Launch control DET3 SR20 DET

ECU, chip, SMT, ECU MASter, Apexi i inne wynalazki typu: EBC, kontrole trakcji, kontrole stuku,

Moderator: Moderator

konrad86
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 19
Rejestracja: śr 26 paź, 2011 20:24
Lokalizacja: szczecin

Launch control z EcuMaster DET3 w sr20det?? w instrukcji pisze że może być niebezpieczne dla turbo, ktoś próbował??jakie efekty??
Awatar użytkownika
mysza
-#Administrator
-#Administrator
Posty: 4348
Rejestracja: czw 07 kwie, 2005 10:32
Lokalizacja: Kraków/Płock

Jest też w DET2, ale z tego co wiem to średnio tam działa ;) Sam nie próbowałem.
Przedszkole Montessori FaSolLa

Protest Wyborczy

Mateusz Pucharski

Mój wóz to moja twierdza, w tej twierdzy jem i pierdzę...
Awatar użytkownika
erison
Postojebca
Postojebca
Posty: 1619
Rejestracja: śr 06 sie, 2008 21:42
Lokalizacja: Bydgoszcz

Anti lag jak i launch control zawsze obciąża układ wydechowy ja i samą turbinę.
Skraca jej żywotność jak również powoduje uszkodzenia układu wydechowego.

- wyższa temperatura wydechu jak i samej turbiny o średnio 300`C i szybko przekracza 1100`C
- dopalanie mieszaki przed i za turbina skraca jej żywotność i powoduje jej ekstremalne obciążenia
- zamontowanie ALS w samochodzie miejskim (nie przygotowanym specjalnie do tego celu) powoduje zniszczenie układu wydechowego po 100km
- powoduje uszkodzenia tłumików jak i połączeń wydechu przez ciągłe wybuchy w układzie wydechowym.
- podnosi temperaturę silnika wiec trzeba kontrolować czy nie przekracza temp. rzędu 110-115`C ( niektóre systemy dezaktywują się przy wyższych temp płynu chłodniczego automatycznie)
- przy zadziałaniu ALS (Anti Lag System) i zamkniętej przepustnicy potrafi wygenerować 1bar podciśnienia w kolektorze dolotowym (w WRC nawet do 1,5bar)

+ lepsza reakcja na gaz przy zmianie biegów (brak dziury) w przypadku Anti lag
+ Flat shift w przypadku Launch control ( łatwiejsza zmiana biegu)
+ brak dziury turbiny w przypadku zadziałania Launch Control przy startu z miejsca w momencie kiedy turbina potrzebuje czasu na rozkręcenie wirnika.
+ strzały z wydechu Bang-Bang!!!
+ efekty wizualne, płomienie z wydechu przy bogatej mieszance.

Jest parę metod uzyskani tego efektu stosowane w zależności od pożądanego efektu.

Aha można to zrobić praktycznie w większości świniaków, stand alone jak również nistune.
Ostatnio zmieniony śr 26 paź, 2011 22:03 przez erison, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
ige
Postojebca
Postojebca
Posty: 1208
Rejestracja: wt 29 lip, 2008 20:55
Lokalizacja: zg

Nie koniecznie. Przy procedurze startu opartej na utrzymywaniu zadanych obrotów bez modyfikacji zapłonu (opozniania zapłonu) wcale te efekty nie występują. Pozatym podtrzymanie turbo a procedura startu to dwie różne rzeczy i lepiej tego nie mieszać.
BMW E60 M5 [507KM/520Nm] & BMW E60 545i M-Sport [333KM/450Nm] & JEEP GRAND CHEROKEE ZJ 5.9L V8 Limited LX - LA 5"/33" [242KM/468Nm].
Było: S13 CA@260KM, S13 USDM@SR, S13@SR20DET: GT2876R, Arias, Eagle, Tomei, Apexi, ISC, Work, Takata, Spal...@350KM
Awatar użytkownika
kamilp1908
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 1433
Rejestracja: śr 30 maja, 2007 07:06
Lokalizacja: Płock/Warszawa
Kontakt:

Na rf.pl chyba ktoś krótko dyskutował na temat LC w sr20det. Podsumowanie było taki, że jest duże ryzyko, że może Ci y-grek spaść.
Turbo zaczyna pompować, a tylne koła wariować :D
konrad86
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 19
Rejestracja: śr 26 paź, 2011 20:24
Lokalizacja: szczecin

niemowie o LC w seryjnym aucie, ani o antlagu. Np ustawiamy procedure na 3800rpm, o ile mozna przestawic w DET3 wtedy zaplon oraz jaka mieszanke robic bardziej uboga/bogata zeby bylo bezpiecznie?? dlaczego Y-greki maja wypasc przy tych obrotach
ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektronika silnika”