modyfikacja MAF

ECU, chip, SMT, ECU MASter, Apexi i inne wynalazki typu: EBC, kontrole trakcji, kontrole stuku,

Moderator: Moderator

kr240
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 80
Rejestracja: pn 07 lip, 2008 11:56
Kontakt:

Witam , mam takie pytanie , czy może ktoś z was robił modyfikacje przepływki w ten sposób że ten rdzeń pomiarawy montował w rurę o większej średnicy , czy one bedzie prawidłowo pracowała jeśli po tym zabiegu by ją wystroił .Czy raczej będą jakieś przekłamania , które będą miały negatywny wpływ na pomiar , bo mi się wydaje że po takim zabiegu powinna się jej sprawność poprawić . Robił ktoś za was tak ?
PiotrekŁDZ
Prime Druciarz
Posty: 1598
Rejestracja: sob 18 kwie, 2009 19:47
Lokalizacja: Łódź

Te mnie temat bardyo interesuje bo zamierzam włąsnei tak zrobić na czasie. W teorii mapa nieznacznie powinna się rozjechać za to wywalamy z dolotu wąskie gardło jakim jest zwężka w przepływcę. Zakres pomiaru raczej nie wzrośnie. najlpeiej jakby rozjechały się tylko górne wartości na których się stroi bo stroić mape do eko jazdy od początku po porażka....
kamil 240
Stały gość
Stały gość
Posty: 259
Rejestracja: wt 11 gru, 2007 18:46
Lokalizacja: z grubej rury 2,5cala

w jakim silniku wolozsacym czy z doladowaniem?
PiotrekŁDZ
Prime Druciarz
Posty: 1598
Rejestracja: sob 18 kwie, 2009 19:47
Lokalizacja: Łódź

U mnie w ca, ale jaka jest różnica? O.o
Awatar użytkownika
erison
Postojebca
Postojebca
Posty: 1619
Rejestracja: śr 06 sie, 2008 21:42
Lokalizacja: Bydgoszcz

Oczywiście można na Nistune się w to bawić jest odpowiednia charakterystyka przepływu(zależna właśnie od przekroju rury dolotowej w miejscu czujnika).

Jakieś 60 pkt. do skorygowania na charakterystyce.

przepływka seria
Obrazek

przepływka Q45
Obrazek

przepływka Cobra
Obrazek

wydaje się ze seryjny drucik oporowy nie za bardzo się nadaje lepszy by był taki jak jest w Q45 dlatego że jest na środku a nie tak zabudowany jak w seryjnej przepływce.

Do tego aby uzyskać na najlepszą dokładność pomiaru musi być zamontowany w zwężce chociaż minimalnej.
Awatar użytkownika
kamilp1908
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 1433
Rejestracja: śr 30 maja, 2007 07:06
Lokalizacja: Płock/Warszawa
Kontakt:

Forest swego czasu roztaczał MAF'a w CA. Jemu trzeba by zadać pytanie jaki był tego efekt.
Turbo zaczyna pompować, a tylne koła wariować :D
kr240
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 80
Rejestracja: pn 07 lip, 2008 11:56
Kontakt:

"w jakim silniku wolozsacym czy z doladowaniem?" doładowany KA24DE obecnie jest przepływka od RB25 ,ale chcę zrobić na 100mm.
PiotrekŁDZ
Prime Druciarz
Posty: 1598
Rejestracja: sob 18 kwie, 2009 19:47
Lokalizacja: Łódź

No chopacy, udzielać się! ;)
Awatar użytkownika
artoor200sx
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 804
Rejestracja: pt 11 wrz, 2009 10:39
Lokalizacja: ZKL Gąskowo ;)

mi tez chodzilo to po glowie , ale wszystko w swoim czasie . Wydaje mi sie ze owy drucik bedzie sie mniej wyginal poniewaz brak zwezki w przeplywce nie bedzie wytwarzal podcisnienia . Wiec bedzie przeklamywal . Mysle ze ecu bedzie dostawal info ze mniej powietrza dostaje silnik , wiec zmniejszy tez dawke wachy , ale to tylko moje gdybanie .
...:: Gdy Ci smutno jest ogromnie , kup pół litra przyjedz do mnie ::...
PiotrekŁDZ
Prime Druciarz
Posty: 1598
Rejestracja: sob 18 kwie, 2009 19:47
Lokalizacja: Łódź

Wyginał? Przecież ten maf działa tak że nagrzewa drucik, powietrze chłodzi i zmienia sie opór :) To nie przepływomierz klapkowy :mrgreen:
Awatar użytkownika
erison
Postojebca
Postojebca
Posty: 1619
Rejestracja: śr 06 sie, 2008 21:42
Lokalizacja: Bydgoszcz

Drucik jest podgrzewany przez podane napięcie i następnie chłodzony przez przypływające powietrze. W ten sposób wraz ze zmiana temp. drucika zmienia się również jego rezystancja.

W miejscu gdzie jest drucik powinna być chociaż delikatna zwężka aby powietrze przechodziło równo a nie uciekało bokami omijając drucik. Można zrobić również bez zwężki w zwykłej rurce ale będzie większa bezwładność i mniejsza dokładność pomiaru.
kr240
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 80
Rejestracja: pn 07 lip, 2008 11:56
Kontakt:

poprawcie mnie jeśli źle kombinuje , ale jeśli rura bedzie miała większa średnice jak oryginalna to i przepływ w niej bedzie wolniejszy i drucik nie bedzie tak się chłodził jak przy mniejszej średnicy, więc zwiększyć się powinna jej wydajność względem serii , tylko pewnie trzeba by zmienić np. stałą 'K' w nitune i powinno grać , ale oczywiście to moje przypuszczenia
Awatar użytkownika
artoor200sx
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 804
Rejestracja: pt 11 wrz, 2009 10:39
Lokalizacja: ZKL Gąskowo ;)

wybaczcie , cos pokickalem ;) tak czy siak nadal wydaje mi sie ze bedzie przeklamywalo .
...:: Gdy Ci smutno jest ogromnie , kup pół litra przyjedz do mnie ::...
PiotrekŁDZ
Prime Druciarz
Posty: 1598
Rejestracja: sob 18 kwie, 2009 19:47
Lokalizacja: Łódź

kr240-moze się okazać że zmieni sie asymetrycznie w sensie że nie w całym zakresie o dany procent. Myślę że porządne strojenie by się przydało i warto mieć zapamiętane wartości afr z seryjnej mapy gdzie jakie żebysmy nie stroili na podciśnieniu na 11 afr bo to nei ma sensu tylko więcej palić będzie.
Awatar użytkownika
Forest
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 504
Rejestracja: ndz 22 sty, 2006 18:03
Lokalizacja: Poznan
Kontakt:

Ja u siebie miałem org maf z CA wsadzony w 3 calowy dolot. Oczywiście całość strojona na nistune bo rozjeżdża się cała mapa. Tak przerobiona przepływka starczyła na jakieś 300hp. Zamykałem ją razem z wtryskami przy chyba 5 barach . Nie zauważyłem jakiś niedokładnych pomiarów .
ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektronika silnika”