Spalanie w s13

Wtryski, regulatory ciśnienia, pompy paliwa, przewody, filtry

Moderator: Moderator

suchar
Stały gość
Stały gość
Posty: 202
Rejestracja: pt 03 wrz, 2004 08:42
Lokalizacja: Dąbrówka
Kontakt:

załóżmy ze mam S14...
mój pali tak: rekord oszczedności, to 8.1-8.2 litra na trasie Warszawa-Zakopane-Warszawa
a w druga stronę to... za "stówę" przejachałem ok. 40 km...
czyli ok. 20 litrów paliwa, spaliłem na dystansie 40 km, co daje proporcjonalnie 50 litrów/100 km....

ps. o kur.... :shock:
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

suchar - dziura w baku?, wtryski ci się nie zamykały? czy miałeś tylko jedynke i 7500obr :)))

50L/100km to nawet przy ostrym katowaniu się nie da zrobić (na sprawnym silniku) :)))
czujnik temperatury czasem nie leżał??
suchar
Stały gość
Stały gość
Posty: 202
Rejestracja: pt 03 wrz, 2004 08:42
Lokalizacja: Dąbrówka
Kontakt:

żeby było jasne:
wynik minimalny uzyskałem z SR20DET, natomiast wynik max na CA18DET z turbiną T28 i przeróbkami po poprzednim właścicielu, który jest @#$%^&
Uwierz mi, takie spalanie jest osiagalne... fakt, wtedy CA nie żałowałem; widziałem natomiast, że to już jego początek końca, więc się z nim nie pieprzyłem jak matka z łobuzem, tylko jeżdziłem po MĘSKU.
Awatar użytkownika
.wildcat.
Stały gość
Stały gość
Posty: 271
Rejestracja: ndz 29 maja, 2005 04:58
Lokalizacja: z miasta

roball pisze: widziałeś to w praktyce?
Tak u siebie. Gdzieś na dysku mam zarejestrowany przebieg. Z tymże nie interesowało mnie wtedy spalanie, więc tego nie liczyłem.
|oo|__|oo|

Wildcat

O=O---O=O
differ

Spoko, dzieki za info, jesli ktos jeszcze posiada S14 seryjne (no albo nie) to niech sie podzieli spostrzezeniem co do spalania.
Awatar użytkownika
IceMan
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 883
Rejestracja: sob 13 wrz, 2003 10:12
Lokalizacja: Szczecin

ja mam seryjne s14
latem 9,2 - 9,4 systematycznie :) Dojazdy do pracy, nie trasa ale i nie typowe ślimaczenie się po mieście. Obecnie jak się zimno to coś mi bardzo do góry skoczyło do 12 nawet i obawiam się że coś jest nie tak, ale okaże się po kolejnym tankowaniu.
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

.wildcat. pisze:
roball pisze: widziałeś to w praktyce?
Tak u siebie. Gdzieś na dysku mam zarejestrowany przebieg. Z tymże nie interesowało mnie wtedy spalanie, więc tego nie liczyłem.
chodzi mi raczej o coś co będzie pokazywało na bieżąco zużycie w funkcji czasu
np. laptop albo jakiś układ z wyświetlaczem
Awatar użytkownika
fazolx1
Stały gość
Stały gość
Posty: 281
Rejestracja: śr 06 paź, 2004 00:49
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Hello , dużo jeździłem do naszego klubowego kolegi "MICHU" , odemnie dokładnie 96km mało uczeszczaną trasą spokojnie udało mi sie 2x zrobić trase za 60zł @ 200km i cut zostało na dojazd do szkoły next day :)

czyli wychodzi 30zł na setke wtedy fuel był po 4,19 to daje około 7,0 litra na 100km:)

Ta sama trasa w pogoni za S13 "Alexa" (troche pałowania i wyprzedzania) speed około 170 hebel na zakrecie do 80 i rura znowu 160 itp , wówczas spalił mi 50zł w jedną strone ! co daje kole 12l na trasie

Jak przegoniłem moją Nyse bez oliwy i zarżnołem silnik , jechałem na trase 100km oddać go w dobre rece , na 50 kilometrze hol szlak trafił i musiałem jechać tym lewdo zywym silnikiem ostatnie 50km. wtedy spalił mi chyba z 17L/100 .

Miasto jak był dobry zawsze ponad dyche brał :(

Reasumując:
Fazola sx przed morderstwem:)

Trasa na kropelke - 7l/100
Trasa na pałe - 12l/100
Miasto Easy - 11-12l/100
Miasto Na pałe - (nie ograniczone możliwości :) )

