Olej po raz kolejny :)
Moderator: Moderator
tak napewno 3.5 bo gdzieś czytałem w danych technicznych
3 litry na bank i jeszcze trochę może pół, może niecałe pół litra
I tak musisz kupić 4 litry
I tak musisz kupić 4 litry
Oby asfalt zawsze był suchy, gładki i lśniący. Amen
macie wziołem z technicznych
Plyny:
Silnik 3.5
Skrzynia 2.4
Dyffer. 1.8
Chlodnica 7.0
Plyny:
Silnik 3.5
Skrzynia 2.4
Dyffer. 1.8
Chlodnica 7.0
Jeśli można się wtrącić z jedną uwagą - Jarkowy (lub ktoś inny) napracował się kiedyś nieco i takie informacje na stronie klubowej pozamieszczał.
Jak kiedyś zaczynałem interesować się Nissanem, to zanim kupiłem, znałem już te wszystkie informacje na pamięć.
A jeśli ktoś jest zainteresowany pewnymi podstawowymi rzeczami, to może najpierw powinien przejrzeć na prawdę ciekawą stronę klubową.
Jak kiedyś zaczynałem interesować się Nissanem, to zanim kupiłem, znałem już te wszystkie informacje na pamięć.
A jeśli ktoś jest zainteresowany pewnymi podstawowymi rzeczami, to może najpierw powinien przejrzeć na prawdę ciekawą stronę klubową.
do nissana 200 sx model s-13 wchodzi 3.5 litra oleju i powinien to byc suntetyk ale ze wzgledu na to ze nasze silniczki maja juz troszke nakulane to proponowal bym polsyntetyk .ja jezdze na elf-ie i tez nie nazekam pozdrawiam wszystkich turbowyrzeraczy.
- jarkowy
- Założyciel Klubu
- Posty: 1088
- Rejestracja: sob 26 lip, 2003 23:29
- Lokalizacja: Władysławowo
- Kontakt:
Sorry małpa faktycznie rypnęło mi się mobil jest pełen syntetyk i castrol też.
Co do oleji polecam
Mobil 1 5W50W - tańszy
Castrol RS 10W60W - drogi ideal
Nie polecam olejów które maja niskie pierwsze W. 5W to troche mało to ma zły wpływ na silnik z kolku powodów silniki sa przewidziane na to ze olej bedze gestszy jak bedzie zimny i jak nasz CA lub SR jest zimny to ma spore luzy (tłoki lataja po tulejach jak zydy po pustym sklepie itp) i taki olej jest zbyt płynny przy naszych temp zima gdy jest max -20 stopni i to kilka dni w roku nie ma sensu lać 0W a nawet 5W to przesada.
I to nie mój wymysł czytałem to gdzieś na pożądnych stronach z olejami gdfzie chodziło o żetelną informacje a nie o reklame.....
Co do drógiego W to juz pisałem 50 W na codzień jest ok a 60 W to na katowanie silnika - 60W to wysokie lepkość na gorącym silniku i przes to zwiekszone zużycie paliwa (na codzień i tak nie zaóważam różnicy czy jeżdze na mobilu czy na castrolu
A miesci się 3,5l jak juz pisąłem na stronie...........
Co do oleji polecam
Mobil 1 5W50W - tańszy
Castrol RS 10W60W - drogi ideal
Nie polecam olejów które maja niskie pierwsze W. 5W to troche mało to ma zły wpływ na silnik z kolku powodów silniki sa przewidziane na to ze olej bedze gestszy jak bedzie zimny i jak nasz CA lub SR jest zimny to ma spore luzy (tłoki lataja po tulejach jak zydy po pustym sklepie itp) i taki olej jest zbyt płynny przy naszych temp zima gdy jest max -20 stopni i to kilka dni w roku nie ma sensu lać 0W a nawet 5W to przesada.
I to nie mój wymysł czytałem to gdzieś na pożądnych stronach z olejami gdfzie chodziło o żetelną informacje a nie o reklame.....
Co do drógiego W to juz pisałem 50 W na codzień jest ok a 60 W to na katowanie silnika - 60W to wysokie lepkość na gorącym silniku i przes to zwiekszone zużycie paliwa (na codzień i tak nie zaóważam różnicy czy jeżdze na mobilu czy na castrolu
A miesci się 3,5l jak juz pisąłem na stronie...........
GTR Sprzedany ale Avatara spobie zostawiam z sentymentu...
SKYRACING
OO\____/OO
602227141
Turbokiller
automatyka www.horyzont.co
pokoje gościnne nad morzem we władysławowwie www.impresja.co
600-961-666
SKYRACING
OO\____/OO
602227141
Turbokiller
automatyka www.horyzont.co
pokoje gościnne nad morzem we władysławowwie www.impresja.co
600-961-666
ha i ja właśnie poczytałem sobuie troszke o olejach i zakupiłem CASTROLA RS 10W60 SYNTETYK. Przed zakupem troszke postudiowałem ten temat....
po pierwsze witamy spowrotem założyciela
po drugie jak juz pisałem wyżej mam już spory przebieg i nie wiem co tam miałem lane do silniczka więc jaki mugłbym wlać olejek
po drugie jak juz pisałem wyżej mam już spory przebieg i nie wiem co tam miałem lane do silniczka więc jaki mugłbym wlać olejek
- jarkowy
- Założyciel Klubu
- Posty: 1088
- Rejestracja: sob 26 lip, 2003 23:29
- Lokalizacja: Władysławowo
- Kontakt:
lej castrol i się nie zastanawiaj ale koniecznie co 5000 zmieniaj olej i filtr oraz patrz co Ci spływa z miski.......
GTR Sprzedany ale Avatara spobie zostawiam z sentymentu...
SKYRACING
OO\____/OO
602227141
Turbokiller
automatyka www.horyzont.co
pokoje gościnne nad morzem we władysławowwie www.impresja.co
600-961-666
SKYRACING
OO\____/OO
602227141
Turbokiller
automatyka www.horyzont.co
pokoje gościnne nad morzem we władysławowwie www.impresja.co
600-961-666
z tym zmienianiem co 5 tys to moim zdaniem przesada troszke
moze kiedys 15 lat temu jak s13 byly w produkcji to oleje byly kiepskie i trzeba bylo zmieniac tak czesto ale teraz oleje sa juz inne, lepsze. Wiele aut ma zmiane oleju co 20 tys przeciez. Mysle ze 10 tys km przy obecnych dobrych markowych olejach to nie problem, no chyba ze ktos jest nastawiony na katowanie auta
moze kiedys 15 lat temu jak s13 byly w produkcji to oleje byly kiepskie i trzeba bylo zmieniac tak czesto ale teraz oleje sa juz inne, lepsze. Wiele aut ma zmiane oleju co 20 tys przeciez. Mysle ze 10 tys km przy obecnych dobrych markowych olejach to nie problem, no chyba ze ktos jest nastawiony na katowanie auta
Taki trochę offtop ale dziś był u mnie znajomy oplem vectrą GTS 2004 r. to jest 2.2 diesel i ma wymianę oleju co 50 tyś Tak mu kazali w autoryzowanym servisie. Jest to możliwe?
Na dodatek turbo diesel
Na dodatek turbo diesel
Ostatnio zmieniony wt 23 mar, 2004 20:08 przez Dominik, łącznie zmieniany 1 raz.
Oby asfalt zawsze był suchy, gładki i lśniący. Amen
Przysięgam widziałem na ulotce dowieszonej do silnikamalpa pisze:50 nie wierze...
Oby asfalt zawsze był suchy, gładki i lśniący. Amen