Mam pytanko odnośnie wymiany oleju.
Kupiłem sobie dziś valvoline vr1 10w60 półsyntetyk (podobnoż fullsyntetyk valvo w 10w60 nie istnieje ale mniejsza z tym)
Co muszę sprawdzić i zrobić zanim wleje ten olej żeby nie zaje... silnika?
Poprzedni olej podobno był syntetyk ale pewności nie mam i możliwe że od dłuższego czasu niezmieniany. Silnik z pod pokrywy jest trochę zabrudzony olejem i jakiś tam kawałek gumy "wydmuchany" jest z pod pokrywy.
Ludzie! help!
Aha i jestem z Wrocławia więc czy ktoś zna jakąś miejscówe gdzie mógłbym przylatywać z płaczem że z moim autkiem coś jest nietak ???
Wymiana oleju
Moderator: Moderator
- roball
- -#Moderator
- Posty: 3140
- Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
- Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki
co to znaczy trochę zasyfiony?
jeśli jest szlam to był minerał - albo syntetyk długo nie zmieniany, na jedno wychodzi
spraw sobie nowe uszczelki pod pokrywy, umyj pokrywy i zalej Valvo
jest szansa że to silnikowi zaszkodzi - jednak jeśli tak się stanie to znaczy że wiele życia przed sobą nie miał ...
uważaj też na resztki uszczelek, część poszła na zewnątrz ale coś mogło pójść do środka
jak przytka taka w kanał olejowy to może pozbawić smarowania np. panewkę wałka rozrządu...
jeśli jest szlam to był minerał - albo syntetyk długo nie zmieniany, na jedno wychodzi
spraw sobie nowe uszczelki pod pokrywy, umyj pokrywy i zalej Valvo
jest szansa że to silnikowi zaszkodzi - jednak jeśli tak się stanie to znaczy że wiele życia przed sobą nie miał ...
uważaj też na resztki uszczelek, część poszła na zewnątrz ale coś mogło pójść do środka
jak przytka taka w kanał olejowy to może pozbawić smarowania np. panewkę wałka rozrządu...
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
a zombie zombie zombie...
- roball
- -#Moderator
- Posty: 3140
- Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
- Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki
napisałeś:
uszczelka głowicy to następna "warstwa" i bez porównania pod względem kosztów
na rysunku z serwisówki zaznaczyłem ci o której mówiłem
jeżeli uszczelka nie jest nowa to się nie ułoży tak jak należy
w efekcie może ją wydmuchać i pojawiają się przecieki..
ja pisałem o uszczelce pokrywy wałka rozrządu (zakładam że ty o tym samym),jakiś tam kawałek gumy "wydmuchany" jest z pod pokrywy.
uszczelka głowicy to następna "warstwa" i bez porównania pod względem kosztów
na rysunku z serwisówki zaznaczyłem ci o której mówiłem
jeżeli uszczelka nie jest nowa to się nie ułoży tak jak należy
w efekcie może ją wydmuchać i pojawiają się przecieki..
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
a zombie zombie zombie...
ASO
ewentualnie w miejscu gdzie dorabiaja uszczelki "z glowa"
swojego czasu naszukalem sie tych uszczelek i tylko w ASO sie udalo (do tej pory niewiem czemu )
ewentualnie w miejscu gdzie dorabiaja uszczelki "z glowa"
swojego czasu naszukalem sie tych uszczelek i tylko w ASO sie udalo (do tej pory niewiem czemu )
http://www.ext.com.pl - radiolinie, teleinformatyka
- roball
- -#Moderator
- Posty: 3140
- Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
- Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki
kupuj w ASO - we wrocku choćby na Armii KrajowejPiter84 pisze:no ok, o tą uszczelke mi chodziło Dzięki za zobrazowaną odpowiedź . Gdzie najlepiej kupić taką uszczelke?
za dwie zapłacisz trochę ponad 100zł - w zamian masz gwarancję że założysz i nic nie będzie ciekło
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
a zombie zombie zombie...
- roball
- -#Moderator
- Posty: 3140
- Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
- Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki
wymiana samej uszczelki to nie jest wielki problem - zależy jak bardzo jesteś kumaty mechanicznie - jak ci coś wpadnie przez przypadek tam gdzie nie trzeba to masz przerąbane
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
a zombie zombie zombie...