chłodnica oleju

chłodnice wody, chłodnice oleju, oleje, termostaty itp.

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
bazabaza
Stały gość
Stały gość
Posty: 484
Rejestracja: pn 14 lut, 2005 10:54
Lokalizacja: Rybnik

co myślicie o chłodnicy oleju z motocykla olbo innego samochodu do s13 gdzie by sie można wpiąć z wężami

np: http://www.allegro.pl/item196850855_suz ... oleju.html
lub ta:
http://www.allegro.pl/item193263980_yam ... j_600.html

albo ta:
http://www.allegro.pl/item194142442_maz ... oleju.html
Doładowanie jest jak narkotyk za pierwszym razem najlepsze później wydaje sie tylko słabsze i słabsze ...więc musisz ładować więcej!
Awatar użytkownika
Pajak2444
Postojebca
Postojebca
Posty: 1522
Rejestracja: pn 27 wrz, 2004 22:58
Lokalizacja: Dlugoleka
Kontakt:

wersja nr 1,2 i 3 odpada.
hayabusa jest chłodzona woda i chłodnica oleju ma tylko zadanie dochładzające wiec jest mała i mało wydajna,
yamaha diversion jest chłodzona ( jak to stare yamahy ) powietrzem ze wspomaganiem małym obiegiem oleju
mazda rowniej zest dochładana.

NAJLEPSZE ROZWIAZANIE : suzuki gsx 750-1200 , miłe rozwiązanie suzuku gsx-r 1100 do 92 roku albo bandit 1200 lyb suzuki gsx1100f wszystkie roczniki.
ceny chłodnic do 300zl
-montaż przy uzyciu pompy oleju z dyfra s13 oraz zewnetrznego sterownika temperatury oleju/recznie włączana pompa przełącznikiem
-przewody ssace i powrotne wpiete w miske oleju- ssak w najgłebszej częsci miski, powrót przy skrzyni biegów zeby olej mógł sie wymieszac z pozostałym olejem z układu i niepowodował szoku termicznego dla współpracujących części
Sprzedam SHORT SHIFTERY ,, downpipy , frontpipy 3", zegary SWOOSH i SAGA 52mm i 60mm
Awatar użytkownika
ODINN
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 1575
Rejestracja: czw 01 wrz, 2005 02:41
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

a ja bym pomyslal nad sandwich plate'em z termostatem. sa dostapne takie ktore otwieraja obwod na chlodnice przy 80stopniach C.
Kolektory dolotowe & wydechowe, wydechy, przepustnice, intercoolery, chlodnice, szyny paliwowe, aluminiowe zbiorniki paliwa.
Awatar użytkownika
Pajak2444
Postojebca
Postojebca
Posty: 1522
Rejestracja: pn 27 wrz, 2004 22:58
Lokalizacja: Dlugoleka
Kontakt:

ODINN pisze:a ja bym pomyslal nad sandwich plate'em z termostatem. sa dostapne takie ktore otwieraja obwod na chlodnice przy 80stopniach C.
80*C termostat oleju???? toz to zabójstwo dla silnika !!!
ps zapodaj jakies linki do tych urzadzeń.
Sprzedam SHORT SHIFTERY ,, downpipy , frontpipy 3", zegary SWOOSH i SAGA 52mm i 60mm
Awatar użytkownika
mf
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 36
Rejestracja: pt 16 cze, 2006 13:44
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

80*C termostat oleju???? toz to zabójstwo dla silnika !!!
No chyba jazda na zimnym oleju nie jest dla silnkika zdrowa. Powinien jak najszybciej osiagnac robocza temperature a chlodnica na stale w tym nie pomaga. Takie cos powinno pomoc szybko osiagnac temperature a pozniej ja utrzymac
http://www.driftworks.com/catalog/produ ... plate.html
Awatar użytkownika
ODINN
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 1575
Rejestracja: czw 01 wrz, 2005 02:41
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Kolektory dolotowe & wydechowe, wydechy, przepustnice, intercoolery, chlodnice, szyny paliwowe, aluminiowe zbiorniki paliwa.
Awatar użytkownika
Pajak2444
Postojebca
Postojebca
Posty: 1522
Rejestracja: pn 27 wrz, 2004 22:58
Lokalizacja: Dlugoleka
Kontakt:

zwróćcie uwage ze tam jest mowa o autach TYLKO I WYLACZNIE DO DRIFTU a nasz silniki sa zamontaowane w autach UNIWERSALNYCH+do driftu.
zgodnie z tym co tam napisali to urzadzenie jest ok poniewaz wlacza sie jak olej osiagnie 80*C wiec ktos jezdzi juz po torze i rozgrzal silnik- wiec silnik wejdzie zaraz na szczyty mocy i obciazenia a co za tym idzie jego temperatura bedzie pomimo wpiecia chlodnicy utrzymywana na poziomie 120*C.
w autach uniwersalnych MUSI byc sterownik albo termostat ustawiony na 110*C inaczej na trasie zabijemy silniczek.
Sprzedam SHORT SHIFTERY ,, downpipy , frontpipy 3", zegary SWOOSH i SAGA 52mm i 60mm
Awatar użytkownika
ODINN
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 1575
Rejestracja: czw 01 wrz, 2005 02:41
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

mowisz ze ciagly obwod silnik/przewody/chodnica/przewody/silnik szybko zaciuka silnik?

