stage 1 czy stage 2

ECU, chip, SMT, ECU MASter, Apexi i inne wynalazki typu: EBC, kontrole trakcji, kontrole stuku,

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
artoor200sx
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 804
Rejestracja: pt 11 wrz, 2009 10:39
Lokalizacja: ZKL Gąskowo ;)

Tak na szybkosci przedstawie problem :

Mam FMIC , 2x walek wydechowy, przelot 2,5 cala , grzyb HKS , pompe 250 l/h , t25 na 0,8 bara .

Jaki chip mu wstawic ?? jest wiecej co trzeba do stage 1 , lecz za malo do stage 2 , a t28 nie bede bral bo t25 mam po regeneracji w bdb stanie , i druga na zapas .

Pozdro i dzieki za pomoc .
...:: Gdy Ci smutno jest ogromnie , kup pół litra przyjedz do mnie ::...
kamil 240
Stały gość
Stały gość
Posty: 259
Rejestracja: wt 11 gru, 2007 18:46
Lokalizacja: z grubej rury 2,5cala

czyli jak zostajesz na babce t25 to nic wiecej jak stage 1 tyle coz tu sie rozpisywac.
Awatar użytkownika
BarTeX5575
Stały gość
Stały gość
Posty: 285
Rejestracja: wt 16 lut, 2010 20:13
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

I tak będziesz musiał wstawić T28, chyba że 0,8 bara Cię zadowoli :)

Stage 1 wymaga 1 bara, a T25 nieda rady napompować do końca 1 bara, przy około 6000 RPM będzie spadać doładowanie.

Jak nie boisz się grzebać głębiej w silniku i reszcie i niechcesz wydawać na T28 dużo kasy możesz zrobić to co ja.
Bierzesz T28 do regeneracji, kupujesz zestaw regeneracyjny na Ebay z UK z łożyskiem 360 stopni i składasz to wszystko do kupy z dużą precyzją.
Masz wtedy praktycznie niezniszczalne T28 za 500-600zł :D
Słyszałem opinie, że te łożyska ślizgowe 360 stopni są ponoć bardziej wytrzymałe od kulkowych. Jak przyjdzie mi zestaw to się okaże po paru przejazdach :)

Wracając do Chipa, to narazie możesz dać Stage 1, jak będziesz miał T28 to Stage 2, albo poczekać na T28 i od razu Stage 2.

Wie ktoś może jaki jest AFR na małych obciążeniach i obrotach przy Stage 2?
Chodzi mi o to, czy sonda reguluje tak samo, głównie to o spalanie przy jeździe spokojnej.
Powoli powoli, bo się rozp.....li
Awatar użytkownika
Qbatron
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 94
Rejestracja: wt 17 sie, 2010 19:50
Lokalizacja: Lublin

stage 2 i male doladowanie daje bardzo bogaty afr i duze spalanie. Ale dla silnika nie jest to niebezpieczne. Jezdzilem tak kilka miesiecy (t25 0,7bar i stage2) auto po miescie palilo 20l ale pozatym wszystko ok :P
MX-5 CA18DET T28 DET3 1,15bar
Awatar użytkownika
erison
Postojebca
Postojebca
Posty: 1619
Rejestracja: śr 06 sie, 2008 21:42
Lokalizacja: Bydgoszcz

BarTeX5575 pisze:
Bierzesz T28 do regeneracji, kupujesz zestaw regeneracyjny na Ebay z UK z łożyskiem 360 stopni i składasz to wszystko do kupy z dużą precyzją.
Masz wtedy praktycznie niezniszczalne T28 za 500-600zł :D
Słyszałem opinie, że te łożyska ślizgowe 360 stopni są ponoć bardziej wytrzymałe od kulkowych. Jak przyjdzie mi zestaw to się okaże po paru przejazdach :)
to że zestaw nazywa się "360 bearing kit" to nie znaczy że zastosowano inne łożyska.
Wszystkie łożyska są takie same oprócz płytki (łożysko) od strony gorącej 360'(pełna) a nie 270' (takie 3/4 płytki) powoduje to że wirnik siedzi prosto i się nie wygina w tą pustą przestrzeń tak jak ma to miejsce na płytce 270' przy dużych ciśnieniach. Powyżej 0.8 bar-a dla T25 to zabójstwo(jak dobrze wyważona to zniesie trochę więcej). po zmianie tej płytki i wyważeniu na 120tyś. obr. T25 można pompować 1,2.

