Forest przesadzasz,
z tego co napisałeś wynika że sonda w ogóle nie jest potrzebna (bo nie daje żadnej informacji) - tymczasem ECU jakoś ją czyta...
Taki wskaźnik pokazuje czy jest bogato, biednie czy ok (3 stany) - to samo co II tryb samodiagnozy. Wg mnie lepiej mieć taką skromną informację niż żadną...
Jak pod??czyc AFR z sond???
Moderator: Moderator
co do takiego wskaznika to daje mala informacje (wiem bo kupilem auto z takim zamontowanym) jak silnik jest zimny i chodzi na ssaniu to widac to po wskazaniu bogatej mieszanki, no a pozniej widac juz tylko przeloty min/max co nic nie daje-moze tyle ze widac ze sonda jakos dziala i robi disco
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
-
- Stary Wyjadacz
- Posty: 529
- Rejestracja: pt 15 lut, 2008 13:19
- Lokalizacja: świętokrzyskie
- Kontakt:
Pojezdziłem teraz troche,ale powoli ijest takie coś,ze powyzej 2,5 tys obr diody idą w strone ubogiej mieszanki i juz sie nie pojawiają przy wyzszych obrotach,tylko jak obroty spadną ponizej 2,5 to dioda znów wraca na miejsce prawidłowej mieszanki i porusza sie po zółtym polu??Moze pod inny kabel podłączyc a nie pod czarny??Bo piszeceie ze pokazuje min/max...a u mnie ich w ogóle nie ma i nie robią disco...co to moze byc??
S13 1JZ
generalnie to jak cisniesz(przyspieszasz) to bedzie ci sie wychylac, disco sie robi na biegu jalowym bez gazu
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
-
- Stary Wyjadacz
- Posty: 529
- Rejestracja: pt 15 lut, 2008 13:19
- Lokalizacja: świętokrzyskie
- Kontakt:
Aha,no al myslałem ze bedzie stało na czerwonym lub na zielonym czyli min/max a tu nie widac ich w ogóle,no ale cóz...taki wskaznik Dzięki,pzdrszaman pisze:generalnie to jak cisniesz(przyspieszasz) to bedzie ci sie wychylac, disco sie robi na biegu jalowym bez gazu
S13 1JZ
w praktyce taki zegar pokazuje tylko tyle czy sonda działa , ale nie koniecznie czy działa prawidłowo .
Poza tym jak byś wiedział jaki sygnał daje sonda i jak zegar to uśrednia byś wiedział że po tym co pokazuje zegar wiesz tyle co nic .
Jak mi nie wierzycie to przeczytajcie na SR topic gdzie wypowiada się twórca ecumastera , który uwaga , możecie nie uwierzyć, ma większą wiedzę do roballa
Poza tym jak byś wiedział jaki sygnał daje sonda i jak zegar to uśrednia byś wiedział że po tym co pokazuje zegar wiesz tyle co nic .
Jak mi nie wierzycie to przeczytajcie na SR topic gdzie wypowiada się twórca ecumastera , który uwaga , możecie nie uwierzyć, ma większą wiedzę do roballa
- roball
- -#Moderator
- Posty: 3140
- Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
- Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki
@wiszene
Z podłączaniem ciężko coś powalić, jeżeli podepniesz kabel sygnałowy pod obwód grzałki to albo zegar się spali, albo będzie pokazywał maxa (zależy jak ma elektronikę skonstruowaną). Weź też pod uwagę że może sonda ci się kończy (np. pada grzałka) - jeżeli temp. sondy jest poniżej 600* to charakterystyka jest bardzo spłaszczona i wskazania świrują. Optymalnie by było jakbyś podpiął nistune i się przejechał - w logu będzie widać jak się zachowują napięcia.
