Megasquirt - Co o tym możecie napisać??
Moderator: Moderator
po zdięciach wydaje mi się, że jest to jakiś układ elektoniczny Heee, a poza tym to według opisu to zarombiscie-uniwersalne urządzenie ale ktoś to musi kupić coby wypróbować i dać opinie, tyko ta cena!
Komp standalone.
megasquirt uzywa masa ludzi - normalny komp standalone tyle ze z softem open source i czesto czesc hardware w postaci diy
na kilku w polskich forach sa obszerne tematy o roznych wersjach megasquirta
na kilku w polskich forach sa obszerne tematy o roznych wersjach megasquirta
BMW E60 M5 [507KM/520Nm] & BMW E60 545i M-Sport [333KM/450Nm] & JEEP GRAND CHEROKEE ZJ 5.9L V8 Limited LX - LA 5"/33" [242KM/468Nm].
Było: S13 CA@260KM, S13 USDM@SR, S13@SR20DET: GT2876R, Arias, Eagle, Tomei, Apexi, ISC, Work, Takata, Spal...@350KM
Było: S13 CA@260KM, S13 USDM@SR, S13@SR20DET: GT2876R, Arias, Eagle, Tomei, Apexi, ISC, Work, Takata, Spal...@350KM
Jak na StandAlona to bardzo niska cenastefan370 pisze:tyko ta cena!
A sprzedaje tego standa użytkownik Cichy-cichy od nas z forum
-
- Proszę nie bić nowego
- Posty: 30
- Rejestracja: pt 25 lut, 2011 19:06
- Lokalizacja: tomaszow
Jak masz pieniążki to kupuj! Nie pożałujesz. Fajna sprawa takim komputerkiem.
http://www.PolskiMechanik.pl - Społecznościowy Portal Motoryzacyjny
-
- Proszę nie bić nowego
- Posty: 47
- Rejestracja: wt 22 lip, 2008 20:50
- Lokalizacja: Lublin
Dopiero teraz zauważyłem ten wątek. Jak koledzy piszą wyżej, to moja aukcja. Co do Megasquirta, to serdecznie polecam, bo to pięknie działający sterownik, tani, szczególnie, że cały osprzęt można wyrwać ze złomu, oferuję nieskończoną ilość możliwości, łącznie z regulacja doładowania i sterowaniem podtlenkiem azotu. Dodatkowo pozwala na diagnostyke całego osprzętu, więc odpada zgadywanka typu: "chyba sie tps zepsuł", bo na PC można pokazać sygnały wszystkich urządzeń podłączonych do MSa, dzieki czemu można ocenic, czy np. ten TPS jest sprawny czy nie.
Kod MSa jest napisany w języku C, który jest dostępny dla wszystkich i można go mydyfikować.
Jeśli macie jakieś pytania, to śmialo piszcie.
Kod MSa jest napisany w języku C, który jest dostępny dla wszystkich i można go mydyfikować.
Jeśli macie jakieś pytania, to śmialo piszcie.
Ostatnio zmieniony sob 26 lut, 2011 13:47 przez cichy-cichy, łącznie zmieniany 1 raz.
To vs nistune - co by było lepsze?cichy-cichy pisze:Dopiero teraz zauważyłem ten wątek. Jak koledzy piszą wyżej, to moja aukcja. Co do Megasquirta, to serdecznie polecam, bo to pięknie działający sterownik, tani, szczególnie, że cały osprzęt można wyrwać ze złomu, oferuję nieskończoną ilość możliwości, łącznie z regulacja doładowania i sterowaniem podtlenkiem azotu. Dodatkowo pozwala na diagnostyke całego osprzętu, więc odpada zgadywanka typu: "chyba sie tps zepsuł", bo na PC można pokazać sygnały wszystkich urządzeń podłączonych do MSa, dzieki czemu można ocenic, czy np. ten TPS jest sprawny czy nie.
Kod MSa jest napisany w języku C, który jest dostępny dla wszystkich i można go mydyfikować.
Jeśli macie jakieś pytania, to śmialo piszcie.
Części tuningowe bovy, naby, pasy szelkowe, wskazniki, turbo timery,stozki, kierownice i wiele wiele innych - zawsze w dobrych cenach !!! 505-205-558
Lista części: http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=14275251
My project s13 http://forum.turbokillers.com/tematy23/ ... vt9286.htm
Lista części: http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=14275251
My project s13 http://forum.turbokillers.com/tematy23/ ... vt9286.htm
Zalezy co chcesz tym robic i w jakim stopniu ingerowac w cala motorownie.
Przedewszystkim MS to nie jest komputer dedykowany ktory podlaczasz i dziala...
Zamontowanie MS to juz calkiem niezla rzezba bo trzeba zrobic wiazke praktycznie od podstaw, wydaje mi sie ze seryjny czujnik polozenia walu nissana CAS raczej nie podjedzie i trzeba robic custom. Nie widzialem tez zeby ludzie wykorzystywali seryjne 4 cewki tylko zmieniaja na jedna cewke z rozdzielaczem do MS. Do tego pewnie jeszcze duzo innych <font class="red">PIP</font>. Kolejna bardzo wazna rzecz do MS trzeba napisac wszystkie mapy od 0!