ale z powodu niewydajnosci pompy czy co ?
Kolektory dolotowe & wydechowe, wydechy, przepustnice, intercoolery, chlodnice, szyny paliwowe, aluminiowe zbiorniki paliwa.
Awatar użytkownika
Pajak2444
Postojebca
Postojebca
Posty: 1522
Rejestracja: pn 27 wrz, 2004 22:58
Lokalizacja: Dlugoleka
Kontakt:

ODINN pisze:mowisz ze ciagly obwod silnik/przewody/chodnica/przewody/silnik szybko zaciuka silnik?

ale z powodu niewydajnosci pompy czy co ?
niedomagająca pompa tez sie do tego przyłozy ale chodzi mi głownie o prace silnika w niewłasciwej temperaturze oleju !
Olej w silniku ma temp 110*C i zakres 100-120*C jest jego optymalnym przedziałem pracy.
Jesli termostat otwiera przy 80 to w trasie nasz olej nieprzekroczy temp 80*C bo chlodnica bedzie tak wydajna ze zbije nam az tak jego temperature.
Ten wynalazek do driftu jest super : NIEOTWIERA SIE DOPOKI TEMP SILNIKA NIEOSIAGNIE 80*C= temp wody jest na poziomie 90*C wskazniki wszystkie pokazuja wartosci zezwalajace na mozliwosc upalania juz silnika. Jako ze termostat wlacza sie przy 80 to silnik "szybciej" sie nagrzeje do temperatury "czas na wyscig" a jak juz wystartujemy w drifcie( w piekny wiosenny/letni upalny dzien) to ped powietrza przy predkosciach przelotowych po torze/przy obciazeniu silnika niebedzie w stanie az tak wychlodzic chlodnicy zeby temp oleju spadla do 80*C i bedzie sie np utrzymywac na poziomie 100-110*C a to oznacza temperature optymalna !!
TO JEST URZADZENIE DO AUT WYCZYNOWYCH, w kazdych innych autach termostat trzebaby podrasowac na 100-110*C.
Sprzedam SHORT SHIFTERY ,, downpipy , frontpipy 3", zegary SWOOSH i SAGA 52mm i 60mm
Awatar użytkownika
ODINN
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 1575
Rejestracja: czw 01 wrz, 2005 02:41
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

nie przekonuje mnie to :)

pozatym, nie uwazasz ze otwieranie przy 130stopniach to troche za pozno ?

100-110 byloby chyba optymalnie - na jakis tor od razu, i na droge spokojnie...

troche mi sie nie chce wierzyc ze nowa pompa nie bedzie wydalac.

Pytanie do jarkowego patentu - co sie dzieje jak ta pompa ci wysiadzie podczas jazdy? blokada calego ukladu?
Kolektory dolotowe & wydechowe, wydechy, przepustnice, intercoolery, chlodnice, szyny paliwowe, aluminiowe zbiorniki paliwa.
Awatar użytkownika
Airbog
Stały gość
Stały gość
Posty: 448
Rejestracja: wt 15 sie, 2006 21:00
Lokalizacja: Litwa
Kontakt:

Mam podobny sandwich plate (z termostatem) u siebie wraz z nowa chlodnica oleju. Termostat otwiera sie przy 80 st. tylko czesciowo.
Awatar użytkownika
bazabaza
Stały gość
Stały gość
Posty: 484
Rejestracja: pn 14 lut, 2005 10:54
Lokalizacja: Rybnik

Doładowanie jest jak narkotyk za pierwszym razem najlepsze później wydaje sie tylko słabsze i słabsze ...więc musisz ładować więcej!
Awatar użytkownika
ODINN
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 1575
Rejestracja: czw 01 wrz, 2005 02:41
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Airbog pisze:Mam podobny sandwich plate (z termostatem) u siebie wraz z nowa chlodnica oleju. Termostat otwiera sie przy 80 st. tylko czesciowo.
oooo

jak sie sprawuje ? zabija silniki czy jeszcze daje rade :mrgreen:

czesciowo, to znaczy czesc idzie do chodnicy, a czesc pozostaje w obwodzie silnika?
Kolektory dolotowe & wydechowe, wydechy, przepustnice, intercoolery, chlodnice, szyny paliwowe, aluminiowe zbiorniki paliwa.
Awatar użytkownika
Airbog
Stały gość
Stały gość
Posty: 448
Rejestracja: wt 15 sie, 2006 21:00
Lokalizacja: Litwa
Kontakt:

Z 400+ km zrobilem juz prawie 8 tys. km.

Otwiera sie czesciowo, tzn. wraz ze wzrostem temperatury zwieksza sie przekroj przeplywu oleju do chlodnicy.
Awatar użytkownika
ODINN
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 1575
Rejestracja: czw 01 wrz, 2005 02:41
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

hm, czyli niby dziala... pompe olejowa masz oemowa, nowke jakas, czy jakas dodatkowa zamontowana?
Kolektory dolotowe & wydechowe, wydechy, przepustnice, intercoolery, chlodnice, szyny paliwowe, aluminiowe zbiorniki paliwa.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ chłodzenia, ciecze”