Strona 1 z 1

problem z układem paliwowym

: czw 06 lut, 2014 22:06
autor: 3Marcel3
Witam , wczoraj jadąc autem na małej nierówności zgasł silnik, po otwarciu maski i przekręceniu zapłonu trzeszczał przekaźnik od pompy paliwa, a pompa nie chodziła . Po odholowaniu auta rozebrałem górę zbiornika aby dobrać się do pompy (walbro255) okazało się że masa trochę była urwana. Po naprawieniu tej usterki wypatrzyłem przepalony bezpiecznik obok przekaźnika od pompy który wcześniej wydawało się że był dobry, wymieniłem go i od tego czasu po przekręceniu kluczyka pompa non stop pompuje i nie zatrzymuje się jak wcześniej po ok 5sek do tego i power tranzystor dziwnie trzeszczy no i auto dalej nie odpala. Może ktoś podpowie gdzie szukać przyczyny dziwnych zachowań auta.

: czw 06 lut, 2014 22:56
autor: GRAQ
pewnie gdzieś zwarcie się zadziało, a w konsekwencji masz to co masz. Power Transistor wydający dźwięki mówi o tym że raczej już nie zadziała. Przejrzyj instalację zwłaszcza przy tej puszce od bezpieczników, przekaźników. Zobacz też czy jak odepniesz PT to pompa nadal pompuje. Może gotujący się PT coś miesza. Nie wiem jak on tam w obwodzie wygląda, trzeba by na schematy w serwisuwce zobaczyć.

: czw 06 lut, 2014 23:50
autor: 3Marcel3
...PT odpięte i dalej to samo...

: pt 07 lut, 2014 11:04
autor: Binio_
Skoro pompa chodzi a nie pali to moze wlasnie wina pt.
Podmien przekaznik od pompy bo on powinien ja rozlaczyc

: pt 07 lut, 2014 11:19
autor: 3Marcel3
Witam, przekaźniki podmieniałem od pompy, dziwna sprawa skoro on powinien ją rozłączyć gdy nabije ciśnienie. Poniżej jest link z filmikiem przedstawiający tykanie PT.
http://www.youtube.com/watch?v=zpTR5R4d ... e=youtu.be

: pt 07 lut, 2014 19:09
autor: GRAQ
to nie jest PT tylko zaworek który odłącz i wyrzuć. Wężyki które tam są prowadzą do kolektora ssącego i regulatora ciśnienia paliwa. Idź ich tropem, a potem kawałkiem krótkiego przewodu połącz bezpośrednio regulator z kolektorem ssącym. Przydałby się czujnik ciśnienia paliwa. Jak nie masz to zrób taki myk, zdejmij wąż powrotny (z listwy paliwowej do baku) w miejscu gdzie nakłada się go na metalową rurkę co leci do baku. Włóż w ten wężyk śrubę aby go zatkać. Dobrze zaciśnij opaskami żeby nie strzeliło. Zobacz czy wtedy pompa będzie cały czas pompić. Podejrzewam regulator ciśnienia lub owy zaworek + reg. ciśnienia.

: pt 07 lut, 2014 19:40
autor: 3Marcel3
...ten zaworek jest bo jest, a przewody od niego są zaślepione, regulator z kolektorem jest podpięty, dziś dobrałem się do świec i brak jest iskry, po weekendzie zacznę podmieniać graty i szukać dalej, dzięki za radę...

: pt 07 lut, 2014 19:41
autor: GRAQ
to odłącz mu wtyczkę. Niech nie cyka.

: ndz 09 lut, 2014 19:13
autor: 3Marcel3
Witam, podmieniając poszczególne graty okazało się że komp robił zwarcie, jutro wysyłam go do kolegi Xree, dzięki za próby pomocy.

: pn 10 lut, 2014 15:57
autor: szaman
to napisz pozniej jeszcze w temacie czy podmiana kompa rozwiazala problem,

a druga sprawa to, ze pompa paliwa po przekreceniu kluczyka pompuje przez jakis czas (kilka/ulamki sekund) ale nie nabija do "konkretnego cisnienia", bo w ukladzie paliwowym nie ma czujnika cisnienia ktory by dawal sygnal do kompa,
wiec zaslepianie splywu nie zdalo by egzaminu.

tzn. pewno czas zalaczenia pompy jest odpowiedni do nabicia cisnienia przy sprawnym ukladzie, ale nie jest kontrolowany kompem.
Zeby sprawdzic cisnienie jakie daje pompa konieczne jest wpiecie sie w uklad manometrem, najwieksze znaczenie ma cisnienie pod obciazeniem - czyli pdoczas jazdy.

: pn 10 lut, 2014 16:19
autor: 3Marcel3
Hejka, po podmianie kompa pojawiła się iskra no i pompa zaczęła nabijać ciśnienie przez 5sek i się wyłączyła, auto odpaliło bez problemu. Komp był od Xree jeszcze wersja dwu mapowa, dziś wysłałem go i zobaczymy czy czip się obsrał czy sam komp w sobie. Reasumując komp robił zwarcie powodując brak iskry, ciągłą pracę pompy po przekręceniu kluczyka i zwarcie w pompce od podciśnienia.