Przeróbka ECU w S13

ECU, chip, SMT, ECU MASter, Apexi i inne wynalazki typu: EBC, kontrole trakcji, kontrole stuku,

Moderator: Moderator

Czy jestes zainteresowany zakupem takiego ukladu ?

TAK
112
92%
NIE
10
8%
 
Liczba głosów: 122
Awatar użytkownika
Rafi
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 639
Rejestracja: wt 09 mar, 2004 07:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Pies je.... te bajerki :) Trzeba stand alone z procedurą startową potem wyświetlacze itp. Ja jestem na etapie remapowania ECU s13 udało mi się puścić wtryski 750 cc i przepływkę Z32 na seryjnym kompie . Jedna jest wada od cholery wyjmowania i wkładania epromu. Ale zamowie co trzeba i lece z sondą na strojenie ecu on line :) + taki ze niema smt a afr 10,9 do końca nawet przy 8200 i 1,7 bara !!!! Z GT 30!!!!
Ostatnio zmieniony śr 10 maja, 2006 20:52 przez Rafi, łącznie zmieniany 1 raz.
[scroll]>>>ORDYNUSS TEAM<<< member #001/06 lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
[/scroll]
Awatar użytkownika
ToM
Postojebca
Postojebca
Posty: 1009
Rejestracja: czw 24 lip, 2003 15:03
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

bo SMT6 tylko moze zaszkodzic :mrgreen: , ECU ma duze mozliwosci ... wtryski mozna spokojnie i wieksze wpakowac. Nad procedura startowa sie nie zastanawialem, ale bedzie mozna zrobic. Najlepiej jak masz jakis uniwersalny programator kup lepiej flasheprom lub zalatw sobie emulator epromow bo tak to sie na smierc zajedziesz no i worek epromow bo kasowanie troche trwa :)

P.S.

Jakiego softu uzywasz do edycji ?
Awatar użytkownika
Rafi
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 639
Rejestracja: wt 09 mar, 2004 07:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

mam flasheprom :)
[scroll]>>>ORDYNUSS TEAM<<< member #001/06 lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
[/scroll]
Awatar użytkownika
ToM
Postojebca
Postojebca
Posty: 1009
Rejestracja: czw 24 lip, 2003 15:03
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Narazie daje lekko poprawiony soft dla S13. Glowna zmiana dotyczy VQ MAP, oryginalnie komp z CA18DET jako jedyny z nissanow posiada VQMap w 52 punktach, reszta nissanow w 64. Tak wiec importujac VQ_M np. z Z32 obcinane jest pierwsze 12 punktow (24 bajty). Aktualnie ta wersja posiada juz VQ_M w 64 punktach z tego powodu zmienil sie adres VQMap w pamieci, teraz zaczyna sie od adresu 3E00 i zajmuje 128 bajtow. Dodatkowo odlaczona lambda.

W zalaczniku przykladowy plik dla przeplywki z z32 i wtryskow 750cc, pliki konfiguracyjne dla programow z uwzglednieniem zmiany pozycji VQ_M w pamieci.

P.S.
Rafi - jak potestujesz daj znac jak sie zachowuje ta wersja softu...
Załączniki
s13_tom_map.zip
(13.99 KiB) Pobrany 349 razy
Aerandir

Witam, jestem tu nowy, jak narazie noszę się z zamiarem kupna s13 (200sx, aczkolwiek wolałbym 240...) i bardzo interesuje mnie zagadnienie ECU w samochodach, a konkretnie, jak można to wszystko zrobić samemu, podłączając tylko autko pod PC i mając odpowiednią wiedzę, i stąd też mam takie pytanie... skąd wy to wszystko wiecie, gdzie się tego nauczyliście?? bo jak zauważyłem, to zrobienie sobie płytki w domku nie jest raczej sprawą prostą... chciałbym tylko o jakieś podstawowe inforamcje, nie mówię o tym,żeby wystawiać gotowca(chociaż i tym bym nie pogardził, wręcz przeciwnie),ale interesują mnie wasze źródła, czy dowiedzieliścię się tego z netu, z książek, może to studiowaliście, i stąd? Poprostu chciałbym swojego rodzaju "bibligrafię" na ten temat, aby móc się we własnym zakresie tego nauczyć. A co do projektu to jestem pod wrażeniem... Trzymam kciuki, jak wam się uda to i tak z tego nie skorzystam, bo jak mówiełm, chciałbym takie coś zrobić sam, ale życze powodzenia.
Awatar użytkownika
ToM
Postojebca
Postojebca
Posty: 1009
Rejestracja: czw 24 lip, 2003 15:03
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Nauczyc sie trudno he he w sumie to uczysz sie caly czas. Na poczatek wystarczy nauka jakiegos Assemblera (potem nauka assemblera na inne procki przychodzi latwiej), jakies pojecie o mikrokontrolerach itp. Reszta to reverse engineering
http://pl.wikipedia.org/wiki/Reverse_engineering

