jaki płyny? olej, hamulcowy, wspomaganie?

chłodnice wody, chłodnice oleju, oleje, termostaty itp.

Moderator: Moderator

dayton_sx
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 4
Rejestracja: pt 10 sie, 2007 17:34

zamierzam zmienić płyny w s14 zastanawiam sie nad motulem 10w40 V300 tylko to jest syntetyk a mam zrobione 127 tys.. a jaki hamulcowy i wspomagnania? dzieki za odp
Tomek89
Postojebca
Postojebca
Posty: 1608
Rejestracja: pn 15 paź, 2007 20:04
Lokalizacja: Gm. G?ogówek(opolskie)
Kontakt:

By nie robić więcej zamieszania niż trzeba pytam tu:

Jaki płyn do serwa ma być w s13??
wiem że czerwony atf do automatów klasa dextron( chyba tak jakoś)

tylko nie wiem czy dextron I, II, II mineral lub syntetyk (serwisówka podaje tylko dextron) :|

trza to w ogóle zmieniać? słyszałem że jak się coś grzebie to musowo zmienia się, jak jest syfiaty też.


No na pewno może być że przyciągnie wodę no i przy konkretnym mrozie może być lipa,
a da to coś jak naleje się nowy płyn znaczy będzie to lżej chodzić?
można niby gęstszy trochę wlać i niby lepiej będzie smarować układ i z racji że olej gęsty znaczy mniej ściśliwy i właśnie dlatego powinno chodzić lżej, słyszałem o patencie dolania szklanki jakiegoś gęstego oleju hydraulicznego przy wymianie płynu i niby nic nie gryzie się i chodzi lżej

coś mam poczucie że mi w SX ciężko chodzi serwo, a uprzedzam że pasek naciągnięty, płyn jest stan, kapcie 195 :wink:

Da coś wymiana? Myśle że nie było by źle bo aucie stuknie w tym roku 18 :mrgreen:

Wiem że Scooter wymieniał, bo dopadł go fetysz(malowanie/polerowanie) :mrgreen:
i niby sporo róznicy, ale moze jeszcze ktoś sie bawił z tym?
Rice is nice
Obrazek
Awatar użytkownika
jano86
Stały gość
Stały gość
Posty: 244
Rejestracja: sob 21 paź, 2006 17:16
Lokalizacja: Wwa

To jak z tym wspomaganiem?
Stand Alone Haltech, Sprzęgła XTD, kute korby tłoki, HKS SSQV, Reg. ciśn. paliwa Sard, Apexi AVC-R ----> PW
Tomek89
Postojebca
Postojebca
Posty: 1608
Rejestracja: pn 15 paź, 2007 20:04
Lokalizacja: Gm. G?ogówek(opolskie)
Kontakt:

no ja profilaktycznie zmieniłem na mobila ATF 320 bo płyn u mnie był deko syfiaty,
no nalałem i stwierdziłem że serwo trochę ciężej chodzi, ale może to wina opon 215/40 17 :twisted:
dodatkowo dla lepszego smarowania wlałem ze 2 kieliszki (30gx2) mega gęstego oleju przekładniowego, nic się nie stanie bo najpierw testowałem to w VW rodziców :mrgreen:

pomiesza się idealnie bo ten atf to jest nic innego jak hydrauliczno-przekładniowy olej,
nawet pachnie jak czysty hydrauliczny, im więcej dasz tego gęstego tym lżej będzie kręcić,
ale nie przesadź bo w zimę pompa się może zesrać,

mi weszło trochę wiecej niż 0,7 ale żeby zmienić wszystki płyn to chyba trza rozebrać serwo :wink:

strzykawką weź próbkę
zanalizuj ją na przejrzystość, lepkość, kolor, smak zapach :P
i według uznania, w VW rodziców poprawiło się czucie i reakcja, i deko lżej chodzi, też domieszałem trochę przekładniowego i jest git :wink:
Rice is nice
Obrazek
Awatar użytkownika
borimichal
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 2728
Rejestracja: czw 29 mar, 2007 17:19
Lokalizacja: Skoczów

Ja w swej pierwszej S13,spuszczalem plyn praktycznie do zera, wlasnie z listwy-odkrecajac przewody(plyn mnie niezle stryskal)

Zalalem to wtedy nowiutkim "Elfamtic G3" i bylo praktycznie zero poprawy.
Wlasnie wtedy zdalem sobie sprawe ze wspomaganie nie jest najlepsza strona S13`stki takze chocbyscie nie wiem co tam lali i co z tym robili prawdopodobnie nie bedzie poprawy,jezeli chodzi o "chaczenie" kierownicy ;)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ chłodzenia, ciecze”