Megasquirt - Co o tym możecie napisać??

ECU, chip, SMT, ECU MASter, Apexi i inne wynalazki typu: EBC, kontrole trakcji, kontrole stuku,

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
djlasior
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 168
Rejestracja: pt 23 lip, 2010 18:04
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Kontakt:

Ostatnio zmieniony wt 12 cze, 2012 17:26 przez djlasior, łącznie zmieniany 1 raz.
stefan370
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 46
Rejestracja: czw 08 lip, 2010 11:22
Lokalizacja: Wrocław

po zdięciach wydaje mi się, że jest to jakiś układ elektoniczny Heee, a poza tym to według opisu to zarombiscie-uniwersalne urządzenie ale ktoś to musi kupić coby wypróbować i dać opinie, tyko ta cena!
kamil 240
Stały gość
Stały gość
Posty: 259
Rejestracja: wt 11 gru, 2007 18:46
Lokalizacja: z grubej rury 2,5cala

towar jednego z uzytkownikow tk. cichy-cichy
brrupsz
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 53
Rejestracja: śr 08 paź, 2008 10:26
Lokalizacja: Pozna?
Kontakt:

Komp standalone.
Awatar użytkownika
ige
Postojebca
Postojebca
Posty: 1208
Rejestracja: wt 29 lip, 2008 20:55
Lokalizacja: zg

megasquirt uzywa masa ludzi - normalny komp standalone tyle ze z softem open source i czesto czesc hardware w postaci diy

na kilku w polskich forach sa obszerne tematy o roznych wersjach megasquirta
BMW E60 M5 [507KM/520Nm] & BMW E60 545i M-Sport [333KM/450Nm] & JEEP GRAND CHEROKEE ZJ 5.9L V8 Limited LX - LA 5"/33" [242KM/468Nm].
Było: S13 CA@260KM, S13 USDM@SR, S13@SR20DET: GT2876R, Arias, Eagle, Tomei, Apexi, ISC, Work, Takata, Spal...@350KM
Awatar użytkownika
Binio_
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 4685
Rejestracja: wt 30 maja, 2006 01:19
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

stefan370 pisze:tyko ta cena!
Jak na StandAlona to bardzo niska cena :)
Awatar użytkownika
erison
Postojebca
Postojebca
Posty: 1619
Rejestracja: śr 06 sie, 2008 21:42
Lokalizacja: Bydgoszcz

A sprzedaje tego standa użytkownik Cichy-cichy od nas z forum :mrgreen:
badyllek1993
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 30
Rejestracja: pt 25 lut, 2011 19:06
Lokalizacja: tomaszow

Jak masz pieniążki to kupuj! Nie pożałujesz. Fajna sprawa takim komputerkiem.:)
http://www.PolskiMechanik.pl - Społecznościowy Portal Motoryzacyjny
cichy-cichy
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 47
Rejestracja: wt 22 lip, 2008 20:50
Lokalizacja: Lublin

Dopiero teraz zauważyłem ten wątek. Jak koledzy piszą wyżej, to moja aukcja. Co do Megasquirta, to serdecznie polecam, bo to pięknie działający sterownik, tani, szczególnie, że cały osprzęt można wyrwać ze złomu, oferuję nieskończoną ilość możliwości, łącznie z regulacja doładowania i sterowaniem podtlenkiem azotu. Dodatkowo pozwala na diagnostyke całego osprzętu, więc odpada zgadywanka typu: "chyba sie tps zepsuł", bo na PC można pokazać sygnały wszystkich urządzeń podłączonych do MSa, dzieki czemu można ocenic, czy np. ten TPS jest sprawny czy nie.
Kod MSa jest napisany w języku C, który jest dostępny dla wszystkich i można go mydyfikować.
Jeśli macie jakieś pytania, to śmialo piszcie.
Ostatnio zmieniony sob 26 lut, 2011 13:47 przez cichy-cichy, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Neo2005
Sponsor
Sponsor
Posty: 918
Rejestracja: czw 08 maja, 2008 15:05
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

cichy-cichy pisze:Dopiero teraz zauważyłem ten wątek. Jak koledzy piszą wyżej, to moja aukcja. Co do Megasquirta, to serdecznie polecam, bo to pięknie działający sterownik, tani, szczególnie, że cały osprzęt można wyrwać ze złomu, oferuję nieskończoną ilość możliwości, łącznie z regulacja doładowania i sterowaniem podtlenkiem azotu. Dodatkowo pozwala na diagnostyke całego osprzętu, więc odpada zgadywanka typu: "chyba sie tps zepsuł", bo na PC można pokazać sygnały wszystkich urządzeń podłączonych do MSa, dzieki czemu można ocenic, czy np. ten TPS jest sprawny czy nie.
Kod MSa jest napisany w języku C, który jest dostępny dla wszystkich i można go mydyfikować.
Jeśli macie jakieś pytania, to śmialo piszcie.
To vs nistune - co by było lepsze?
Części tuningowe bovy, naby, pasy szelkowe, wskazniki, turbo timery,stozki, kierownice i wiele wiele innych - zawsze w dobrych cenach !!! 505-205-558

