EGT wskaznik wykonany w domu

ECU, chip, SMT, ECU MASter, Apexi i inne wynalazki typu: EBC, kontrole trakcji, kontrole stuku,

Moderator: Moderator

Quaki
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 17
Rejestracja: sob 02 gru, 2006 21:18
Kontakt:

Kiedys juz cos podobnego oferowalem ale obecnie jest to uklad zaprojketowany calkowicie przezemnie , a wygladal bedzie mniej wiecej tak (na razie jest wirtualny obraz plytki ktora wytrawie jutro)

Obrazek

Opis obrazka z lewej strony wejscie termopary (gniazda zabezpieczane srubka) z prawej od gory +12v, wyjscie 0-5V , wyjscie 0-2V, +5V( tej czesci finalnie chyba nie bedzie), -12V (GND) elektroniki na samej plytce nie bede opisywal ;) (bo i po co)

Troche o ukladzie montaz w wiekszosci (o ile nie w calosci w calosci ) smd ukladzik bedzie dzialal z bardzo duza dokladnoscia (mniej wiecej 3 stopni C) mozna go podlaczyc pod kazdy woltowmierz zakres 0-2V czyli przy cztero cyfrowym wyswietlaczu macie 2000mV a jako ze 1mV= 1stC to 0,5V daje nam 500stC a zapis na wyswietlaczu wyglada tak 0500
Ukladzik bedzie dzialal z kazda termopara typu K (ja posiadam jezszce kilka ktore kiedys kupilem w firmie czaki ale kazdy dostawca ktory zaoferuje dobra cene jest dobry)
Ukladzik jest zasilany z instalacji w samochodzie wiec nie ma zdanej kombinatoryki nic nie tzreba kalibrowac podlaczasz i dziala
Koszt takiego ukladu to okolo 98zl do tego dochodzi woltomierz (na allegro mozna dostac za 24zl) do tego trzeba jeszcze dokupic termopare typu "k"
Zaleta tego rozwiazania jest fakt ze zaden zegar nie daje mozliwosci podlaczenia go do swini (bez problemu na przyklad do ecumastera) lub innego urzadzenia ktore loguje parametry i ma wejscie 0-5V i rownoczesne logowanie i dzialanie jako egt w samochodzie.
Minus to brak alarmu (ale w najblizszym czasi zrobie swoj wyswietlacz do EGT do ktorego bedzie mozna podpiac do 8 tego typu urzadzonek i dla kazdego z osobna ustalic alarm)
Pozdrawiam
ps. jakby byly jakies pytania to zapraszam
ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektronika silnika”