Olej po raz kolejny :)

chłodnice wody, chłodnice oleju, oleje, termostaty itp.

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
Lukasz
Stały gość
Stały gość
Posty: 274
Rejestracja: czw 25 wrz, 2003 22:18
Lokalizacja: Dusseldorf | Wrocław
Kontakt:

jarkowy pisze:Mobil 1 5W50W - tańszy
Castrol RS 10W60W - drogi ideal
Troche za dużo W napisałeś 8)
Awatar użytkownika
Rafi
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 639
Rejestracja: wt 09 mar, 2004 07:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Dominik pisze:Taki trochę offtop ale dziś był u mnie znajomy oplem vectrą GTS 2004 r. to jest 2.2 diesel i ma wymianę oleju co 50 tyś :eek: Tak mu kazali w autoryzowanym servisie. Jest to możliwe?
Na dodatek turbo diesel
ja tam sie nie znam ale debile tak robia megane nowe 30000 1 przeglad
[scroll]>>>ORDYNUSS TEAM<<< member #001/06 lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
[/scroll]
cziko

Dominik pisze:Taki trochę offtop ale dziś był u mnie znajomy oplem vectrą GTS 2004 r. to jest 2.2 diesel i ma wymianę oleju co 50 tyś :eek: Tak mu kazali w autoryzowanym servisie. Jest to możliwe?
Na dodatek turbo diesel
ja dzisiaj tez ogladałem taka vectre i potwierdzam wymiana co 50.000!!!!!!
Anonymous

cziko pisze:
Dominik pisze:Taki trochę offtop ale dziś był u mnie znajomy oplem vectrą GTS 2004 r. to jest 2.2 diesel i ma wymianę oleju co 50 tyś :eek: Tak mu kazali w autoryzowanym servisie. Jest to możliwe?
Na dodatek turbo diesel
ja dzisiaj tez ogladałem taka vectre i potwierdzam wymiana co 50.000!!!!!!
jak zobacze to uwierze... :wink: dalej nie wierze...taka informacja przerosła mnie :wink:
oczywiscie , nie myslcie ,że nabijam sie z was ale ja po prostu nie wierze :?
Awatar użytkownika
jasiu
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 101
Rejestracja: ndz 14 gru, 2003 23:17
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

a ja wierzę bio tam turbinka jest sterowana elektronicznie i nie jest tak wyżyłowany silnik jak w nissanie :D
sprzedam koguta tel 997
cziko

malpa pisze:
cziko pisze:
Dominik pisze:Taki trochę offtop ale dziś był u mnie znajomy oplem vectrą GTS 2004 r. to jest 2.2 diesel i ma wymianę oleju co 50 tyś :eek: Tak mu kazali w autoryzowanym servisie. Jest to możliwe?
Na dodatek turbo diesel
ja dzisiaj tez ogladałem taka vectre i potwierdzam wymiana co 50.000!!!!!!
jak zobacze to uwierze... :wink: dalej nie wierze...taka informacja przerosła mnie :wink:
oczywiscie , nie myslcie ,że nabijam sie z was ale ja po prostu nie wierze :?
jak mocno chcesz sie przekonac to polecam ci poszukaj u dilera na stronce napewno jest na ten temat!!
Kruchy

jasiu pisze:a ja wierzę bio tam turbinka jest sterowana elektronicznie i nie jest tak wyżyłowany silnik jak w nissanie :D
No Jasiu, pozwol ze sie nie zgodze. Wyzylowany, no co Ty, 169 KM prawie z dwoch litrow :?: to prawie nic. CRX Vti ma 160 z 1.6l bez turbo, Integra 1,8 ma kolo 200 bez turbo, norma jest ze dwolitrowki (takie szmelce jak Astra I Gti 16v, Megane coupe ) maja po 150 KM z dwoch litrow bez turbinki. Zatem drobne 169KM, co to jest. Jakby tu bylo 280KM, to moze bym sie zgodzil. Wiekszosc nowych samochodow i nie tylko ma znacznie wiecej mocy z jednego litra. Zreszta nissan ma tak duze mozliwosci do tuningu, bo wlasnie nie jest tak wyzylowany. Jeszcze da sie rozkrecic :D Turbiny pompuja na malym cisnieniu u nas...no stosunkowo
Awatar użytkownika
Michael
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 88
Rejestracja: śr 27 gru, 2006 21:30
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Nie chciałem zaczynać nowego tematu, ten temat do podłączenia się chyba będzie najodpowiedniejszy. A mianowicie wyczytałem na forum i gdzieniegdzie indziej że do silnika SR20DET (s14a) wchodzi 3,5 litra oleju. A co jeśli zmieniałem olej, wlałem 2,9 litra i było 3/4 stanu, a rano przychodze sprawdzam a tam pare milimetrów ponad maksimum. O czym to może świadczyć i czym to spowodowane? To wogóle możliwe, żeby tak mało oleju weszło? Będę musiał odessać troche, a znowusz nie chcę żeby było za mało wiadomo z jakiego powodu :mrgreen:
JoKeR
Stały gość
Stały gość
Posty: 203
Rejestracja: pn 09 sty, 2006 20:10
Lokalizacja: Niemodlin
Kontakt:

