zasilanie pompy paliwa

Wtryski, regulatory ciśnienia, pompy paliwa, przewody, filtry

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
michalek
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 160
Rejestracja: czw 02 paź, 2008 19:14
Lokalizacja: kraków
Kontakt:

Witam, jak silnik działa to znowu elektryka klękła :D przekażniki stukają a zasilania na pompie niema, potrzebuję się w zasadzie upewnić czy w czasie jazdy mogę mieć pompe podpiętą na krótko do plusa żeby cały czas miała napięcie czy ona jest jakoś sterowana? pomijam fakt że cała deska mi zmarła i kierunków również niemam ale chociaż będę miał możliwość przemieszczenia się z autem ;) bezpieczniki oczywiście sprawdzałem, kostki i połączenia które miałem pod ręką i usterki jeszcze nie znalazłem
Awatar użytkownika
robacek
Stały gość
Stały gość
Posty: 435
Rejestracja: pn 11 sie, 2008 08:57
Lokalizacja: Jabłonna/Warszawa
Kontakt:

moj znajomy w mercedesie podlaczyl do aku bezposrednio chodzila mu nawet przy wyl silniku :? ale dziala i jezdzi juz dlugo :wink:
F*** JDM be a ricer. :]
Awatar użytkownika
michalek
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 160
Rejestracja: czw 02 paź, 2008 19:14
Lokalizacja: kraków
Kontakt:

dzięki :) właśnie tak myślałem ale wolałem się upewnić, ehh mi się sztuka taka złośliwa trafiła ;)
Awatar użytkownika
m0rr1s
Postojebca
Postojebca
Posty: 1079
Rejestracja: wt 15 sty, 2008 20:25
Lokalizacja: od o. Rydzyka
Kontakt:

ja mam podobna zabawe u siebie z elektryka, z przyczyn nieznanych stacyjka nie daje reakcji na stycznik od pompy paliwa, bylem zmuszony obejsc go kabelkiem do czasu znalezienia usterki. Stym, ze u mnie wyglada to tak, ze napiecie pojawia sie na bezpieczniku od pompy po przekreceniu na zaplon wiec przy wylaczonym silniku i gdy auto nie jest na zaplonie pompa mi nie pracuje.

Ale podpinajac sie pod temat, ktos orientuje sie jak ma sie sprawa opornosci ori kabli od wskaznika poziomu paliwa i rezerwy?
Bo przy wymmianie okablowania pompy zalozylem grubsze kable i wskaznik troszke mi zawyza (zdziwilem sie jak auto mi przygaslo przy skrecie w lewo kiedy na wskazniku mialem wskazowke w zoltym polu.)
i kontrolka rezerwy zarzy sie przy zatankowanym do pelna.
Pewnie poprawilem przeplyw pradu i musze zastosowac jakis oporniczek ale grom wie jaki a nie chce na chybil-trafil tego robic ;)

ale na dluzsza mete nie polecam, bo to pachnie drutem ;)
Awatar użytkownika
erison
Postojebca
Postojebca
Posty: 1619
Rejestracja: śr 06 sie, 2008 21:42
Lokalizacja: Bydgoszcz

Zamiast opornika możesz zastosować potencjometr i sobie ustawić prawidłowe wskazania. Zmierzyć ustawioną oporność na potencjometrze i zastosować rezystor o takiej rezystancji.
To chyba dobre rozwiązanie.

A mam takie pytanie czy wskaźnik poziomu paliwa powinien opadać czy pozostać i pokazywać ostatnie wskazanie po wyłączeniu stacyjki ?

U mnie zostaje i nie wiem czy jest to poprawne zachowanie wskaźnika.
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

ma zostawać,
miały tak wszystkie japończki z którymi miałem do czynienia - nie tylko nissany, więc pewnie to ichniejsza moda
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
Awatar użytkownika
erison
Postojebca
Postojebca
Posty: 1619
Rejestracja: śr 06 sie, 2008 21:42
Lokalizacja: Bydgoszcz

A już się bałem że będę musiał inny licznik na części kupować, Dzięki bardzo za info.
Ban0ff
Postojebca
Postojebca
Posty: 1813
Rejestracja: pn 19 wrz, 2005 14:47
Lokalizacja: Jarosław
Kontakt:

michalek pisze:przekażniki stukają
jesli to takie szybkie i rownomierne stukanie przekaznika to brakuje ci gdzies masy
Awatar użytkownika
michalek
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 160
Rejestracja: czw 02 paź, 2008 19:14
Lokalizacja: kraków
Kontakt:

właśnie stuka jak zawsze, a nie podaje napięcia na pompe, puki co jest podpięta na krótko i działa autko jeździ, w week będę chciał rozebrać deskę i szukać po połączeniach problemu, i wydaję mi się że masz racje jeśli chodzi o mase, bo gdy zegary już łaskawie zaczną wskazywać obroty, prędkość i kontrolki, to po włączeniu kierunku znów umierają
Awatar użytkownika
michalek
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 160
Rejestracja: czw 02 paź, 2008 19:14
Lokalizacja: kraków
Kontakt:

gdyby ktoś miał ten sam problem co ja to radzę cierpliwie doginać styki/piny w każdej kostce tak aby napewno było przejście, oprócz tego posprawdzać przekaźniki, u mnie te które są na skrzyneczką z bezpiecznikami powodowały właśnie gaśnięcie zegarów, brak kierunków, itd, brak zasilania na pompie był spowodowany najprawdopodobniej całkiem zgiętym pinem w tej wielkiej białej kostce która jest nad bezpiecznikami w środku, na dzień dzisiejszy wszystko działa, zobaczymy na jak długo :D
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ paliwowy”