Lutowanie przewódów od czujników vel. koskti

ECU, chip, SMT, ECU MASter, Apexi i inne wynalazki typu: EBC, kontrole trakcji, kontrole stuku,

Moderator: Moderator

PiotrekŁDZ
Prime Druciarz
Posty: 1598
Rejestracja: sob 18 kwie, 2009 19:47
Lokalizacja: Łódź

Okaząło sie że problemy z moim autem po ostatnim złożeniu były spowodowane oberwanym kabelki od kostki czujnika temp. Tak się fajnie urwał że raz nie było widać a dwa że latał sobei i czasem stykął tak a jk powinien, czasem robił zawarcie a czasem nic nie robił :O

Musze to naprawić i łatwiej było by mi najpierw ząłożyć piny z ~5cm kabelkami a potem kabelki przylutować do wiązki?

Nie popsują się odczyty? Sprwdz epotem na nt ale nei chce robić niepotrzebnie...

Drugie pytanie to gdzoie można dostać takie kostki elektryczne i czy wogole gdzieś(może być przez internet)


I trtzecie pytanie, trudno jest zmienić cąłą wiązkę ? Trzeba deche zdejmować?
Awatar użytkownika
kamilp1908
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 1433
Rejestracja: śr 30 maja, 2007 07:06
Lokalizacja: Płock/Warszawa
Kontakt:

1). Lepiej nie lutować, bo może mieć to wpływ na odczyt. Jeśli się nie mylę to lutowanie może zmienić oporność układu.
3). Jeśli chodzi o wiązkę silnikową to nie trzeba wyjmować deski. Jedynie rozpinasz jeden wtyk od wiązki idącej na deskę rozdzielczą oraz odpinasz ECU. Trzeba się namęczyć trochę z wyjęciem wiązki idącej od ECU do grodzi (jest ona puszczona w plastikowym korytku).
Turbo zaczyna pompować, a tylne koła wariować :D
Awatar użytkownika
erison
Postojebca
Postojebca
Posty: 1619
Rejestracja: śr 06 sie, 2008 21:42
Lokalizacja: Bydgoszcz

Rezystancja połączenia lutowanego nie powinna mieć tutaj znaczenia ponieważ są to małe wartości rezystancji połączenia nie wpływające na pomiar.

Sama wiązka jest lutowana już fabrycznie w kilku miejscach.

Aby przylutować taki przewodzik odłącz kabelek od urządzeń z dwóch stron i nic się nie stanie. Czyli tak odłącz akumulator, kompa i wtyczkę od czujnika i zlutuj sam przewodzik. Co do kostek na czujniki to specjalnie kupiłem druga wiązkę dla wtyczek i zatrzasków. Parę osób na tym skorzystało.

Jak masz druga wiązkę to ciachnij tam właśnie 5cm od wtyczki i przylutuj sobie do tej.

Raczej nie dostaniesz takich kostek na necie bo zauważ że każda wtyczka ma wcięcie w innym miejscu wiec nie założysz wtyczki od wtrysku na czujnik od temp.
Ostatnio zmieniony wt 10 sty, 2012 14:38 przez erison, łącznie zmieniany 1 raz.
PiotrekŁDZ
Prime Druciarz
Posty: 1598
Rejestracja: sob 18 kwie, 2009 19:47
Lokalizacja: Łódź

po temacie.... nie udało mi się wymontowac pinów i rozwaliłem kostke -.- założe same piny bez kostki i zaizoluje.... Powinno wytrzymać do wiosne a na wiosne sobie zmienie całą wiązkę bo ta jest w stanie opłakanym przez wyjmowanie silnika co dwa miesiące.... :(

A silnika nie trzeba wyjmowac do zmiany wiązki?
Awatar użytkownika
kamilp1908
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 1433
Rejestracja: śr 30 maja, 2007 07:06
Lokalizacja: Płock/Warszawa
Kontakt:

A masz u siebie ABS, klimę?
Nie jestem na 100% pewnie, ale jeśli nie masz żadnego z w/w urządzeń powinno się dać. Ja wiem, że miałem problem przez ABS, żeby wyjąć wiązkę.
Turbo zaczyna pompować, a tylne koła wariować :D
PiotrekŁDZ
Prime Druciarz
Posty: 1598
Rejestracja: sob 18 kwie, 2009 19:47
Lokalizacja: Łódź

no pompa jeszcze została, ale tez ją będę wywalał przy okazji zkaładania hamulców od s14...

A ile możę byc warta wiązka w dobrym stanie (może z dwie wtyczki sa lekko ukruszone)?
Awatar użytkownika
erison
Postojebca
Postojebca
Posty: 1619
Rejestracja: śr 06 sie, 2008 21:42
Lokalizacja: Bydgoszcz

Problem jest jedynie z przełożeniem wiązki pod przewodami hamulcowymi i pod samą pompą ABS.
Jak nie ma się pompy ABS to chwila moment i wiązka zdemontowana.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektronika silnika”