ELO ELO ! ! !
Mam pewien pomysł co do przesuniecia u mnei togo odciecia, wiem ze w CC 1100 własnie zeby rozciagnac mape paliwa wymienialo sie kwarca.
W domu mam komputer od sunnego GTI co sie kreci do 7500 obr.min i mam zamiar z niego przelozyc kwarca do swojego ECU na ktorym silnik osiaga maksymalnie 6500 obr.min
Czy ktoś już coś takiego robił??
Przelozenie KWARCA z jednego ECU do DRUGIEGO
Moderator: Moderator
- Coobcio
- Stary Wyjadacz
- Posty: 547
- Rejestracja: śr 17 lis, 2004 19:43
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Nissan Primera 2.0 + Home Made Turbo [320KM/420Nm @ 1 bar] http://www.streetracing.pl/forum/viewto ... 88&start=0
Almera GTi Dupowóz [145KM/168Nm>>167KM/197Nm]
Najnowsze dziecko 200SX S14'96 [335KM/468Nm @ 1 bar] REANIMACJA
Almera GTi Dupowóz [145KM/168Nm>>167KM/197Nm]
Najnowsze dziecko 200SX S14'96 [335KM/468Nm @ 1 bar] REANIMACJA
- jarkowy
- Założyciel Klubu
- Posty: 1088
- Rejestracja: sob 26 lip, 2003 23:29
- Lokalizacja: Władysławowo
- Kontakt:
nie chce mi sie nawet tego tlumaczyc i prosze nie pytaj dlaczego - przyjmij za pewnik To do Bani Pomysł!! Proasze uwież mi.
GTR Sprzedany ale Avatara spobie zostawiam z sentymentu...
SKYRACING
OO\____/OO
602227141
Turbokiller
automatyka www.horyzont.co
pokoje gościnne nad morzem we władysławowwie www.impresja.co
600-961-666
SKYRACING
OO\____/OO
602227141
Turbokiller
automatyka www.horyzont.co
pokoje gościnne nad morzem we władysławowwie www.impresja.co
600-961-666
- Coobcio
- Stary Wyjadacz
- Posty: 547
- Rejestracja: śr 17 lis, 2004 19:43
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
jests na 100% przekonany ze to nie pójdzie.
Silnik na tym odpali ??
No musi być jakis sposob aby przesunąć odcine, moze aparat zaplonowy z Sunnego GTI ??
Ps. wizualnie bardzo sie roznia te GENERATORY KWARCOWE !!! (ten od riemki od Sunnego GTI)
Silnik na tym odpali ??
No musi być jakis sposob aby przesunąć odcine, moze aparat zaplonowy z Sunnego GTI ??
Ps. wizualnie bardzo sie roznia te GENERATORY KWARCOWE !!! (ten od riemki od Sunnego GTI)
Nissan Primera 2.0 + Home Made Turbo [320KM/420Nm @ 1 bar] http://www.streetracing.pl/forum/viewto ... 88&start=0
Almera GTi Dupowóz [145KM/168Nm>>167KM/197Nm]
Najnowsze dziecko 200SX S14'96 [335KM/468Nm @ 1 bar] REANIMACJA
Almera GTi Dupowóz [145KM/168Nm>>167KM/197Nm]
Najnowsze dziecko 200SX S14'96 [335KM/468Nm @ 1 bar] REANIMACJA
jak ja bym sie za cos takiego zabieral, zapomnial bym o czyms takim jak wymiana kwarca ... w CC moze to dziala ale obawiam sie ze w przypadku nissana moze sie skonczyc dziwnymi rezultatami i to raczej tymi mniej przyjemnymi...jak bys mnie sie zapytal na ile procent by to sie zle skonczylo bym powiedzial ze na 99,99999%
wiec zapomnij o wymianie kwarcy
moim zdaniem trzeba zrobic malego chiptuninga
ja czegos takiego nie robilem z autem takim jak Twoje wiec prosze o potraktowanie tego jako internetowa sciage a nie jako instrukcje
i jest to przygotowane w pare minut wiec tak abys mial tylko i wylacznie zarys tego co trzeba bylo by zrobic (moim zdaniem)
swoim aucie pogrzebalem i jak na chwile obecna jestem jedno ECU w plecy ;( ale za 100USD kupilem sobie nowe wiec bawic mozna sie dalej
potrzebne bedzie:
1. plytka do zamontowania EPROM'u z przerobionym programem
http://www.plmsdevelopments.com/daughterboards.htm
u Ciebie w ECU nie ma EPROM'u (chyba) jako samodzielny element wiec nie da sie go wylutowac i przeprogramowac
2. zrobic/kupic interface CONSULT
http://www.plmsdevelopments.com/consult_if.htm
http://www.plmsdevelopments.com/images_ ... _rev3a.pdf
bedzie to potrzebne do zgrania istniejacego programu z ECU oraz monitorowania silnika
tu tez na 100% nie jestem pewien czy CONSULT zadziala z Twoim autem (ale na 80% bedzie dzialac )
3. programator EPROM'u
4. lutownice, komputer i duuuzo checi oraz dokladnosci i stalowych nerwow
a. wpierw zgrywasz oryginalny soft ze swojego ECU
przy pomocy CONSULT'a i softu np:
http://web.utk.edu/~cjohns32/calumsult/ ... t_full.zip
b. edycja sciagnietego softu
http://www.925style.com/edittool_vb.html
mozesz zmieniac mapy paliwa/zaplonu oraz ustawienia typu max obroty itp.