Lista części: http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=14275251

My project s13 http://forum.turbokillers.com/tematy23/ ... vt9286.htm
Awatar użytkownika
ige
Postojebca
Postojebca
Posty: 1208
Rejestracja: wt 29 lip, 2008 20:55
Lokalizacja: zg

Zalezy co chcesz tym robic i w jakim stopniu ingerowac w cala motorownie.

Przedewszystkim MS to nie jest komputer dedykowany ktory podlaczasz i dziala...

Zamontowanie MS to juz calkiem niezla rzezba bo trzeba zrobic wiazke praktycznie od podstaw, wydaje mi sie ze seryjny czujnik polozenia walu nissana CAS raczej nie podjedzie i trzeba robic custom. Nie widzialem tez zeby ludzie wykorzystywali seryjne 4 cewki tylko zmieniaja na jedna cewke z rozdzielaczem do MS. Do tego pewnie jeszcze duzo innych <font class="red">PIP</font>. Kolejna bardzo wazna rzecz do MS trzeba napisac wszystkie mapy od 0!

W wypadku nissana IMO w wiekszosci przypadkow MS to zbedna robota bo nistune daje nam dokladnie to samo a trudnosc w instalacji, konfiguracji roznego typu komplikacji jest bez porownania mniejsza.
Ostatnio zmieniony pn 28 lut, 2011 19:19 przez ige, łącznie zmieniany 1 raz.
BMW E60 M5 [507KM/520Nm] & BMW E60 545i M-Sport [333KM/450Nm] & JEEP GRAND CHEROKEE ZJ 5.9L V8 Limited LX - LA 5"/33" [242KM/468Nm].
Było: S13 CA@260KM, S13 USDM@SR, S13@SR20DET: GT2876R, Arias, Eagle, Tomei, Apexi, ISC, Work, Takata, Spal...@350KM
cichy-cichy
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 47
Rejestracja: wt 22 lip, 2008 20:50
Lokalizacja: Lublin

ige pisze:Zalezy co chcesz tym robic i w jakim stopniu ingerowac w cala motorownie.

Przedewszystkim MS to nie jest komputer dedykowany ktory podlaczasz i dziala...

Zamontowanie MS to juz calkiem niezla rzezba bo trzeba zrobic wiazke praktycznie od podstaw, wydaje mi sie ze seryjny czujnik polozenia walu nissana CAS raczej nie podjedzie i trzeba robic custom. Nie widzialem tez zeby ludzie wykorzystywali seryjne 4 cewki tylko zmieniaja na jedna cewke z rozdzielaczem do MS. Do tego pewnie jeszcze duzo innych PIP. Kolejna bardzo wazna rzecz do MS trzeba napisac wszystkie mapy od 0!

W wypadku nissana IMO w wiekszosci przypadkow MS to zbedna robota bo nistune daje nam dokladnie to samo a trudnosc w instalacji, konfiguracji roznego typu komplikacji jest bez porownania mniejsza.
Ciężko jest porównać MSa do nistune. Megasquirt to komputer standalone.
Nistune jest duzo prostszy w obsłudze niz Megasquirt. Tutaj kończą się zalety Nistune. :?
W megasquircie mapy pisze sie od zera(paliwo, zaplon), wiazke trzeba zrobic, ale mozna wykorzystac stara i zrobic przejsciowke przy wtyczce do kompa: stary komp-Megasquirt. Dzieki temu np. w przypadku sprzedazy wpinamy starego kompa i nara. Zostaje nam megasquirt, ktorego mozna uruchomic w dowolnym silniku. W przypadku nistune niestety nie jest tak pieknie :(
Megasquirt pracuje czujniku podciśnienia MAP, czego Nistune nie obsługuje. W przypadku MSa odpada koszt drogiego przepływomierza od 300zx Z32.
Dalej: Boost Control, Nitro, wtrysk wody, dowolne układy zapłonu, obsługa większości wieńców dla odczytu obrotów, czuników, datalogging(MS3), dowolne wtryskiwacze, i tak można wymieniać bez końca.
Koszty:
Megasquirt 400$(wystarczający do wysłania rakiety na księżyc 8) ) Nistune 420$(najtansza wersja ze strony producenta)

