wlewałem płyn powoli i widać było bąbelki powietrza. Dodatkowo po nagrzaniu ściskałem wąż od chłodnicy do silnika, tak jak to napisane w ostatnim poście. Czy układ jest nieodpowietrzony? Dodam też, że na zewnątrz temperatura jest dużo niższa niż przed wyczyszczeniem chłodnicy. Ale nawet przy ostrzejszej jeździe wskazówka nie podchodzi wyżej.
Awatar użytkownika
Artur1020
Postojebca
Postojebca
Posty: 1643
Rejestracja: pn 15 lut, 2010 22:46
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Kontakt:

Ale ze czysciles uklad? czy z zewnatrz?
Moze ten twoj detergent jakos nie odpowiednio wplynal na twoj termostat. a moze poprostu nadal zapowietrzony.
Niesz sztuka zabić muche przednia szyba tylko boczną =)))
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ chłodzenia, ciecze”