Prawde mowiac to co uklad to sie uczysz na nowo, ja obecnie musialem zapoznac sie z prockami i assemblerem prockow serii 6303 (wiekszosc danych dostepna jest w dokumentacji producentow).
Awatar użytkownika
Muro
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 183
Rejestracja: sob 11 cze, 2005 10:17
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

obserwuje temat od początku i z niecierpliwoscią nie mogę doczekac sie oknca projektu, oczywiscie tez bede chciałmiec u siebie takie przerobione ECU :wink:
trzymam kciuki za pomyslne zakonczenie.
powrót do korzeni ?
Awatar użytkownika
ToM
Postojebca
Postojebca
Posty: 1009
Rejestracja: czw 24 lip, 2003 15:03
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

trzymam kciuki za pomyslne zakonczenie.
Dzieki przynajmniej ma czlowiek motywaje. W sumie to chce aby uklad byl jak najwygodniejszy w obsludze i ulatwial strojenie, do tego posiadal jak najwiecej przydatnych funkcji. Wszystko to utrudnia dostep do elementow, niestety nie moge porwac sie na nowosci itp. Calosc musi byc oparta o elementy ktore mozna kupic w malych ilosciach, niestety nikogo nie bylo by stac na zamawianie po min 1000szt. danego ukladu scalonego. Tak samo musze wybierac elementy przeznaczone dla przemyslu itp. (szeroki zakres temperatur w jakich moga pracowac, odpornosc na zaklucenia), niestety uklad bedzie pracowal w stosunkowo trudnych warunkach (zmiany temperatur, wilgoc itp.). Wszytko to potrai nieraz mocno utrudnic prace, jednak mysle ze wkoncu uda mi sie to zakonczyc i wyjdzie z tego calkiem fajny sprzecik.
Aerandir

ToM, czyli jak dobrze zrozumiałem, to ty to wszystko składasz na podstawie oryginalnego ECU, tak?? i ewentualnie niektóre układy zastępujesz innymi, wydajniejszymi, lub dodajesz jakiś układ od siebie, tak?? Ale jak to robisz, że to wszystko działa, bo jak mniemam, to potrzebny jest do tego jakiś sterownik, driver, czy program... to też robisz sam?? Szukałem troche w necie na temat budowy komputera w samochodzie, i za cholere nie moge nic znaleść, może źle szukam, jeszcze dzisiaj będę próbował. A takie pytanie odnośnie części mam, ty to wszystko w jakimś zwykłym sklepie elektronicznym zamawiasz, czy jakoś z allegro ciągniesz podzespoły?? Może z jakiegoś specjalistycznego sklepu internetowego...? Coraz bardziej mnie to wszystko zastanawia... Jeśli żeczywiście układem steruje jakiś program, czy sterownik, to nie łatwiej było by napisać taki program i wszystkie potrzebne czujniki popodłączać do najzwyklejszego kompa? Laptopa jakiegoś czy coś?? Wydaje mi się,że było by łatwiej, a laptop o procku takim jak w ECU nie kosztuje majątku(w sumie chyba nawet takich słabych procków nie ma...)więc nie dość, że miałbyś wszystko podłączone do lapa, to na dodatek masz większą moc obliczeniową, i wszystko działa sprawniej, no i jednocześnie na bierząco możesz zmieniać i korygować ustawienia programu sterującego... to jest chyba wygodniejszy i wydaje mi się, że tańszy sposób poprawienia ecu w autku... a nawet jeśli nie da się wszystkiego podłąszyć pod ecu, to podpiąć ecu pod kompa, pogrzebać w programie sterującym ecu, napisać swój, i tylko wymyślać coraz to leprze mapy silniczka... tak mi się wydaję, ale może jestem w błędzie...
rafus

he, a pomyślałeś co się stanie jak Ci się ten laptop zawiesi? np. w czasie jazdy? specjalistyczne układy mikroprocesorowe a PC to całkiem odmienna specyfika zastosowań i chyba najlepiej jak tak pozostanie(monitorowanie pracy owszem, ale nigdy sterowanie).
Awatar użytkownika
Pajak2444
Postojebca
Postojebca
Posty: 1522
Rejestracja: pn 27 wrz, 2004 22:58
Lokalizacja: Dlugoleka
Kontakt:

