duzy nadmiar nadmiar paliwa

Wtryski, regulatory ciśnienia, pompy paliwa, przewody, filtry

Moderator: Moderator

komis
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 66
Rejestracja: czw 25 gru, 2003 20:50
Lokalizacja: KRAKÓW

sprawdzales wszystkie przewody powietrzne od filtra turbiny,coolera czy nie sa pekniete ,przetarte,czy ktorys nie spadl ,napisz czy wchodzi na obroty
200sx s14-250KM

-STREET RACERS KRAKOW-
Sulo

Na każdym cylindrze zalewa? Można wziąść pod uwagę nadpalony zawór wydechowy.
U mnie kiedys brakowało w zaworze prawie 1/3. Na szczescie ta awaria nie narobila mi wiekszych spustoszen w siniku
cziko

no wiec przewpdywygladaja na całe i sa szczelnie podokrecane!!zalewa go na wszyskich cylindrach !!!a na obroty jak najbardziej sie wkreca
Ban0ff
Postojebca
Postojebca
Posty: 1813
Rejestracja: pn 19 wrz, 2005 14:47
Lokalizacja: Jarosław
Kontakt:

odgrzeje temat bo szkoda tworzyc nowy :)


mam maly albo i duzy problem.
Moze maly opis auta, CA18, T28, FMIC, wydech 60.3, wtryski 560cc z evo, przeplywka sky rb25 80mm, nistune, lc-1, walbro 255.
Problem polega na tym ze wczoraj smigalo wszytko pieknie, do tej pory mialem problem z uboga mieszanka bo pompa paliwa walbro 190 nie dawala rady, wrzucilem 255 i problem znikl, wczoraj jeszcze pojezdzilem i troszke stroilem, a dzisiaj rano nie bylo szans odpalic auta, masakrycznie go zalewa, wczoraj bylo wszystko ok wolne obroty rowne, nic nie szarpalo.
Afr na wolnych w granicach 11-12, strasznie smierdzi benzyna, dostala sie juz do oleju
Dolot sprawdzony i jest szczelny, w nistune wtryski i przeplywka dobrze przeliczone (KCONST 190), cisnienie paliwa troszke wyzsze niz 2 bary bo podcisnienie jest na wolnych ok -0.3 bara. Przy afr ok 11-12 w miare rowno silnik pracuje ale czuc benzyne, jak zmniejszam dawke paliwa to zaczyna nierowno pracowac na wolnych a afr idzie w okolice 13
Swiece poczatkowo mocno zalane, pozniej okopcone na czarno, zderzak nawet byl mokry z paliwa
Cala noc padalo i mialem uchylona maske, troche wilgotno bylo pod maska jak probowalem go rano odpalic.
Woda sie dostala do bagaznika i w miejscu wtyki pompy paliwa bylo mokro, pompa dziala bez problemu.
Jakies pomysly??
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

Od stania auto się nie psuje w jedną noc - obstawiam że przez wilgoć gdzieś nie ma styku. Sprawdź czujnik temp., czujnik położenia przepustnicy, przepływkę etc.
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
Ban0ff
Postojebca
Postojebca
Posty: 1813
Rejestracja: pn 19 wrz, 2005 14:47
Lokalizacja: Jarosław
Kontakt:

w nistune niby wszystko chodzi ok, temp podaje realna, TPS chodzi plynnie i w tym samym przedziale co zawsze, przeplywka chyba podczas pracy silnika wyswietlala 1.8
Sprzedam przewody teflonowe do turbo w oplocie stalowym, komplet do CA18 (t25/t28/gt2x) 300zl, SR20 320zl info na priv

S13 2JZ / 730HP 820NM
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

jak jeden cylinder nie pracuje to masz 25% paliwa w wydechu i oleju - może to jest właściwy trop..

sprawdzałeś czy na każdej świecy jest iskra? świeca zawsze może dostać przebicie, mogła paść cewka albo PT..

jak masz jak to zmierz komprechę - jeśli pokatowałeś silnik to jest tam jakaś minimalna szansa że się pierścień sypnął przy stygnięciu (ale musiałbyś mieć nieprawdopodobnego pecha żeby to było to..)
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
Ban0ff
Postojebca
Postojebca
Posty: 1813
Rejestracja: pn 19 wrz, 2005 14:47
Lokalizacja: Jarosław
Kontakt:

auto nie bylo katowane dzien przed awaria, sciagalem wtyczki z cewek podczas pracy i na kazdej byla odczuwalna i podobna zmiana pracy silnika, mysle ze iskra wszedzie jest i cewki tez sprawne, swiece byly mocno okopcone na czarno co wskazuje na zbyt bogata mieszanke, mokre podczas pracy nie byly
Sprzedam przewody teflonowe do turbo w oplocie stalowym, komplet do CA18 (t25/t28/gt2x) 300zl, SR20 320zl info na priv

