Pytanie odnośnie czteromapowca

ECU, chip, SMT, ECU MASter, Apexi i inne wynalazki typu: EBC, kontrole trakcji, kontrole stuku,

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
nismo81
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 149
Rejestracja: pn 29 lis, 2010 21:18
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Mam taki temat,mam założony stage 2 i przeróbki pod stage 2,(cisnienie 1,1 bara)ale wiadomo niema dołu na tym czipie,załozyłem oststnio czteromapowca i według mnie duzo wstaje lepiej,mowa oczywiscie o czwartej mapie ,podobno to stage 3,czy ktoś jezdzi na tym (oprócz SZAMANA) z podobnymi przeróbkami co u mnie i mierzył AFR??? chcialbym sie poradzic na ile jest to bezpieczne,pozdr
Awatar użytkownika
Binio_
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 4685
Rejestracja: wt 30 maja, 2006 01:19
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

naewno nie jest to stage3 bo ten wymaga juz innych wtrysków i przepływki ;)
Awatar użytkownika
nismo81
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 149
Rejestracja: pn 29 lis, 2010 21:18
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Awatar użytkownika
Binio_
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 4685
Rejestracja: wt 30 maja, 2006 01:19
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

jest to potocznie zwany stage2
cinn
Stały gość
Stały gość
Posty: 227
Rejestracja: wt 04 sty, 2011 21:28
Lokalizacja: legnica

skoro już jest poruszony ten temat 4-ro mapowca to mam pytanie do tych co mieli, mają-używają tego kompa,
na którym ustawieniu przełączników jaka jest mapa, czytałem i znachodziłem różne odpowiedzi.
nie mogę tego ogarnąć a nie chcę działać na pałę.
z góry dzięki
dym z opon leczy astme ;D
Awatar użytkownika
ige
Postojebca
Postojebca
Posty: 1208
Rejestracja: wt 29 lip, 2008 20:55
Lokalizacja: zg

Najlepiej ptać o to Xree.
BMW E60 M5 [507KM/520Nm] & BMW E60 545i M-Sport [333KM/450Nm] & JEEP GRAND CHEROKEE ZJ 5.9L V8 Limited LX - LA 5"/33" [242KM/468Nm].
Było: S13 CA@260KM, S13 USDM@SR, S13@SR20DET: GT2876R, Arias, Eagle, Tomei, Apexi, ISC, Work, Takata, Spal...@350KM
cinn
Stały gość
Stały gość
Posty: 227
Rejestracja: wt 04 sty, 2011 21:28
Lokalizacja: legnica

próbowałem na pw, dodzwonić się nie mogłem.
dym z opon leczy astme ;D
skolimus
Stały gość
Stały gość
Posty: 218
Rejestracja: wt 12 maja, 2009 18:16
Lokalizacja: Lubań
Kontakt:

Kiedyś znalazłem temat o tym. Ogólnie zależy od kabelków, które są podłączone do przełączników.

poczytaj to:
topics10/brak-odcinki-powyzej-1-bara-kt ... t11501.htm

"- co do przełączników pozycje I i I ; II i II jedna będzie seria druga na większe doładowanie, zależnie od położenia kabelków (musisz obadać), skrajne położenia na przemian czyli I i II ; II i I 3tys/JP "

Oczywiście jak masz kompa od xree.
cinn
Stały gość
Stały gość
Posty: 227
Rejestracja: wt 04 sty, 2011 21:28
Lokalizacja: legnica

po czym poznać że mapa jest ustawiona na większe doładowanie?
jedyne co mi się natrafiło podczas mocowania się z kompem to jak mam ustawione podwójne I to mam szarpnięcie w okolicy 4 tyś obrotów.
na podwójnym II nic takiego się nie dzieje.
do 3 tyś mam przełączniki ustawione II i I
JP to I i II
dym z opon leczy astme ;D
skolimus
Stały gość
Stały gość
Posty: 218
Rejestracja: wt 12 maja, 2009 18:16
Lokalizacja: Lubań
Kontakt:

Widzisz sam dokładnei nei wiem jak to działa. U mnie też jest takie szarpnięcie w tej okolicy. Na serii na starym kompie miałem bostcuta, tu tego nei było więc podejrzewałem, że to już ta mapa. Skoro jednak mówisz, że na drugiej mapie nie masz tego szarpnięcia to może też przełącze i sprawdzę.