A myslal ktos nad MEGASQUIRT em?
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic393065.html
http://www.megasquirt.info/

Pomysl z tym urzadzonkiem tym bardziej mnie interesuje ze da sie to zastosowac w motocyklach z silnikami zasilanymi przez gazniki !! Rezultat to zmniejszenie zurzycia paliwa i dodatkowe 20WHP w przypadku YAMAHY V-MAX !!
Przepraszam ze wrzucilem do posta o ecu w S13 ale wynalazem moze miec zastosowanie w obu interesujacych mnie pojazdach, a wg opinii z roznych forow i stron internetowych jest duzo lepsze niz 'uwielbiane" przez wszystkich SMT !!

Czy jest ktos kto mialby czas pobawic sie tym sprzetem, bo TOM raczej najpierw bedzie chcial skonczyc swoj projekt stand alone !!

Co potrzeba zeby odpalic ten sprzet ?
Co mozna dokladnie pod niego podpiac?

dzieki za odpowiedz na nurtujace mnie pytania !!

Powiodzenia w projektach

PS
Jesli chodzi o wyjscie z ECU TOMa to mam nadzieje ze wyjscie VGA bedzie mozna wpiac w radio samochodowe z telewizorem ! Czy klawiszami radia bedzie mozna sterowac funkcje ECU ??
Sprzedam SHORT SHIFTERY ,, downpipy , frontpipy 3", zegary SWOOSH i SAGA 52mm i 60mm
Awatar użytkownika
Rafi
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 639
Rejestracja: wt 09 mar, 2004 07:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

No proste z cześkiem już chcieliśmy sami składać :) ale z wyceny elementów wyszło ze lepiej kupić gotowy - pomysł jest dobry -ktoś to musi przetestować . Ja ide w kierunku remapu narazie dopiero jak mnie wpieni wjedzie stand alone. W weekend będę testował soft od Toma w/a lambada :) i nową vq map .
[scroll]>>>ORDYNUSS TEAM<<< member #001/06 lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
[/scroll]
Awatar użytkownika
ToM
Postojebca
Postojebca
Posty: 1009
Rejestracja: czw 24 lip, 2003 15:03
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

He he co do laptopa to po czesci ktos odpowiedzial, dalo by sie ale nie widnows tylko cos w stylu QNX-a. Najlepiej napisac wtedy wlasny system operacyjny. Pozatym gdzie podpiac reszte
RS232,LPT odpada. Pozostaje PCMCIA - ale z tym nie jest tak pieknie, USB ale owszem tylko koszt elektroniki sprzegajacej (chodzi o 2.0) i implementacji USB w wlasnym sprzecie.
W sumie wychodzi ci Laptop + niezle zakrecona elektronika (kto wie czy nie bardziej skomplikowana niz sam ECU) aby to dzialalo z laptopem. Pozatym stabilnosc, powiedzmy HDD nie lubia zbytnio pracy np. w -10C, sam laptop tez moze sie mocno zbuntowac w takiej temperatuce.

:arrow: Pajak2444

Co do megasquirt to w watku na elektrodzie wypowiadalem sie jako tplewa, w sumie fajna zabaka, jednak nie do nismo - moim zdaniem za jakis czas moze z tego wyjsc niezly standalone, jednak spokojnie nadawal by sie do motoru i innych autek gdzie chce sie wpakowac wtrysk itp.

:arrow: Aerandir
http://www.megasquirt.info/ - dobra podstawa jak chcesz zaczac sie bawic, jak bedziesz rozumial jak to dziala i potrafil zbudowac cos takiego to mozesz sie brac za inne ecu. Czesci gdzie: np. www.tme.pl http://www.elfa.se/pl/ oraz inni dystrybutorzy ktorzy oferuja czesci w mniejszych partiach niz 1000szt :mrgreen:

P.S.
Narazie projekt ECU robi lekki stop, bo zabralem sie za zrobienie zabudowy audio w nismo, niestety po rozebraniu wnetrza nissana ujawnil sie chrumczak zlosliwy w niektorych miejscach, gdzie niegdzie to tylko lekki nalot, gdzie niegdzie po inwacji mlotkiem wyskoczylo pare dziurek... tak wiec przez najblizsze pare dni bawie sie w spawacza...
Awatar użytkownika
ToM
Postojebca
Postojebca
Posty: 1009
Rejestracja: czw 24 lip, 2003 15:03
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

No i udalo sie odpalic z ECU od s13 pamiec 27C256 po podlaczeniu z procesora nie uzywanej lini adresowej A14. Mamy wiec do dyspozycji na wlasny kod wolna przestrzen adresowa od $c000-ffe9 :).