S13 2JZ / 730HP 820NM
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

stroiłeś na łagodnie?

jakaś przyczyna musi być,
nierówna praca silnika, niski AFR i fizyczna obecność paliwa w wydechu wskazuje na to że nie dochodzi do zapłonu co najmniej na jednym cylindrze - wyeliminowałeś jako przyczynę pojedynczy cylinder (taki sam wygląd świec) - być może problem "wędruje" pomiędzy garkami...

albo nie dochodzi do zapłonu z winy układu zapłonowego, albo silnik dostaje za dużo paliwa (jest nieprawdopodobne żeby nagle wszystkie wstryski zaczęły lać - może PR padł i puszcza ciśnienie takie jak daje pompa, o ile to w ogóle możliwe?)

jak masz jakieś preparat kontact chemie to może warto prysnąć na styki PT i CAS'a?
Ostatnio zmieniony śr 07 paź, 2009 22:36 przez roball, łącznie zmieniany 1 raz.
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
Ban0ff
Postojebca
Postojebca
Posty: 1813
Rejestracja: pn 19 wrz, 2005 14:47
Lokalizacja: Jarosław
Kontakt:

wskaznik cisnienia pokazuje ze jest w miare ok, troszke wyzsze podcisnienie niz zawsze i na listwie jest wiecej niz 2 bary, cos kolo 2.2-2.3. jak delikatnie przygazuje to podcisnienie rosnie i na listwie spada do 2 barow, bez odpalenia jest 2.5.
Silnik napewno dostaje za duzo paliwa, nie wiem tylko czym to moze byc spowodowane, jesli wilgoc namieszala cos w stykach to jest szansa ze cos z kompem nie gra?? lapkiem sie bez problemu lacze i wszystko normalnie dziala.
A zalane swiece moga pozniej nie pracowac odpowiednio?? byly czyszczone, sonde tez oczyscilem z osadu i skalibrowalem od nowa
Sprzedam przewody teflonowe do turbo w oplocie stalowym, komplet do CA18 (t25/t28/gt2x) 300zl, SR20 320zl info na priv

S13 2JZ / 730HP 820NM
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

szansa że w ECU się coś powaliło jest minimalna - wilgoć w kabinie jest dużo mniejsza niż na zewnątrz

można zapodać ten preparat:
http://www.tme.eu/katalog_pics/0/8/9/08 ... 60_100.jpg
na styki PT i CAS'a - na pewno nie zaszkodzi ...
czy pomoże trudno powiedzieć ...

gdzie masz wpięty wskaźnik ciśnienia paliwa, na powrocie z listwy?
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
Ban0ff
Postojebca
Postojebca
Posty: 1813
Rejestracja: pn 19 wrz, 2005 14:47
Lokalizacja: Jarosław
Kontakt:

wskaznik wpiety miedzy filtr a listwa
Sprzedam przewody teflonowe do turbo w oplocie stalowym, komplet do CA18 (t25/t28/gt2x) 300zl, SR20 320zl info na priv

S13 2JZ / 730HP 820NM
Awatar użytkownika
Binio_
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 4685
Rejestracja: wt 30 maja, 2006 01:19
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

U mnie było to samo po zmianie wtrysków na 700. Nie mogłem dojść do ładu i składu czemu sie tak działo. Zmieniłem wtryski na seryjne i regulator na seryjny i ogólnie dalej go podlewa troche za mocno , ale u mnie to moze wałek od CA16 ?

Efekt zalanej świecy tez mialem ale to wina złej mapy co mnie bardzo dziwiło..
Afr 12 na jałowym ? chyba powinno byc w okolicy 16-18 ?
11-12 dobre ale pod obciążeniem i pełnym bucie...

Stała K zmieniałes jedynie w zakladkach do zmiany przeplywki i wtrysków czy jeszcze gdzieś regulowałes ? Ponoć jest jeszcze jakaś jedna wartość do zmiany jak wkłada sie wieksze wtryski ale jeszcze tego nie wyczaiłem 8)
Awatar użytkownika
kamilp1908
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 1433
Rejestracja: śr 30 maja, 2007 07:06
Lokalizacja: Płock/Warszawa
Kontakt:

Na jałowym powinno być chyba raczej ok 14,7. Przynajmniej na seryjnej mapie taka wartość jest trzymana na luzie.
Turbo zaczyna pompować, a tylne koła wariować :D
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

Ban0ff pisze:wskaznik wpiety miedzy filtr a listwa
FILTR -> WSKAŹNIK -> LISTWA

a gdzie masz PR?
chyba że wskaźnik jest na regulowanym PR ...
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ paliwowy”