W wypadku nissana IMO w wiekszosci przypadkow MS to zbedna robota bo nistune daje nam dokladnie to samo a trudnosc w instalacji, konfiguracji roznego typu komplikacji jest bez porownania mniejsza.
Przedewszystkim MS to nie jest komputer dedykowany ktory podlaczasz i dziala...
Zamontowanie MS to juz calkiem niezla rzezba bo trzeba zrobic wiazke praktycznie od podstaw, wydaje mi sie ze seryjny czujnik polozenia walu nissana CAS raczej nie podjedzie i trzeba robic custom. Nie widzialem tez zeby ludzie wykorzystywali seryjne 4 cewki tylko zmieniaja na jedna cewke z rozdzielaczem do MS. Do tego pewnie jeszcze duzo innych <font class="red">PIP</font>. Kolejna bardzo wazna rzecz do MS trzeba napisac wszystkie mapy od 0!
W wypadku nissana IMO w wiekszosci przypadkow MS to zbedna robota bo nistune daje nam dokladnie to samo a trudnosc w instalacji, konfiguracji roznego typu komplikacji jest bez porownania mniejsza.
Ostatnio zmieniony pn 28 lut, 2011 19:19 przez ige, łącznie zmieniany 1 raz.
BMW E60 M5 [507KM/520Nm] & BMW E60 545i M-Sport [333KM/450Nm] & JEEP GRAND CHEROKEE ZJ 5.9L V8 Limited LX - LA 5"/33" [242KM/468Nm].
Było: S13 CA@260KM, S13 USDM@SR, S13@SR20DET: GT2876R, Arias, Eagle, Tomei, Apexi, ISC, Work, Takata, Spal...@350KM
Było: S13 CA@260KM, S13 USDM@SR, S13@SR20DET: GT2876R, Arias, Eagle, Tomei, Apexi, ISC, Work, Takata, Spal...@350KM
-
- Proszę nie bić nowego
- Posty: 47
- Rejestracja: wt 22 lip, 2008 20:50
- Lokalizacja: Lublin
Ciężko jest porównać MSa do nistune. Megasquirt to komputer standalone.ige pisze:Zalezy co chcesz tym robic i w jakim stopniu ingerowac w cala motorownie.
Przedewszystkim MS to nie jest komputer dedykowany ktory podlaczasz i dziala...
Zamontowanie MS to juz calkiem niezla rzezba bo trzeba zrobic wiazke praktycznie od podstaw, wydaje mi sie ze seryjny czujnik polozenia walu nissana CAS raczej nie podjedzie i trzeba robic custom. Nie widzialem tez zeby ludzie wykorzystywali seryjne 4 cewki tylko zmieniaja na jedna cewke z rozdzielaczem do MS. Do tego pewnie jeszcze duzo innych PIP. Kolejna bardzo wazna rzecz do MS trzeba napisac wszystkie mapy od 0!
W wypadku nissana IMO w wiekszosci przypadkow MS to zbedna robota bo nistune daje nam dokladnie to samo a trudnosc w instalacji, konfiguracji roznego typu komplikacji jest bez porownania mniejsza.
Nistune jest duzo prostszy w obsłudze niz Megasquirt. Tutaj kończą się zalety Nistune.
W megasquircie mapy pisze sie od zera(paliwo, zaplon), wiazke trzeba zrobic, ale mozna wykorzystac stara i zrobic przejsciowke przy wtyczce do kompa: stary komp-Megasquirt. Dzieki temu np. w przypadku sprzedazy wpinamy starego kompa i nara. Zostaje nam megasquirt, ktorego mozna uruchomic w dowolnym silniku. W przypadku nistune niestety nie jest tak pieknie
Megasquirt pracuje czujniku podciśnienia MAP, czego Nistune nie obsługuje. W przypadku MSa odpada koszt drogiego przepływomierza od 300zx Z32.
Dalej: Boost Control, Nitro, wtrysk wody, dowolne układy zapłonu, obsługa większości wieńców dla odczytu obrotów, czuników, datalogging(MS3), dowolne wtryskiwacze, i tak można wymieniać bez końca.
Koszty:
Megasquirt 400$(wystarczający do wysłania rakiety na księżyc ) Nistune 420$(najtansza wersja ze strony producenta)
Wszelkie upgrady:
np. Kontrola doładowania
Megasquirt 50$ Nistune: brak obsługi->trzeba zapłacić za drogie urządzenie i nie jest to 50$ ani nawet jego dwukrotność
Podsumowując:
Nistune - prosty urządzenie P&P z minimalna liczbą funkcji
Megasquirt - nieograniczony sterownik Standalone
Nistune to rowniez komputer stand alone tylko z funkcjami ograniczonymi do mozliwosci seryjnego komputera. Co z tego ze odpada koszt wiekszego MAF'a nissana skoro do MS trzeba kupic MAP i dorobic custom wieniec zebaty na kolo pasowe do odczytu obrotow i czy MS obsluzy seryjny nissanowski PT z kompletem 4 cewek? Czy tez trzeba rzezbic custom?
