witam jestem swiezo po remoncie silnika takim zupelnym zupelnym hehe i pojawia sie pytanie jaki olej lac ??
w warsztacie wlali mi lotosa 15w40 w pizdu ale mi sie to nie podoba..... bo to mineral
w ogole jak ten silnik docierac ??
po ilu od km zmienic olej ....
pozdrawiam
jaki olej na docieranie i nie tylko ??
Moderator: Moderator
zdaniem mechaników powinno sie docierac na mineralnym lub pół syntetyku. I tak zaraz go zlejesz
[scroll]>>>ORDYNUSS TEAM<<< member #001/06 lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
[/scroll]
[/scroll]
no tak tak ja wiem niedlugo juz sie go pozbede ale hmmmmmm czlowiek ktory mi skladal silnik powiedzial ze to w sumie moge na nim jezdzic caly czas...a tego nie chce... co zatem wlac jak juz ladnie sie wszystko podociera ??
Ja juz nie wleje castrola RS widzialem motor po RS'e (SR20DE) jakby ktos selectola nalal.
Sa 2 szkoly Castrolowa mowi aby olej byl zawsze czysty a nagar zostawal na silniku - cysty olej lepiej smaruje. Mobilowa i innej konkurencji natomias mowi iz olej ma syfy zabierac a czesci maja byc jak łza . Prawda jes po środku, ale w naszym przypadku nie chcial bym aby osadzal sie nagar na czesiach min. Turbo wiec wleje Mobil semisintetic albo Motul semisintetic (polecam Motul 300V).
Sa 2 szkoly Castrolowa mowi aby olej byl zawsze czysty a nagar zostawal na silniku - cysty olej lepiej smaruje. Mobilowa i innej konkurencji natomias mowi iz olej ma syfy zabierac a czesci maja byc jak łza . Prawda jes po środku, ale w naszym przypadku nie chcial bym aby osadzal sie nagar na czesiach min. Turbo wiec wleje Mobil semisintetic albo Motul semisintetic (polecam Motul 300V).
[scroll]>>>ORDYNUSS TEAM<<< member #001/06 lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
[/scroll]
[/scroll]
Dziwne ja mam Castrola RS i oleju nie mam czystego jak łza, a przejechałem na nim ok 1000 km. Więc RS też się brudzi w jakimś stopniu.
Ale jeśli olej ma zbierać cały syf to trzeba go częściej wymieniać - jeśli sa zabrudzenia to olej traci swoje właściwości więc mając czyste części, masz gorsze smarowanie, a co dalej to zależy jak dużo na nim pojeździsz.
Ale jeśli olej ma zbierać cały syf to trzeba go częściej wymieniać - jeśli sa zabrudzenia to olej traci swoje właściwości więc mając czyste części, masz gorsze smarowanie, a co dalej to zależy jak dużo na nim pojeździsz.
EMWU is dead
ja tesh jestem po niedawnym remoncie silnika i na początek wlałem mu mobila 15w 40 mineralny na docierkę a po około 1000 km wylałem i wlałem castrol magnatec 5 w 40 no i silniczek cyka lepiej bo ma olej miejszy opór bynajmniej mi się tak wydaje żer szybciej się wkręca na obroty i jest żwawszy
sprzedam koguta tel 997
wszystko pieknie cacy tyle ze.... wał juz po 3 szlifie... i sa zapewne luzy ja sie na tym nie znam a nie chce zeby sie cos zesralo mechanik mi mowil zebym caly czas na tym 15w40 jezdzil i wszystko bedzie Si ... a ja na to ze nie wiem i tyle....
druga sprawa jak sie w ca18det ma sprawa głowicy tzn. jak to wyglada po przejechaniu 1000km trzeba ja dokrecac czy cosik ??
inne pytanko jak dobrze dotrzec ten silnik ?? bo wiadomo katowac od samego poczatku nie za bardzo ale jak po ilu wszystko sie mniej wiecej moze ulozyc itd. itp ??
pozdrawiam
druga sprawa jak sie w ca18det ma sprawa głowicy tzn. jak to wyglada po przejechaniu 1000km trzeba ja dokrecac czy cosik ??
inne pytanko jak dobrze dotrzec ten silnik ?? bo wiadomo katowac od samego poczatku nie za bardzo ale jak po ilu wszystko sie mniej wiecej moze ulozyc itd. itp ??
pozdrawiam
Panewki to po jakis 1000=1500 przy jezdzie na minerale sie ladnie dorta. Pierscienie troszke dluzej. Jak byl szlifowany walek w glowicy to tez trzeba minimuz 500 przejechac tam w prawdzie nie ma obciazen takich jak na wale korbowym ale lepiej nie ryzykowac jezdzic spokojnie nie wiecej niz 100 i starac sie nie uzywac turba.
- jarkowy
- Założyciel Klubu
- Posty: 1088
- Rejestracja: sob 26 lip, 2003 23:29
- Lokalizacja: Władysławowo
- Kontakt:
Dodatkowo głowice się dokręca po 1000km
A olej tak wałkowany na tym forum to juz mnie bierze o zawrot głowy.
Róbcie i lejcie co chcecie ja powiem kródko.
Docierałem swojego kiedyś na lotosie semisyntetyku i nie przejechałem 1000km jak mi sie na wale zatarł (wszystko było na cacy)..............
Kiedys jeździłem na Castrolu RS 10W60W i było cacy ale był już troche za drogi więc teraz jeżdże na pełnym sysntetyku mobil 1 5w50w i jest spoko
Mikrus zrobił prawie 500.000km na castrolu RS10W60W i w miedzyczasie zrobił 2 remonty silnika
więcej na temat oleju juz się nigdy na tym forum nie wypowiem KROPKA
A olej tak wałkowany na tym forum to juz mnie bierze o zawrot głowy.
Róbcie i lejcie co chcecie ja powiem kródko.
Docierałem swojego kiedyś na lotosie semisyntetyku i nie przejechałem 1000km jak mi sie na wale zatarł (wszystko było na cacy)..............
Kiedys jeździłem na Castrolu RS 10W60W i było cacy ale był już troche za drogi więc teraz jeżdże na pełnym sysntetyku mobil 1 5w50w i jest spoko
Mikrus zrobił prawie 500.000km na castrolu RS10W60W i w miedzyczasie zrobił 2 remonty silnika
więcej na temat oleju juz się nigdy na tym forum nie wypowiem KROPKA
GTR Sprzedany ale Avatara spobie zostawiam z sentymentu...
SKYRACING
OO\____/OO
602227141
Turbokiller
automatyka www.horyzont.co
pokoje gościnne nad morzem we władysławowwie www.impresja.co
600-961-666
SKYRACING
OO\____/OO
602227141
Turbokiller
automatyka www.horyzont.co
pokoje gościnne nad morzem we władysławowwie www.impresja.co
600-961-666
czesc, jestem tu nowy, wiec sorki za ewentualne pomyłki. Jeśli chodzi o docieranie silnika to polecam Millers Oils Motorsport CRO 10W40 - specjalny olej do docierania silników, zwłaszcza wyczynowych. Najlepiej docierac motor na hamowni - do 5 godzin pracy. Oleje Millers Oils polecam jako alternatywę Motula - znajomy jeździ jako mechanik na wiele imprez rajdowych (mistrzostwa Polski) z jednym z topowych zespołów i wiem jedno: nie ważne co jest naklejone na aucie, 50% zawodników jexdzi na motulu, a 50% na millersie.
No to kolego odkopales temat juz dawno pewnie zapomniany.