Walka z TPS

ECU, chip, SMT, ECU MASter, Apexi i inne wynalazki typu: EBC, kontrole trakcji, kontrole stuku,

Moderator: Moderator

PiotrekŁDZ
Prime Druciarz
Posty: 1598
Rejestracja: sob 18 kwie, 2009 19:47
Lokalizacja: Łódź

Mam taki problem, padł mi tps(auto przerywało po odłączeniu jechało równo) naszczęście miałem nowy. Zakładamy, regulujemy i teraz zonk.
Serwisówka podaje(u mnei s.156) że na zamkniętej przepustnicy ppowinien być 1 Kom a na otwrtek maks. 9km. Niestety jeśli na zamkniętej ustawie 1 to na otwartej mam tylko ~8.5, a jeśli na otwartej ustawie 9 to na zamkniętej mam ~1.3.

Na pierwszej opcji auto przerywa i wali w wydech przy około 2-3tys przy drugiej gasną wolne i auto lekko przerywa przy ok.5 tys.

Kiedy przy jakich wartościach ecu widzi zamkniętą przepustnicę a przy jakich maks. otwartą w praktyce?

Wygląda to tak jakby tps miał inny zakres niż moja przepustnica:? Jak to u was wyglądało? Może ten tps co go mam też jest nie do końca sprawny(stary wogole nei miał przejścia, martwy).

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

Nowy nowy, czy nowy stary? Jeśli nowy oryginał to swoje poleżał - mógł zaśniedzieć na ścieżkach.

Dorwij kogoś ze sprawnym silnikiem i zmierz mu na aucie - może multimetr masz niedokładny, a przyczyna problemów siedzi gdzie indziej (zbieg okoliczności).

Np. u mnie z gumowego dywanika zrobił się ogranicznik mocy - róg się ułożył pod pedałem gazu i się przepustnica do końca nie otwierała (obczaiłem dopiero przy pomocy nistune) - nie twierdzę że ty tak masz, ale czasem dzieją się rzeczy które do głowy nie przyjdą ;)
Ostatnio zmieniony sob 09 lip, 2011 00:02 przez roball, łącznie zmieniany 1 raz.
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
Awatar użytkownika
BarTeX5575
Stały gość
Stały gość
Posty: 285
Rejestracja: wt 16 lut, 2010 20:13
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Źle regulujesz :)
Pisałem już o tym, jak u mnie było z regulacją.
Nie reguluj na ilość kOhm, tylko na zamknięcie Idle Switcha.

Podłącz miernik do wtyków Idle Switcha, ustaw na sprawdzanie przejścia i reguluj tak, by przy zamkniętej przepustnicy był włączony, ale jak uchylisz ją bardzo leciutko by się wyłączał (nie było przejści na stykach).

Czy wyjdzie Ci równe 1kOhm, czy 1.3kOhm na zamkniętej na to nie patrz.

Ważne, by Idle Switch się wyłączał przy bardzo lekko uchylonej przepustnicy, wtedy nie powinien szarpać, bo powietrze leci już przepustnicą i krokowy nie musi regulować.
Jak przy wychylonej będzie Idle Switch włączony, to krokowy będzie dawał powietrze i przepustnicą pójdzie powietrze, w efekcie komp będzie myślał, że jest bieg jałowy a przepustnicą będzie szło powietrze, a nie powinno i będzie szarpał, dławił się i niewiadomo co jeszcze. :D
Powoli powoli, bo się rozp.....li
PiotrekŁDZ
Prime Druciarz
Posty: 1598
Rejestracja: sob 18 kwie, 2009 19:47
Lokalizacja: Łódź

Spróbuję w ten sposób! Dzięki!

A wie ktoś od jakiej wartości ecu widzi maksymalne obciążenie? To jest bardzo ważne!
Ostatnio zmieniony sob 09 lip, 2011 14:03 przez PiotrekŁDZ, łącznie zmieniany 1 raz.
PiotrekŁDZ
Prime Druciarz
Posty: 1598
Rejestracja: sob 18 kwie, 2009 19:47
Lokalizacja: Łódź

Po ciezkich bojach stwierdzam że to chyba nie winna tps's. Jest ustawiony dobrze a na dodatek okazało się że mój stary tps dobrze działał tylko kolega źle pomierzył...
Ale po odłączneiu tps auto zaczyna pracować 100% normalnie. Nic nei rpzerywa i nie strzela w wydech. Jedynie obroty jałowe to 1100. Teraz pytanie z czym to można połączyć i na co wskazuje ta diagnoza?

może to być problem z air regulatorem albo acc valve? Ich działanie jest chyba w jakiś sposób połączone z tps'em?

