Okaząło sie że problemy z moim autem po ostatnim złożeniu były spowodowane oberwanym kabelki od kostki czujnika temp. Tak się fajnie urwał że raz nie było widać a dwa że latał sobei i czasem stykął tak a jk powinien, czasem robił zawarcie a czasem nic nie robił :O
Musze to naprawić i łatwiej było by mi najpierw ząłożyć piny z ~5cm kabelkami a potem kabelki przylutować do wiązki?
Nie popsują się odczyty? Sprwdz epotem na nt ale nei chce robić niepotrzebnie...
Drugie pytanie to gdzoie można dostać takie kostki elektryczne i czy wogole gdzieś(może być przez internet)
I trtzecie pytanie, trudno jest zmienić cąłą wiązkę ? Trzeba deche zdejmować?
Lutowanie przewódów od czujników vel. koskti
Moderator: Moderator
-
- Prime Druciarz
- Posty: 1598
- Rejestracja: sob 18 kwie, 2009 19:47
- Lokalizacja: Łódź
- kamilp1908
- -#Klubowicz
- Posty: 1433
- Rejestracja: śr 30 maja, 2007 07:06
- Lokalizacja: Płock/Warszawa
- Kontakt:
1). Lepiej nie lutować, bo może mieć to wpływ na odczyt. Jeśli się nie mylę to lutowanie może zmienić oporność układu.
3). Jeśli chodzi o wiązkę silnikową to nie trzeba wyjmować deski. Jedynie rozpinasz jeden wtyk od wiązki idącej na deskę rozdzielczą oraz odpinasz ECU. Trzeba się namęczyć trochę z wyjęciem wiązki idącej od ECU do grodzi (jest ona puszczona w plastikowym korytku).
3). Jeśli chodzi o wiązkę silnikową to nie trzeba wyjmować deski. Jedynie rozpinasz jeden wtyk od wiązki idącej na deskę rozdzielczą oraz odpinasz ECU. Trzeba się namęczyć trochę z wyjęciem wiązki idącej od ECU do grodzi (jest ona puszczona w plastikowym korytku).
Turbo zaczyna pompować, a tylne koła wariować
Rezystancja połączenia lutowanego nie powinna mieć tutaj znaczenia ponieważ są to małe wartości rezystancji połączenia nie wpływające na pomiar.
Sama wiązka jest lutowana już fabrycznie w kilku miejscach.
Aby przylutować taki przewodzik odłącz kabelek od urządzeń z dwóch stron i nic się nie stanie. Czyli tak odłącz akumulator, kompa i wtyczkę od czujnika i zlutuj sam przewodzik. Co do kostek na czujniki to specjalnie kupiłem druga wiązkę dla wtyczek i zatrzasków. Parę osób na tym skorzystało.
Jak masz druga wiązkę to ciachnij tam właśnie 5cm od wtyczki i przylutuj sobie do tej.
Raczej nie dostaniesz takich kostek na necie bo zauważ że każda wtyczka ma wcięcie w innym miejscu wiec nie założysz wtyczki od wtrysku na czujnik od temp.
Sama wiązka jest lutowana już fabrycznie w kilku miejscach.
Aby przylutować taki przewodzik odłącz kabelek od urządzeń z dwóch stron i nic się nie stanie. Czyli tak odłącz akumulator, kompa i wtyczkę od czujnika i zlutuj sam przewodzik. Co do kostek na czujniki to specjalnie kupiłem druga wiązkę dla wtyczek i zatrzasków. Parę osób na tym skorzystało.
Jak masz druga wiązkę to ciachnij tam właśnie 5cm od wtyczki i przylutuj sobie do tej.
Raczej nie dostaniesz takich kostek na necie bo zauważ że każda wtyczka ma wcięcie w innym miejscu wiec nie założysz wtyczki od wtrysku na czujnik od temp.
Ostatnio zmieniony wt 10 sty, 2012 14:38 przez erison, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Prime Druciarz
- Posty: 1598
- Rejestracja: sob 18 kwie, 2009 19:47
- Lokalizacja: Łódź
po temacie.... nie udało mi się wymontowac pinów i rozwaliłem kostke -.- założe same piny bez kostki i zaizoluje.... Powinno wytrzymać do wiosne a na wiosne sobie zmienie całą wiązkę bo ta jest w stanie opłakanym przez wyjmowanie silnika co dwa miesiące....
A silnika nie trzeba wyjmowac do zmiany wiązki?
A silnika nie trzeba wyjmowac do zmiany wiązki?
- kamilp1908
- -#Klubowicz
- Posty: 1433
- Rejestracja: śr 30 maja, 2007 07:06
- Lokalizacja: Płock/Warszawa
- Kontakt:
A masz u siebie ABS, klimę?
Nie jestem na 100% pewnie, ale jeśli nie masz żadnego z w/w urządzeń powinno się dać. Ja wiem, że miałem problem przez ABS, żeby wyjąć wiązkę.
Nie jestem na 100% pewnie, ale jeśli nie masz żadnego z w/w urządzeń powinno się dać. Ja wiem, że miałem problem przez ABS, żeby wyjąć wiązkę.
Turbo zaczyna pompować, a tylne koła wariować
-
- Prime Druciarz
- Posty: 1598
- Rejestracja: sob 18 kwie, 2009 19:47
- Lokalizacja: Łódź
no pompa jeszcze została, ale tez ją będę wywalał przy okazji zkaładania hamulców od s14...
A ile możę byc warta wiązka w dobrym stanie (może z dwie wtyczki sa lekko ukruszone)?
A ile możę byc warta wiązka w dobrym stanie (może z dwie wtyczki sa lekko ukruszone)?
Problem jest jedynie z przełożeniem wiązki pod przewodami hamulcowymi i pod samą pompą ABS.
Jak nie ma się pompy ABS to chwila moment i wiązka zdemontowana.
Jak nie ma się pompy ABS to chwila moment i wiązka zdemontowana.