Zbyt wysokie wolne obroty!!!
Moderator: Moderator
- Skaucik
- Proszę nie bić nowego
- Posty: 30
- Rejestracja: wt 12 maja, 2009 19:53
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontakt:
Po odpaleniu auta obroty wskakują na 1500 i falują delikatnie w tych okolicach.Wymieniłem silniczek krokowy,wyczyscilem przepływke,Sprawdzilem dolot...Nie wiem co robic dalej;/ Jeszcze dodam,że jak odlącze wtyczke od krokowego to spadają obroty do 950-1000.Co to może byc??!!!!
BRNIESZ W TO NIEUSTANNIE! JUZ NIE MOŻESZ SIE WYCOFAĆ!!
A przeczyściłeś te wszystkie kanaliki które obsługuje krokowiec ??. Druga sprawa jest taka iz obok krokowca jest śrubka którą regulujesz wolne obroty. To że po odpaleniu wskakuje ci na 1500 obrotów to jest całkowicie normalne. Wiele razy był już wałkowany ten temat ;]
N/A-LPG KILLER
Japan Auto
Japan Auto
- Skaucik
- Proszę nie bić nowego
- Posty: 30
- Rejestracja: wt 12 maja, 2009 19:53
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontakt:
Kanaliki wyczyscilem.On utrzymuje sie cały czas na 1500(lekko faluje 1400-1500) gdzie jest ta srubka??? ile powinien miec obr na nagrzanym silniku??? Aha i dodam ,że jak odlączylem kleme na 15 min ,pozniej spowrotem podłączylem to po odpaleniu miał 950 i trzymał az do chwili dodania gazu .Zaraz po tym znowu wskoczył na 1500;/
BRNIESZ W TO NIEUSTANNIE! JUZ NIE MOŻESZ SIE WYCOFAĆ!!
Niedaleko krokowca jest ta śruba. Rozejrzysz się a zobaczysz. To aby obroty nie spadały pod obciążeniem odpowiedzialny jest taki P I E R D O L N I K w kształcie dłuuugiej nakrętki obok krokowca. Pomierz czy ma odpowiednią rezystancję. Możliwe iż to on będzie odpowiedzialny za spadek obrotów podczas włączania klimy. Obroty na biegu jałowym powinny być poniżej tysiąca. Ja mam 750.
Ogólnie to polecam ci przeczytać serwisówkę. Księga wiedzy jesli chodzi o s13.
Ogólnie to polecam ci przeczytać serwisówkę. Księga wiedzy jesli chodzi o s13.
N/A-LPG KILLER
Japan Auto
Japan Auto
- Skaucik
- Proszę nie bić nowego
- Posty: 30
- Rejestracja: wt 12 maja, 2009 19:53
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontakt:
Niezrozumiałes mnie;) Przed odpaleniem auta odlączylem kleme akumulatora w celu zresetowania.Odpaliłem i miał obr 950 az do momętu pierwszego przygazowania.Pozniej zatrzymały sie znowu na 1500.Wydaje mi sie,że to moze byc cos z kompem jak sadzisz??? a tak na marginesie gdzie znajduje sie ECU?? Szukałem w okolicach miejsca dla pasażera ale nic z tego
BRNIESZ W TO NIEUSTANNIE! JUZ NIE MOŻESZ SIE WYCOFAĆ!!
- roball
- -#Moderator
- Posty: 3140
- Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
- Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki
cienko szukałeś, trzeba odkręcić nakładkę na próg, zdjąć plastik na prawym nadkolu i pod spodem jest ECU
jak odepniesz AAC to jakie masz obroty?
jak odepniesz AAC to jakie masz obroty?
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
a zombie zombie zombie...
- roball
- -#Moderator
- Posty: 3140
- Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
- Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki
odepnij krokowy, wkręć śrubkę regulacyjną tak żeby obroty zeszły do 800, podepnij krokowy i zdaj relację
ewidentnie coś jest nie tak z AAC, porządnie wyczyściłeś? Sprężynkę założyłeś?
tu masz relację jak ja to robiłem:
http://picasaweb.google.com/ltckra/200s ... ychObrotow#
ewidentnie coś jest nie tak z AAC, porządnie wyczyściłeś? Sprężynkę założyłeś?
tu masz relację jak ja to robiłem:
http://picasaweb.google.com/ltckra/200s ... ychObrotow#
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
a zombie zombie zombie...
- roball
- -#Moderator
- Posty: 3140
- Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
- Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki
po przeciwnej stronie niż AAC, klucz 10 - obczaj z linka fotkę gdzie jest przyłożona suwmiarka, to ta śrubka - ciężko jej nie znaleźć..
może to jest sedno problemu - wzięła po czyszczeniu i wypadła ...
może to jest sedno problemu - wzięła po czyszczeniu i wypadła ...
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
a zombie zombie zombie...
ja dlugo walczylem z wysokimi wolnymi obrotami.
jak odpialem aac valve to obroty byly 800 jak zapialem 1300, nie pomagalo zadne czyszczenie ani regulacja.
okazalo sie ze w ecu w tranzystorze kluczujacym ten zaworek bylo przebicie (miedzy podkladka mikowa a obudowa ecu co w efekcie zwieralo kolektor do masy. po odizolowaniu problem z wolnymi ustapil
jak odpialem aac valve to obroty byly 800 jak zapialem 1300, nie pomagalo zadne czyszczenie ani regulacja.
okazalo sie ze w ecu w tranzystorze kluczujacym ten zaworek bylo przebicie (miedzy podkladka mikowa a obudowa ecu co w efekcie zwieralo kolektor do masy. po odizolowaniu problem z wolnymi ustapil
szkoda, że kolega skaucik nie napisał jaka była przyczyna...
wiem, że temat stary jak świat ale mam dokładnie te same objawy (falujące obroty, zbyt wysokie natomiast po odpięciu acc wszystko wraca do normy) i nic zupełnie nie pomaga (ecu pokazuje, że wszystko jest ok, czyszczenia przepustnicy, przepływki, air regulatora itp... ) , jedynie odłączenie krokowca ale przez to auto więcej pali i potrafi zgasnąć przy hamowaniu... a najciekawsze jest to, że wszystko było dobrze aż do czasu wymiany paska alternatora ... Nie chciałem zakładać nowego tematu także może komuś udało się wyleczyć auto z falujących obrotów ?
wiem, że temat stary jak świat ale mam dokładnie te same objawy (falujące obroty, zbyt wysokie natomiast po odpięciu acc wszystko wraca do normy) i nic zupełnie nie pomaga (ecu pokazuje, że wszystko jest ok, czyszczenia przepustnicy, przepływki, air regulatora itp... ) , jedynie odłączenie krokowca ale przez to auto więcej pali i potrafi zgasnąć przy hamowaniu... a najciekawsze jest to, że wszystko było dobrze aż do czasu wymiany paska alternatora ... Nie chciałem zakładać nowego tematu także może komuś udało się wyleczyć auto z falujących obrotów ?