duzy nadmiar nadmiar paliwa
Moderator: Moderator
Na każdym cylindrze zalewa? Można wziąść pod uwagę nadpalony zawór wydechowy.
U mnie kiedys brakowało w zaworze prawie 1/3. Na szczescie ta awaria nie narobila mi wiekszych spustoszen w siniku
U mnie kiedys brakowało w zaworze prawie 1/3. Na szczescie ta awaria nie narobila mi wiekszych spustoszen w siniku
no wiec przewpdywygladaja na całe i sa szczelnie podokrecane!!zalewa go na wszyskich cylindrach !!!a na obroty jak najbardziej sie wkreca
odgrzeje temat bo szkoda tworzyc nowy
mam maly albo i duzy problem.
Moze maly opis auta, CA18, T28, FMIC, wydech 60.3, wtryski 560cc z evo, przeplywka sky rb25 80mm, nistune, lc-1, walbro 255.
Problem polega na tym ze wczoraj smigalo wszytko pieknie, do tej pory mialem problem z uboga mieszanka bo pompa paliwa walbro 190 nie dawala rady, wrzucilem 255 i problem znikl, wczoraj jeszcze pojezdzilem i troszke stroilem, a dzisiaj rano nie bylo szans odpalic auta, masakrycznie go zalewa, wczoraj bylo wszystko ok wolne obroty rowne, nic nie szarpalo.
Afr na wolnych w granicach 11-12, strasznie smierdzi benzyna, dostala sie juz do oleju
Dolot sprawdzony i jest szczelny, w nistune wtryski i przeplywka dobrze przeliczone (KCONST 190), cisnienie paliwa troszke wyzsze niz 2 bary bo podcisnienie jest na wolnych ok -0.3 bara. Przy afr ok 11-12 w miare rowno silnik pracuje ale czuc benzyne, jak zmniejszam dawke paliwa to zaczyna nierowno pracowac na wolnych a afr idzie w okolice 13
Swiece poczatkowo mocno zalane, pozniej okopcone na czarno, zderzak nawet byl mokry z paliwa
Cala noc padalo i mialem uchylona maske, troche wilgotno bylo pod maska jak probowalem go rano odpalic.
Woda sie dostala do bagaznika i w miejscu wtyki pompy paliwa bylo mokro, pompa dziala bez problemu.
Jakies pomysly??
mam maly albo i duzy problem.
Moze maly opis auta, CA18, T28, FMIC, wydech 60.3, wtryski 560cc z evo, przeplywka sky rb25 80mm, nistune, lc-1, walbro 255.
Problem polega na tym ze wczoraj smigalo wszytko pieknie, do tej pory mialem problem z uboga mieszanka bo pompa paliwa walbro 190 nie dawala rady, wrzucilem 255 i problem znikl, wczoraj jeszcze pojezdzilem i troszke stroilem, a dzisiaj rano nie bylo szans odpalic auta, masakrycznie go zalewa, wczoraj bylo wszystko ok wolne obroty rowne, nic nie szarpalo.
Afr na wolnych w granicach 11-12, strasznie smierdzi benzyna, dostala sie juz do oleju
Dolot sprawdzony i jest szczelny, w nistune wtryski i przeplywka dobrze przeliczone (KCONST 190), cisnienie paliwa troszke wyzsze niz 2 bary bo podcisnienie jest na wolnych ok -0.3 bara. Przy afr ok 11-12 w miare rowno silnik pracuje ale czuc benzyne, jak zmniejszam dawke paliwa to zaczyna nierowno pracowac na wolnych a afr idzie w okolice 13
Swiece poczatkowo mocno zalane, pozniej okopcone na czarno, zderzak nawet byl mokry z paliwa
Cala noc padalo i mialem uchylona maske, troche wilgotno bylo pod maska jak probowalem go rano odpalic.
Woda sie dostala do bagaznika i w miejscu wtyki pompy paliwa bylo mokro, pompa dziala bez problemu.
Jakies pomysly??
- roball
- -#Moderator
- Posty: 3140
- Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
- Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki
Od stania auto się nie psuje w jedną noc - obstawiam że przez wilgoć gdzieś nie ma styku. Sprawdź czujnik temp., czujnik położenia przepustnicy, przepływkę etc.