Obrazek



BarTeX5575 pisze: Wie ktoś może jaki jest AFR na małych obciążeniach i obrotach przy Stage 2?
Chodzi mi o to, czy sonda reguluje tak samo, głównie to o spalanie przy jeździe spokojnej.
Sonda reguluje mieszankę do około 3200-3500 obr. zależy która komórka (obciążenie obroty) i tam zawsze będzie 14.5
Awatar użytkownika
BarTeX5575
Stały gość
Stały gość
Posty: 285
Rejestracja: wt 16 lut, 2010 20:13
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Z tym łożyskiem właśnie o to mi chodziło.

Wątpie, by T25 nawet najlepiej wyważona dała 1,2 bara przy 7000 RPM, policz CFM i na wykres kompresora popatrz.

Czyli jak na Stage 1 pali mi 14l, to na Stage 2 będzie tyle samo, bo AFR w tych komórkach które czyta mapa podczas spokojnej jazdy będzie zawsze 14.5?
Chodzi mi o jazdę emerycką, czyli cały czas na podciśnieniu kręcąc do 2500 RPM :)
Powoli powoli, bo się rozp.....li
Awatar użytkownika
erison
Postojebca
Postojebca
Posty: 1619
Rejestracja: śr 06 sie, 2008 21:42
Lokalizacja: Bydgoszcz

BarTeX5575 pisze:Z tym łożyskiem właśnie o to mi chodziło.

Wątpie, by T25 nawet najlepiej wyważona dała 1,2 bara przy 7000 RPM, policz CFM i na wykres kompresora popatrz.

Czyli jak na Stage 1 pali mi 14l, to na Stage 2 będzie tyle samo, bo AFR w tych komórkach które czyta mapa podczas spokojnej jazdy będzie zawsze 14.5?
Chodzi mi o jazdę emerycką, czyli cały czas na podciśnieniu kręcąc do 2500 RPM :)
No niby tak, ale pewności nie ma bo jest jeszcze parę tabeli w czipie które mogą być zmienione.
Awatar użytkownika
BUGALUS
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 757
Rejestracja: czw 24 maja, 2007 20:58
Lokalizacja: pruszcz gdanski

mi T25 dmucha 0,8 około 2 lata na razie jest git :D ja bym się bał na niej dać 1,2 żeby nie odleciała :D
Ostatnio zmieniony pt 16 mar, 2012 20:25 przez BUGALUS, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
artoor200sx
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 804
Rejestracja: pt 11 wrz, 2009 10:39
Lokalizacja: ZKL Gąskowo ;)

a na stage 1 , na tym setupie nie bedzie zbyt bogaty afr ?? moze lepiej bedzie bez chipa ?? stage 1 poradzi sobie z dodatkowymi gadzetami typu fmic , 2x walek wydechowy i moze cos jeszcze po drodze wpadnie np wieksza przepustnica ??
...:: Gdy Ci smutno jest ogromnie , kup pół litra przyjedz do mnie ::...
Awatar użytkownika
Binio_
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 4685
Rejestracja: wt 30 maja, 2006 01:19
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

zaden z tych chipów nie był robiony z myslą o 2 wałkach wydechowy , ani innych wałkach ani przestawionych zębach , ani przepustnicach większych ;)

Puki nie pomierzysz AFR szerokopasmówką to nie będziesz wiedział co i jak sie dzieje
ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektronika silnika”