@Forest
za chwilę przywalę ci warna za wycieczki osobiste - już mnie to nie bawi,
nie wiesz jaką mam wiedzę, więc bądź łaskaw się na jej temat nie wypowiadać - zrobiłem błąd, sprostuj go. Przy czym nie ufaj ślepo w cudze wypowiedzi bo będzie jak ze zbyt małymi panewkami.
Charakterystyka wąskopasmowej sondy jest stroma, mniej więcej taka (temp. czujnika w zakresie 600*C - 850*C):
zegar jest w stanie odczytać czy punkt jest na stromej linii, czy na płaskiej (stąd 3 stany).
W czasie pracy sondy, kiedy silnik operuje w okolicach mieszanki stechiometrycznej napięcie skacze pomiędzy ~0.3V a ~0.7V (ładnie widać to w nistune).
Dlatego, jak już pisałem, takie zegarki należy traktować jakby miały 3 diody, cała reszta to dekoracja.
PS.
jeżeli ktoś ma ochotę wiedzieć więcej nie tylko o sondach lambda ale i o innych czujnikach stosowanych w samochodach to polecam książkę:
http://www.lideria.pl/Czujniki-Mechatro ... r=159610#o
bardzo fajna do poduszki
Z podłączaniem ciężko coś powalić, jeżeli podepniesz kabel sygnałowy pod obwód grzałki to albo zegar się spali, albo będzie pokazywał maxa (zależy jak ma elektronikę skonstruowaną). Weź też pod uwagę że może sonda ci się kończy (np. pada grzałka) - jeżeli temp. sondy jest poniżej 600* to charakterystyka jest bardzo spłaszczona i wskazania świrują. Optymalnie by było jakbyś podpiął nistune i się przejechał - w logu będzie widać jak się zachowują napięcia.
@Forest
za chwilę przywalę ci warna za wycieczki osobiste - już mnie to nie bawi,
nie wiesz jaką mam wiedzę, więc bądź łaskaw się na jej temat nie wypowiadać - zrobiłem błąd, sprostuj go. Przy czym nie ufaj ślepo w cudze wypowiedzi bo będzie jak ze zbyt małymi panewkami.
Charakterystyka wąskopasmowej sondy jest stroma, mniej więcej taka (temp. czujnika w zakresie 600*C - 850*C):
zegar jest w stanie odczytać czy punkt jest na stromej linii, czy na płaskiej (stąd 3 stany).
W czasie pracy sondy, kiedy silnik operuje w okolicach mieszanki stechiometrycznej napięcie skacze pomiędzy ~0.3V a ~0.7V (ładnie widać to w nistune).
Dlatego, jak już pisałem, takie zegarki należy traktować jakby miały 3 diody, cała reszta to dekoracja.
PS.
jeżeli ktoś ma ochotę wiedzieć więcej nie tylko o sondach lambda ale i o innych czujnikach stosowanych w samochodach to polecam książkę:
http://www.lideria.pl/Czujniki-Mechatro ... r=159610#o
bardzo fajna do poduszki
Ostatnio zmieniony czw 14 sty, 2010 21:45 przez roball, łącznie zmieniany 1 raz.
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
a zombie zombie zombie...
-
- Stary Wyjadacz
- Posty: 529
- Rejestracja: pt 15 lut, 2008 13:19
- Lokalizacja: świętokrzyskie
- Kontakt:
Roball,a co to jest nistune?To jakis komp czy sonda??mam drugą sonde w drugim nissanie i wygląda na nową takze zabawie sie i podmienie sondy i wtedy sprawdze czy jest tak samo:)Dzięki za zainteresowanie tematem:)
[ Dodano: Czw 14 Sty, 2010 22:57 ]
Forest,bez urazy ale twoje posty w niczym nie pomagają(przynajmniej mi).Ktoś pyta (czyli nie wie) a Ty zamiast pomóc to cwaniakujesz i smiejesz sie ze taki wskaznik to o dupe itd(nie stac mnie na szerokopasmową)...wiec proponuje załozyc własną strone internetową www. C E N Z U R A .pl
Post był moderowany przez Roball z powodu:
zasada braku wycieczek osobisty obowiązuje wszystkich ...