Wszelkie upgrady:
np. Kontrola doładowania
Megasquirt 50$ Nistune: brak obsługi->trzeba zapłacić za drogie urządzenie i nie jest to 50$ ani nawet jego dwukrotność :cry:

Podsumowując:
Nistune - prosty urządzenie P&P z minimalna liczbą funkcji

Megasquirt - nieograniczony sterownik Standalone
Awatar użytkownika
ige
Postojebca
Postojebca
Posty: 1208
Rejestracja: wt 29 lip, 2008 20:55
Lokalizacja: zg

Nistune to rowniez komputer stand alone tylko z funkcjami ograniczonymi do mozliwosci seryjnego komputera. Co z tego ze odpada koszt wiekszego MAF'a nissana skoro do MS trzeba kupic MAP i dorobic custom wieniec zebaty na kolo pasowe do odczytu obrotow i czy MS obsluzy seryjny nissanowski PT z kompletem 4 cewek? Czy tez trzeba rzezbic custom?

Jasne sterowanie nitro, wtryskiem wody, zaworkiem do boost controlera to fajne bajery ale ilu osoba to faktycznie jest potrzebne ? do typowych dla sx setapow?

Same funkcje sterowania zaplonem/paliwem sa takie same i niema co tu robic z MS urzadzenia rodem z NASA.
BMW E60 M5 [507KM/520Nm] & BMW E60 545i M-Sport [333KM/450Nm] & JEEP GRAND CHEROKEE ZJ 5.9L V8 Limited LX - LA 5"/33" [242KM/468Nm].
Było: S13 CA@260KM, S13 USDM@SR, S13@SR20DET: GT2876R, Arias, Eagle, Tomei, Apexi, ISC, Work, Takata, Spal...@350KM
cichy-cichy
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 47
Rejestracja: wt 22 lip, 2008 20:50
Lokalizacja: Lublin

ige pisze:Nistune to rowniez komputer stand alone tylko z funkcjami ograniczonymi do mozliwosci seryjnego komputera. Co z tego ze odpada koszt wiekszego MAF'a nissana skoro do MS trzeba kupic MAP i dorobic custom wieniec zebaty na kolo pasowe do odczytu obrotow i czy MS obsluzy seryjny nissanowski PT z kompletem 4 cewek? Czy tez trzeba rzezbic custom?
W Megasquircie w cenie sterownika jest mapsensor(do 21psi~1.44bara). Zawsze można wymienić go na większy 2.5bara, albo 4 bary.
Odnosnie zaplonu najprosciej jest zalozyc zestaw z modułem zapłonowym(Ford Edis) z wieńcem 36-1.
ige pisze: Jasne sterowanie nitro, wtryskiem wody, zaworkiem do boost controlera to fajne bajery ale ilu osoba to faktycznie jest potrzebne ? do typowych dla sx setapow?
Przedstawiłem kilka z funkcji MSa żeby mniej wiecej zoobrazować jego możliwości i tym samym odpowiedzieć na pytanie kolegi Neo2005. Przyszłemu użytkownikowi pozostaje dokonanie wyboru.
ige pisze: Same funkcje sterowania zaplonem/paliwem sa takie same i niema co tu robic z MS urzadzenia rodem z NASA.
Masz racje w Nasa z pewnością korzystają z bardziej zaawansowanych urządzeń. ;)
Awatar użytkownika
steveo
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 126
Rejestracja: czw 16 wrz, 2010 13:56
Lokalizacja: wwa

W starszych projektach z MS były robione konwersje na jedną cewkę przez to,że stare MSy mają 2 wyjścia na cewki.No i nie jestem pewien czy i tak nie trzeba dorabiać coś ala CAS disc.Generalnie przejście na wasted spark jest wszędzie chwalone,lepiej się wkręca itp.
A mapy można sobie ściągnąc z forum megasquirta.

Komputer fajny,ale w przypadku Nissana i ca18 wg mnie Ecumaster 3 jest najrozsądniejszym wyjściem.Można od razu zrobić konwersję na map sensor.

Aha i jeszcze taka opcja,jako ,że megasquirt nie jest raczej oemowej jakości szczerze wątpie żeby był równie niezawodny co seryjny ecu.Np. pierdnie jakiś tranzystor i fura stoi.Naprawi to byle jaki elektronik,ale wkurw zostaje.
Tutaj przykład fury zbudowanej za ilość $$$ wyrażoną w xxx xxx i jest seryjny ecu z Saaba!! :o
http://www.motoiq.com/magazine_articles/articletype/articleview/articleid/1788/pageid/2563/block-buster-inside-ken-blocks-monster-gymkhana-killer.aspx
pozdro
ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektronika silnika”