Jasne sterowanie nitro, wtryskiem wody, zaworkiem do boost controlera to fajne bajery ale ilu osoba to faktycznie jest potrzebne ? do typowych dla sx setapow?
Same funkcje sterowania zaplonem/paliwem sa takie same i niema co tu robic z MS urzadzenia rodem z NASA.
Jasne sterowanie nitro, wtryskiem wody, zaworkiem do boost controlera to fajne bajery ale ilu osoba to faktycznie jest potrzebne ? do typowych dla sx setapow?
Same funkcje sterowania zaplonem/paliwem sa takie same i niema co tu robic z MS urzadzenia rodem z NASA.
BMW E60 M5 [507KM/520Nm] & BMW E60 545i M-Sport [333KM/450Nm] & JEEP GRAND CHEROKEE ZJ 5.9L V8 Limited LX - LA 5"/33" [242KM/468Nm].
Było: S13 CA@260KM, S13 USDM@SR, S13@SR20DET: GT2876R, Arias, Eagle, Tomei, Apexi, ISC, Work, Takata, Spal...@350KM
Było: S13 CA@260KM, S13 USDM@SR, S13@SR20DET: GT2876R, Arias, Eagle, Tomei, Apexi, ISC, Work, Takata, Spal...@350KM
-
- Proszę nie bić nowego
- Posty: 47
- Rejestracja: wt 22 lip, 2008 20:50
- Lokalizacja: Lublin
W Megasquircie w cenie sterownika jest mapsensor(do 21psi~1.44bara). Zawsze można wymienić go na większy 2.5bara, albo 4 bary.ige pisze:Nistune to rowniez komputer stand alone tylko z funkcjami ograniczonymi do mozliwosci seryjnego komputera. Co z tego ze odpada koszt wiekszego MAF'a nissana skoro do MS trzeba kupic MAP i dorobic custom wieniec zebaty na kolo pasowe do odczytu obrotow i czy MS obsluzy seryjny nissanowski PT z kompletem 4 cewek? Czy tez trzeba rzezbic custom?
Odnosnie zaplonu najprosciej jest zalozyc zestaw z modułem zapłonowym(Ford Edis) z wieńcem 36-1.
Przedstawiłem kilka z funkcji MSa żeby mniej wiecej zoobrazować jego możliwości i tym samym odpowiedzieć na pytanie kolegi Neo2005. Przyszłemu użytkownikowi pozostaje dokonanie wyboru.ige pisze: Jasne sterowanie nitro, wtryskiem wody, zaworkiem do boost controlera to fajne bajery ale ilu osoba to faktycznie jest potrzebne ? do typowych dla sx setapow?
Masz racje w Nasa z pewnością korzystają z bardziej zaawansowanych urządzeń.ige pisze: Same funkcje sterowania zaplonem/paliwem sa takie same i niema co tu robic z MS urzadzenia rodem z NASA.
W starszych projektach z MS były robione konwersje na jedną cewkę przez to,że stare MSy mają 2 wyjścia na cewki.No i nie jestem pewien czy i tak nie trzeba dorabiać coś ala CAS disc.Generalnie przejście na wasted spark jest wszędzie chwalone,lepiej się wkręca itp.
A mapy można sobie ściągnąc z forum megasquirta.
Komputer fajny,ale w przypadku Nissana i ca18 wg mnie Ecumaster 3 jest najrozsądniejszym wyjściem.Można od razu zrobić konwersję na map sensor.
Aha i jeszcze taka opcja,jako ,że megasquirt nie jest raczej oemowej jakości szczerze wątpie żeby był równie niezawodny co seryjny ecu.Np. pierdnie jakiś tranzystor i fura stoi.Naprawi to byle jaki elektronik,ale wkurw zostaje.
Tutaj przykład fury zbudowanej za ilość $$$ wyrażoną w xxx xxx i jest seryjny ecu z Saaba!!
http://www.motoiq.com/magazine_articles/articletype/articleview/articleid/1788/pageid/2563/block-buster-inside-ken-blocks-monster-gymkhana-killer.aspx
A mapy można sobie ściągnąc z forum megasquirta.
Komputer fajny,ale w przypadku Nissana i ca18 wg mnie Ecumaster 3 jest najrozsądniejszym wyjściem.Można od razu zrobić konwersję na map sensor.
Aha i jeszcze taka opcja,jako ,że megasquirt nie jest raczej oemowej jakości szczerze wątpie żeby był równie niezawodny co seryjny ecu.Np. pierdnie jakiś tranzystor i fura stoi.Naprawi to byle jaki elektronik,ale wkurw zostaje.
Tutaj przykład fury zbudowanej za ilość $$$ wyrażoną w xxx xxx i jest seryjny ecu z Saaba!!
http://www.motoiq.com/magazine_articles/articletype/articleview/articleid/1788/pageid/2563/block-buster-inside-ken-blocks-monster-gymkhana-killer.aspx
pozdro