[ Dodano: Czw 14 Sty, 2010 22:57 ]
Forest,bez urazy ale twoje posty w niczym nie pomagają(przynajmniej mi).Ktoś pyta (czyli nie wie) a Ty zamiast pomóc to cwaniakujesz i smiejesz sie ze taki wskaznik to o dupe itd(nie stac mnie na szerokopasmową)...wiec proponuje załozyc własną strone internetową www. C E N Z U R A .pl
Post był moderowany przez Roball z powodu:
zasada braku wycieczek osobisty obowiązuje wszystkich ...
Ostatnio zmieniony czw 14 sty, 2010 23:12 przez wiszene, łącznie zmieniany 4 razy.
S13 1JZ
- roball
- -#Moderator
- Posty: 3140
- Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
- Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki
Nistune to przerobiony oryginalny ECU, który funkcjonuje jak SA - m.in. umożliwia monitorowanie i logowanie praktycznie wszystkich parametrów które "widzi" ECU.
Jak wykręcisz starą to poczekaj aż wystygnie, podepnij do instalacji i włącz na kilka sekund zapłon (uważaj żeby nie leżała na niczym co może się stopić) - powinna być gorąca, jeśli nie będzie to 100% walnięta grzałka. Wcześniej możesz też sprawdzić czy jest napięcie we wtyczce - 12V między czarnym a czerwonym kablem.
Jak wykręcisz starą to poczekaj aż wystygnie, podepnij do instalacji i włącz na kilka sekund zapłon (uważaj żeby nie leżała na niczym co może się stopić) - powinna być gorąca, jeśli nie będzie to 100% walnięta grzałka. Wcześniej możesz też sprawdzić czy jest napięcie we wtyczce - 12V między czarnym a czerwonym kablem.
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
a zombie zombie zombie...
Niestety jest to fakt iż taki zegar to niepotrzebny wydatek...
Byś pomnożył to co wydałeś x4 i masz szerokopasmówke, a tak to oddalasz sie od niej.
Byś pomnożył to co wydałeś x4 i masz szerokopasmówke, a tak to oddalasz sie od niej.
- borimichal
- -#Moderator
- Posty: 2728
- Rejestracja: czw 29 mar, 2007 17:19
- Lokalizacja: Skoczów
i juz kolejny raz mi rece opadaja jak czytam takie bzdety.
Wiszeni Ty chyba naprawde masz zerowe pojecie i bierzesz sie za "tuning" samochodu a i czasem chcesz doradzac innym??!!
Stać Cie na zderzaki itp a nie stac Cie na szerokopasmowke??To teraz masz jeszcze mniej kasy bo kupiles gowniane swiecidelko praktycznie nic nie warte.
Wiszeni Ty chyba naprawde masz zerowe pojecie i bierzesz sie za "tuning" samochodu a i czasem chcesz doradzac innym??!!
Stać Cie na zderzaki itp a nie stac Cie na szerokopasmowke??To teraz masz jeszcze mniej kasy bo kupiles gowniane swiecidelko praktycznie nic nie warte.
hah jeszcze jakiś czas temu pytałeś mnie na gadu jak obsługiwać nistune , a auto stroiłeś po EGT bez szerokopasmowego AFR więc coś na temat twojej wiedzy wiem. Ale do rzeczy .
W praktyce :
Co może pokazać seryjna sonda poza jej uszkodzeniem , bądź uszkodzeniem układu paliwowego ? Kompletnie nic bo poniżej AFR 14,5 będzie pokazywać bogato , a powyżej 15 ubogo. Do tego potrzebny jest zegar ? i żebyś zrozumiał napisze że sama sonda nie jest zła bo do korekcji wystarcza , ale zegar do niej to zbędny nic nie mówiący gadżet.