Pozdro
Wreszcie jeździ , i to jak ;)
Awatar użytkownika
.wildcat.
Stały gość
Stały gość
Posty: 271
Rejestracja: ndz 29 maja, 2005 04:58
Lokalizacja: z miasta

roball pisze:
.wildcat. pisze:
roball pisze: widziałeś to w praktyce?
Tak u siebie. Gdzieś na dysku mam zarejestrowany przebieg. Z tymże nie interesowało mnie wtedy spalanie, więc tego nie liczyłem.
chodzi mi raczej o coś co będzie pokazywało na bieżąco zużycie w funkcji czasu
np. laptop albo jakiś układ z wyświetlaczem
Gotowego nie widziałem :)
Bede sie tym zajmował w przyszłości. Po ograniczeniu napięcia można to podłączyć do LPT-eka i napisać program w dowolnym języku. Minusem będzie ograniczona dokładność. Aby zrobić dokładnie trzebaby siakiś licznik użyć. Ale wydaje mi się, że to są groszowe sprawy. Najlepiej wypowie się jakiś elektronik.
|oo|__|oo|

Wildcat

O=O---O=O
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

eee, nie powinno być tak źle z tą dokładnością

zuzcie chwilowe powinien liczyć dokładnie
wystarczy zegar systemowy (dokładność osiągalna około 0,001 s)
opóźnienia sygnału nie są groźne - będą i przy pojawieniu się sygnału i przy jego zaniku
więc czas trwania wtrysku będzie dokładny (chyba że windows akurat zechce indeksować dyski albo cuś takiego :) )

reszta to już banał
z każdych 4 sygnałów trzeba wyliczyć godzinowe zużycie paliwa (spalanie chwilowe)
każdą próbkę uśrednić z już pobranymi i będzie zużycie średnie

jeżeli jeszcze ze złącza diagnostyczneg można wyciągnąć chwilowe obroty silnika - to już wogóle bajka :))
Awatar użytkownika
blurek
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 685
Rejestracja: śr 27 paź, 2004 14:13
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

a wlasnie co do obrotow

Podpialem do turbo timera (HKS type-1) sygnal oznaczony w rozpisce jako sygnal obrotow.
No i jest problem .. o ile wolne obroty sie zgadzaja to juz jak sie doda gazu to obrotomierz w turbo timerze pokazuje mniej wiecej 2 razy wieksze obroty.
I jeszcze jedna ciekawostka, ten sam turbo timer po podaniu mu sygnalu "predkosci" pokazuje predkosc DOKLADNIE 2 razy mniejsza. (kabelkow nie pomylilem).

Tak wiec przyszle urzadzonko do pomiaru spalania trzeba odpowiednio chyba wyskalowac.
http://www.ext.com.pl - radiolinie, teleinformatyka
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

jak się uda zrobić chwytanie jednego sygnału to dalej już będzie z górki :)))
skalowanie na kompie jest o tyle proste że zbędne
nie ma wskaźnika z bezwładnością albo elektroniki które może coś fałszować

jest program który słucha sygnału na porcie i jak tylko sygnał jest to go zliczy :))


co do turbotimera - może był ustawiony na dwucylindrówke :D

PS.
kurna chata
chyba się podpaliłem do tego pomysłu
ide poszukać specyfikacji LPT :)))
mam nadzieje że Jarkowy w swoich opisach ECU podał napięcia i natężenia jakie idą na złączu :)),
a jak nie podał to sobie sam zmierzę
Awatar użytkownika
.wildcat.
Stały gość
Stały gość
Posty: 271
Rejestracja: ndz 29 maja, 2005 04:58
Lokalizacja: z miasta

Właśnie problem jest z obsługą portu LPT w Windozie. W 2000/XP trzeba się dostawać przez sterowniki. Jak sobie napiszesz w DOSie to będzie z dokładnością czasu wykonywania pętli programu.
Masz jeden sygnał z kompa, nazywa się on INJECTOR PULSE DUTY OUTPUT. Dlatego zużycie godzinowe mnożysz przez 4 już w programie. Oczywiście możesz podpiąć się bezpośrednio pod wtryskiwacze.
|oo|__|oo|

Wildcat

O=O---O=O
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

jeśli pisać to w C/C++
dos albo linuch
żadne tam mikre szity (dos to też MS, ale jakoś mniej skażony)
ładnej grafiki nie będzie - ale to chyba najmniej ważne :)))

samo napisanie programu żeby dobrze było to nie problem
dla mnie najgorsze to zrobienie podłączenia i ewentualnego filtra dal sygnałów (jeśli są za mocne)

jak już będę miał sygnały na porcie to sobie poradzę :)))



ale OT się zrobił
fajny bo fajny
a ja dalej nie wiem co z moim spalaniem :)))
może moja nysska jest inna niż wszystkie
moment max ma wyżej to może i ekonomiczną prędkość ma wyżej :))

cały temat to moja czysta ciekawość
spalanie - z tego co piszecie - mam w normie, albo poniżej (pomimo że czasem mam cegłę na nodze :)) )
ale lubie wiedzieć co tam w garnuszkach piszczy :)))

[ Dodano: Pią Kwi 14, 06 20:28 ]
zlazłem ze spalaniem w mieście do 10L
ogólnie jazda delikatna + z rzadka demonstracja kto tu rządzi :))
laser
Stały gość
Stały gość
Posty: 246
Rejestracja: czw 23 lip, 2009 12:02

I jak tam: wyszło Ci coś z tego aparatu do pomiaru zużycia paliwa?
240sx s13
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ paliwowy”