Najgorsze że testowaliśmy u kumpla i na żadnej mapie nie było bostcuta, więc z tą seria nie do końca jest tak super.
cinn
Stały gość
Stały gość
Posty: 227
Rejestracja: wt 04 sty, 2011 21:28
Lokalizacja: legnica

takie szarpnięcie mam przy doładowaniu 0,7 jak i 0,8 bara.
wskaznik nawet na chwilkę nie nie dyga powyżej 0,8 a jest szarpnięcie.

a co najciekawsze to zrobiło mi się to po przestawieniu rozrządu na "serwisówkowe" znaki (39 i 48 zębów) zapłon ustawiony lampą.
na wcześniejszym ustawieniu rozrządu, tj na znakach jakie są na silniku (39 i 47 zębów) nie miałem tego szarpnięcia.
uwielbiam ten silnik :D
dym z opon leczy astme ;D
skolimus
Stały gość
Stały gość
Posty: 218
Rejestracja: wt 12 maja, 2009 18:16
Lokalizacja: Lubań
Kontakt:

Widzisz.. Zauważyłem pewną zależność. Dopóki nic nie grzebiesz i jezdzisz na serii to nic sie nei dzieje :) Jeśli zaczniecz coś modzić nic nie jest już takie klarowne.

U mnie wskaźnik pokazuje 1b ale szarpnięcie mam w okolicach 4000. Jutro potestuje inne mapy, bo narazie mam same druty bez przełączników i nie chce mi się bawić w to. Ale założe przełączniki i zobaczę. Co do rozrządu to jeszcze nie ruszałem od kupna, ale już się przymierzam. Zapłon też ustawiałem na lampę i mam jak każą.

Trzeba walczyć i o to chodzi.
cinn
Stały gość
Stały gość
Posty: 227
Rejestracja: wt 04 sty, 2011 21:28
Lokalizacja: legnica

właśnie. trzeba walczyć.
przywiozłem na lawecie mega kupe gruzu i powoli wskrzeszam trupa.
jeszcze poszukam gdzie indziej dlaczego jest to szarpnięci, może jeszcze cosik go boli, coś ominąłem. się zobaczy.
dzięki za odpowiedzi.
pozdrawiam.
dym z opon leczy astme ;D
Ban0ff
Postojebca
Postojebca
Posty: 1813
Rejestracja: pn 19 wrz, 2005 14:47
Lokalizacja: Jarosław
Kontakt:

boostcuty zaleza tez od temp powietrza, przeplywka liczy mase powietrza a nie cisnienie, zimnego powietrza przejdzie wiecej niz goracego przy tym samym cisnieniu wiec w gorace dni mozesz miec boostcuta przy 1 barze a w zimny przy np 0.85
Sprzedam przewody teflonowe do turbo w oplocie stalowym, komplet do CA18 (t25/t28/gt2x) 300zl, SR20 320zl info na priv

S13 2JZ / 730HP 820NM
cinn
Stały gość
Stały gość
Posty: 227
Rejestracja: wt 04 sty, 2011 21:28
Lokalizacja: legnica

chyba że gdzieś mam małą nieszczelność i ucieka mi gdzieś 0,1-0,2 bara.
to wtedy też będą cyrki bo przepływka widzi swoje a silnik pobiera swoje.
zrobię test szczelności dla pewności :D

tylko ciekawe dlaczego nie miałem tych cyrków jak miałem rozrząd przestawiony o ząbek (39-47)
może przypadek. cholera wie.
Ostatnio zmieniony ndz 25 mar, 2012 21:35 przez cinn, łącznie zmieniany 1 raz.
dym z opon leczy astme ;D
ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektronika silnika”