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
a zombie zombie zombie...
w nistune niby wszystko chodzi ok, temp podaje realna, TPS chodzi plynnie i w tym samym przedziale co zawsze, przeplywka chyba podczas pracy silnika wyswietlala 1.8
Sprzedam przewody teflonowe do turbo w oplocie stalowym, komplet do CA18 (t25/t28/gt2x) 300zl, SR20 320zl info na priv
S13 2JZ / 730HP 820NM
S13 2JZ / 730HP 820NM
- roball
- -#Moderator
- Posty: 3140
- Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
- Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki
jak jeden cylinder nie pracuje to masz 25% paliwa w wydechu i oleju - może to jest właściwy trop..
sprawdzałeś czy na każdej świecy jest iskra? świeca zawsze może dostać przebicie, mogła paść cewka albo PT..
jak masz jak to zmierz komprechę - jeśli pokatowałeś silnik to jest tam jakaś minimalna szansa że się pierścień sypnął przy stygnięciu (ale musiałbyś mieć nieprawdopodobnego pecha żeby to było to..)
sprawdzałeś czy na każdej świecy jest iskra? świeca zawsze może dostać przebicie, mogła paść cewka albo PT..
jak masz jak to zmierz komprechę - jeśli pokatowałeś silnik to jest tam jakaś minimalna szansa że się pierścień sypnął przy stygnięciu (ale musiałbyś mieć nieprawdopodobnego pecha żeby to było to..)
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
a zombie zombie zombie...
auto nie bylo katowane dzien przed awaria, sciagalem wtyczki z cewek podczas pracy i na kazdej byla odczuwalna i podobna zmiana pracy silnika, mysle ze iskra wszedzie jest i cewki tez sprawne, swiece byly mocno okopcone na czarno co wskazuje na zbyt bogata mieszanke, mokre podczas pracy nie byly
Sprzedam przewody teflonowe do turbo w oplocie stalowym, komplet do CA18 (t25/t28/gt2x) 300zl, SR20 320zl info na priv
S13 2JZ / 730HP 820NM
S13 2JZ / 730HP 820NM
- roball
- -#Moderator
- Posty: 3140
- Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
- Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki
stroiłeś na łagodnie?
jakaś przyczyna musi być,
nierówna praca silnika, niski AFR i fizyczna obecność paliwa w wydechu wskazuje na to że nie dochodzi do zapłonu co najmniej na jednym cylindrze - wyeliminowałeś jako przyczynę pojedynczy cylinder (taki sam wygląd świec) - być może problem "wędruje" pomiędzy garkami...
albo nie dochodzi do zapłonu z winy układu zapłonowego, albo silnik dostaje za dużo paliwa (jest nieprawdopodobne żeby nagle wszystkie wstryski zaczęły lać - może PR padł i puszcza ciśnienie takie jak daje pompa, o ile to w ogóle możliwe?)
jak masz jakieś preparat kontact chemie to może warto prysnąć na styki PT i CAS'a?
jakaś przyczyna musi być,
nierówna praca silnika, niski AFR i fizyczna obecność paliwa w wydechu wskazuje na to że nie dochodzi do zapłonu co najmniej na jednym cylindrze - wyeliminowałeś jako przyczynę pojedynczy cylinder (taki sam wygląd świec) - być może problem "wędruje" pomiędzy garkami...
albo nie dochodzi do zapłonu z winy układu zapłonowego, albo silnik dostaje za dużo paliwa (jest nieprawdopodobne żeby nagle wszystkie wstryski zaczęły lać - może PR padł i puszcza ciśnienie takie jak daje pompa, o ile to w ogóle możliwe?)
jak masz jakieś preparat kontact chemie to może warto prysnąć na styki PT i CAS'a?
Ostatnio zmieniony śr 07 paź, 2009 22:36 przez roball, łącznie zmieniany 1 raz.
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
a zombie zombie zombie...
wskaznik cisnienia pokazuje ze jest w miare ok, troszke wyzsze podcisnienie niz zawsze i na listwie jest wiecej niz 2 bary, cos kolo 2.2-2.3. jak delikatnie przygazuje to podcisnienie rosnie i na listwie spada do 2 barow, bez odpalenia jest 2.5.
