Zbyt wysokie wolne obroty!!!

Wtryski, regulatory ciśnienia, pompy paliwa, przewody, filtry

Moderator: Moderator

fenix
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 51
Rejestracja: ndz 26 kwie, 2009 20:12
Lokalizacja: Gliwice

Próbowałem i nic nie pomogło :( Najciekawsze, że stało się to po zmianie paska alternatora.
Tak na marginesie na przyszłość, ustawienie obrotów śrubą na zimnym czy ciepłym silniku, bo u mnie kiedy krokowiec jest podpięty to wszytsko jest ok aż do momentu kiedy silnik złapie temperaturę, wtedy zaczyna się falowanko...
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

tylko na ciepłym - na zimnym masz więcej paliwa i są inne wolne obroty (ECU ma zapisaną zależność wolnych obrotów od temperatury)

może zaczyna ci padać czujnik temp.?
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
fenix
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 51
Rejestracja: ndz 26 kwie, 2009 20:12
Lokalizacja: Gliwice

Myślę, że czujnik działa dobrze, na razie wymienię silniczek krokowy, może on jest winny a może i nie, i będę szukać dalej. Wszystkie standardowe przyczyny falujących obrotów myślę, że sprawdziłem.

[ Dodano: Pon 26 Paź, 2009 22:04 ]
Roball a jakie moga być objawy inne uszkodzonego czujnika temp ?

[ Dodano: Pon 26 Paź, 2009 22:09 ]
Tak sobie jeszcze myślę a termostat myślisz niesprawny mógł mieć na to jakiś wpływ ? latem auto łapało temperaturę bezproblemowo jak się ochłodziło nie potrafił w ogóle złapać temperatury, wymieniłem termostat i jest dobrze ale czy to może mieć wpływ na obroty ?
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

jeśli temp. jest ok to termostat nie ma wpływu,
dla świętego spokoju przeczyścić cały moduł krokowca

jaki masz opór na czujniku temp.? W jakim stanie styki?
pływanie może też powodować uszkodzona lambda

ale żadna z tych przyczyn nijak się ma do wymiany paska alternatora..
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
fenix
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 51
Rejestracja: ndz 26 kwie, 2009 20:12
Lokalizacja: Gliwice

Lambda sprawdzona :) Jutro ogarnę ten czujnik... moduł krokowca wyczyszczony. Może wymiana krokowca coś zmieni.

W każdym razie dziękuję za porady, jak coś ustalę na pewno dam znać.

[ Dodano: Wto 27 Paź, 2009 15:08 ]
Czujnik temp dobry sprawdzony omomierzem parametry identyczne jak w serwisówce, natomiast krokowiec powinien miec opór w zakresie 9-10 Ohm a mój ma 10,5 ale chyba o te "pół" nie chodzi.. :>

Nad intercoolerem słyszę jakby jakiś świst jakby dolot był nieszczelny ale sprawdziłem i nie ma żadnej nieszczelności...

[ Dodano: Sob 31 Paź, 2009 19:25 ]
Dziś wymieniłem silniczek krokowy a właściwie miałem nawet 2 na podmiankę i sprawa ma się tak, że na moim obroty falowały non stop natomiast na tych, które podmieniłem na biegu jałowym po odpaleniu obroty fajnie stały nic praktycznie na falowały. Przy jeździe emeryckiej wszytsko było dobrze - jedynie troche wolno schodzł z obrotów natomiast jak przegoniłem samochód to momentalnie zaczęło się falowanko, stanąłem na światłach i zaczęły skakać od 2 tys do 3 tys ( na biegu jałowym).

Przeczyściłem przepływkę (było w niej wszytsko ok, opór ma taki jak w serwisówce), czujnik temperatury też działa poprawnie, dolot szczelny - wprawdzie słyszę jakieś syczenie w obrębie chłodnicy ale namydliłem cały uklad dolotowy i wszytsko wygląda na szczelne, silniczek krokowy przeczyszczony i podmieniany na inne, przepustnica też działa poprawnie, air regulator przeczyszczony. Ustawiałem obroty wg serwisówki i wskazań innych i też żadnego rezultatu.

Na dniach wymienię świece na nowe, bo mam wrażenie, że nie ma poprawnej iskry ale nie sądzę, aby to była pczyczyna.

Może ma ktoś jeszcze jakiś pomysł co można zrobić, sprawdzić ?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ paliwowy”