W praktyce :
Co może pokazać seryjna sonda poza jej uszkodzeniem , bądź uszkodzeniem układu paliwowego ? Kompletnie nic bo poniżej AFR 14,5 będzie pokazywać bogato , a powyżej 15 ubogo. Do tego potrzebny jest zegar ? i żebyś zrozumiał napisze że sama sonda nie jest zła bo do korekcji wystarcza , ale zegar do niej to zbędny nic nie mówiący gadżet.
-
- Stary Wyjadacz
- Posty: 529
- Rejestracja: pt 15 lut, 2008 13:19
- Lokalizacja: świętokrzyskie
- Kontakt:
Stac mnie było kiedys...czasy sie zmieniają,a ja ciągle sie ucze,i dlatego pytam Mój błąd ze wskaznikiem i tyle..trudno.borimichal pisze:i juz kolejny raz mi rece opadaja jak czytam takie bzdety.
Wiszeni Ty chyba naprawde masz zerowe pojecie i bierzesz sie za "tuning" samochodu a i czasem chcesz doradzac innym??!!
Stać Cie na zderzaki itp a nie stac Cie na szerokopasmowke??To teraz masz jeszcze mniej kasy bo kupiles gowniane swiecidelko praktycznie nic nie warte.
S13 1JZ
- roball
- -#Moderator
- Posty: 3140
- Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
- Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki
Nikt się z wiedzą nie rodzi, a człowiek uczy się całe życie.
Dalej stroję na EGT i brak stuku, szerokopasmówka jest do dopieszczania - dziwnym trafem afr przy takim strojeniu wychodzi ok (zresztą nie bardzo ma wyjście).
Ponawiam pytanie - co takiego potrafi wyczytać ECU, czego nie może ogarnąć człowiek?
Sygnał wystarcza do prawidłowego sterowania silnikiem ale nie wystarcza do oceny czy jest biednie czy bogato?
Weź pod uwagę że nikt nie ma zamiaru stroić auta na takim wskaźniku ani odczytywać konkretnych wartości AFR.
Jednak jak ktoś już taki wskaźnik ma i pyta jak go podpiąć to wypada mu pomóc. Można też ostrzec o tym co padło w tym temacie, ale bez zbędnej napastliwości i drwin.
Dalej stroję na EGT i brak stuku, szerokopasmówka jest do dopieszczania - dziwnym trafem afr przy takim strojeniu wychodzi ok (zresztą nie bardzo ma wyjście).
uważasz że to mało istotna informacja? W pewnych sytuacjach taka wiedza może uratować silnik, prawda?Forest pisze:Co może pokazać seryjna sonda poza jej uszkodzeniem , bądź uszkodzeniem układu paliwowego ?
Zależy od kalibracji wskaźnika. Cały czas piszę że odczyty ograniczają się do 3 stanów i wg. mnie lepsze to niż nic.Forest pisze:Kompletnie nic bo poniżej AFR 14,5 będzie pokazywać bogato , a powyżej 15 ubogo.
No to sorry, ale nie zrozumiałem.Forest pisze:i żebyś zrozumiał napisze że sama sonda nie jest zła bo do korekcji wystarcza , ale zegar do niej to zbędny nic nie mówiący gadżet.
Ponawiam pytanie - co takiego potrafi wyczytać ECU, czego nie może ogarnąć człowiek?
Sygnał wystarcza do prawidłowego sterowania silnikiem ale nie wystarcza do oceny czy jest biednie czy bogato?
Weź pod uwagę że nikt nie ma zamiaru stroić auta na takim wskaźniku ani odczytywać konkretnych wartości AFR.
Jednak jak ktoś już taki wskaźnik ma i pyta jak go podpiąć to wypada mu pomóc. Można też ostrzec o tym co padło w tym temacie, ale bez zbędnej napastliwości i drwin.
Ostatnio zmieniony czw 14 sty, 2010 23:53 przez roball, łącznie zmieniany 1 raz.
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
a zombie zombie zombie...