Pozatym w dziale download umiscilem programik do patchowania softu (pomaga w aplikowaniu
wlasnych zmian)... heh wkoncu sie zmusilem do napisania czegos takiego (reczne zmienianie w HEX-edytorku bylo juz zabardzo meczace).

Tak samo program przelicza i naprawia sume kontrolna softu (jak narazie suportuje tylko mec-d007 i mec-d009), niestety po edycji map zaden program tego nie robi i wsady sa z uszkodzona suma kontrolna. Oprogramowanie to sprawdza i w przypadku zlej sumy kontrolnej wykonuje kilka "niejasnych" procedur (wysyla np. jakies dane do HD 46510 - niestety dokumentacja do tego ukladu jest niedostepna). Jak wszyscy zapewne wiemy oprogramowanie z blednymi sumami dziala ok. Jednak pytanie czy na pewno - nie wiadomo co robi ten HD po otrzymaniu takich danych - moze poprostu nic, a moze cos zmienia w sterowani. Tak wiec lepiej niech ta suma kontrolna bedzie ok.... Tak wiec po odycji epromu w romeditor, liveedit itp. najlepiej przepuscic program przez moj programik (przeliczy on i zapisze nowa sume kontrolna).

Program do poprania w naszym dziale download:

http://www.turbokillers.com/component/o ... nfo/id,57/

Przykladowe uzycie w celu naprawy sum kontrolnych:

patch.exe plik_wejsciowy.bin plik_wyjsciowy.bin -e 7 -d 128

plik_wejsciowy.bin - nasze oprogramowanie z poprawionymi mapami...
plik_wyjsciowy.bin - nazwa pliku pod jaka ma byc zapisany poprawiony wsad

-e 7 (dla mec-d007) lub -e 9 (dla mec-d009)

-d 128 (plik wyjsciowy dla epromu 27C128)

Pomoc wyswietlana przez program:

Kod: Zaznacz cały

D:\nissan\eccs_software\consult_ca18det\patch>"patch.exe"
***********************************************************************
***           Nissan S13 CA18DET ECCS mec-d007, mec-d009            ***
***                  patch v1.1 (27.08.2006) by ToM                 ***
***                       www.turbokillers.com                      ***
***********************************************************************


USAGE: patch.exe in_file.bin out_file.bin [options]

in_file      : mec-d007 or mec-d009 eprom dump
out_file     : file to write

OPTIONS:
-p patch.hex : patch file to apply
-e 7         : mec-d007
-e 9         : mec-d009
-d 128       : destination EPROM 27C128
-d 256       : destination EPROM 27C256
-c $xxxx     : calculate checksum $8000 - $xxxx
-h           : display help

Awatar użytkownika
ToM
Postojebca
Postojebca
Posty: 1009
Rejestracja: czw 24 lip, 2003 15:03
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

I kolejne zmiany w projekcie, planowany byl interfejs consult kompatybilny z innymi nissanami. Mimo ze jego implementacja jest troche prostsza uzywa sie wewnetrznego portu szeregowego SCI, jednak sam protokol jest troche zakrecony. Pozatym jego predkosc jest troche mala i niezbyt ladnie by to smigalo z trackingiem mapy i edycji map w trybie rzeczywistym. Ma to wady i zalety niestety ECU bedzie wymagalo dolozenia elektroniki i nie bedzie mozna zrobic prostrzego rozwiazania. tzn. wymiana epromu i prosty interfejs (dla tych co chcieli by tylko posiadac consulta).
Komunikacja jest juz raczej przesadzone i bedzie to USB.
Narazie jednak musze zrobic sobie w domu symulator wszystkich czujnikow z nissana, tak bym mogl testowac ECU w domu (niestety sa to juz duze zmiany oryginalnego kodu oprogramowania - ktore bedzie trzba dosc czesto sprawdzac).

Tutaj znowu podziekowania dla Pajaka za udostepnienie wiazki ze zlaczem do ECU.
[scroll]>>>ORDYNUSS TEAM<<< member #005/06 Nie jestem alkoholikiem jestem koneserem bo pić nie muszę, piję bo lubię ...[/scroll]
ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektronika silnika”