Nistune vs EMU

ECU, chip, SMT, ECU MASter, Apexi i inne wynalazki typu: EBC, kontrole trakcji, kontrole stuku,

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
luki343
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 511
Rejestracja: pn 12 lip, 2010 10:15
Lokalizacja: Sokołów/Warszawa

Nie znalazłem podobnego tematu, więc postanowiłem zrobić :P

Rozważam kupno jednej z tych zabawek. I mam lekki dylemat, może wymienię jakie widzę plusy/minusy dla obu urządzeń:
Nistune:
+ łatwość montażu
+ nie uziemia auta (wgrywam mape stock i jade)
- jedna mapa
- brak kontroli boost
- do szerokopasmowki trzeba kontroler..

EMU:
+ Boost Control
+ Launch Control
+ Kontroler szerokopasmówki
+ Kontroler EGT
+ 4 mapy przełączalne
+ Kontrola wiatraków na chłodnicy/ach
- Uziemia auto (nie znalazłem mapy stock)
- wymagane strojenie od początku

Dodatkowo do EMU potrzeba robić wiązkę ale to nie problem a nawet uznałbym na +, bo przynajmniej mógłbym zrobić to żeby wyglądało ładnie. Tylko problem byłby z kostkami na wszystko.
Cena za oba diwajsy jest podobna (nis ~1350, a emu ~1700).

Auto puki co jest w prawie serii, tzn. siedzi już pompa DW, stożek, FMIC, T25. Nie długo wpadnie przelot na 2,5" albo 3", jak kasa pozwoli to może T28 zregeneruje i też zawita pod maskę. Ogólnie chcę wskoczyć 250-280KM tak finalnie, więcej nie planuję.
Co radzicie?

Rozmawiałem z Binio_ który twierdzi że puki co lepiej Nistune, ew. potem zmienić. Ale nie lubię robić czegoś kilka razy, stąd pytanie czy warto się pchać w EMU?
Ostatnio zmieniony śr 27 lis, 2013 12:49 przez luki343, łącznie zmieniany 1 raz.
CA18
Ban0ff
Postojebca
Postojebca
Posty: 1813
Rejestracja: pn 19 wrz, 2005 14:47
Lokalizacja: Jarosław
Kontakt:

jakis czas temu byly problemy z dzialaniem CASa, pozniej zostalo to niby poprawione.
Ja bym bral EMU, zeby dokupic ebc i AFR do nistune to tak lekko trzeba tysiaka polozyc, w emu masz to juz wbudowane, wystarczy tylko dorzucic zwor sterujacy i masz ebc.

Co do wiazki to ja u siebie wycialem wszystko co niepotrzebne i na tym co zostalo obcialem wtyke i zalozylem wtyczki do emu.

Jeszcze jednym + EMU jest to ze jak sie znudzi aktualny motor wkladasz inny silnik i masz sterownik pod niego :)
Sprzedam przewody teflonowe do turbo w oplocie stalowym, komplet do CA18 (t25/t28/gt2x) 300zl, SR20 320zl info na priv

S13 2JZ / 730HP 820NM
Awatar użytkownika
Binio_
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 4684
Rejestracja: wt 30 maja, 2006 01:19
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Pytanie czy luki ogarnie sam podłączenie emu, jego uruchomienie i konfiguracje z tym i innym motorem?
Też bym wybrał emu tyle że to nie takie hop siup odjechać tym jak ktoś nie ma pojęcia jak 99% społeczenstwa :D
Awatar użytkownika
skwaromir
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 121
Rejestracja: wt 20 paź, 2009 17:35
Lokalizacja: LLU

Też się tak czasami zastanawiam co wybrać. Bo któreś urządzenie trzeba będzie kupić.
Z racji, że też nie zamierzam kupować czegoś dwa razy, moje chwilowe założenie opiera się o dashboard od katoda, a następnie nistune.
Tanio nie będzie "cirka" 5k. Po ogarniał bym jakoś wszystko sam.

Z drugiej strony Emu ma MAP wg. mnie duży plus można pozbyć się przepływki.
W moim skromnym planie 350KM z sr odszedł by jeden element układanki...
Nie wiem tylko co z vtc przy tym sterowniku. Oraz nie wiem jak tam się buduje mapy.

To takie moje przemyślenia, bo mam jeszcze sporo innych rzeczy do zrobienia zima idzie trzeba ruszyć quattr-ówke i samuraia :)
luki343 pisze:
Cena za oba diwajsy jest podobna (nis ~1350,...).
To chyba cena bez licencji ??

A i z tego co patrzyłem na forum to nistune ma Lunch control.
Ban0ff
Postojebca
Postojebca
Posty: 1813
Rejestracja: pn 19 wrz, 2005 14:47
Lokalizacja: Jarosław
Kontakt:

Binio_ pisze:Pytanie czy luki ogarnie sam podłączenie emu, jego uruchomienie i konfiguracje z tym i innym motorem?
Też bym wybrał emu tyle że to nie takie hop siup odjechać tym jak ktoś nie ma pojęcia jak 99% społeczenstwa :D
Jest z tym troche zabawy ale jak ma byc strojone to stroiciel to ogarnie, fure moze mu zawiezc na lawecie. Zrobienie wiazki jest dosc proste, wystarczy odciac wtyke ecu i tam zarobic piny, ktore pozniej trzeba powtykac do odpowiednich miejsc we wtyce EMU, wszystko jest opisane.

Z czasem beda pewnie dostepne bazowe mapy do roznych silnikow, trzeba pytac jadzwina moze juz jakies nissany robili
Sprzedam przewody teflonowe do turbo w oplocie stalowym, komplet do CA18 (t25/t28/gt2x) 300zl, SR20 320zl info na priv

S13 2JZ / 730HP 820NM
Awatar użytkownika
luki343
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 511
Rejestracja: pn 12 lip, 2010 10:15
Lokalizacja: Sokołów/Warszawa

Myślę że z kabelkologią bym sobię poradził, przeglądałem menu EMU i sporo rzeczy jest w serwisówce więc podstawę konfiguracji bym jakoś ustawił, ale mapa to już nie więc jest problem, no chyba że EMU zrobi sobię mapę samą z podstawowych informacji w co wątpie :D

Tak to cena za Nistune z licencją, pogadaj z xree taką cene mi zaproponował za Nistune+licencja do CA.
A co do LC Nistune niby ma niby nie, da się to osiągnąć ale nie tak łatwo jak w EMU i nie da się tego pod "guzik" zrobić żeby włączać i wyłączać kiedy się chce.
CA18
Awatar użytkownika
Furious
Stały gość
Stały gość
Posty: 298
Rejestracja: sob 15 gru, 2012 09:26
Lokalizacja: Warszawa Bielany
Kontakt:

Ja planuje przejscie na EMU przed wiosną, ale będe wpinał raczej przejściówke między aktualną wiązką ECU a EMU. Zawsze łatwo będzie można wrócić do serii.
Ostatnio zmieniony pt 29 lis, 2013 07:51 przez Furious, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektronika silnika”