jesli zmieniasz olej nigdy nie spuscisz calego 0.4 chyba w samy filtrze zostaje i czy podczas sprawdzania poczekales az zalany olej splynie i olej powinno sie sprawdzac na cieplym silniku poniewarz rozgrzny olej zwieksza troszku swoja obiętosc czyli odpalamy , rozgrzewamy gasimy , czekamy az splynie , sprwwdzamy ;] pozdro
Assassin
Stały gość
Stały gość
Posty: 218
Rejestracja: czw 10 mar, 2005 00:04
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

JoKeR pisze:0.4 chyba w samy filtrze zostaje
o ile mi wiadomo to filtr tez sie wymienia przy zmianie oleju ;)
Awatar użytkownika
EnDrIu
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 537
Rejestracja: wt 26 paź, 2004 14:33
Lokalizacja: Warszawa

Assassin pisze:
JoKeR pisze:0.4 chyba w samy filtrze zostaje
o ile mi wiadomo to filtr tez sie wymienia przy zmianie oleju ;)
niestety dla oszczednosci niektorzy twierdza ze nie trzeba :evil:
Było: 200sx s13 SR20DET
Jest: 200sx s13 CA18DET

Sprzedam s13
topics20/s-s13-18t-z-gt28rs-vt31839.htm#288454
Awatar użytkownika
Michael
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 88
Rejestracja: śr 27 gru, 2006 21:30
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

JoKeR pisze:jesli zmieniasz olej nigdy nie spuscisz calego 0.4 chyba w samy filtrze zostaje i czy podczas sprawdzania poczekales az zalany olej splynie i olej powinno sie sprawdzac na cieplym silniku poniewarz rozgrzny olej zwieksza troszku swoja obiętosc czyli odpalamy , rozgrzewamy gasimy , czekamy az splynie , sprwwdzamy ;] pozdro
No nie myślisz chyba że zmieniałem olej bez zmiany filtra? Na ciepłym silniku po spłynięciu mam tak 3/4 stanu. To że olej najlepiej sprawdzać rano jak wszyściutko spłynie to mam poprostu z doświadczeń, jeżdżąc maluchami i innymi wynalazkami tamtych czasów, tak zwykle pisali w książkach PRLowskich. Najmniejszy kłopot mam z syrenką bo tam wogóle nie trzeba wymieniać oleju 8) To co radzicie nie odsysać tej nadwyżki? Jeszcze dla pewności zrobie tak jak mówisz, rozgrzeje silnik zgasze i po 5 minutach sprawdze stan.

pozdro
StefanS
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 155
Rejestracja: sob 14 sty, 2006 23:34
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Michael pisze:Nie chciałem zaczynać nowego tematu, ten temat do podłączenia się chyba będzie najodpowiedniejszy. A mianowicie wyczytałem na forum i gdzieniegdzie indziej że do silnika SR20DET (s14a) wchodzi 3,5 litra oleju. A co jeśli zmieniałem olej, wlałem 2,9 litra i było 3/4 stanu, a rano przychodze sprawdzam a tam pare milimetrów ponad maksimum. O czym to może świadczyć i czym to spowodowane? To wogóle możliwe, żeby tak mało oleju weszło? Będę musiał odessać troche, a znowusz nie chcę żeby było za mało wiadomo z jakiego powodu :mrgreen:
Około pół litra oleju jest w chłodnicy oleju z której nie ścieknie. Wszyscy potwierdzają że przy zmianie tylko oleju i filtra wchodzi około 3 litrów.

[ Dodano: Nie Sty 14, 07 23:14 ]
JoKeR pisze:0.4 chyba w samy filtrze zostaje
Jaki to musiałby być filtr żeby miał prawie pół litra pojemności ? Oryginały jak mają 100 ml to max.

S
Nissan 200sx S14 Silvia
Obrazek
JoKeR
Stały gość
Stały gość
Posty: 203
Rejestracja: pn 09 sty, 2006 20:10
Lokalizacja: Niemodlin
Kontakt:

hehe i dlatego napisalem chyba bo nie bylem do konca pewien skad ten olej nie scieka
Awatar użytkownika
Michael
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 88
Rejestracja: śr 27 gru, 2006 21:30
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Koledzy odsysać czy nie? Mam ciut ponad max na zimnym silniku po całej nocy. Jeszcze sprawdze na ciepło[/code]
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ chłodzenia, ciecze”