mam zagwozdke ze spalaniem w swojej s13
hulam po A4 z Kraka do Wrocka (i na zad)
temperatura około 0*C
przy oscylacji koło 150km/h (140-160) łyknął mi 11,8L
przy oscylacji koło 160km/h (160-170 z przewagą 170) - 11,4L
drugi pomiar był robiony przy udziale miasta - 90km (łącznie 345km), pierwszy tylko autostrada
w mieście średnio pali mi 12,5L
nic z tego nie rozumiem
przy wyższej prędkości spalanie powinno być większe...
pierwsza jazda była tuż po wymianie akumulatora
czy możliwe że komputer jest adaptywny i "uczy" się silnika? tzn. potrzebuje troche czasu (kilometrów) do uzyskania optymalnych nastawów?
Spalanie w s13
Moderator: Moderator
Komputer w wersji z katalizatorem adaptuje długość wtrysku benzyny. Po odłączeniu aku komp wrócił do ustawień zapisanych w ROM-ie.
Co do spalania to różnica jest bardzo mała. Zbyt mała by o czymś wnioskować. Zbyt duża liczba czynników może wpłynąć na zużycie paliwa (jakość wlanego paliwa, dokładność licznika w dystrybutorze, itd itp...).
Co do spalania to różnica jest bardzo mała. Zbyt mała by o czymś wnioskować. Zbyt duża liczba czynników może wpłynąć na zużycie paliwa (jakość wlanego paliwa, dokładność licznika w dystrybutorze, itd itp...).
|oo|__|oo|
Wildcat
O=O---O=O
Wildcat
O=O---O=O
- roball
- -#Moderator
- Posty: 3140
- Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
- Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki
tankowałem na tej samej stacji i na tym samym dystrybutorze
za każdym razem do tego samego poziomu (staram się unikać błędów pomiarowych)
być może inne paliwo było - ale w końcu to stacja BP - nie powinni majany odstawiać
fakt że różnica jest niewielka
tyle że jest w złą stronę
jakbym jechał z tą samą prędkością to nawet bym nie zwrócił uwagi
ale to że wyszło MNIEJ przy większej prędkości ...
najbardziej przemawia do mnie adaptacja kompa
mam wersję z sondą i katem więc to pewnie to
może ktoś wie ile trwa? (w km)
za każdym razem do tego samego poziomu (staram się unikać błędów pomiarowych)
być może inne paliwo było - ale w końcu to stacja BP - nie powinni majany odstawiać
fakt że różnica jest niewielka
tyle że jest w złą stronę
jakbym jechał z tą samą prędkością to nawet bym nie zwrócił uwagi
ale to że wyszło MNIEJ przy większej prędkości ...
najbardziej przemawia do mnie adaptacja kompa
mam wersję z sondą i katem więc to pewnie to
może ktoś wie ile trwa? (w km)
Tzn do jakiego poziomu??
Błąd będziesz miał zawszejesli nie tankujesz do pełna. Proste.
Pomiar - Tankujesz, jedziesz, stajesz, tankujesz do pełna i spisujesz licznik. Obliczasz wynik.
Jak tankujesz do kreski albo np 20L to o kant dupy potłuc takie pomiary.
Błąd będziesz miał zawszejesli nie tankujesz do pełna. Proste.
Pomiar - Tankujesz, jedziesz, stajesz, tankujesz do pełna i spisujesz licznik. Obliczasz wynik.
Jak tankujesz do kreski albo np 20L to o kant dupy potłuc takie pomiary.
EMWU is dead
gdzieś w tv fachowiec się wypowiadał że auto najmniej pali gd silnik pracuje na maxymalnym momecie obrotowym, który w nysach krąży w okół 4kRPM, zaś na codzień chyba mało kto przekracza 3kRPM, może tu tkwi szkopuł?
- roball
- -#Moderator
- Posty: 3140
- Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
- Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki
Karrlos
tankuje zawsze do pełna - pod sam korek
w dodatku jak już się paliwo pokaże na górze i poziom stoi
to lekko trzęsę autem (patrzą na mnie jak na idiotę - ale nie będę tłumaczył po co to)
po chwili robi się BulBul (odpowietrzenie) i jesze z pół litra wchodzi
więc zawsze leję tak samo (już pisałem że staram się uniknąć błędów pomiarowych)
najefektywniejsze zużycie paliwa przez sam silnik jest w okolicach Max momentu
wtedy silnik oddaje najwięcej mocy z jednostki paliwa
mam Mmax=230Nm przy 5300obr (wynik z hamowni MAHA LPS3000)
troche to obiega od serii (choć z drugiej strony 220Nm mam od 3000 do 6000)
Micz
pomiar robię na autostradzie,
250km bez przerwy z jednostajną prędkością
obroty w pierwszym przypadku bły w okolicach 4200
w drugim przypadku w okolicach 4800
tankuje zawsze do pełna - pod sam korek
w dodatku jak już się paliwo pokaże na górze i poziom stoi
to lekko trzęsę autem (patrzą na mnie jak na idiotę - ale nie będę tłumaczył po co to)
po chwili robi się BulBul (odpowietrzenie) i jesze z pół litra wchodzi
więc zawsze leję tak samo (już pisałem że staram się uniknąć błędów pomiarowych)
najefektywniejsze zużycie paliwa przez sam silnik jest w okolicach Max momentu
wtedy silnik oddaje najwięcej mocy z jednostki paliwa
mam Mmax=230Nm przy 5300obr (wynik z hamowni MAHA LPS3000)
troche to obiega od serii (choć z drugiej strony 220Nm mam od 3000 do 6000)
Micz
pomiar robię na autostradzie,
250km bez przerwy z jednostajną prędkością
obroty w pierwszym przypadku bły w okolicach 4200
w drugim przypadku w okolicach 4800
Pytanie z innej beczki - ostatnio zauwazylem ze jak stoje - np. na swiatlach to mi wskaznik poziomu paliwa w baku spada i spada i spada do samego zera a nawet ponizej zoltej kreski. Jak rusze i pojade kawalek to wzrasta spowrotem ...