Po za tym od pewnego czasu auto mi lubiło przygasać na wolnych obrotach(czasem było 100% dobrze...) .\

Ehh, kolejny tajemniczy powód przerywania nismo.... :roll:
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

Odłącz krokowca przy podłączonym TPS.
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
PiotrekŁDZ
Prime Druciarz
Posty: 1598
Rejestracja: sob 18 kwie, 2009 19:47
Lokalizacja: Łódź

Jutro sprawdze. Panowie burza mózgów bo do zlotu kilka dni zostało :evil:
Awatar użytkownika
BarTeX5575
Stały gość
Stały gość
Posty: 285
Rejestracja: wt 16 lut, 2010 20:13
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Odłączając TPS masz na myśli tylko kostkę od czujnika położenia przepustnicy, czy też Idle Switch?

Mi to wygląda na to, że przy podłączonej kostce krokowy cały czas działa i przechodzi przez niego lewe powietrze, po odłączeniu kostki krokowy nie działa, obroty idą w górę, bo niema jak ich regulować, ale jedzie jak powinien :)

Jestem za tym, co mówi Roball, może krokowy siadł :D

Jeśli chodzi o Air Regulator, zobacz czy nie puszcza lewego powietrza.
Możesz go całkowicie wywalić i zaślepić przewody, wtedy po odpaleniu zamiast mieć 1500 obrotów na zimnym będzie około 1100.
Wątpie, że to może być Air Regulator, bo tam jest bimetal i otwarcie niema nic wspólnego z kompem, tak jak termostat :D

Co do przygasania na wolnych miałem kiedyś tak, że podciśnienie nagle z -0.6 podnosiło się do prawie 0 obroty spadały i trzęsło całą budą. Przyczyną były węże odmy. Jest połączona z kolektorem ssącym i opaski nie trzymały porządnie i lewe powietrze tamtędy szło :)

Wiem, że może niema to nic wspólnego, ale jakbyś miał w pobliżu lampe stroboskopową, to sprawdź zapłon. Może dziwnym trafem się przestawił :)
Powoli powoli, bo się rozp.....li
Awatar użytkownika
dapper
Stały gość
Stały gość
Posty: 472
Rejestracja: pt 01 cze, 2007 08:30
Lokalizacja: Wrocław

to ja sie podlacze. u mnie sie dzieja takie rzeczy ze autko na zimnym silniku chodzi normalnie a po zagrzaniu obroty ida w gore do 1200 i spadaja do normalnych...gora, dol, gora, dol...tez mystalem nad tps'em ale nie wiem...przeplywka, krokowiec.... czasami pomiedzy 2 a 3 tys. obr dostaje zamula. Macie pomysl?
______________
(O O/ - - \O O)
--------------------
.oo
Awatar użytkownika
BarTeX5575
Stały gość
Stały gość
Posty: 285
Rejestracja: wt 16 lut, 2010 20:13
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Wywal Air Regulator, może się nie domyka i obroty podbija.
Nie zaszkodzi przeczyścić przepływki, krokowca, styków gdzie się da (TPS, przepływka, krokowiec, czujnik temperatury).

Sprawdź, czy TPS się nie przestawił, może te śrubki się coś poluzowały, ustawianie opisałem w wyższym poście :)

Czujnik temperatury też możesz sprawdzić, ale wątpie, czy większa dawka benzyny podbijała by tak bardzo obroty. Rozgrzej go i zobacz, czy ma około 300Ohm.

Możesz też odłączyć sonde i zobacz, czy dalej ma zamuł przy 2-3 tysiącach obrotów, w końcu sonda działa do 3 tysięcy :D
Powoli powoli, bo się rozp.....li
PiotrekŁDZ
Prime Druciarz
Posty: 1598
Rejestracja: sob 18 kwie, 2009 19:47
Lokalizacja: Łódź

Odłączyłem dziś wszystkie trzy kostki od air regulatora a.c.c velwa i ktokowca i... to samo :( Ciekawe jest to że na zimnym wszystko godzi glanc pomada a jak tylko złapie trochę temp to zaczyna przerywać:/ Czy to wskazuje na air regulator?
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

Takie objawy najczęściej powoduje walnięty czujnik temp.
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
PiotrekŁDZ
Prime Druciarz
Posty: 1598
Rejestracja: sob 18 kwie, 2009 19:47
Lokalizacja: Łódź

Roball od czujnika temp nie przerywa i nie wali w wydech tak że pigeon mi się włącza przy 2tys(podtrzymywanie turbo mam xD! ) Po za tym czemu by ustawało po odpięciu tps? :roll:
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

Zależy co pokazuje czujnik jak się zepsuje - jeżeli niską temp. to silnik jest cały czas na ssaniu i go zalewa do tego stopnia że gaśnie, o jeździe w ogóle nie ma mowy.
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
PiotrekŁDZ
Prime Druciarz
Posty: 1598
Rejestracja: sob 18 kwie, 2009 19:47
Lokalizacja: Łódź

Skrzynka wódki dla Ceibie roball! To był czujnik temp... Wymieniałem nie cąły rok temu i do tego po odłaczeniu tps przestawał szwankować i to mnie zmyliło. W każdym razie dzieki bardzo! Zaraz jade po nowy, zmieniam olej na wszelki i ogień :D :twisted:
ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektronika silnika”