Tematów o pompach i problemach z barkiem paliwa jest sporo ale żaden nie pokrywa się z moim przypadkiem. Ale po kolei:
Silnik SR20Det, wtryski 370cc, komp EMU.
Pompa Bosch 040 (nowa bo poprzednia umarła). Mocowo 315KM.
Objawy.
Po uruchomieniu samochodu pompa pracuje normalnie czyli cicho. Auto się wykręca i idzie jak wariat. Po okolo 5 może 10 minutach pompa zaczyna wyć i jęczeć (tak jak poprzednia przed śmiercią) i przy 4000 rpm pojawia się odcinka (brakuje paliwa). Odcina bez względu czy jest wklepane czy płynnie przyspieszam. Po zgaszeniu silnika i odczekaniu 5 minut wracamy do początku czyli pompa pracuje cicho auto jedzie ale po chwili pompa znowu zaczyna wyć i odcina go przy 4000 rpm.
Nie wiem czy ma to związek ale nie było problemów od momentu wystrojenia i zalania do pełna paliwem. Teraz mam 3/4 baku. Dodatkowo osadzenie kosza pompy na górze zbiornika ma nieszczelność i wyraźnie widać mokry dekiel (puszcza paliwo).
W zasadzie to cała moja obserwacja. Czy komuś coś świta? Może ćwiczył temat. Będę wdzięczny za pomoc
Pozdrawiam
Marcin
Hałasująca pompa
Moderator: Moderator
-
- Postojebca
- Posty: 1608
- Rejestracja: pn 15 paź, 2007 20:04
- Lokalizacja: Gm. G?ogówek(opolskie)
- Kontakt:
Pompa ori bosch?
Albo pompa się grzeje albo kable zasilające.
Sprawdź napięcie przed i podczas zajścia.
Pompa gdzie jest zamontowana? W baku, zewnętrzne?
Czy nie jest zawalone sitko?
Albo pompa się grzeje albo kable zasilające.
Sprawdź napięcie przed i podczas zajścia.
Pompa gdzie jest zamontowana? W baku, zewnętrzne?
Czy nie jest zawalone sitko?
Ostatnio zmieniony wt 11 kwie, 2017 19:37 przez Tomek89, łącznie zmieniany 1 raz.
do sprawdzenia jak wyzej
- sitko/filterek na wlocie w baku,
- filtr paliwa,
- napiecie na pompie paliwa,
- odpowietrzenie baku, jak ci sie bedzie tak dzialo, to mozesz otworzyc wlew i sprawdzic czy nie ma mocnego podcisnienia, jesli by bylo, to zakrec i sprawdz czy dalej przerywa, watpliwe ze to cos takiego, ale sprawdzic warto, pojawiajace sie z opoznieniem problemy mogly by wskazywac na takie cos.
- za mała srednica przewodów, dajaca duzy opor na tłoczeniu, a z czasem zagrzewajaca pompe??
takie tam wrozenie z fusow
nie wiem jaki masz tam uklad czy to seria czy cos pokombinowane,
napisz co tam masz porobione.
- sitko/filterek na wlocie w baku,
- filtr paliwa,
- napiecie na pompie paliwa,
- odpowietrzenie baku, jak ci sie bedzie tak dzialo, to mozesz otworzyc wlew i sprawdzic czy nie ma mocnego podcisnienia, jesli by bylo, to zakrec i sprawdz czy dalej przerywa, watpliwe ze to cos takiego, ale sprawdzic warto, pojawiajace sie z opoznieniem problemy mogly by wskazywac na takie cos.
- za mała srednica przewodów, dajaca duzy opor na tłoczeniu, a z czasem zagrzewajaca pompe??
takie tam wrozenie z fusow
nie wiem jaki masz tam uklad czy to seria czy cos pokombinowane,
napisz co tam masz porobione.
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
@tomek89
Pompa ori. Zamontowana w baku.
@szaman
W zasadzie to układ jest seryjny. Filtr jest Epmana. Przewody idące po podwoziu seria, w dobrym stanie. Łączniki gumowe. Do tego czujnik ciśnienia paliwa z FMIC.pl żeby podać informacje do EMU.
Update:
Poprawiłem pompę lekko ja podnosząc bo była zbyt głęboko wsadzona ale nadal to samo. Wyje i auto nie ma mocy. AFR ponad 20 przy 2000 rpm. Nawet nie jestem w stanie przyspieszyć żeby przepisać się z 2 na 3.
No to update:
Włżona nowa pompa. Po 90 km jest to samo. Zmieniony filtr paliwa - to samo. Pompa podpięta na krótko - to samo. Wyjęty regulator ciśnienia pompa ucichła auto zaczęło jechać. Po 5 kilometrach to samo. Panowie pomocy bo kończą się pomysły.
Pompa ori. Zamontowana w baku.
@szaman
W zasadzie to układ jest seryjny. Filtr jest Epmana. Przewody idące po podwoziu seria, w dobrym stanie. Łączniki gumowe. Do tego czujnik ciśnienia paliwa z FMIC.pl żeby podać informacje do EMU.
Update:
Poprawiłem pompę lekko ja podnosząc bo była zbyt głęboko wsadzona ale nadal to samo. Wyje i auto nie ma mocy. AFR ponad 20 przy 2000 rpm. Nawet nie jestem w stanie przyspieszyć żeby przepisać się z 2 na 3.
No to update:
Włżona nowa pompa. Po 90 km jest to samo. Zmieniony filtr paliwa - to samo. Pompa podpięta na krótko - to samo. Wyjęty regulator ciśnienia pompa ucichła auto zaczęło jechać. Po 5 kilometrach to samo. Panowie pomocy bo kończą się pomysły.
Ostatnio zmieniony ndz 21 maja, 2017 11:48 przez owca221, łącznie zmieniany 2 razy.