Prędkościomierz strajkuje (czasem)

ECU, chip, SMT, ECU MASter, Apexi i inne wynalazki typu: EBC, kontrole trakcji, kontrole stuku,

Moderator: Moderator

laser
Stały gość
Stały gość
Posty: 246
Rejestracja: czw 23 lip, 2009 12:02

Witam,

Coś mi zaczął wczorja fikać prędkościomierz: ruszam spod świateł, a wskazówka ani drgnie, dalej twardo na zerze. Zdązyłem się zmartwić, ale zatrzymałem się na kolejnych światłach i jak ruszyłem, to i wskazówka poszła w górę. Niesety jak zwalniłem, to wskazówka dalej twardo stała na 50km/h. Potem jeszcze przyspieszałem, zwlaniałem i zaczęła działać, ale nie jestem pewien czy dobrze.

Czy może wiecie dlaczego tak się działo (dzieje) ? Problem ze stykiem z czujki obrotów wału czy z zegarem? Licznik kilometrów też stał w miejscu, reszta zegarów, obrotomierz, podświetlenie - prawidłowo.

Pzodrawiam,
Marcin
240sx s13
kamil 240
Stały gość
Stały gość
Posty: 259
Rejestracja: wt 11 gru, 2007 18:46
Lokalizacja: z grubej rury 2,5cala

Problem ze stykiem z czujki obrotów wału?

nie

w skrzyni pod spodem z prawej strony od strony kierowcy jest czujniczek mocowany na srube z lebkiem bodajze 12 stke...(czpien wygladem przypomina jak od dynama) i przekazuje impulsy. z tego co sie spotkalem i naprawialem to on idzie do wymiany i problem znika. 200sx s13 ma podobny patend ale czujki podaja inne wartosci niz w 240sx
Ostatnio zmieniony śr 28 mar, 2012 14:37 przez kamil 240, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
BUGALUS
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 757
Rejestracja: czw 24 maja, 2007 20:58
Lokalizacja: pruszcz gdanski

czujnik jest na skrzyni z boku od strony pasażera jest do niego bardzo dobry dostęp ściągnij gumkę która zasłania styki od kabla i luknij ja miałem zaśmidziałe i popękane kable na styku wiec zalutowałem na nowo działało mniej więcej pół roku potem znowu całkiem padło :D od dawna śmigam bez spr. licznika :D na 3 biegu przy 2 tysia. obr. masz 50km/h na 4 biegu przy 2 tysia. obr. 60km/h jeszcze nie dostałem foto z fotoradaru :D
laser
Stały gość
Stały gość
Posty: 246
Rejestracja: czw 23 lip, 2009 12:02

Jasne, wystarczy tylko opisać odpowiednio tarczę obrotomierza, a w miejsce prędkościomierza wstrawic sobie stylowy budzik. Jak w Audio80 :-)

Dziękuje za informacje. Sprawdze czujnik. Nie wiem czemu, ale ogladając keidyś obrazki w serwisówce wydawało mi się, że dostęp do cuzjnika jest od strony kabiny.

ml.
240sx s13
ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektronika silnika”