co myślicie o chłodnicy oleju z motocykla olbo innego samochodu do s13 gdzie by sie można wpiąć z wężami
np: http://www.allegro.pl/item196850855_suz ... oleju.html
lub ta:
http://www.allegro.pl/item193263980_yam ... j_600.html
albo ta:
http://www.allegro.pl/item194142442_maz ... oleju.html
chłodnica oleju
Moderator: Moderator
wersja nr 1,2 i 3 odpada.
hayabusa jest chłodzona woda i chłodnica oleju ma tylko zadanie dochładzające wiec jest mała i mało wydajna,
yamaha diversion jest chłodzona ( jak to stare yamahy ) powietrzem ze wspomaganiem małym obiegiem oleju
mazda rowniej zest dochładana.
NAJLEPSZE ROZWIAZANIE : suzuki gsx 750-1200 , miłe rozwiązanie suzuku gsx-r 1100 do 92 roku albo bandit 1200 lyb suzuki gsx1100f wszystkie roczniki.
ceny chłodnic do 300zl
-montaż przy uzyciu pompy oleju z dyfra s13 oraz zewnetrznego sterownika temperatury oleju/recznie włączana pompa przełącznikiem
-przewody ssace i powrotne wpiete w miske oleju- ssak w najgłebszej częsci miski, powrót przy skrzyni biegów zeby olej mógł sie wymieszac z pozostałym olejem z układu i niepowodował szoku termicznego dla współpracujących części
hayabusa jest chłodzona woda i chłodnica oleju ma tylko zadanie dochładzające wiec jest mała i mało wydajna,
yamaha diversion jest chłodzona ( jak to stare yamahy ) powietrzem ze wspomaganiem małym obiegiem oleju
mazda rowniej zest dochładana.
NAJLEPSZE ROZWIAZANIE : suzuki gsx 750-1200 , miłe rozwiązanie suzuku gsx-r 1100 do 92 roku albo bandit 1200 lyb suzuki gsx1100f wszystkie roczniki.
ceny chłodnic do 300zl
-montaż przy uzyciu pompy oleju z dyfra s13 oraz zewnetrznego sterownika temperatury oleju/recznie włączana pompa przełącznikiem
-przewody ssace i powrotne wpiete w miske oleju- ssak w najgłebszej częsci miski, powrót przy skrzyni biegów zeby olej mógł sie wymieszac z pozostałym olejem z układu i niepowodował szoku termicznego dla współpracujących części
Sprzedam SHORT SHIFTERY ,, downpipy , frontpipy 3", zegary SWOOSH i SAGA 52mm i 60mm
a ja bym pomyslal nad sandwich plate'em z termostatem. sa dostapne takie ktore otwieraja obwod na chlodnice przy 80stopniach C.
Kolektory dolotowe & wydechowe, wydechy, przepustnice, intercoolery, chlodnice, szyny paliwowe, aluminiowe zbiorniki paliwa.
80*C termostat oleju???? toz to zabójstwo dla silnika !!!ODINN pisze:a ja bym pomyslal nad sandwich plate'em z termostatem. sa dostapne takie ktore otwieraja obwod na chlodnice przy 80stopniach C.
ps zapodaj jakies linki do tych urzadzeń.
Sprzedam SHORT SHIFTERY ,, downpipy , frontpipy 3", zegary SWOOSH i SAGA 52mm i 60mm
No chyba jazda na zimnym oleju nie jest dla silnkika zdrowa. Powinien jak najszybciej osiagnac robocza temperature a chlodnica na stale w tym nie pomaga. Takie cos powinno pomoc szybko osiagnac temperature a pozniej ja utrzymac80*C termostat oleju???? toz to zabójstwo dla silnika !!!
http://www.driftworks.com/catalog/produ ... plate.html
Kolektory dolotowe & wydechowe, wydechy, przepustnice, intercoolery, chlodnice, szyny paliwowe, aluminiowe zbiorniki paliwa.
zwróćcie uwage ze tam jest mowa o autach TYLKO I WYLACZNIE DO DRIFTU a nasz silniki sa zamontaowane w autach UNIWERSALNYCH+do driftu.
zgodnie z tym co tam napisali to urzadzenie jest ok poniewaz wlacza sie jak olej osiagnie 80*C wiec ktos jezdzi juz po torze i rozgrzal silnik- wiec silnik wejdzie zaraz na szczyty mocy i obciazenia a co za tym idzie jego temperatura bedzie pomimo wpiecia chlodnicy utrzymywana na poziomie 120*C.
w autach uniwersalnych MUSI byc sterownik albo termostat ustawiony na 110*C inaczej na trasie zabijemy silniczek.
zgodnie z tym co tam napisali to urzadzenie jest ok poniewaz wlacza sie jak olej osiagnie 80*C wiec ktos jezdzi juz po torze i rozgrzal silnik- wiec silnik wejdzie zaraz na szczyty mocy i obciazenia a co za tym idzie jego temperatura bedzie pomimo wpiecia chlodnicy utrzymywana na poziomie 120*C.
w autach uniwersalnych MUSI byc sterownik albo termostat ustawiony na 110*C inaczej na trasie zabijemy silniczek.