wg tego co pytalem sie kolegow auto takie jak Twoje ma ECU bardzo podobne do nissana PS13/RNN14 z silnikami SR20DET (inne niz S14 SR20DET)
co prawda zastanawiam sie czy podniesienie wylacznie limitera nie skonczy sie zle.. bo Ty bedziesz mial w swoim ECU mapy do obrotow ok 6200rpm
(w moim przypadku limiter byl na 7000rpm a mapy mam do 6800 rpm). Wiec prawdopodobnie bedziesz musial przerobic mapy aby wyzsze obroty byly odpowiednio zasilane w paliwo itd..
obawiam sie ze jezeli nie masz o tym pojecia to wlasnie edycja (a nawet zbudowanie nowych map) bedzie to najbardziej uciazliwy temat do przejscia i najbardziej niebezpieczny !!!
c. nastepnie przerobiony soft nagrac na EPROM (programator EPROM'u)
d. instalacja nowej plytki (patrz punkt 1) + EPROM
e. test, odpalenie silnika, podlaczenie CONSULT'a i monitorowanie co sie dzieje
niestety w domowym zaciszu jest dosc niebezpieczne
takie rozwiazanie ma tez troche +
plytka (patrz punkt 1) pozwala na zamontowanie paru przerobionych programow i mozna je sobie przelaczac przelaczniczkiem (przy wylaczonym silniku)
mozesz sobie przerabiac dowolnie mapy jezeli bedziesz planowal np wieksze wtryskiitp...
jezeli chcesz poczytac wiecej o chiptuningu nissanow to chyba Jarkowy ma dosc spore doswiadczenie... ja znalazlem bardzo fajny opis http://www.ztechz.net/id10.html
co prawda to jest o chip tuningu auta takiego jak moje ale wyjasnia duzo co i jak...
Pomysl o REMAP'ie ECU w firmie ktora sie na tym zna bo mozesz stracic : ... zdrobwie...silnik...ECU... i moze cos jeszcze (ja tylko rozwalilem sobie ECU)
troche przydatnych linkow
http://www.zcontrol.net/downloads.asp
tu jest dosc duzo ciekawostek... co prawda raczej zajmuja sie autami takie jak moje ale duzo tez jest innych nissanow
http://www.tangentrix.com/forums/index.php
http://www.925style.com/editor_direct.html
http://www.engineers.auckland.ac.nz/~lmoo016/
wiec zapomnij o wymianie kwarcy
moim zdaniem trzeba zrobic malego chiptuninga
ja czegos takiego nie robilem z autem takim jak Twoje wiec prosze o potraktowanie tego jako internetowa sciage a nie jako instrukcje
i jest to przygotowane w pare minut wiec tak abys mial tylko i wylacznie zarys tego co trzeba bylo by zrobic (moim zdaniem)
swoim aucie pogrzebalem i jak na chwile obecna jestem jedno ECU w plecy ;( ale za 100USD kupilem sobie nowe wiec bawic mozna sie dalej
potrzebne bedzie:
1. plytka do zamontowania EPROM'u z przerobionym programem
http://www.plmsdevelopments.com/daughterboards.htm
u Ciebie w ECU nie ma EPROM'u (chyba) jako samodzielny element wiec nie da sie go wylutowac i przeprogramowac
2. zrobic/kupic interface CONSULT
http://www.plmsdevelopments.com/consult_if.htm
http://www.plmsdevelopments.com/images_ ... _rev3a.pdf
bedzie to potrzebne do zgrania istniejacego programu z ECU oraz monitorowania silnika
tu tez na 100% nie jestem pewien czy CONSULT zadziala z Twoim autem (ale na 80% bedzie dzialac )
3. programator EPROM'u
4. lutownice, komputer i duuuzo checi oraz dokladnosci i stalowych nerwow
a. wpierw zgrywasz oryginalny soft ze swojego ECU
przy pomocy CONSULT'a i softu np:
http://web.utk.edu/~cjohns32/calumsult/ ... t_full.zip
b. edycja sciagnietego softu
http://www.925style.com/edittool_vb.html
mozesz zmieniac mapy paliwa/zaplonu oraz ustawienia typu max obroty itp.
