ubywajaca WODA z chlodnicy w S14a ?? dziwne

chłodnice wody, chłodnice oleju, oleje, termostaty itp.

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
RoFAG
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 80
Rejestracja: pn 24 lip, 2006 23:38
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

witam ... ubywa mi woda(plyn) z chlodnicy. Niestety ani nie kapie nigdzie (nawet przy dwudniowym postoju) ani nie ma zadnych innych objawow. Co dziennie rano musze zawsze chopc troszke dolac wody aby zakryc zeberka w chlodnicy. Objawy sa tez takie ze przy mniejszej ilosci wody ,ze zbiorniczka wyrownawczego paruje jak z Lokomotywy(slychac jak sie gotuje nawet po wylaczeniu silnika). po zgaszeniu silnika cos jakby piszczalo/syczalo w okolicach silnika(chyba po stronie kierowcy).
Woda niestety praktycznie ubywa w najmniej oczekiwanym momencie - w niedziele dolalem do max 1L ok godz 12 , a o 16 ubylo z dobre 3/4L(przejcechalem 10km).
Nigdzie nie kapie i tym sie wlasnie martwie.
Po uzupelnieniu wody na max silnik pracuje w prawidlowej temeraturze.
Wiatrak dziala (mysle ze prawidlowo), kabina moze nagrzewa sie nei po mijej mysli , ale nie wiem czy to urok NYSEK
Oczywisice wskaznik temperatury silnika podchodzi na MAXa.

... mysle ze ktos z Was spotkal sie z cyzm podobnych chociaz raz w zyciu

.... nie chcialbym zebyscie mnie mnie martwili na temat glowicy :(((

PROSZE O POMOC
Awatar użytkownika
subek
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 143
Rejestracja: czw 16 cze, 2005 19:58
Lokalizacja: Poznan
Kontakt:

Jezeli jest slabiutkie ogrzewanie to glowica na 99%. Wymiana uszczelki to nie taki wielki problem. Sprawdzales korek od oleju? Moze zbiera sie pod nim taki nalot przypominajacy majonez? Jaki masz stan oleju?
wolak240sx
Stały gość
Stały gość
Posty: 290
Rejestracja: śr 15 lut, 2006 22:27
Lokalizacja: Okolice Rzeszowa
Kontakt:

ewentualnie odkręć korek od chłodnicy i wkręc auto na obroty
jak z chłodnicy tryśnie fontanna to na 99% głowica (uszczelka pod)
Cała s13 ka na części Z rozbiórki
Pytać
Awatar użytkownika
blurek
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 685
Rejestracja: śr 27 paź, 2004 14:13
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

przypomnialem sobie ... wyciek wody (niewidoczny) moze byc jeszcze w chlodnicy oleju, ale wtedy powinno byc pelno wody w oleju, odkrec ten korek i zobacz czy jest MAŹ
http://www.ext.com.pl - radiolinie, teleinformatyka
Awatar użytkownika
dziubas
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 1020
Rejestracja: ndz 11 lip, 2004 22:41
Lokalizacja: warszawa WOLA
Kontakt:

mi tak syczalo z przewodu doprowadzajacego wode do nagrzewnicy woda ubywala ,a nie bylo widac,ze gdzies cieknie
StefanS
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 155
Rejestracja: sob 14 sty, 2006 23:34
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

miałem podobnie w Hondzie - uszczelka pod głowicą
Nissan 200sx S14 Silvia
Obrazek
Awatar użytkownika
RoFAG
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 80
Rejestracja: pn 24 lip, 2006 23:38
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

mazi pod korkiem OLEJU nie ma

oleju nie ubywa

jest 2/3 poziomu


... prosze nie straszcie mnie ze to glowica


jesli nawet wasze czarne scenarjusze sie potwierdza to na jakich mniej wiecej kosztow moge sie spodziewac?
Awatar użytkownika
blurek
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 685
Rejestracja: śr 27 paź, 2004 14:13
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

dobierz sie w takim razie na poczatku do rurek idacych do nagrzewnicy, mozesz miec wyciek "do srodka" samochodu wiec nie zobaczysz kapania ot tak
http://www.ext.com.pl - radiolinie, teleinformatyka
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

oryginalne nissanowskie części - ~800zł (uszczelka głowy, szpilki, podkładki pod szpilki, uszczelki kolektora)
uszczelki kolektora ssącego, pokrywy zaworów i inne pierdoły - 100..300zł

robocizna, planowanie głowicy etc 1000-2000 zł,
w zależności co ci wyjdzie - a zawsze coś wychodzi...

