jaki płyny? olej, hamulcowy, wspomaganie?
Moderator: Moderator
-
- Postojebca
- Posty: 1608
- Rejestracja: pn 15 paź, 2007 20:04
- Lokalizacja: Gm. G?ogówek(opolskie)
- Kontakt:
By nie robić więcej zamieszania niż trzeba pytam tu:
Jaki płyn do serwa ma być w s13??
wiem że czerwony atf do automatów klasa dextron( chyba tak jakoś)
tylko nie wiem czy dextron I, II, II mineral lub syntetyk (serwisówka podaje tylko dextron)
trza to w ogóle zmieniać? słyszałem że jak się coś grzebie to musowo zmienia się, jak jest syfiaty też.
No na pewno może być że przyciągnie wodę no i przy konkretnym mrozie może być lipa,
a da to coś jak naleje się nowy płyn znaczy będzie to lżej chodzić?
można niby gęstszy trochę wlać i niby lepiej będzie smarować układ i z racji że olej gęsty znaczy mniej ściśliwy i właśnie dlatego powinno chodzić lżej, słyszałem o patencie dolania szklanki jakiegoś gęstego oleju hydraulicznego przy wymianie płynu i niby nic nie gryzie się i chodzi lżej
coś mam poczucie że mi w SX ciężko chodzi serwo, a uprzedzam że pasek naciągnięty, płyn jest stan, kapcie 195
Da coś wymiana? Myśle że nie było by źle bo aucie stuknie w tym roku 18
Wiem że Scooter wymieniał, bo dopadł go fetysz(malowanie/polerowanie)
i niby sporo róznicy, ale moze jeszcze ktoś sie bawił z tym?
Jaki płyn do serwa ma być w s13??
wiem że czerwony atf do automatów klasa dextron( chyba tak jakoś)
tylko nie wiem czy dextron I, II, II mineral lub syntetyk (serwisówka podaje tylko dextron)
trza to w ogóle zmieniać? słyszałem że jak się coś grzebie to musowo zmienia się, jak jest syfiaty też.
No na pewno może być że przyciągnie wodę no i przy konkretnym mrozie może być lipa,
a da to coś jak naleje się nowy płyn znaczy będzie to lżej chodzić?
można niby gęstszy trochę wlać i niby lepiej będzie smarować układ i z racji że olej gęsty znaczy mniej ściśliwy i właśnie dlatego powinno chodzić lżej, słyszałem o patencie dolania szklanki jakiegoś gęstego oleju hydraulicznego przy wymianie płynu i niby nic nie gryzie się i chodzi lżej
coś mam poczucie że mi w SX ciężko chodzi serwo, a uprzedzam że pasek naciągnięty, płyn jest stan, kapcie 195
Da coś wymiana? Myśle że nie było by źle bo aucie stuknie w tym roku 18
Wiem że Scooter wymieniał, bo dopadł go fetysz(malowanie/polerowanie)
i niby sporo róznicy, ale moze jeszcze ktoś sie bawił z tym?
-
- Postojebca
- Posty: 1608
- Rejestracja: pn 15 paź, 2007 20:04
- Lokalizacja: Gm. G?ogówek(opolskie)
- Kontakt:
no ja profilaktycznie zmieniłem na mobila ATF 320 bo płyn u mnie był deko syfiaty,
no nalałem i stwierdziłem że serwo trochę ciężej chodzi, ale może to wina opon 215/40 17
dodatkowo dla lepszego smarowania wlałem ze 2 kieliszki (30gx2) mega gęstego oleju przekładniowego, nic się nie stanie bo najpierw testowałem to w VW rodziców
pomiesza się idealnie bo ten atf to jest nic innego jak hydrauliczno-przekładniowy olej,
nawet pachnie jak czysty hydrauliczny, im więcej dasz tego gęstego tym lżej będzie kręcić,
ale nie przesadź bo w zimę pompa się może zesrać,
mi weszło trochę wiecej niż 0,7 ale żeby zmienić wszystki płyn to chyba trza rozebrać serwo
strzykawką weź próbkę
zanalizuj ją na przejrzystość, lepkość, kolor, smak zapach
i według uznania, w VW rodziców poprawiło się czucie i reakcja, i deko lżej chodzi, też domieszałem trochę przekładniowego i jest git
no nalałem i stwierdziłem że serwo trochę ciężej chodzi, ale może to wina opon 215/40 17
dodatkowo dla lepszego smarowania wlałem ze 2 kieliszki (30gx2) mega gęstego oleju przekładniowego, nic się nie stanie bo najpierw testowałem to w VW rodziców
pomiesza się idealnie bo ten atf to jest nic innego jak hydrauliczno-przekładniowy olej,
nawet pachnie jak czysty hydrauliczny, im więcej dasz tego gęstego tym lżej będzie kręcić,
ale nie przesadź bo w zimę pompa się może zesrać,
mi weszło trochę wiecej niż 0,7 ale żeby zmienić wszystki płyn to chyba trza rozebrać serwo
strzykawką weź próbkę
zanalizuj ją na przejrzystość, lepkość, kolor, smak zapach
i według uznania, w VW rodziców poprawiło się czucie i reakcja, i deko lżej chodzi, też domieszałem trochę przekładniowego i jest git
- borimichal
- -#Moderator
- Posty: 2728
- Rejestracja: czw 29 mar, 2007 17:19
- Lokalizacja: Skoczów
Ja w swej pierwszej S13,spuszczalem plyn praktycznie do zera, wlasnie z listwy-odkrecajac przewody(plyn mnie niezle stryskal)
Zalalem to wtedy nowiutkim "Elfamtic G3" i bylo praktycznie zero poprawy.
Wlasnie wtedy zdalem sobie sprawe ze wspomaganie nie jest najlepsza strona S13`stki takze chocbyscie nie wiem co tam lali i co z tym robili prawdopodobnie nie bedzie poprawy,jezeli chodzi o "chaczenie" kierownicy
Zalalem to wtedy nowiutkim "Elfamtic G3" i bylo praktycznie zero poprawy.
Wlasnie wtedy zdalem sobie sprawe ze wspomaganie nie jest najlepsza strona S13`stki takze chocbyscie nie wiem co tam lali i co z tym robili prawdopodobnie nie bedzie poprawy,jezeli chodzi o "chaczenie" kierownicy