Pompa oleju, panewki , cisnienie oleju

chłodnice wody, chłodnice oleju, oleje, termostaty itp.

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
Forest
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 504
Rejestracja: ndz 22 sty, 2006 18:03
Lokalizacja: Poznan
Kontakt:

Najpierw male pytanko. Czy mozliwe jest ze pompa oleju jest az tak slaba ze krecac rozrusznikiem 15sek (na odlaczonej pompie paliwa 8) ) kontrolka oleju nie gasnie ?

Panewki niby nie graja ale skoro cisnienie oleju bylo az tak niskie to odkrecilismy jedna panewke zeby zobaczyc czy one nie sa powodem az tak niskiego cisnienia. Panewki niestety 0.50 wiec wal juz po 2 szlifie:/ Na oko widac ze panewka jest troche nie rowno wytarta i teraz kolejne pytanie-
Czy robiac pomiar mikrometrem idzie strwiedzic czy panewka jest do wymiany ?? ( na wale nie bylo widocznych wytarcz ani rys)
Tutaj zdjecia tego cudenka:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Moze ktos na oko potrafi odrazu powiedziec ze jest do wymiany ? Ja nie potrafie.

Czekam na info bo na 100% kupuje pompe z apexa tylko musze wiedziec czy warto ten silnik skladac i czekac az sie skonczyc czy odrazu szukac walu bo 3 szlif nie wchodzi w gre.

pozdro
Awatar użytkownika
somsiad511
Stały gość
Stały gość
Posty: 301
Rejestracja: ndz 29 maja, 2005 19:26
Lokalizacja: Gorzow.wlkp
Kontakt:

a poczym poznaliscie zemacie zamale cisnienie chyba nietylko po kreceniu stacyjka ?? umnie jak zapalisz auto to po 3-4 sek kontrolka gasnie oczywiscie jak odpalam rano auto dlugo stoi ale to jest normal bo olej musi podocierac wszedzie idlatego gasnie troche p<font class="red">u</font>zniej
tel 511094691
Awatar użytkownika
dzabateam
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 186
Rejestracja: pt 11 sie, 2006 20:30
Kontakt:

mi też gaśnie po zapłonie...
ciśnienie można łatwo sprawdzić..
wykręć czujnik ciśnienia oleju o podepnij tak jakiś manometr
nawet do sprawdzania ciśnienia na tłokach
<font class="red">PIP</font> metoda ale zawsze coś sprawdzisz... na zimnym silniku powinno pokazać 4-5 bara
na ciepłym połowe tego...
jak chcesz lekko panewki podratować to zawsze można pod spód dać warstwę złotka (tak nawet na warsztatach robili widziałem) tylko pod panewkę a nie pod wał
...
ciśnienie może też na mostkach rozrządu wiać więc jak jest porysowany to jest i przyczyna...

pompa oleju mogła prze wcześniejszych zatarciach wału złapać paprochy i się porysowała w środku ... itd...

pododzenia.'
Awatar użytkownika
Forest
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 504
Rejestracja: ndz 22 sty, 2006 18:03
Lokalizacja: Poznan
Kontakt:

somsiad511 pisze:umnie jak zapalisz auto to po 3-4 sek kontrolka gasnie oczywiscie jak odpalam rano auto dlugo stoi ale to jest normal bo olej musi podocierac wszedzie idlatego gasnie troche p<font class="red">u</font>zniej
3-4 sekundy dzien w dzien to raczej panewki za dlugo nie pozyja ...
dzabateam pisze: jak chcesz lekko panewki podratować to zawsze można pod spód dać warstwę złotka (tak nawet na warsztatach robili widziałem) tylko pod panewkę a nie pod wał
...
oj chyba panewki w 200sx sa zbyt delikatne zeby je tak drutowac:)

ogolnie mam silnik wyjete wie jak sie okaze ze looz za duzy to wole odrazu szukac walu i kupic acl , chodz nie ukrywam ze wolalbym zeby te panewki nie okazaly sie najgorsze 8)

Pytanie teraz tylko czy szlifierz jak pomierzy panewke mikrometrem jest w stanie stwierdzic czy nadaje sie to do skrecenia zpowrotem ? (oczywiscie wal nie ruszany , panewka w to same miejsce)

pozdro
Awatar użytkownika
dzabateam
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 186
Rejestracja: pt 11 sie, 2006 20:30
Kontakt:

nie chcesz drutować, a składasz na starych śmieciach...


szlifierz wał niech dokładnie zmierzy w różnych miejscach i niech zobaczy czy go gdzieś nie wytarło....

a złotko podkłada mój znajomy w autku którym się ściga więc w KJS wiec u ciebie też wytrzyma
Awatar użytkownika
somsiad511
Stały gość
Stały gość
Posty: 301
Rejestracja: ndz 29 maja, 2005 19:26
Lokalizacja: Gorzow.wlkp
Kontakt:

sam pomysl jak moze auto napic cisnienie wciogu 1 obrotu walem zanim napelni filtr troche to trwa niejest tak ze odpalasz i pach zgaslo a zreszta ja wiem swoje ty swoje tylko ze moje trzymaja sie juz 3 dobre lata a auto nieschodzi ponizej 4 tysiecy teraz dochodzi obrotomierz do 8,5 tysiacy szlifierz ci powie dowymiany bo to jego praca hyba ze znasz sie dobrze znim
tel 511094691
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ chłodzenia, ciecze”