PR, PRCSV

Wtryski, regulatory ciśnienia, pompy paliwa, przewody, filtry

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
MKx
Stały gość
Stały gość
Posty: 285
Rejestracja: czw 09 mar, 2006 11:23
Lokalizacja: Kraków

PR - według serwisówki, jego zadaniem jest utrzymywać stale poziom
ciśnienia powyżej 2,51 bara.

PRCSV - według serwisówki, jego zadaniem jest przez pierwsze 180s (Jarkowy mówi jeszcze
o 60stopniach - nie znalazłem tego w serwisówce), blokować dopływ
podciśnienia do PR, co ma skutkować w podniesieniu ciśnienia na PR.

I teraz moje wątpliwości. Jarkowy w swoim artykule pisze że Przy
PRCSV na ON (odłączone podciśnienie), ciśnienie na PR pwoinno wynieść
2,45 bara. Natomiast przy PRCSV na OFF (podciśnienie trafia do PR),
ma wynosić 1,9 bara. Kłóci się to z serwisówką i opinią moich
mechaników, którzy zgodnie twierdzą, że w żadnym razie na PR
ciśnienie nie powinno spadać moniżej 2,5 bara. - JAK TO JEST?

Podążajac za ta myślą, nasówa się moja kolejna wątpiwość - jakie
powinno być prawidłowe ciśnienie na PR, przy odłączonym podciśnieniu? Tego serwisówka niestety nie wyjaśnia.

aha i oto moje obserwacje: Troche powyżej 2,5 na PR (jakieś
2,55-2,57) przy odłączonym podciśnieniu, i minimalnie poniżej 2,5 na
PR (jakieś 2,46-2,48) przy podłączonym podciśnieniu (na ciepłym
silniku). Tyle że dopuki nie dowiem się jakie wartości powinny być
nie wiem czy mam coś zepsute, czy nie. Autko pali troszke za duzo
13,6 l/100 w mieście przy jeździe spokojnej. Ma również beznadziejną
pompe paliwa, dlatego nie poruszam kwesti ciśnienia przy obciążeniu.

p.s.: mówiąc ciśnienie "na PR", mam oczywiscie na mysli ciśnienie na
wtryskach, którym steruje PR.

[ Dodano: Wto Paź 17, 06 12:11 ]
Oki wiec sporo wątpliwości rozwiało się. Okazuje się ze mam niesprawny PRSCV, lub jakieś nieszczelności w przewodach do niego dochodzących. Po ominięciu PRCSV i wysterowaniu PR, z podciśninia/ciśnienia w kolektorze wszystko wygląda na normalne. PRzy doładowaniu 0,7 bara, cisńienie paliwa wyniosło ponad 3,2 bara itp.
To co Jarkowy napisał jak najbardziej się zgadza - na wolnych obrotach 2,51 (PR) - 0,6 (podciśńienie w kolektorze) = 1,9. Czyli wszystko furzy. Przy zamkniętym PRSCV ciśnienie 2,51 - 0,0 = 2,51 (tak powinno być).
Czyli wszystko się zgadza, wiem jak ma być - temat rozwiązany.
Wniosek - Solenoid i wężyki do wymiany, lub przczyszczenia.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ paliwowy”