problem z układem paliwowym

Wtryski, regulatory ciśnienia, pompy paliwa, przewody, filtry

Moderator: Moderator

3Marcel3
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 12
Rejestracja: śr 30 paź, 2013 21:34
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Witam , wczoraj jadąc autem na małej nierówności zgasł silnik, po otwarciu maski i przekręceniu zapłonu trzeszczał przekaźnik od pompy paliwa, a pompa nie chodziła . Po odholowaniu auta rozebrałem górę zbiornika aby dobrać się do pompy (walbro255) okazało się że masa trochę była urwana. Po naprawieniu tej usterki wypatrzyłem przepalony bezpiecznik obok przekaźnika od pompy który wcześniej wydawało się że był dobry, wymieniłem go i od tego czasu po przekręceniu kluczyka pompa non stop pompuje i nie zatrzymuje się jak wcześniej po ok 5sek do tego i power tranzystor dziwnie trzeszczy no i auto dalej nie odpala. Może ktoś podpowie gdzie szukać przyczyny dziwnych zachowań auta.
Awatar użytkownika
GRAQ
Stały gość
Stały gość
Posty: 331
Rejestracja: śr 21 lut, 2007 18:23
Lokalizacja: Łęczyca
Kontakt:

pewnie gdzieś zwarcie się zadziało, a w konsekwencji masz to co masz. Power Transistor wydający dźwięki mówi o tym że raczej już nie zadziała. Przejrzyj instalację zwłaszcza przy tej puszce od bezpieczników, przekaźników. Zobacz też czy jak odepniesz PT to pompa nadal pompuje. Może gotujący się PT coś miesza. Nie wiem jak on tam w obwodzie wygląda, trzeba by na schematy w serwisuwce zobaczyć.
3Marcel3
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 12
Rejestracja: śr 30 paź, 2013 21:34
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

...PT odpięte i dalej to samo...
Awatar użytkownika
Binio_
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 4685
Rejestracja: wt 30 maja, 2006 01:19
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Skoro pompa chodzi a nie pali to moze wlasnie wina pt.
Podmien przekaznik od pompy bo on powinien ja rozlaczyc
3Marcel3
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 12
Rejestracja: śr 30 paź, 2013 21:34
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Witam, przekaźniki podmieniałem od pompy, dziwna sprawa skoro on powinien ją rozłączyć gdy nabije ciśnienie. Poniżej jest link z filmikiem przedstawiający tykanie PT.
http://www.youtube.com/watch?v=zpTR5R4d ... e=youtu.be
Awatar użytkownika
GRAQ
Stały gość
Stały gość
Posty: 331
Rejestracja: śr 21 lut, 2007 18:23
Lokalizacja: Łęczyca
Kontakt:

to nie jest PT tylko zaworek który odłącz i wyrzuć. Wężyki które tam są prowadzą do kolektora ssącego i regulatora ciśnienia paliwa. Idź ich tropem, a potem kawałkiem krótkiego przewodu połącz bezpośrednio regulator z kolektorem ssącym. Przydałby się czujnik ciśnienia paliwa. Jak nie masz to zrób taki myk, zdejmij wąż powrotny (z listwy paliwowej do baku) w miejscu gdzie nakłada się go na metalową rurkę co leci do baku. Włóż w ten wężyk śrubę aby go zatkać. Dobrze zaciśnij opaskami żeby nie strzeliło. Zobacz czy wtedy pompa będzie cały czas pompić. Podejrzewam regulator ciśnienia lub owy zaworek + reg. ciśnienia.
3Marcel3
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 12
Rejestracja: śr 30 paź, 2013 21:34
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

...ten zaworek jest bo jest, a przewody od niego są zaślepione, regulator z kolektorem jest podpięty, dziś dobrałem się do świec i brak jest iskry, po weekendzie zacznę podmieniać graty i szukać dalej, dzięki za radę...
Awatar użytkownika
GRAQ
Stały gość
Stały gość
Posty: 331
Rejestracja: śr 21 lut, 2007 18:23
Lokalizacja: Łęczyca
Kontakt:

to odłącz mu wtyczkę. Niech nie cyka.
3Marcel3
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 12
Rejestracja: śr 30 paź, 2013 21:34
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Witam, podmieniając poszczególne graty okazało się że komp robił zwarcie, jutro wysyłam go do kolegi Xree, dzięki za próby pomocy.
Awatar użytkownika
szaman
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3183
Rejestracja: śr 13 sie, 2008 22:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

to napisz pozniej jeszcze w temacie czy podmiana kompa rozwiazala problem,

a druga sprawa to, ze pompa paliwa po przekreceniu kluczyka pompuje przez jakis czas (kilka/ulamki sekund) ale nie nabija do "konkretnego cisnienia", bo w ukladzie paliwowym nie ma czujnika cisnienia ktory by dawal sygnal do kompa,
wiec zaslepianie splywu nie zdalo by egzaminu.

tzn. pewno czas zalaczenia pompy jest odpowiedni do nabicia cisnienia przy sprawnym ukladzie, ale nie jest kontrolowany kompem.
Zeby sprawdzic cisnienie jakie daje pompa konieczne jest wpiecie sie w uklad manometrem, najwieksze znaczenie ma cisnienie pod obciazeniem - czyli pdoczas jazdy.
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
3Marcel3
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 12
Rejestracja: śr 30 paź, 2013 21:34
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Hejka, po podmianie kompa pojawiła się iskra no i pompa zaczęła nabijać ciśnienie przez 5sek i się wyłączyła, auto odpaliło bez problemu. Komp był od Xree jeszcze wersja dwu mapowa, dziś wysłałem go i zobaczymy czy czip się obsrał czy sam komp w sobie. Reasumując komp robił zwarcie powodując brak iskry, ciągłą pracę pompy po przekręceniu kluczyka i zwarcie w pompce od podciśnienia.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ paliwowy”