wg tego co pytalem sie kolegow auto takie jak Twoje ma ECU bardzo podobne do nissana PS13/RNN14 z silnikami SR20DET (inne niz S14 SR20DET)
co prawda zastanawiam sie czy podniesienie wylacznie limitera nie skonczy sie zle.. bo Ty bedziesz mial w swoim ECU mapy do obrotow ok 6200rpm
(w moim przypadku limiter byl na 7000rpm a mapy mam do 6800 rpm). Wiec prawdopodobnie bedziesz musial przerobic mapy aby wyzsze obroty byly odpowiednio zasilane w paliwo itd..
obawiam sie ze jezeli nie masz o tym pojecia to wlasnie edycja (a nawet zbudowanie nowych map) bedzie to najbardziej uciazliwy temat do przejscia i najbardziej niebezpieczny !!!
c. nastepnie przerobiony soft nagrac na EPROM (programator EPROM'u)
d. instalacja nowej plytki (patrz punkt 1) + EPROM
e. test, odpalenie silnika, podlaczenie CONSULT'a i monitorowanie co sie dzieje
niestety w domowym zaciszu jest dosc niebezpieczne
takie rozwiazanie ma tez troche +
plytka (patrz punkt 1) pozwala na zamontowanie paru przerobionych programow i mozna je sobie przelaczac przelaczniczkiem (przy wylaczonym silniku)
mozesz sobie przerabiac dowolnie mapy jezeli bedziesz planowal np wieksze wtryskiitp...
jezeli chcesz poczytac wiecej o chiptuningu nissanow to chyba Jarkowy ma dosc spore doswiadczenie... ja znalazlem bardzo fajny opis http://www.ztechz.net/id10.html
co prawda to jest o chip tuningu auta takiego jak moje ale wyjasnia duzo co i jak...
Pomysl o REMAP'ie ECU w firmie ktora sie na tym zna bo mozesz stracic : ... zdrobwie...silnik...ECU... i moze cos jeszcze (ja tylko rozwalilem sobie ECU)
troche przydatnych linkow
http://www.zcontrol.net/downloads.asp
tu jest dosc duzo ciekawostek... co prawda raczej zajmuja sie autami takie jak moje ale duzo tez jest innych nissanow
http://www.tangentrix.com/forums/index.php
http://www.925style.com/editor_direct.html
http://www.engineers.auckland.ac.nz/~lmoo016/
- Coobcio
- Stary Wyjadacz
- Posty: 547
- Rejestracja: śr 17 lis, 2004 19:43
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Slicznie dzikuje za rady materjal fest ! ! !
PS. j chailbym takze podizkować JArkowemu za powiedzinie gdzie trzeba bylo wmontować opornika 2KOmy oto wykres z opornikiem i bez niego:
PS. j chailbym takze podizkować JArkowemu za powiedzinie gdzie trzeba bylo wmontować opornika 2KOmy oto wykres z opornikiem i bez niego:
Nissan Primera 2.0 + Home Made Turbo [320KM/420Nm @ 1 bar] http://www.streetracing.pl/forum/viewto ... 88&start=0
Almera GTi Dupowóz [145KM/168Nm>>167KM/197Nm]
Najnowsze dziecko 200SX S14'96 [335KM/468Nm @ 1 bar] REANIMACJA
Almera GTi Dupowóz [145KM/168Nm>>167KM/197Nm]
Najnowsze dziecko 200SX S14'96 [335KM/468Nm @ 1 bar] REANIMACJA
- Coobcio
- Stary Wyjadacz
- Posty: 547
- Rejestracja: śr 17 lis, 2004 19:43
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Temt stary ale odgrzebany w zwiazku z tym ze nie potrafilem rpzesunąc odciecia to postanowilem zalozyc trubo koszta te same
Nissan Primera 2.0 + Home Made Turbo [320KM/420Nm @ 1 bar] http://www.streetracing.pl/forum/viewto ... 88&start=0
Almera GTi Dupowóz [145KM/168Nm>>167KM/197Nm]
Najnowsze dziecko 200SX S14'96 [335KM/468Nm @ 1 bar] REANIMACJA
Almera GTi Dupowóz [145KM/168Nm>>167KM/197Nm]
Najnowsze dziecko 200SX S14'96 [335KM/468Nm @ 1 bar] REANIMACJA