Silnik napewno dostaje za duzo paliwa, nie wiem tylko czym to moze byc spowodowane, jesli wilgoc namieszala cos w stykach to jest szansa ze cos z kompem nie gra?? lapkiem sie bez problemu lacze i wszystko normalnie dziala.
A zalane swiece moga pozniej nie pracowac odpowiednio?? byly czyszczone, sonde tez oczyscilem z osadu i skalibrowalem od nowa
Silnik napewno dostaje za duzo paliwa, nie wiem tylko czym to moze byc spowodowane, jesli wilgoc namieszala cos w stykach to jest szansa ze cos z kompem nie gra?? lapkiem sie bez problemu lacze i wszystko normalnie dziala.
A zalane swiece moga pozniej nie pracowac odpowiednio?? byly czyszczone, sonde tez oczyscilem z osadu i skalibrowalem od nowa
Sprzedam przewody teflonowe do turbo w oplocie stalowym, komplet do CA18 (t25/t28/gt2x) 300zl, SR20 320zl info na priv
S13 2JZ / 730HP 820NM
S13 2JZ / 730HP 820NM
- roball
- -#Moderator
- Posty: 3140
- Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
- Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki
szansa że w ECU się coś powaliło jest minimalna - wilgoć w kabinie jest dużo mniejsza niż na zewnątrz
można zapodać ten preparat:
http://www.tme.eu/katalog_pics/0/8/9/08 ... 60_100.jpg
na styki PT i CAS'a - na pewno nie zaszkodzi ...
czy pomoże trudno powiedzieć ...
gdzie masz wpięty wskaźnik ciśnienia paliwa, na powrocie z listwy?
można zapodać ten preparat:
http://www.tme.eu/katalog_pics/0/8/9/08 ... 60_100.jpg
na styki PT i CAS'a - na pewno nie zaszkodzi ...
czy pomoże trudno powiedzieć ...
gdzie masz wpięty wskaźnik ciśnienia paliwa, na powrocie z listwy?
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
a zombie zombie zombie...
wskaznik wpiety miedzy filtr a listwa
Sprzedam przewody teflonowe do turbo w oplocie stalowym, komplet do CA18 (t25/t28/gt2x) 300zl, SR20 320zl info na priv
S13 2JZ / 730HP 820NM
S13 2JZ / 730HP 820NM
U mnie było to samo po zmianie wtrysków na 700. Nie mogłem dojść do ładu i składu czemu sie tak działo. Zmieniłem wtryski na seryjne i regulator na seryjny i ogólnie dalej go podlewa troche za mocno , ale u mnie to moze wałek od CA16 ?
Efekt zalanej świecy tez mialem ale to wina złej mapy co mnie bardzo dziwiło..
Afr 12 na jałowym ? chyba powinno byc w okolicy 16-18 ?
11-12 dobre ale pod obciążeniem i pełnym bucie...
Stała K zmieniałes jedynie w zakladkach do zmiany przeplywki i wtrysków czy jeszcze gdzieś regulowałes ? Ponoć jest jeszcze jakaś jedna wartość do zmiany jak wkłada sie wieksze wtryski ale jeszcze tego nie wyczaiłem
Efekt zalanej świecy tez mialem ale to wina złej mapy co mnie bardzo dziwiło..
Afr 12 na jałowym ? chyba powinno byc w okolicy 16-18 ?
11-12 dobre ale pod obciążeniem i pełnym bucie...
Stała K zmieniałes jedynie w zakladkach do zmiany przeplywki i wtrysków czy jeszcze gdzieś regulowałes ? Ponoć jest jeszcze jakaś jedna wartość do zmiany jak wkłada sie wieksze wtryski ale jeszcze tego nie wyczaiłem
- kamilp1908
- -#Klubowicz
- Posty: 1433
- Rejestracja: śr 30 maja, 2007 07:06
- Lokalizacja: Płock/Warszawa
- Kontakt:
Na jałowym powinno być chyba raczej ok 14,7. Przynajmniej na seryjnej mapie taka wartość jest trzymana na luzie.
Turbo zaczyna pompować, a tylne koła wariować