warto mając głowę na wierzchu dać ją do czyszczenia i przeglądu, do tego nowe uszczelniacze - 300zł na bidę

razem - 3k PLN się uskłada

oczywiście możesz zrobić na nie oryginalnych częściach i w kiepskim warsztacie
jeżeli nie będziesz przekraczał 3000obr to może nawet pojeździsz.. :)
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
Awatar użytkownika
RoFAG
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 80
Rejestracja: pn 24 lip, 2006 23:38
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

no dobra ... wiec z poprzednich rezenzji co wynika ?

glowic czy cos lzejszego :(
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

blurek pisze:dobierz sie w takim razie na poczatku do rurek idacych do nagrzewnicy, mozesz miec wyciek "do srodka" samochodu wiec nie zobaczysz kapania ot tak
3L w ciągu kilku godzin by zauważył :D


jeszcze pytanie pomocnicze
jak trochę pojeździsz i staniesz np. na światłach to idzie ci dym z rury?

jeżeli tak to 99% uszczelka pod głowicą
takie ilości płynu nie mogą znikać bez śladu
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
Awatar użytkownika
RoFAG
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 80
Rejestracja: pn 24 lip, 2006 23:38
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

ooo.. ne wiem ....
jutro potestuje ....

mysle ze nie leci bo czesto wracajac wieczorem do domu smigam dosyc konkretnie przez dobre 10minut. podjezdzam pod garaz i nic takiego nie zauwazylem


ale sprawdze ... oby nie lecial dymek :)

tak sie boje tej glowy :(
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

Widzisz - ostra jazda powoduje że dymku nie zobaczysz

ten dymek to para wodna, jak ostro katujesz auto to masz wysoką temperaturę dużej ilości spalin w wydechu - para nie ma okazji się skondensować więc jej nie widać

chodzi o jazdę z umiarkowanym ciśnięciem (spokojne miasto) i chwilowe zatrzymania (światła)
wtedy para (jeżeli jest w spalinach) ma czas się wytrącić..

wersja optymistyczna:

możesz mieć walnięty wąż od chłodnicy
w taki sposób że dopiero od pewnego ciśnienia puszcz płyn
ciśnienie płynu jest zależne od obrotów więc może ci sikać pod auto jak dasz w gwizdek
wtedy płyn faktycznie zniknie bez śladu

sprawdzić możesz prosto,
stań na czystym parkingu
potrzymaj silnik na 5000obr
sprawdź czy nie ma pod autem śladów płynu
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
Awatar użytkownika
RoFAG
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 80
Rejestracja: pn 24 lip, 2006 23:38
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

... jutro pojedze i sprawdze tez na parkingu

a jeszcze zastanawia mnie czy bedzie widac ze kapie(NA PARKINGU) jak praktycznie caly spod ma oslony ?
Awatar użytkownika
ODINN
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 1575
Rejestracja: czw 01 wrz, 2005 02:41
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

sprawdz tez pompe wodna.

jezeli ma luzy, lub tez chodzi pod "skosem" - oznacza to ze albo jest stara/zardzewiala po prostu i nie ma obiegu wody. stad grzanie. Dodatkowo to moze stanowic zagrozenie dla calego silnika - u mnie pasek od pompy wody (zuzytej) wkrecil sie w glowny pas rozrzadu, co spodowalo spotkanie tloka z zaworami. To byl inny silnik, ale w swoj zerknac mozesz.

to rozwiazanie odpada jezeli kiedys wymieniales pompe wodna.

moze byc tez tak, ze gdzies masz przeciek, i woda sobie kapie na goracy element silnika, i paruje. stad nie ma sladow pod spodem.
Kolektory dolotowe & wydechowe, wydechy, przepustnice, intercoolery, chlodnice, szyny paliwowe, aluminiowe zbiorniki paliwa.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ chłodzenia, ciecze”