Ktos wie moze co sie dzieje i jak to naprawic ?
Z gory dzieki za komenty.
Pozdrawiam z Poznania.
Ktos wie moze co sie dzieje i jak to naprawic ?
Z gory dzieki za komenty.
Pozdrawiam z Poznania.
- clicker200sx
- Stały gość
- Posty: 269
- Rejestracja: wt 10 maja, 2005 08:57
- Lokalizacja: Birmingham UK
- Kontakt:
Najprawdopodobiej pływak albo czujnik sie spieprzyl.yogasov pisze:Pytanie z innej beczki - ostatnio zauwazylem ze jak stoje - np. na swiatlach to mi wskaznik poziomu paliwa w baku spada i spada i spada do samego zera a nawet ponizej zoltej kreski. Jak rusze i pojade kawalek to wzrasta spowrotem ...
Ktos wie moze co sie dzieje i jak to naprawic ?
Z gory dzieki za komenty.
Pozdrawiam z Poznania.
Kiedys mowil mi pewien diagnosta(facet ktory szkoli diagnostow) ze nawet otwarcie szyby daje sie zmierzyc w spalaniu, przy takich predkosciach o jakich tu mowa mogles miec problem z wiatrem, raz z jednej raz z drugiej.Ktos tu dobrze stwierdzil ,ze to dupa nie pomiar na autostradzie.
- roball
- -#Moderator
- Posty: 3140
- Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
- Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki
wiatr to rzeczywiście rzecz nieprzewidywalna
wydaje mi się że było raczej bezwietrznie - choć tego nie mierzyłem
jeśli nie na uatostradzie to gdzie mierzyć, w mieście???
nie wiecie czy da się do kompa wpiąć przetwornik i wyświetlacz co by pokazywał zużycie chwilowe/średnie (na godzine - bo licznik kilometrów chyba jest mechaniczny)?
a może da się do laptoka podpiąć?
w sumie wystarczy wtyczka do kompa - jakiś przetwornik sygnałów na LPT i program który z LPT to zbierze
to by była najszybsza możliwa weryfikacja spalania
wydaje mi się że było raczej bezwietrznie - choć tego nie mierzyłem
jeśli nie na uatostradzie to gdzie mierzyć, w mieście???
nie wiecie czy da się do kompa wpiąć przetwornik i wyświetlacz co by pokazywał zużycie chwilowe/średnie (na godzine - bo licznik kilometrów chyba jest mechaniczny)?
a może da się do laptoka podpiąć?
w sumie wystarczy wtyczka do kompa - jakiś przetwornik sygnałów na LPT i program który z LPT to zbierze
to by była najszybsza możliwa weryfikacja spalania
Jak masz S13 to w standardzie nie możesz się podpiąć do ECU laptopem.
Ale komputer pokładowy podający spalanie da się zrobić. W złączu diagnostycznym masz sygnał otwarcia wtryskiwaczy. W zależności od tego czy wtryskiwacz jest otwarty czy zamknięty masz tam poziom wysoki lub niski. Znając przepustowość wtryskiwaczy i mnożąc przez 4 możesz policzyć ile Ci pali na godzinę. Jak będziesz znał prędkość to sobie przeliczysz ile pali na 100 km.
Ale komputer pokładowy podający spalanie da się zrobić. W złączu diagnostycznym masz sygnał otwarcia wtryskiwaczy. W zależności od tego czy wtryskiwacz jest otwarty czy zamknięty masz tam poziom wysoki lub niski. Znając przepustowość wtryskiwaczy i mnożąc przez 4 możesz policzyć ile Ci pali na godzinę. Jak będziesz znał prędkość to sobie przeliczysz ile pali na 100 km.
|oo|__|oo|
Wildcat
O=O---O=O
Wildcat
O=O---O=O
Mam pytanko ile pali włascicielom S14 (czyli 2,0 silnik) w serii jesli ktos takowego posiada, bylbym wdzieczny: srednie w miescie i srednie na trasie?