Nie znalazłem podobnego tematu, więc postanowiłem zrobić
Rozważam kupno jednej z tych zabawek. I mam lekki dylemat, może wymienię jakie widzę plusy/minusy dla obu urządzeń:
Nistune:
+ łatwość montażu
+ nie uziemia auta (wgrywam mape stock i jade)
- jedna mapa
- brak kontroli boost
- do szerokopasmowki trzeba kontroler..
EMU:
+ Boost Control
+ Launch Control
+ Kontroler szerokopasmówki
+ Kontroler EGT
+ 4 mapy przełączalne
+ Kontrola wiatraków na chłodnicy/ach
- Uziemia auto (nie znalazłem mapy stock)
- wymagane strojenie od początku
Dodatkowo do EMU potrzeba robić wiązkę ale to nie problem a nawet uznałbym na +, bo przynajmniej mógłbym zrobić to żeby wyglądało ładnie. Tylko problem byłby z kostkami na wszystko.
Cena za oba diwajsy jest podobna (nis ~1350, a emu ~1700).
Auto puki co jest w prawie serii, tzn. siedzi już pompa DW, stożek, FMIC, T25. Nie długo wpadnie przelot na 2,5" albo 3", jak kasa pozwoli to może T28 zregeneruje i też zawita pod maskę. Ogólnie chcę wskoczyć 250-280KM tak finalnie, więcej nie planuję.
Co radzicie?
Rozmawiałem z Binio_ który twierdzi że puki co lepiej Nistune, ew. potem zmienić. Ale nie lubię robić czegoś kilka razy, stąd pytanie czy warto się pchać w EMU?
Nistune vs EMU
Moderator: Moderator
jakis czas temu byly problemy z dzialaniem CASa, pozniej zostalo to niby poprawione.
Ja bym bral EMU, zeby dokupic ebc i AFR do nistune to tak lekko trzeba tysiaka polozyc, w emu masz to juz wbudowane, wystarczy tylko dorzucic zwor sterujacy i masz ebc.
Co do wiazki to ja u siebie wycialem wszystko co niepotrzebne i na tym co zostalo obcialem wtyke i zalozylem wtyczki do emu.
Jeszcze jednym + EMU jest to ze jak sie znudzi aktualny motor wkladasz inny silnik i masz sterownik pod niego
Ja bym bral EMU, zeby dokupic ebc i AFR do nistune to tak lekko trzeba tysiaka polozyc, w emu masz to juz wbudowane, wystarczy tylko dorzucic zwor sterujacy i masz ebc.
Co do wiazki to ja u siebie wycialem wszystko co niepotrzebne i na tym co zostalo obcialem wtyke i zalozylem wtyczki do emu.
Jeszcze jednym + EMU jest to ze jak sie znudzi aktualny motor wkladasz inny silnik i masz sterownik pod niego
Sprzedam przewody teflonowe do turbo w oplocie stalowym, komplet do CA18 (t25/t28/gt2x) 300zl, SR20 320zl info na priv
S13 2JZ / 730HP 820NM
S13 2JZ / 730HP 820NM
Pytanie czy luki ogarnie sam podłączenie emu, jego uruchomienie i konfiguracje z tym i innym motorem?
Też bym wybrał emu tyle że to nie takie hop siup odjechać tym jak ktoś nie ma pojęcia jak 99% społeczenstwa
Też bym wybrał emu tyle że to nie takie hop siup odjechać tym jak ktoś nie ma pojęcia jak 99% społeczenstwa
Też się tak czasami zastanawiam co wybrać. Bo któreś urządzenie trzeba będzie kupić.
Z racji, że też nie zamierzam kupować czegoś dwa razy, moje chwilowe założenie opiera się o dashboard od katoda, a następnie nistune.
Tanio nie będzie "cirka" 5k. Po ogarniał bym jakoś wszystko sam.