Sprzedam SHORT SHIFTERY ,, downpipy , frontpipy 3", zegary SWOOSH i SAGA 52mm i 60mm
mowisz ze ciagly obwod silnik/przewody/chodnica/przewody/silnik szybko zaciuka silnik?
ale z powodu niewydajnosci pompy czy co ?
ale z powodu niewydajnosci pompy czy co ?
Kolektory dolotowe & wydechowe, wydechy, przepustnice, intercoolery, chlodnice, szyny paliwowe, aluminiowe zbiorniki paliwa.
niedomagająca pompa tez sie do tego przyłozy ale chodzi mi głownie o prace silnika w niewłasciwej temperaturze oleju !ODINN pisze:mowisz ze ciagly obwod silnik/przewody/chodnica/przewody/silnik szybko zaciuka silnik?
ale z powodu niewydajnosci pompy czy co ?
Olej w silniku ma temp 110*C i zakres 100-120*C jest jego optymalnym przedziałem pracy.
Jesli termostat otwiera przy 80 to w trasie nasz olej nieprzekroczy temp 80*C bo chlodnica bedzie tak wydajna ze zbije nam az tak jego temperature.
Ten wynalazek do driftu jest super : NIEOTWIERA SIE DOPOKI TEMP SILNIKA NIEOSIAGNIE 80*C= temp wody jest na poziomie 90*C wskazniki wszystkie pokazuja wartosci zezwalajace na mozliwosc upalania juz silnika. Jako ze termostat wlacza sie przy 80 to silnik "szybciej" sie nagrzeje do temperatury "czas na wyscig" a jak juz wystartujemy w drifcie( w piekny wiosenny/letni upalny dzien) to ped powietrza przy predkosciach przelotowych po torze/przy obciazeniu silnika niebedzie w stanie az tak wychlodzic chlodnicy zeby temp oleju spadla do 80*C i bedzie sie np utrzymywac na poziomie 100-110*C a to oznacza temperature optymalna !!
TO JEST URZADZENIE DO AUT WYCZYNOWYCH, w kazdych innych autach termostat trzebaby podrasowac na 100-110*C.
Sprzedam SHORT SHIFTERY ,, downpipy , frontpipy 3", zegary SWOOSH i SAGA 52mm i 60mm
nie przekonuje mnie to
pozatym, nie uwazasz ze otwieranie przy 130stopniach to troche za pozno ?
100-110 byloby chyba optymalnie - na jakis tor od razu, i na droge spokojnie...
troche mi sie nie chce wierzyc ze nowa pompa nie bedzie wydalac.
Pytanie do jarkowego patentu - co sie dzieje jak ta pompa ci wysiadzie podczas jazdy? blokada calego ukladu?
pozatym, nie uwazasz ze otwieranie przy 130stopniach to troche za pozno ?
100-110 byloby chyba optymalnie - na jakis tor od razu, i na droge spokojnie...
troche mi sie nie chce wierzyc ze nowa pompa nie bedzie wydalac.
Pytanie do jarkowego patentu - co sie dzieje jak ta pompa ci wysiadzie podczas jazdy? blokada calego ukladu?
Kolektory dolotowe & wydechowe, wydechy, przepustnice, intercoolery, chlodnice, szyny paliwowe, aluminiowe zbiorniki paliwa.
Mam podobny sandwich plate (z termostatem) u siebie wraz z nowa chlodnica oleju. Termostat otwiera sie przy 80 st. tylko czesciowo.
a co myślicie o tej http://www.allegro.pl/item197598558_spo ... erem_.html
Doładowanie jest jak narkotyk za pierwszym razem najlepsze później wydaje sie tylko słabsze i słabsze ...więc musisz ładować więcej!
ooooAirbog pisze:Mam podobny sandwich plate (z termostatem) u siebie wraz z nowa chlodnica oleju. Termostat otwiera sie przy 80 st. tylko czesciowo.
jak sie sprawuje ? zabija silniki czy jeszcze daje rade
czesciowo, to znaczy czesc idzie do chodnicy, a czesc pozostaje w obwodzie silnika?
Kolektory dolotowe & wydechowe, wydechy, przepustnice, intercoolery, chlodnice, szyny paliwowe, aluminiowe zbiorniki paliwa.
Z 400+ km zrobilem juz prawie 8 tys. km.
Otwiera sie czesciowo, tzn. wraz ze wzrostem temperatury zwieksza sie przekroj przeplywu oleju do chlodnicy.
Otwiera sie czesciowo, tzn. wraz ze wzrostem temperatury zwieksza sie przekroj przeplywu oleju do chlodnicy.
hm, czyli niby dziala... pompe olejowa masz oemowa, nowke jakas, czy jakas dodatkowa zamontowana?
Kolektory dolotowe & wydechowe, wydechy, przepustnice, intercoolery, chlodnice, szyny paliwowe, aluminiowe zbiorniki paliwa.