Z drugiej strony Emu ma MAP wg. mnie duży plus można pozbyć się przepływki.
W moim skromnym planie 350KM z sr odszedł by jeden element układanki...
Nie wiem tylko co z vtc przy tym sterowniku. Oraz nie wiem jak tam się buduje mapy.
To takie moje przemyślenia, bo mam jeszcze sporo innych rzeczy do zrobienia zima idzie trzeba ruszyć quattr-ówke i samuraia
A i z tego co patrzyłem na forum to nistune ma Lunch control.
Z racji, że też nie zamierzam kupować czegoś dwa razy, moje chwilowe założenie opiera się o dashboard od katoda, a następnie nistune.
Tanio nie będzie "cirka" 5k. Po ogarniał bym jakoś wszystko sam.
Z drugiej strony Emu ma MAP wg. mnie duży plus można pozbyć się przepływki.
W moim skromnym planie 350KM z sr odszedł by jeden element układanki...
Nie wiem tylko co z vtc przy tym sterowniku. Oraz nie wiem jak tam się buduje mapy.
To takie moje przemyślenia, bo mam jeszcze sporo innych rzeczy do zrobienia zima idzie trzeba ruszyć quattr-ówke i samuraia
To chyba cena bez licencji ??luki343 pisze:
Cena za oba diwajsy jest podobna (nis ~1350,...).
A i z tego co patrzyłem na forum to nistune ma Lunch control.
Jest z tym troche zabawy ale jak ma byc strojone to stroiciel to ogarnie, fure moze mu zawiezc na lawecie. Zrobienie wiazki jest dosc proste, wystarczy odciac wtyke ecu i tam zarobic piny, ktore pozniej trzeba powtykac do odpowiednich miejsc we wtyce EMU, wszystko jest opisane.Binio_ pisze:Pytanie czy luki ogarnie sam podłączenie emu, jego uruchomienie i konfiguracje z tym i innym motorem?
Też bym wybrał emu tyle że to nie takie hop siup odjechać tym jak ktoś nie ma pojęcia jak 99% społeczenstwa
Z czasem beda pewnie dostepne bazowe mapy do roznych silnikow, trzeba pytac jadzwina moze juz jakies nissany robili
Sprzedam przewody teflonowe do turbo w oplocie stalowym, komplet do CA18 (t25/t28/gt2x) 300zl, SR20 320zl info na priv
S13 2JZ / 730HP 820NM
S13 2JZ / 730HP 820NM
Myślę że z kabelkologią bym sobię poradził, przeglądałem menu EMU i sporo rzeczy jest w serwisówce więc podstawę konfiguracji bym jakoś ustawił, ale mapa to już nie więc jest problem, no chyba że EMU zrobi sobię mapę samą z podstawowych informacji w co wątpie
Tak to cena za Nistune z licencją, pogadaj z xree taką cene mi zaproponował za Nistune+licencja do CA.
A co do LC Nistune niby ma niby nie, da się to osiągnąć ale nie tak łatwo jak w EMU i nie da się tego pod "guzik" zrobić żeby włączać i wyłączać kiedy się chce.
Tak to cena za Nistune z licencją, pogadaj z xree taką cene mi zaproponował za Nistune+licencja do CA.
A co do LC Nistune niby ma niby nie, da się to osiągnąć ale nie tak łatwo jak w EMU i nie da się tego pod "guzik" zrobić żeby włączać i wyłączać kiedy się chce.
CA18
- Furious
- Stały gość
- Posty: 298
- Rejestracja: sob 15 gru, 2012 09:26
- Lokalizacja: Warszawa Bielany
- Kontakt:
Ja planuje przejscie na EMU przed wiosną, ale będe wpinał raczej przejściówke między aktualną wiązką ECU a EMU. Zawsze łatwo będzie można wrócić do serii.
Ostatnio zmieniony pt 29 lis, 2013 07:51 przez Furious, łącznie zmieniany 1 raz.